Σελίδες

Πώς κινήθηκαν οι τιμές των ακινήτων το 2017

Σημάδια ανάκαμψης στην κτηματαγορά φανερώνουν τα στοιχεία της REMAX. Οι τιμές των ακινήτων παρουσιάζουν κατά μέσο όρο οριακή αύξηση της τάξεως του 1%, αποδεικνύοντας ότι οι σταθεροποιητικές τάσεις της προηγούμενης χρονιάς εξελίσσονται σταδιακά σε αυξητικές. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι αργά αλλά σταθερά η κτηματαγορά είναι έτοιμη να αποτελέσει και πάλι των επενδυτικό πόλο και να εξελιχθεί σε ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ρόλο στην όλη προσπάθεια αναμένεται να παίξει και η διαμόρφωση των νέων αντικειμενικών αξιών. Οι νέες τιμές ανάλογα το πόσο και του που θα αυξηθούν ή θα μειωθούν, θα επηρεάσουν την τοπική αλλά και τη συνολική κτηματαγορά διαμορφώνοντας νέες τάσεις ανάλογα τα ποσοστά αναπροσαρμογής.
Σε ό,τι αφορά στις αγοραπωλησίες ακινήτων, η Ελληνική Στατιστική Αρχή σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, κατέγραψε αύξηση το 2016 σε σύγκριση με το 2015 κατά 10,8% ενώ εξακολουθούν να παρατηρούνται αυξητικές τάσεις και για το 2017, βάσει των στοιχείων της REMAX Ελλάς.
Ειδικότερα, βάσει των στοιχείων του δικτύου της REMAX σε ολόκληρη την επικράτεια, ο πανελλαδικός σταθμισμένος δείκτης τιμών των κατοικιών αυξήθηκε το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά 1%. Σε εθνικό επίπεδο, οι τιμές των μεταχειρισμένων ακινήτων αυξήθηκαν σταθμισμένα κατά μέσο όρο 1,1% , ενώ των νέων ακινήτων αυξήθηκαν κατά 1%.
Στην περιοχή της Αττικής στα μεταχειρισμένα σημειώθηκε αύξηση 1,2%, ενώ αντίθετα στα νέα ακίνητα είχαμε μια ελάχιστη μείωση κατά -0,3%. Ακολούθως, στη Θεσσαλονίκη η αύξηση στα μεταχειρισμένα κατά μέσο όρο ήταν 1,1%, ενώ στα νέα ακίνητα οι τιμές επίσης αυξήθηκαν κατά 1%. Για την υπόλοιπη χώρα στα μεταχειρισμένα δεν σημειώθηκε μεταβολή ενώ στα νέα ακίνητα υπήρξε άνοδος κατά 1,6%.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα της έρευνας:

Σε όλη τη χώρα περίπου το 93% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες (διαμερίσματα & μονοκατοικίες/μεζονέτες), ενώ τα οικόπεδα καθώς και τα επαγγελματικά ακίνητα αποτέλεσαν το 3% και το 4% αντίστοιχα.
Στην Αττική το 83% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες. Τα οικόπεδα-αγροτεμάχια έφθασαν μόλις στο 7%, ενώ η συμμετοχή των επαγγελματικών ακινήτων ανήλθε στο 10% επί του συνόλου των πωληθέντων ακινήτων.
Στη Θεσσαλονίκη οι αγοραπωλησίες επικεντρώθηκαν σχεδόν αποκλειστικά (98%) στις κατοικίες και το υπόλοιπο 2% σε οικόπεδα.
Συνεχίζοντας την τάση των προηγουμένων ετών, πανελλαδικά προτιμήθηκαν παλαιές κατοικίες (άνω της πενταετίας) σε ποσοστό 93%, έναντι των νεόδμητων & νέων (μέχρι πενταετίας) που κατάφεραν να συγκεντρώσουν μόλις το 7%. Έντονο ήταν το ενδιαφέρον για κατοικίες 6 έως 15 ετών (24% του συνόλου), ενώ κυρίαρχη τέλος στις προτιμήσεις των αγοραστών αναδείχθηκε η κατηγορία των παλαιών άνω των 30 ετών (47%).
Στην Αττική, η πλειοψηφία των ακινήτων (64%) που πωλήθηκαν ήταν παλαιά (άνω 25ετίας). Τα νεόδμητα μαζί με τα νέα (έως 5ετίας), συγκέντρωσαν μόνο το 4% των προτιμήσεων, ενώ αυτά με ηλικία 6 έως 15 ετών συγκέντρωσαν περίπου το 1/6 των προτιμήσεων (15%). Τέλος, για την ενδιάμεση κατηγορία ακινήτων ηλικίας 16 έως 25 ετών, το ποσοστό προτίμησης ανήλθε στο 17%.
Στη Θεσσαλονίκη στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται οι κατοικίες άνω της 25ετίας με ποσοστό 62%, δηλαδή πάνω από τις μισές κατοικίες που συναλλάσσονται. Ακίνητα νεότερα της 5ετίας προτιμήθηκαν από το 5% μόλις, ενώ περίπου 1 στα 6 που προτιμήθηκαν ήταν ακίνητα από 6 ως 15 ετών (16%) και το υπόλοιπο ποσοστό 17% αφορούσε ακίνητα 16 έως 25 ετών.
Στην Αττική προτιμήθηκαν οι μεσαίες κατοικίες (δηλαδή εμβαδού 71-110τ.μ.) από τους 4 στους 10 (41%), οι μικρές κατοικίες (1-50τ.μ. και 50-70τ.μ.) από το ένα τρίτο περίπου (35%), ενώ όλες σχεδόν οι υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκαν κάτω από το 10%.
Στη Θεσσαλονίκη, η κατηγορία με την μεγαλύτερη απήχηση ήταν από 71-110 τ.μ. που την προτίμησαν επίσης 4 στους 10 αγοραστές (43%), με δεύτερη επιλογή (19%) τα διαμερίσματα 51-70τ.μ., όπως και τα διαμερίσματα ως 50τ.μ. που επίσης προτιμήθηκαν από έναν στους 5 (19%), ενώ ένα ποσοστό 8% στράφηκε σε μεγάλες κατοικίες άνω των 150τ.μ.

