Σελίδες

ΝΕΟΕΛΛΗΝΕΣ....Δεν φταίει το μαγκάλι!

Το αστυνομικό δελτίου καταχώρισε σήμερα τον θάνατο μιας 13χρονης από αναθυμιάσεις μαγκαλιού. Πρόκειται για κορίτσι από τη Σερβία, που διέμενε με την 54χρονη άνεργη μητέρα του. Κατά τις πληροφορίες, στο σπίτι δεν υπήρχε ρεύμα και χρησιμοποιούσαν για θέρμανση το μαγκάλι.
Συγκλονιστικό, αλλά λάθος είδηση! Η άτυχη μικρή δεν είναι θύμα του μαγκαλιού. Είναι θύμα της φτώχειας!Πίσω από αυτό το τραγικό περιστατικό αξίζει να σταθούμε στην έρευνα της Στατιστικής Αρχής για το Εισόδημα και τις Συνθήκες Διαβίωσης των νοικοκυριών - από τις λίγες στατιστικές έρευνες, όπου μέσα από τους αριθμούς και τους δείκτες αποκαλύπτονται εκατοντάδες χιλιάδες «13χρονες» που κινδυνεύουν καθημερινώς να χάσσουν τη ζωή τους από τις αναθυμιάσεις ενός μαγκαλιού!Το 23,1% του πληθυσμού της χώρας, ή 914.873 νοικοκυριά με 2.535.700 μέλη, ήταν το 2012 (εισοδήματα 2011) σε κίνδυνο φτώχειας, ποσοστό που ήταν το υψηλότερο στην Ευρώπη - ασφαλώς ο αριθμός αυτός έχει ξεπεραστεί εφέτος.

ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ......Αυξάνονται περαιτέρω τα διόδια έως 60%

Νέες αυξήσεις «φωτιά» έρχονται από το 2014, με τα νέα τιμολόγια που θα ισχύουν σε όλους τους αυτοκινητόδρομους. Ενδεικτικό είναι ότι τα διόδια στη διαδρομή Αθήνα-Θεσσαλονίκη με Ι.Χ. θα κοστίζουν πάνω από 56 ευρώ μετ’ επιστροφής.  Σύμφωνα με την «Ελευθεροτυπία», η μεγαλύτερη αύξηση θα ισχύσει και στη βασική διαδρομή Αθήνα-Σκάρφεια, λίγο πριν τη Λαμία, όπου η διαδρομή θα φτάσει τα 23 ευρώ. Η επανεκκίνηση των έργων στους τέσσερις μεγάλους άξονες της χώρας από τις αρχές του νέου έτους συνδυάζεται με μεγάλες αυξήσεις στις τιμές διοδίων, που κυμαίνονται κατά περίπτωση έως και 60% για όλες τις κατηγορίες οχημάτων.  Οι νέες αναθεωρημένες συμβάσεις, που κατέθεσε χθες στη Βουλή ο υπουργός Υποδομών, Μιχάλης Χρυσοχοίδης, οι οποίες προγραμματίζεται να ψηφιστούν μέσα στο πρώτο δεκαήμερο του Δεκεμβρίου,προβλέπουν ότι για να πάρουν μπροστά σταδιακά μέχρι τον ερχόμενο Μάρτιο τα «παγωμένα» από το 2010 έργα, αφ’ ενός το ελληνικό Δημόσιο επιβαρύνεται άμεσα ή έμμεσα συνολικά 2,2 δισ. ευρώ,τα οποία θα προέλθουν από κοινοτικούς πόρους και δανεισμό, και αφετέρου έρχεται νέος λογαριασμός και για τους χρήστες των δρόμων με τις αυξήσεις των διοδίων.  Η νέα τιμολογιακή πολιτική διοδίων που θα επιβληθεί από το νέο χρόνο, διαμορφώνεται με τιμή βάσης 0,040 ευρώ ανά χιλιόμετρο διανυόμενης απόστασης (με τιμές 1.1.2003 χωρίς ΦΠΑ).  Η τιμή βάσης των σαράντα σεντς ανά χιλιόμετρο, η οποία υπόκειται τιμαριθμική αναπροσαρμογή, οδηγώντας σε νέες αυξήσεις διοδίων στο μέλλον, είναι το ανώτατο όριο χρέωσης στην ολοκλήρωση των έργων.