Σελίδες

ΤΩΡΑ: Δήλωση Τσίπρα: "φτάσαμε σε συμφωνία, ψυχραιμία !"

"Όπως γνωρίζετε η κυβέρνηση λειτουργεί συλλογικά. Έχουμε εδώ και καιρό μια συλλογική διεργασία βάσει της οποίας λαμβάνουμε αποφάσεις. Προφανώς και η τελική ευθύνη αναλογεί...στον Πρωθυπουργό και στο υπουργικό συμβούλιο. Εγώ θέλω να πω μόνο ότι έχουμε κάνει πάρα πολλά βήματα και ότι είμαστε στην τελική ευθεία, είμαστε κοντά σε μία συμφωνία. Αυτή η συμφωνία θα είναι θετική για την ελληνική οικονομία, αυτή η συμφωνία θα αναδιανέμει βάρη και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα μπορούμε να παρουσιάσουμε περισσότερα στοιχεία.Από εκεί και πέρα θα ήθελα να πω ένα πράγμα: Στην τελική ευθεία είναι προφανές ότι χρειάζεται ψυχραιμία και αποφασιστικότητα. Δεν είμαστε μόνοι μας, έχουμε να κάνουμε με τρεις διαφορετικούς θεσμούς, πολλές φορές με αντικρουόμενες απόψεις μεταξύ τους και κυρίως έχουμε να κάνουμε και με εταίρους –πολλές διαφορετικές χώρες- μεταξύ των οποίων υπάρχουν διαφορετικές προσεγγίσεις, αλλά και εντός των χωρών διαφορετικές πολιτικές σκοπιμότητες. Ως εκ τούτου το τελευταίο διάστημα μπορεί να υπάρξουν πιέσεις, μπορεί να υπάρξουν πολλοί που θα δημιουργήσουν μια ψευδή εικόνα κινδύνου. Θέλω να διαβεβαιώσω τον ελληνικό λαό ότι διαπραγματευόμαστε εξασφαλίζοντας εκ των προτέρων συνθήκες ασφάλειας και σταθερότητας της ελληνικής οικονομίας. Σήμερα και αύριο πληρώνονται κανονικά οι μισθοί και οι συντάξεις ενώ εδώ και τέσσερις μήνες κάποιοι διαρκώς διαβεβαιώνουν, μέσα από κινδυνολογία και ψευδείς ειδήσεις, ότι κάθε τρεις και λίγο καταρρέει η ελληνική οικονομία. Είμαι αισιόδοξος ότι σύντομα θα έχουμε θετικά αποτελέσματα. Χρειάζεται, όμως, να κλείσουμε όλοι τα αυτιά στις Κασσάνδρες, στους κινδυνολόγους. Δεν υπάρχει κανένας απολύτως κίνδυνος ούτε στους μισθούς και τις συντάξεις ούτε στις τράπεζες ούτε στις καταθέσεις. Και πιστεύω ότι πολύ σύντομα θα μπορούμε να ατενίζουμε με περισσότερη αισιοδοξία. Χρειάζεται, όμως, ψυχραιμία και αποφασιστικότητα στην τελική ευθεία."ήταν οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού, που είχε στο πλευρό του τον Γιάννη Βαρουφάκη και τόνισε αρκετές φορές τη λέξη ψυχραιμία.

ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ: 

Τι χρωστάει η Ελλάδα.Οι επόμενες δόσεις του 2015 - Χρήσιμος πίνακας από το makpress

ΙΧ. Αλλαγές σε φόρους, τέλη και τεκμήρια


Αλλάζουν όλα στη φορολόγηση των αυτοκινήτων καθπως η κυβέρνηση ξεκινά διάλογο με τους φορείς του κλάδου για μια σειρά από ρυθμίσεις. Ως βασική αλλαγή κρίνεται από το υπουργείο Οικονομικών η φορολόγηση με βάση τη λιανική τιμή προ φόρων κι όχι τον κυβισμό του αυτοκινήτου, κάτι που σημαίνει ότι θα αλλάξει και ο τρόπος υπολογισμού και των τελών κυκλοφορίας.
Ουσιαστικά ένα αυτοκίνητο θα αντιμετωπίζεται...ως φορολογητέα ύλη με βάση το πόσο κοστίζει πριν από τους φόρους και το τέλος ταξινόμησης θα αναπροσαρμόζεται αναλόγως της αξίας του με προδευτική αυξηση των συντελεστών και όχι με βάση τον κυβισμό του.
Σκοπός του νέου συστήματος είναι να υπάρξει ένα δικαιότερο σύστημα καθώς υπάρχουν αυτοκίνητα μεγάλης αξίας αλλά μικρού κυβισμού που γλιτώνουν φόρους.
Παράλληλα, το υπουργείο μελετά την επιβολή «τέλος περιβάλλοντος» για αυτοκίνητα παλαιά και ρυπογόνα έτσι ώστε να λειτουργήσει ως αντικίνητρο για την κυκλοφορίας του. Επίσης, αναμένεται κατάργηση του μέτρου της απόσυρσης.
Οι έξι αλλαγές
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Οικονομικών:
«Στην προσπάθεια για τη δημιουργία και παγίωση μιας δικαιότερης και αποτελεσματικότερης φορολόγησης  των αυτοκινήτων και ενός γενικότερου εξορθολογισμού του τομέα της αυτοκίνησης, σχεδιάζει:
  1. Κατάργηση του κριτήριου του κυβισμού των οχημάτων ως βάση της φορολόγησής τους. Αντί γι’ αυτό προτείνεται υπολογισμός της φορολογίας στη βάση της λιανικής τιμής (προ φόρων), με προοδευτική αναπροσαρμογή των συντελεστών του τέλους ταξινόμησης.
  2. Καταβολή ΦΠΑ, έλεγχο στοιχείων και υπαγωγή στις διατάξεις της σχετικής φορολογίας των μεταχειρισμένων αυτοκινήτων τα οποία προέρχονται από χώρες του εξωτερικού.
  3. Θέσπιση αντικινήτρων στην κυκλοφορία παλαιών και ρυπογόνων οχημάτων (π.χ. για οχήματα άνω της  20ετίας) με ένα «τέλος περιβάλλοντος».
  4. Αντικατάσταση του συστήματος απόσυρσης από ένα δικαιότερο σύστημα φορολόγησης το οποίο θα επιδοτεί τα οχήματα χαμηλής τιμής αγοράς.
  5. Ανάλογη  προσαρμογή των τεκμηρίων διαβίωσης σχετικά με τα αυτοκίνητα.
  6. Αλλαγή του τρόπου ελέγχου ανασφάλιστων και ανέλεγκτων από ΚΤΕΟ οχημάτων (π.χ. με ηλεκτρονική διασταύρωση των στοιχείων τους).
Στο πλαίσιο αυτό το Υπουργείο Οικονομικών προγραμματίζει συναντήσεις με τους φορείς του χώρου της αυτοκίνησης προκειμένου και αυτοί να συνεισφέρουν με τις δικές τους προτάσεις στη διαμόρφωση του καλύτερου δυνατού αποτελέσματος.