Έρχεται διάταξη - ασπίδα προστασίας από τα τεκμήρια....

Ζήτημα χρόνου είναι να κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών διάταξη η οποία θα προστατεύσει εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους από την τσουχτερή φορολόγηση με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης. Η διάταξη θα προστατεύσει κυρίως τους φορολογούμενους που έχουν ελάχιστα πραγματικά εισοδήματα αλλά πιάνονται στα δίχτυα των τεκμηρίων και απειλούνται με μερικές εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ φόρο εισοδήματος.
Σύμφωνα με όσα προβλέπει η φορολογική νομοθεσία τα τεκμήρια διαβίωσης ενεργοποιούνται και "χρεώνουν” εικονικό εισόδημα σε έναν φορολογούμενο εφόσον έχει έστω και ένα ευρώ πραγματικό εισόδημα. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι φορολογούμενοι που έχουν πραγματικό εισόδημα μερικών λεπτών του ευρώ από τόκους καταθέσεων ή εισόδημα μερικών δεκάδων ευρώ από ένα μεροκάματο ή παροχή έκτακτης υπηρεσίας μέσω "τίτλου κτήσης" όπως λέγεται πλέον η "απόδειξη δαπάνης" που εκδίδει ο εργοδότης βρίσκονται να χρεώνονται με τεκμαρτό εισόδημα μερικών χιλιάδων ευρώ. Για παράδειγμα, για δαπάνες διαβίωσης ορίζεται ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα ύψους 3.000 ευρώ για τους άγαμους και 5.000 ευρώ για τους έγγαμους, ενώ έχει οριστεί, μεταξύ άλλων, ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα για κατοχή ΙΧ, ιδιοκατοικούμενη ή ενοικιαζόμενη κατοικία κ.ά.
Στις περιπτώσεις που ο φορολογούμενος δηλώνει εισόδημα χαμηλότερο από το τεκμαρτό, τότε φορολογείται με βάση το τεκμαρτό εισόδημα και μάλιστα με την κλίμακα φορολόγησης του εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα, δηλαδή χωρίς αφορολόγητο όριο και με συντελεστή φορολόγησης 22% από το πρώτο ευρώ. Τα παραπάνω αποτελούν, όμως, τεράστιο πρόβλημα για όσους δεν έχουν πραγματικό εισόδημα ή έχουν ελάχιστο ή περιστασιακό εισόδημα.
Ας δούμε ένα παράδειγμα. Άγαμος φορολογούμενος που διαμένει σε ιδιόκτητη κατοικία είναι άνεργος και έχει πραγματικό ετήσιο εισόδημα 1 ευρώ τόκους καταθέσεων. Ο φορολογούμενος αν και είναι άνεργος και έχει ελάχιστο πραγματικό εισόδημα "χρεώνεται” από την εφορία με ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα 3.000 ευρώ λόγω της ελάχιστης αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης και άλλα 1.500 ευρώ λόγω της κατοικίας στην οποία διαμένει. Έτσι, παρά το γεγονός ότι το πραγματικό του ετήσιο εισόδημα είναι μόλις 1 ευρώ (το εισόδημα από τόκους) φορολογείται ως ελεύθερος επαγγελματίας για τεκμαρτό εισόδημα 4.500 ευρώ (άθροισμα τεκμαρτού εισοδήματος διαβίωσης και κατοικίας) και καλείται να πληρώσει φόρο ύψους 990 ευρώ.
Για να ακυρώσει αυτήν την αδικία το υπουργείο Οικονομικών θα φέρει τη διάταξη η οποία αναμένεται να ορίζει τα εξής:

- οι φορολογούμενοι, πλην όσων ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, που το πραγματικό τους ετήσιο εισόδημα είναι έως 6.000 ευρώ ή το τεκμαρτό τους εισόδημα είναι έως 9.500 ευρώ, θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα φορολόγησης των μισθωτών, δηλαδή με αφορολόγητο όριο που, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογούμενου, φθάνει ακόμη και τα 9.545 ευρώ. Ο φορολογούμενος του παραδείγματος, όταν θα περάσει η σχετική διάταξη, θα γλιτώσει από τον φόρο εισοδήματος αφού το τεκμαρτό εισόδημα για το οποίο θα φορολογηθεί θα είναι 4.500 ευρώ, δηλαδή εντός του ορίου εισοδήματος που είναι αφορολόγητο.
Στη συγκεκριμένη διευκόλυνση, ωστόσο, υπάρχει μια παγίδα. Επειδή ο φορολογούμενος θα φορολογηθεί με την κλίμακα των μισθωτών θα πρέπει να δηλώσει στη φορολογική του δήλωση ελάχιστη αξία αποδείξεων ή δαπανών με πλαστικό χρήμα 10% του εισοδήματός του. Σε διαφορετική περίπτωση θα φορολογηθεί για την αξία των αποδείξεων ή δαπανών με πλαστικό χρήμα που του λείπουν με συντελεστή 22%.
Ο φορολογούμενος του παραπάνω παραδείγματος θα πρέπει, προκειμένου να γλιτώσει το "καπέλο” φόρου να δηλώσει ότι συγκέντρωσε αποδείξεις αξίας τουλάχιστον 450 ευρώ. Το ότι είναι άνεργος, εγγεγραμμένος στο μητρώο του ΟΑΕΔ, του δίνει τη δυνατότητα να συγκεντρώνει χάρτινες αποδείξεις διότι οι υπόλοιποι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα πρέπει να δαπανούν την αντίστοιχη αξία (300 ευρώ) μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Αν δεν δηλώσει ότι συγκέντρωσε αποδείξεις τότε θα του χρεωθεί φόρος 22% επί των 450 ευρώ που είναι η ελάχιστη απαιτούμενη αξία αποδείξεων, δηλαδή θα του χρεωθεί φόρος 99 ευρώ.

