Σελίδες

Και με τη "βούλα" βλαπτική μεταβολή η καθυστέρηση καταβολής αποδοχών. Ενέργειες εργαζομένων - συνέπειες για τους εργοδότες.

Με τη διάταξη του άρθρου 7 του Ν.2120/120, όπως ισχύει μετά και την τελευταία τροποποίησή του, από το Ν.4487/2017 άρθ. 56 (ΦΕΚ Α' 116 - 9/8/2017), η αξιόλογη καθυστέρηση καταβολής δεδουλευμένων στον εργαζόμενο θεωρείται βλαπτική μεταβολή.
Συγκεκριμένα το άρθρο 56 του Ν.4487/2017 αναφέρει: Στο άρθρο 7 του ν. 2112/1920 (Α΄ 67), όπως αυτό ισχύει μετά την προσθήκη του δεύτερου εδαφίου αυτού, δυνάμει του άρθρου 5 του ν. 4558/1930 (Α΄ 124), προστίθεται τρίτο εδάφιο που έχει ως εξής: «Επίσης θεωρείται μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας η αξιόλογη καθυστέρηση καταβολής των δεδουλευμένων αποδοχών του εργαζομένου από τον εργοδότη, ανεξαρτήτως της αιτίας της καθυστέρησης.»Σ' αυτή την περίπτωση βέβαια, η από του εργοδότη μονομερής και βλαπτική για τον εργαζόμενο μεταβολή των όρων της σύμβασης εργασίας, δεν επιφέρει αυτοδίκαια τη λύση της εργασιακής σχέσης, ούτε υποχρεώνει τον εργαζόμενο να την αποδεχθεί ή να αποχωρήσει από την υπηρεσία του, αλλά του παρέχει το εκλεκτικό δικαίωμα είτε:

1. Να αποδεχθεί τη μεταβολή και παραμείνει στην εργασία του.
2. Να θεωρήσει τη μεταβολή ως άτακτη καταγγελία της εργασιακής σύμβασης εκ μέρους του εργοδότη και να αποχωρήσει από την υπηρεσία του αιτούμενος την οφειλομένη αποζημίωση.
3. Να αποκρούσει τη μεταβολή, να απαιτήσει την τήρηση των όρων της σύμβασης και να εξακολουθήσει την παροχή της εργασίας του με τους αυτούς, πριν την μεταβολή όρους και σε περίπτωση μη αποδοχής της εργασίας του από τον εργοδότη, να ζητήσει από αυτόν, που καθίσταται ως εκ τούτου υπερήμερος, την ικανοποίηση κάθε νόμιμης αξίωσής του.
Η κρίση πάντως για τον χαρακτηρισμό της μη καταβολής των δεδουλευμένων ως "αξιόλογης", ανήκει στα αρμόδια δικαστήρια, ενώ σύμφωνα με τη νέα διάταξη του Ν. 4487/2017, δεν ενδιαφέρει η αιτία καθυστέρησης της καταβολής.

Μανώλης Αμαργιωτάκης 
Οικονομολόγος - Σύμβουλος Εργασιακών Σχέσεων


πηγή: http://www.ergasiaka-gr.net/2017/08/Kai-me-ti-boyla-blaptiki-metaboli-i-kathysterisi-katabolis-apodoxon-Energeies-ergazomenon-synepeies-gia-toys-ergodotes.html#ixzz4pYYlwaki

ΕΡΧΕΤΑΙ ΕΝΦΙΑ ΦΩΤΙΑ – Τα τεχνάσματα του Υπουργείου Οικονομικών για φουσκωμένους λογαριασμούς



