Σελίδες

Τηλεόραση, ο βασιλιάς της μαζικής προπαγάνδας


Η τηλεόραση είναι ο βασιλιάς της μαζικής προπαγάνδας. Κατατάσσεται στα ψυχρά μέσα επικοινωνίας, που σημαίνει ότι δεν αφήνει στον θεατή περιθώριο να αναπτύξει τη φαντασία του. Ο θεατής προσλαμβάνει ψυχρά αυτό που βλέπει και το οποίο δεν μπορεί να το επεξεργαστεί με τη φαντασία του ή να το αμφισβητήσει.Η τηλεόραση ως μονόδρομο μέσο μαζικής επικοινωνίας αναπτύχθηκε στην βιομηχανική εποχή όπου κυριάρχησαν
οι κοινωνίες της μάζας. Χρησιμοποιήθηκε από τις εξουσιαστικές ελίτ προκειμένου να ελέγχουν και να κατευθύνουν τις μάζες. Ήδη όμως φεύγουμε από την βιομηχανική εποχή. Οι κοινωνίες απομαζικοποιούνται, η δε σύγχρονη ψηφιακή τεχνολογία και η τεχνολογία του διαδικτύου βοηθούν στην επιτάχυνση της απομαζικοποίησης των κοινωνιών.
Ενώ λοιπόν η τηλεόραση είναι μέσο μονόδρομης μαζικής επικοινωνίας, το διαδίκτυο είναι μέσο αμφίδρομης ατομικής επικοινωνίας. Όμως το διαδίκτυο δεν έχει καταφέρει ακόμα να εξοστρακίσει την τηλεόραση. Η τηλεόραση εξακολουθεί να είναι το απόλυτο όργανο της προπαγάνδας του καθεστώτος. Με την τηλεόραση μπορεί κάποιο δημοσιογραφικό παπαγαλάκι να περνάει μια μόνο άποψη και να επηρεάζει εκατομμύρια ανθρώπους χωρίς αντίλογο, την ίδια στιγμή που μερικές χιλιάδες μόνο άνθρωποι αντιπαρατίθενται με τις χιλιάδες διαφορετικές ατομικές απόψεις τους μέσα στο διαδίκτυο, σε ένα ισοπεδωτικό αγώνα επιβολής της ατομικής άποψης του καθενός. Ποιος λοιπόν θα είναι ο νικητής; Φυσικά η τηλεόραση. Γι’ αυτό εξάλλου υπάρχει τεράστια διαπλοκή μεταξύ καναλαρχών, πολιτικών και τραπεζιτών σε όλο τον κόσμο.Στην πτωχευμένη Ελλάδα των μνημονίων η τηλεόραση είναι ο απόλυτος εκείνος παράγοντας που κρατά την κοινωνία σε καταστολή μέχρι την πλήρη εξαθλίωσή της.ΥΓ. Κάποια μέρα το διαδίκτυο θα νικήσει την τηλεόραση. Αυτό θα συμβεί όταν συνδυαστούν απόλυτα η τεχνολογία του διαδικτύου με την τηλεόραση. Ήδη αυτή η τεχνολογία έχει αρχίσει. Αλλά και τότε, την εξουσία θα την κατέχουν και πάλι εκείνοι που θα μπορούν οικονομικά να αξιοποιήσουν αυτή τη δυνατότητα.


Πηγή: http://www.awakengr.com/2014/07/blog-post_3189.html#ixzz3GOfaEMYr
Under Creative Commons License: Attribution Share Alike