capital.gr α


ΕΘΝΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΕΓΣΣΕ) 2018



ΕΘΝΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΕΓΣΣΕ) 2018
Στην υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2018, κατέληξαν σήμερα 28/3/2018 η ΓΣΕΕ και οι εργοδοτικές οργανώσεις, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ ΚΑΙ ΣΕΤΕ. 
Η νέα ΕΓΣΣΕ, με ισχύ από 1/1/2018 έως και τις 31/12/2018 διασφαλίζει τη συνέχιση των θεσμικών όρων (επίδομα γάμου, μητρότητα κλπ)  που θεσπίστηκαν με τις προηγούμενες ΕΓΣΣΕ, ενώ επαναβεβαιώθηκε η συμφωνία της ΓΣΕΕ και των Εργοδοτικών Οργανώσεων, ότι εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας ΕΓΣΣΕ με οποιονδήποτε τρόπο αρθεί οποιαδήποτε περιοριστική διάταξη, που έχει επιβληθεί με νομοθετική παρέμβαση στο περιεχόμενο της ΕΓΣΣΕ 2010-2011-2012, τότε θα ξεκινήσουν άμεσες διαπραγματεύσεις για τον καθορισμό των μισθολογικών όρων της ΕΓΣΣΕ.
Η τήρηση της ΕΓΣΕΕ είναι υποχρεωτική για τους εργοδότες οι οποίοι είναι μέλη συνδικαλιστικών - επαγγελματικών οργανώσεων που ανήκουν στις παραπάνω εργοδοτικές οργανώσεις που υπογράφουν την σύμβαση. Στις περιπτώσεις αυτές το επίδομα γάμου, καταβάλλεται υποχρεωτικά στους δικαιούχους. 



πηγή: http://www.ergasiaka-gr.net/2018/03/egsse2018.html#ixzz5BDHc6dDe

Επίδομα Παιδιού: Τι ισχύει και ποιοι το δικαιούνται;

Στα τέλη Μαρτίου και πριν το Πάσχα, θα δοθεί η Α δόση του νέου επιδόματος, με τα στοιχεία της εκκαθαρισμένης φορολογικής δήλωσης που υποβλήθηκε το 2017. Όσα πρέπει να γνωρίζετε για το Επίδομα Παιδιού.

Τι ισχύει για το Επίδομα Παιδιού

Το νέο, ενιαίο Επίδομα Παιδιού χορηγείται σε όλους τους δικαιούχους ανάλογα με τον αριθμό των εξαρτώμενων τέκνων και το οικογενειακό εισόδημα. Με βάση την αρχιτεκτονική του Ενιαίου Επιδόματος Στήριξης Τέκνων αναμορφώνονται επί τα βελτίω οι κλίμακες ισοδυναμίας και τα ποσά βάσης για το πρώτο παιδί. Με την λελογισμένη κλιμάκωση διασφαλίζεται μια σαφώς πιο στοχευμένη πολιτική. Στη καινούρια δομή το εκάστοτε ποσό βάσης διπλασιάζεται για το 2ο παιδί, ενώ 4πλασιάζεται για το 3ο παιδί, 6πλασιάζεται για το 4ο κ.ο.κ.
Στις επόμενες δόσεις θα ενσωματωθούν τα στοιχεία της φορολογικής δήλωσης του 2018. Το Επίδομα Παιδιού θα πληρώνεται πλέον σε 6 διμηνιαίες δόσεις. Η πληρωμή γίνεται με βάση τα στοιχεία της τελευταίας εκκαθαρισμένης φορολογικής δήλωσης.

Παραδείγματα

Οικογένεια με 2 γονείς και 2 παιδιά, με ετήσιο εισόδημα 28.000€: Η κλίμακα ισοδυναμίας της οικογένειας είναι : 1 + 1/2 +1/4 + 1/4 = 2. Συνεπώς το ισοδύναμο εισόδημα είναι : 28.000€ / 2= 14.000€. Άρα η οικογένεια εντάσσεται στην Γ εισοδηματική κλίμακα και θα λάβει 56€ επίδομα το μήνα.
Οικογένεια με 2 γονείς και 1 παιδί, με ετήσιο εισόδημα 26.000€: Η κλίμακα ισοδυναμίας της οικογένειας είναι : 1 + 1/2 +1/4 = 1,75. Συνεπώς το ισοδύναμο εισόδημα είναι : 26.000€ / 1,75= 14.857€. Άρα η οικογένεια εντάσσεται στην Γ εισοδηματική κλίμακα και θα λάβει 28€ επίδομα το μήνα.
Οικογένεια με 2 γονείς και 2 παιδιά, με ετήσιο εισόδημα 18.800€: Η κλίμακα ισοδυναμίας της οικογένειας είναι : 1 + 1/2 +1/4 + 1/4 = 2. Συνεπώς το ισοδύναμο εισόδημα είναι : 18.800€ / 2= 9.400€. Άρα η οικογένεια εντάσσεται στην Β εισοδηματική κλίμακα και θα λάβει 84€ επίδομα το μήνα.
Οικογένεια με 2 γονείς και 3 παιδιά με ετήσιο εισόδημα 13.000€: Η κλίμακα ισοδυναμίας της οικογένειας είναι : 1 + 1/2 +1/4 + 1/4 +1/4 = 2,25. Συνεπώς το ισοδύναμο εισόδημα είναι : 13.000€ / 2,25 = 5.777€. Άρα η οικογένεια εντάσσεται στην Α εισοδηματική κλίμακα και θα λάβει 280€ το μήνα.
Οικογένεια με 2 γονείς και 2 παιδιά με ετήσιο εισόδημα 12.000€: Η κλίμακα ισοδυναμίας της οικογένειας είναι : 1 + 1/2 +1/4 + 1/4 = 2. Συνεπώς το ισοδύναμο εισόδημα είναι : 12.000€ / 2= 6.000€. Άρα η οικογένεια εντάσσεται στην Α εισοδηματική κλίμακα και θα λάβει 140€ το μήνα.