«Καπέλο» στον ΕΝΦΙΑ καλούνται να πληρώσουν για άλλη μια χρονιά ιδιοκτήτες ακινήτων.
Ο τρόπος υπολογισμού του που έχει θεσπίσει το υπουργείο Οικονομικών, υποχρέωσε πολλούς να πληρώσουν επιπλέον φόρο την τριετία 2014-2016, κάτι που θα συμβεί και φέτος.
Και αυτό γιατί τόσο στον κανονικό όσο και στον συμπληρωματικό, υπάρχουν αστερίσκοι και ρυθμίσεις που μπορούν να »βαρύνουν» αρκετά τον τελικό λογαριασμό.
Οι ζώνες τιμών κάνουν «τσουχτερό» τον ΕΝΦΙΑ
Συγκεκριμένα, ο κύριος ΕΝΦΙΑ καθορίζεται και ανάλογα με την παλαιότητα του κτίσματος, αλλά και σε σχέση με την τιμή ζώνης ανά τ.μ που βρίσκεται το κάθε κτίσμα. Έτσι η… χρέωση ξεκινά από τα 2 ευρώ ανά τ.μ σε περιοχές που η τιμή κυμαίνεται στα 500 ευρώ και μπορεί να φτάσει και τα 13 ευρώ σε περιοχές όπου το τ.μ κοστίζει 5.000 ευρώ. Οι «τιμές ζώνης ανά τ.μ.» που λαμβάνονται υπόψη για την κλιμάκωση των συντελεστών του Βασικού Φόρου είναι οι αντικειμενικές τιμές ανά τ.μ., οι οποίες ισχύουν ανά περιοχή για νεόδμητα διαμερίσματα 1ου ορόφου με πρόσοψη σε ένα δρόμο. Δηλαδή, η βάση υπολογισμού του κύριου ΕΝΦΙΑ είναι οι αντικειμενικές αξίες νεόκτιστων διαμερισμάτων 1ου ορόφου με μία μόνο πρόσοψη σε δρόμο!
Ο υπολογισμός λοιπόν του κύριου ΕΝΦΙΑ για όλες τις κατοικίες παλαιότητας άνω του 1 έτους γίνεται με βάση τις αντικειμενικές αξίες των ακινήτων, οι οποίες -παρά το γεγονός ότι στις αρχές του 2016 μειώθηκαν κατά 4%-38% σε πολλές περιοχές της χώρας – εξακολουθούν να βρίσκονται σε επίπεδα σημαντικά υψηλότερα των πραγματικών αξιών των παλαιών κτισμάτων.Η παλαιότητα που… φουσκώνει τον λογαριασμό
Από εκεί και πέρα, θα πρέπει να »ξεχαστεί» για τον κανονικό ΕΝΦΙΑ η μείωση στις τιμές λόγω παλαιότητας κτίσματος, καθώς οι μειωτικοί αυτοί συντελεστές εφαρμόζονται μόνο στον υπολογισμό του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ. Οι μειωτικοί συντελεστές παλαιότητας εφαρμόζονται επίσης και κατά τον υπολογισμό των φόρων στις μεταβιβάσεις, στις κληρονομιές, στις δωρεές και τις γονικές παροχές ακινήτων.Στον αντίποδα, οι συντελεστές παλαιότητες που χρησιμοποιούνται στον κανονικό ΕΝΦΙΑ αυξάνουν τον φόρο Ξεκινούν από το 1 για κτίσματα που έχουν ανεγερθεί από το 1930 μέχρι και πριν από 26 χρόνια και φθάνουν μέχρι το 1,25 για κτίσματα που έχουν κατασκευαστεί την τελευταία τετραετία! Έτσι, ενώ ο Βασικός Φόρος υπολογίζεται με βάση τις αντικειμενικές αξίες ολοκαίνουριων κτισμάτων, δεν μειώνεται καθόλου για όσα από τα κτίσματα αυτά έχουν παλαιότητα άνω των 25 ετών, ενώ για όσα έχουν παλαιότητα από 25 έτη έως και 1 έτος ο Βασικός Φόρος προσαυξάνεται περαιτέρω κατά 5% έως και 25%, καθώς οι… «συντελεστές παλαιότητας» που χρησιμοποιούνται κλιμακώνονται από 1,05 έως 1,25!
Οι οφειλές για τα ακίνητα δεν »μαλακώνουν» τον ΕΝΦΙΑ
Παράλληλα, για την καταβολή του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ, δεν συνυπολογίζονται τα στεγαστικά δάνεια που μπορεί ακόμα να καταβάλλουν οι ιδιοκτήτες, ώστε να του μειώσουν το φόρο.Υπενθυμίζεται ότι ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ επιβάρυνε το 2014 και το 2015 όσους κατείχαν κτίσματα και οικόπεδα εντός σχεδίου πόλεως, συνολικής αντικειμενικής αξίας άνω των 300.000 ευρώ. Από το 2016 λοιπόν αυτό το όριο »έπεσε» στα 200.000 ευρώ.
Η έκπτωση του ανεξόφλητου υπολοίπου των στεγαστικών δανείων είχε ισχύσει στο Φόρο Μεγάλης Ακίνητης Περιουσίας που θεσπίστηκε το 1997 (με το νόμο 2459/1997) και ίσχυσε μέχρι και το 2007. Είναι δηλαδή μια νομοθετική ρύθμιση που καθιστά δικαιότερο τον τρόπο υπολογισμού κάθε φόρου που υπολογίζεται επί της αξίας της κατεχόμενης ακίνητης περιουσίας.
http://arouraios.gr/2017/08/enfia-fotia/

ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ! – Αυξήσεις έως 235% στα τέλη κυκλοφορίας – Τι θα ισχύσει για τα πετρελαιοκίνητα



«Εγκεφαλικά» αναμένεται να προκαλέσει η αναπροσαρμογή του μοντέλου μέτρησης των εκπομπών ρύπων που επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση καθώς θα φέρει οικονομική επιβάρυνση σε 800.000 ιδιοκτήτες πετρελαιοκίνητων αυτοκινήτων.Οι αυξήσεις που θα προκύψουν, με τις νέες μετρήσεις, στις εκπομπές ρύπων θα φέρουν και αυξήσεις στα τέλη κυκλοφορίας. Αυτές υπολογίζονται από 15% ως και 235%.Δεν είναι όμως μόνο τα τέλη κυκλοφορίας, οι τιμές τόσο των καινούργιων, όσο και των μεταχειρισμένων εισαγόμενων αυτοκινήτων αναμένεται να αυξηθούν λόγω της αλλαγής των τιμών εκπομπής CO2.
Για έναν κάτοχο αυτοκινήτου με εκπομπές ρύπων 180 γραμματίων CO2 τα τέλη, εάν οι εκπομπές αυξηθούν στα 182 γραμμάρια, τα τέλη κυκλοφορίας θα αυξηθούν από τα 441 ευρώ στα 505 ευρώ.Αντίστοιχα ο ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με εκπομπές ρύπων στα 250 γραμμάρια, εάν αλλάξουν οι τιμές ρύπων και πλέον υπολογιστεί το όχημά του με 280 γραμμάρια τότε τα τέλη κυκλοφορίας θα εκτιναχθούν από τα 762 ευρώ το 2017 στα 1,041 ευρώ το 2018.Για ένα ιδιοκτήτη Ι.Χ. με εκπομπές ρύπων 120 γραμμάρια και τέλη κυκλοφορίας στα 117 ευρώ το 2017 εάν η μέτρηση υπολογιστεί με 161 γραμμάρια το 2018 θα πληρώσει τέλη κυκλοφορίας 394 ευρώ.
Ιδιοκτήτης αυτοκινήτου με εκπομπές ρύπων 140 γραμμάρια CO2 που πλήρωσε 168 ευρώ για τέλη το 2017 με την αλλαγή των τιμών εκπομπής ρύπων στα 181 γραμμάρια τα τέλη κυκλοφορίας του 2018 θα είναι 335 ευρώ.