Παραδείγματα για Μονογονεικές οικογένειες

Μονογονεικές οικογένειες με 3 παιδιά και ετήσιο εισόδημα 12.000€:  Η κλίμακα ισοδυναμίας της οικογένειας είναι : 1 + 1/2 +1/4 + 1/4 = 2. Συνεπώς το ισοδύναμο εισόδημα είναι : 12.000€ / 2= 6.000€. Άρα η οικογένεια εντάσσεται στην Α εισοδηματική κλίμακα και θα λάβει 280€ το μήνα.
Μονογονεικές οικογένειες με 1 παιδί και ετήσιο εισόδημα 9.000€: Η κλίμακα ισοδυναμίας της οικογένειας είναι : 1 + 1/2 = 1,5. Συνεπώς το ισοδύναμο εισόδημα είναι : 9.000€ / 1,5= 6.000€. Άρα η οικογένεια εντάσσεται στην Α εισοδηματική κλίμακα και θα λάβει 70€ το μήνα.
Μονογονεικές οικογένειες με 2 παιδιά και ετήσιο εισόδημα 10.500€: Η κλίμακα ισοδυναμίας της οικογένειας είναι : 1 + 1/2 + 1/4 = 1,75. Συνεπώς το ισοδύναμο εισόδημα είναι : 10.500€ / 1,75= 6.000€. Άρα η οικογένεια εντάσσεται στην Α εισοδηματική κλίμακα και θα λάβει 140€ το μήνα.
took

Μείωση αφορολόγητου: Αλλάζουν τα πάντα – Ποιοι θα την πληρώσουν – Αναλυτικά παραδείγματα (πίνακας)


Επιπλέον φόρο 650 ευρώ θα πληρώσουν οι περισσότεροι φορολογούμενοι με την εφαρμογή του μειωμένου αφoρολόγητου ορίου. Μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες θα υποστούν τεράστιες φορολογικές επιβαρύνσεις, οι οποίες, συνδυαστικά με τις μειώσεις επιδομάτων και συντάξεων, διαλύουν κυριολεκτικά τα νοικοκυριά…
H παραμονή ή όχι του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου στο ελληνικό πρόγραμμα ενδεχομένως να κρίνει εάν η μείωση του αφορολόγητου ορίου θα εφαρμοσθεί ένα χρόνο νωρίτερα και συγκεκριμένα από το 2019. Το Ταμείο κατ’ επανάληψιν έχει τοποθετηθεί επί του θέματος, υποστηρίζοντας ότι το πρωτογενές πλεόνασμα δεν θα σκαρφαλώσει στο 3,5% του ΑΕΠ παρά μόνο με την ταχύτερη εφαρμογή του μειωμένου αφορολόγητου ορίου, εγκαταλείποντας ταυτόχρονα τα «καλά μέτρα» που έχουν θεσμοθετηθεί.Στην περίπτωση αυτή το μαχαίρι θα είναι διπλό, καθώς εκτός από τη συρρίκνωση κατά 35% της έκπτωσης φόρου θα περικοπούν και οι συντάξεις, με 1,1 εκατομμύριο συνταξιούχους να χάνουν από δύο έως τρεις συντάξεις ετησίως.

Ποιοι θα πληγούν από τη μείωση του αφορολόγητου

Επιπλέον φόρο 650 ευρώ θα πληρώσουν οι περισσότεροι φορολογούμενοι με την εφαρμογή του μειωμένου αφoρολόγητου ορίου. Μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες θα υποστούν τεράστιες φορολογικές επιβαρύνσεις, οι οποίες, συνδυαστικά με τις μειώσεις επιδομάτων και συντάξεων, διαλύουν κυριολεκτικά τα νοικοκυριά.
Πρώτη φορά περίπου 1 εκατ. φορολογούμενοι θα πληρώσουν φόρο καθώς βρίσκονταν κάτω από το αφορολόγητο όριο, ενώ συνταξιούχος με μηνιαία εισοδήματα 1.250 ευρώ θα χάσει συνολικά τρεις συντάξεις. Για παράδειγμα, μισθωτός ιδιωτικού τομέα χωρίς παιδιά με ετήσιο εισόδημα 8.600 ευρώ ή 614 ευρώ τον μήνα σήμερα δεν πληρώνει φόρο στο ελληνικό Δημόσιο. Με τη μείωση του αφορολογήτου θα πληρώσει φόρο 642 ευρώ, δηλαδή θα χάσει πάνω από 1 μισθό.Από τον «εφιάλτη» του μειωμένου αφορολογήτου δεν γλιτώνουν και οι οικογένειες με παιδιά. Για μισθωτό με 4 παιδιά το αφορολόγητο όριο προσγειώνεται στα 6.595 ευρώ, από 9.545 ευρώ που είναι σήμερα. Για έναν μισθωτό με μηνιαίες αποδοχές 1.428 ευρώ, η μείωση του αφορολογήτου σημαίνει εκτίναξη του φόρου που θα κληθεί να πληρώσει στα 2.950 ευρώ, από 2.300 ευρώ σήμερα.Συνταξιούχος με σύνταξη 1.250 ευρώ τον μήνα, σήμερα, με τη μείωση του αφορολογήτου και την περικοπή της προσωπικής διαφοράς θα δει τη σύνταξή του από τον Δεκέμβριο του 2018 να μειώνεται στα 971 ευρώ. Δηλαδή, θα χάσει 3.350 ευρώ ή διαφορετικά περίπου τρεις συντάξεις.
Στην προκρούστεια κλίνη θα βρεθούν και εκατομμύρια φορολογούμενοι, οι οποίοι όχι μόνο θα κληθούν να πληρώσουν μεγαλύτερους φόρους αλλά θα «πιαστούν» και στην τσιμπίδα των τεκμηρίων διαβίωσης. Χαμηλόμισθοι και χαμηλοσυνταξιούχοι ακόμα και αν διαμένουν σε μισθωμένη κατοικία είναι πολύ πιθανόν να φορολογηθούν με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης, με αποτέλεσμα να πληρώσουν πρώτη φορά φόρο στο ελληνικό Δημόσιο καθώς μέχρι σήμερα καλύπτονται από το αφορολόγητο όριο. Στελέχη του υπουργείου Οικονομικών υπολογίζουν ότι το φορολογητέο εισόδημα από τα τεκμήρια διαβίωσης, που ανέρχεται σήμερα στα 7 δισ. ευρώ, θα εκτοξευτεί στο αστρονομικό ποσό των 10 δισ. ευρώ.Η έκπτωση φόρου μετά το «κούρεμα» των 650 ευρώ διαμορφώνεται ως εξής
• Για άγαμο φορολογούμενο η έκπτωση φόρου μειώνεται από τα 1.900 ευρώ σήμερα, σε 1.250 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο όριο από 8.636 ευρώ σε 5.685 ευρώ.
• Για φορολογούμενο με ένα παιδί, η έκπτωση φόρου από 1.950 ευρώ θα υποχωρήσει σε 1.300 ευρώ και το αφορολόγητο όριο από 8.864 ευρώ σε 5.905 ευρώ.
• Για οικογένεια με δύο παιδιά, η έκπτωση φόρου θα διαμορφωθεί σε 1.350 ευρώ από 2.000 σήμερα και το αφορολόγητο σε 6.135 ευρώ από 9.090 ευρώ.
• Τέλος, για φορολογουμένους με τρία παιδιά και άνω η έκπτωση φόρου από 2.100 ευρώ θα μειωθεί σε 1.450 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο θα διαμορφωθεί σε 6.595 ευρώ από 9.545 ευρώ.
Εφημερίδα Καθημερινή, kathimerini.gr

Έρχονται λογαριασμοί φωτιά για τον ΕΝΦΙΑ – Πονοκέφαλος στην κυβέρνηση που ψάχνει απεγνωσμένα λύσεις


Η κυβέρνηση βρίσκεται μπροστά σε ιδιαίτερα δύσκολη άσκηση. Πρόκειται για αυτή της αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών. Με τα όσα είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε προκύπτουν σημαντικές επιβαρύνσεις για τις λαικές περιοχές και μειώσεις για τα πλούσιες. Αυτό από πολιτικής άποψης είναι ιδιαίτερα δύσκολο να το διαχειριστεί η κυβέρνηση, την ώρα μάλιστα που ο εκλογικός κύκλος έχει ανοίξει ανεξάρτητα από το πόσο αυτός θα διαρκέσει.
Ειδικά το καλοκαίρι η κυβέρνηση να βρεθεί μπροστά σε μία εξέλιξη που σε καμία περίπτωση δεν θα την ήθελε και δεν είναι άλλη από το ενδεχόμενοι τα χαμηλά στρώματα να δουν επιβάρυνση στον λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ.
Η δουλειά των εκτιμητών τελείωσε. Παρέδωσαν στο υπουργείο Οικονομικών τις εισηγήσεις τους για το που θα πρέπει να βρεθούν οι νέες τιμές πάνω στις οποίες πατάει η Εφορία για να φορολογήσει τα ακίνητα. Οι εκτιμητές έδειξαν αυξήσεις στις αντικειμενικές αξίες για το 60% των ζωνών όλης της χώρας ή 6.070 ζώνες και μειώσεις μόνο για το 23% ή σε 2.030 ζώνες. Τα νησιά του Ιονίου, το Βόρειο Αιγαίο, η Στερεά Ελλάδα και οι περιοχές με έντονη τουριστική δραστηριότητα θα δουν αυξήσεις στις αντικειμενικές αξίες. Στον αντίποδα βρίσκονται η Μακεδονία και η Θράκη όπου θα υπάρξει για τις περισσότερες περιοχές προσγείωση των τιμών ζώνης.Από σήμερα πιάνει δουλειά η Δευτεροβάθμια Επιτροπή που έχει συσταθεί στο υπουργείο Οικονομικών για να διορθώσει τις τιμές όπου καταγράφονται μεγάλες αποκλίσεις. Η δουλειά της δεν θα διαρκέσει για μεγάλο χρονικό διάστημα. Αμέσως μετά το Πάσχα τα μέλη της Επιτροπής θα παραδώσουν τις προτάσεις τους στην ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών η οποία θα πρέπει να αποφασίσει αν θα κάνει δεκτές προτάσεις για μεγάλες αυξήσεις σε πολλές περιοχές της χώρας μεταξύ των οποίων και οι λεγόμενες «λαϊκές» συνοικίες όπου κατοικούν φορολογούμενοι με πολύ χαμηλά εισοδήματα.
Ο ΕΝΦΙΑ

Με το χρόνο των εκλογών να είναι ανοικτός, η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν θέλει να φουσκώσει το λογαριασμό του ΕΝΦΙΑ που θα λάβουν τον Αύγουστο και θα κληθούν να πληρώσουν φέτος τα νοικοκυριά. Με δεδομένο ότι οι εισηγήσεις των εκτιμητών δεν είναι δεσμευτικές και ο φόρος στα ακίνητα θα πρέπει να φέρνει στα κρατικά ταμεία έσοδα τουλάχιστον 2,65 δις. ευρώ το οικονομικό επιτελείο έχει αρχίσει, σύμφωνα με πληροφορίες, να εξετάζει το ενδεχόμενο να προχωρήσει σε «χειρουργικές» παρεμβάσεις στις αντικειμενικές τιμές ώστε να μην αλλάζει το κλιμάκιο υπολογισμού του ΕΝΦΙΑ.
Για παράδειγμα σε περιοχές με σημερινή τιμή ζώνης της τάξεως των 500-550 ευρώ οι νέες αξίες να αυξηθούν αλλά να μην ξεπεράσουν τα 750 ευρώ για να παραμείνει ο ΕΝΦΙΑ στα 2,8 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Σε περιοχές με σημερινή τιμή ζώνης 750 – 850 ευρώ, οι αξίες μπορούν να αυξηθούν στα επίπεδα των 1.000 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Στην περίπτωση αυτή ο ΕΝΦΙΑ θα παραμείνει στα 2,9 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο. Δηλαδή, η τιμή ζώνης μπορεί να αυξάνεται αλλά δεν αλλάζει ο φόρος που θα κληθεί να πληρώσει ο ιδιοκτήτης του ακινήτου.
Μια πρώτη γεύση για τον ΕΝΦΙΑ που θα διαμορφωθεί μετά τις αντικειμενικές αξίες έδωσε χθες η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου, η οποία είπε ότι «με μία πρώτη ανάλυση, είμαστε περίπου στα ίδια επίπεδα», ενώ «δεν φαίνεται να έχουμε αύξηση του συμπληρωματικού φόρου».



Οι 120 δόσεις για ληξιπρόθεσμα: Οδηγίες και παραδείγματα


Φωτό Αρχείου (EUROKINISSI/ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ)


Αναλυτικές οδηγίες και παραδείγματα για τον τρόπο υπολογισμού των δόσεων στη ρύθμιση για τους επαγγελματίες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο έως 50.000 ευρώ περιλαμβάνει εγκύκλιος της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Υπεγράφη σήμερα από το Διοικητή της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, Γιώργο Πιτσιλή, εγκύκλιος εφαρμογής της Υπουργικής Απόφασης ΠΟΛ 1223/2017 για τη ρύθμιση ήδη βεβαιωμένων κατά την 31.12.2016 οφειλών έως 50.000 ευρώ.Η εν λόγω εγκύκλιος αναφέρει τους βασικούς κανόνες, που εφαρμόζονται από τη Φορολογική Διοίκηση στις διμερείς συμφωνίες ρύθμισης και παρέχει αναλυτικές οδηγίες και παραδείγματα για τον τρόπο υπολογισμού δόσεων.Δυνατότητα υπαγωγής στη ρύθμιση έχουν οφειλέτες με φορολογική κατοικία στην Ελλάδα, οι οποίοι είτε:
- Είναι νομικά ή φυσικά πρόσωπα με πτωχευτική ικανότητα (δηλαδή κυρίως πρόσωπα με εμπορική ιδιότητα) και το σύνολο των οφειλών τους προς όλους τους πιστωτές έως τις 31.12.2016 δεν ξεπερνά τα 20.000 ευρώ, ή οι οφειλές τους προς το Δημόσιο υπερβαίνουν το 85% του συνόλου των οφειλών τους προς όλους τους πιστωτές έως τις 31.12.2016, οι οποίες δεν ξεπερνούν τα 50.000 ευρώ, είτε
- Είναι φυσικά πρόσωπα χωρίς πτωχευτική ικανότητα, ωστόσο έχουν κάνει έναρξη εργασιών και αποκτούν εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα (μεγάλη κατηγορία των οποίων αποτελούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες), με βεβαιωμένες οφειλές προς το Δημόσιο έως τις 31.12.2016, που δεν υπερβαίνουν τα 50.000 ευρώ.
Οι αιτήσεις υποβάλλονται ηλεκτρονικά μέσω της ιστοσελίδας της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.).
Η απόφαση αφορά όσους χρωστούν ταυτόχρονα και σε άλλους φορείς, τράπεζες, εργαζόμενους και ιδιώτες. Δεν αφορά ρυθμίσεις χρεών για όσους χρωστούν μόνον σε εφορία ή Ταμεία και για τα οποία αναμένεται άλλη υπουργική απόφαση ή εγκύκλιος.
Σύμφωνα με την την απλοποιημένη διαδικασία ρύθμισης των οφειλών που προβλέπεται:
1. Ο οφειλέτης υποβάλλει αίτηση ηλεκτρονικά στην ιστοσελίδα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους (Ε.Γ.Δ.Ι.Χ.) www.keyd.gov.gr
2. Η ρύθμιση προσφέρεται σε «βιώσιμους» οφειλέτες. Η Αξιολόγηση της Βιωσιμότητας του οφειλέτη γίνεται εξετάζοντας αν πληρούνται σωρευτικά (όλα μαζί) τα εξής κριτήρια:
α) Θετικό καθαρό αποτέλεσμα προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων κατά την τελευταία χρήση ή σε δύο (2) από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις πριν από την υποβολή της αίτησης
β) Το σύνολο των οφειλών που απομένει μετά την διαγραφή προστίμων κλπ, να μην ξεπερνά το οκταπλάσιο του καθαρού αποτελέσματος προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων.
3. Για την εφαρμογή της ρύθμισης, λαμβάνεται υπόψη το μεγαλύτερο ποσό που προκύπτει από τη σύγκριση των εξής ποσών:
α) του καθαρού αποτελέσματος προ φόρων τόκων και αποσβέσεων της τελευταίας χρήσης και
β) του μέσου όρου των δύο (2) πλέον θετικών καθαρών αποτελεσμάτων προ φόρων τόκων και αποσβέσεων από τις τρεις (3) τελευταίες χρήσεις.
4. Εκτός από την αυτοματοποιημένη αυτή διαδικασία, οι πιστωτές (δημόσιο, εφορία, ταμεία, τράπεζες κλπ) διατηρούν το δικαίωμα να κάνουν δική τους εξατομικευμένη αξιολόγηση βιωσιμότητας, προκειμένου να εκτιμήσουν την ικανότητα αποπληρωμής του οφειλέτη. 5. Εάν πιστωτής στον οποίο οφείλεται το 50% των χρεών κρίνει «μη βιώσιμο» τον οφειλέτη, το δημόσιο δεν θα κάνει καμία πρόταση ρύθμισης των οφειλών, στο πλαίσιο της απλοποιημένης διαδικασίας.
Πρόταση τυποποιημένης λύσης
Αν ο οφειλέτης κριθεί βιώσιμος και εφόσον υπάρξει απαρτία των πιστωτών, διατυπώνονται προτάσεις και αντιπροτάσεις ρύθμισης οφειλών από τους συμμετέχοντες πιστωτές, με τυποποιημένο τρόπο και εφαρμόζοντας τους ακόλουθους κανόνες:
α) Αφαιρούνται τα ακόλουθα ποσά ανά πιστωτή:
αα) το σύνολο των τόκων υπερημερίας, των πιστωτών του ιδιωτικού τομέα.
ββ) ποσοστό 95% των απαιτήσεων του Δημοσίου, από πρόστιμα που έχουν επιβληθεί από τη φορολογική διοίκηση.
γγ) ποσοστό 85% των απαιτήσεων του Δημοσίου και των Φορέων Κοινωνικής Ασφάλισης, από προσαυξήσεις ή τόκους εκπρόθεσμης καταβολής.
Στην συνέχεια οι καθορίζονται ισόποσες τοκοχρεωλυτικές μηνιαίες δόσεις, που δεν επιτρέπεται να είναι χαμηλότερες από 50 ευρώ το μήνα ανά πιστωτή. Δηλαδή αν κάποιος χρωστά σε περισσότερους πιστωτές, το ελάχιστο ποσό πολλαπλασιάζεται.
Σε κάθε περίπτωση, ο αριθμός των μηνιαίων δόσεων:
– προς το Δημόσιο και τα Ταμεία (“θεσμικοί πιστωτές”) δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις 120 δόσεις.
– προς τους λοιπούς ιδιώτες πιστωτές δεν επιτρέπεται να ξεπερνά τις 24 δόσεις.
– προς εργαζόμενους που τους οφείλονται δεδουλευμένα από συμβάσεις παροχής εργασίας οποιουδήποτε τύπου, οι δόσεις δεν επιτρέπεται να ξεπερνούν τις έξι (6).
– Ο αριθμός των δόσεων είναι κοινός για κάθε μία από τις ανωτέρω κατηγορίες πιστωτών.
Έως 36 δόσεις για μικρά χρέη
Αν η βασική οφειλή προς το Δημόσιο ή/και τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, δεν ξεπερνά το ποσό των τριών χιλιάδων ευρώ (3.000 €) ανά πιστωτή, οι δόσεις δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν τις τριάντα έξι (36).
Στην περίπτωση αυτή, δεν υφίσταται η υποχρέωση προσφοράς κοινού αριθμού δόσεων για όλους τους «θεσμικούς πιστωτές».
Ωστόσο αν ποσοστό 2,75% του θετικού καθαρού αποτελέσματος του οφειλέτη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων είναι μεγαλύτερο από τη συνολική αρχική μηνιαία δόση, τότε η συνολική μηνιαία δόση αναπροσαρμόζεται, ώστε να ισούται με αυτό το ποσό.
Το επιπλέον ποσό κατανέμεται συμμέτρως στους θεσμικούς πιστωτές, ανάλογα με την απαίτηση του καθενός, και ο αριθμός των δόσεων μειώνεται, ώστε το σύνολο της καθαρής παρούσας αξίας αυτών, λαμβανομένου υπόψη του επιτοκίου , να ισούται με το σύνολο της οφειλής προς αυτούς, μειωμένης κατά τα ποσά οφειλών που διεγράφησαν.

"Πέρασε" το νομοσχέδιο για τα ταξί - Τι αλλάζει στα πρόστιμα του ΚΟΚ


Φωτογραφία αρχείου
- Ψηφίστηκε το νομοσχέδιο, που ρυθμίζει θέματα Μεταφορών. 
– Με ονομαστική ψηφοφορία “πέρασαν” τα άρθρα για τις εταιρείες διαμεσολάβησης μεταφοράς επιβατών. 
– Ενσωματώθηκε η ρύθμιση για τα πρόστιμα του ΚΟΚ με εισοδηματικά κριτήρια.

Ψηφίστηκε επί της αρχής κατά πλειοψηφία, το νομοσχέδιο με το οποίο ρυθμίζονται θέματα Μεταφορών. Υπέρ ψήφισαν ΣΥΡΙΖΑ και ΑΝΕΛ, κατά η ΝΔ, η Δημοκρατική Συμπαράταξη και το Ποτάμι και παρών η ΧΑ, το ΚΚΕ και η Ένωση Κεντρώων.Το άρθρο 12, που αφορά την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση μεταφοράς επιβατών με οχήματα Επαγγελματικής Δημοσίας Χρήσεως ( τύπου TaxiBeat) ψηφίστηκε με ονομαστική ψηφοφορία από τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ- ΑΝΕΛ και την ΧΑ. Καταψήφισαν ΝΔ, ΔΗΣΥ, ΠΟΤΑΜΙ, ενώ η Ένωση Κεντρώων και το ΚΚΕ ψήφισαν παρών.Κατά την ονομαστική ψηφοφορία ψηφίστηκαν (με 169 θετικές ψήφους, 51 όχι και 4 παρών) και τα άρθρα 13, 20 και 21 που αφορούν αντίστοιχα την ηλεκτρονική ή τηλεφωνική διαμεσολάβηση για την ενοικίαση επιβατικών ιδιωτικής χρήσης οχημάτων, ( τύπου Uber) καθώς και τους χρόνους μισθώσεώς τους. Την διάταξη ψήφισαν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ των ΑΝΕΛ της ΔΗΣΥ του ΚΚΕ, του ΠΟΤΑΜΙΟΥ και της ΧΑ. Καταψήφισε η ΝΔ ενώ παρών ψήφισε η ΕΚ. ΟΙ διατάξεις αυτές ψηφίσθηκαν με 169 θετικές ψήφους, 51 κατά και 4 παρών.
Στο νομοσχέδιο, ενσωματώθηκε επίσης ως άρθρο, η ρύθμιση που αφορά στην επιβολή προστίμων για παραβίαση του ΚΟΚ, μετά τις παρατηρήσεις της Επιστημονικής Επιτροπής της Βουλής αυτά να μην ορίζονται με υπουργική απόφαση. Έτσι και τα τρία κλιμάκια προστίμων που επιβάλλονται συμπεριλήφθηκαν στο σώμα του νομοσχεδίου.Σύμφωνα με την διάταξη, τα πρόστιμα παραμένουν σταθερά για παραβάτες με εισοδήματα μέχρι τις 50.000 ευρώ, διπλασιάζονται για εισοδήματα μέχρι 100.000 ευρώ και τριπλασιάζονται για παραβάτες με μεγαλύτερα εισοδήματα. Η ίδια πρόβλεψη ισχύει και για τα πρόστιμα που επιβάλλονται στους Δήμους (αναλόγως με τον πληθυσμό τους) στην περίπτωση που μετά από ένα έτος από την ψήφιση του νομοσχεδίου, δεν έχουν θέσει σε εφαρμογή το μέτρο για τις πιάτσες.Η Ν.Δ. ωστόσο επέμεινε ότι η ρύθμιση είναι αντισυνταγματική καθώς επιβάλλει διαφορετικά πρόστιμα για το ίδιο αδίκημα. Μάλιστα ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος Γ. Κεφαλογιάννης εκτίμησε ότι η διάταξη θα εκπέσει στα δικαστήρια.

Αποτύπωση στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ της λύσης σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης εργαζόμενου

Στο Ν. 3198/1955, άρθρο 8, εδ. 2, το οποίο είχε προστεθεί με το άρθρου 8 παρ. 4 του ΝΔ 3789/1957 και αντικαταστάθηκε με το άρθρου 5 παρ.1 του Ν. 435/1976, προβλέπεται ότι οι εργαζόμενοι που αποχωρούν από την εργασία τους και έχουν τις προϋποθέσεις πλήρους συνταξιοδότησης λόγω γήρατος, δικαιούνται να λάβουν το 50% της κανονικής αποζημίωσης που προβλέπεται στην καταγγελία σύμβασης εργασίας ή το 40% της αποζημίωσης εφόσον έχουν και επικουρική ασφάλιση. Οι εργαζόμενοι εάν έχουν την ιδιότητα του εργατοτεχνίτη, μπορούν να αποχωρούν μόνοι τους (οικειοθελή αποχώρηση), ενώ εάν έχουν την ιδιότητα του υπαλλήλου, μπορούν είτε να αποχωρούν οικειοθελώς είτε να απολύονται.Αποτύπωση στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ της λύσης σύμβασης εργασίας λόγω συνταξιοδότησης εργαζόμενου
Τα έντυπα αναγγελίας της λύσης της εργασιακής σχέσης όπως προβλέπονται στην Υπ.Απόφ. 29502/85/1-9-2014, είναι τα εξής:

- Ε5: Αναγγελία οικειοθελούς αποχώρησης μισθωτού
- Ε6: Καταγγελία σύμβασης εργασίας αορίστου χρόνου (με ή χωρίς προειδοποίηση)
- Ε7: Βεβαίωση - Δήλωση εργοδότη για συμβάσεις ορισμένου χρόνου ή έργου

Μετά από τα εκτεθέντα παραπάνω, προκύπτει ότι ο εργοδότης σε περίπτωση λύσης της εργασιακής σχέσης, λόγω της συνταξιοδότησης του εργαζόμενου, (πλήρη σύνταξη λόγω γήρατος),υποβάλλει στο ΠΣ ΕΡΓΑΝΗ, εάν πρόκειται για εργατοτεχνίτη αποκλειστικά το έντυπο της Οικειοθελούς Αποχώρησης (Ε5), ενώ στη περίπτωση υπαλλήλου, υποβάλλει είτε το έντυπο της Οικειοθελούς Αποχώρησης (Ε5), είτε το έντυπο της Καταγγελίας Σύμβασης Εργασίας Αορίστου Χρόνου (Ε6).
Εφόσον, για εργατοτεχνίτη υποβληθεί το έντυπο της Καταγγελίας Σύμβασης Εργασίας Αορίστου Χρόνου (Ε6), ο εργαζόμενος μπορεί να απαιτήσει ολόκληρο το ποσό της αποζημίωσης λόγω καταγγελίας σύμβασης εργασίας και όχι το μειωμένο που προβλέπουν οι διατάξεις για την αποχώρηση λόγω συνταξιοδότησης.  
Μανώλης Αμαργιωτάκης
Οικονομολόγος - Σύμβουλος Εργασιακών Σχέσεων 


πηγή: http://www.ergasiaka-gr.net/2018/03/Apotyposi-sto-PS-ERGANI-tis-lysis-symbasis-ergasias-logo-syntaxiodotisis-ergazomenoy.html#ixzz5Ae5BbdkY