Σελίδες

Πώς κινήθηκαν οι τιμές των ακινήτων το 2017

Σημάδια ανάκαμψης στην κτηματαγορά φανερώνουν τα στοιχεία της REMAX. Οι τιμές των ακινήτων παρουσιάζουν κατά μέσο όρο οριακή αύξηση της τάξεως του 1%, αποδεικνύοντας ότι οι σταθεροποιητικές τάσεις της προηγούμενης χρονιάς εξελίσσονται σταδιακά σε αυξητικές. Το γεγονός αυτό δείχνει ότι αργά αλλά σταθερά η κτηματαγορά είναι έτοιμη να αποτελέσει και πάλι των επενδυτικό πόλο και να εξελιχθεί σε ατμομηχανή της ελληνικής οικονομίας.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, ρόλο στην όλη προσπάθεια αναμένεται να παίξει και η διαμόρφωση των νέων αντικειμενικών αξιών. Οι νέες τιμές ανάλογα το πόσο και του που θα αυξηθούν ή θα μειωθούν, θα επηρεάσουν την τοπική αλλά και τη συνολική κτηματαγορά διαμορφώνοντας νέες τάσεις ανάλογα τα ποσοστά αναπροσαρμογής.
Σε ό,τι αφορά στις αγοραπωλησίες ακινήτων, η Ελληνική Στατιστική Αρχή σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία, κατέγραψε αύξηση το 2016 σε σύγκριση με το 2015 κατά 10,8% ενώ εξακολουθούν να παρατηρούνται αυξητικές τάσεις και για το 2017, βάσει των στοιχείων της REMAX Ελλάς.
Ειδικότερα, βάσει των στοιχείων του δικτύου της REMAX σε ολόκληρη την επικράτεια, ο πανελλαδικός σταθμισμένος δείκτης τιμών των κατοικιών αυξήθηκε το 2017 σε σχέση με το προηγούμενο έτος κατά 1%. Σε εθνικό επίπεδο, οι τιμές των μεταχειρισμένων ακινήτων αυξήθηκαν σταθμισμένα κατά μέσο όρο 1,1% , ενώ των νέων ακινήτων αυξήθηκαν κατά 1%.
Στην περιοχή της Αττικής στα μεταχειρισμένα σημειώθηκε αύξηση 1,2%, ενώ αντίθετα στα νέα ακίνητα είχαμε μια ελάχιστη μείωση κατά -0,3%. Ακολούθως, στη Θεσσαλονίκη η αύξηση στα μεταχειρισμένα κατά μέσο όρο ήταν 1,1%, ενώ στα νέα ακίνητα οι τιμές επίσης αυξήθηκαν κατά 1%. Για την υπόλοιπη χώρα στα μεταχειρισμένα δεν σημειώθηκε μεταβολή ενώ στα νέα ακίνητα υπήρξε άνοδος κατά 1,6%.

Συνοπτικά τα αποτελέσματα της έρευνας:

Σε όλη τη χώρα περίπου το 93% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες (διαμερίσματα & μονοκατοικίες/μεζονέτες), ενώ τα οικόπεδα καθώς και τα επαγγελματικά ακίνητα αποτέλεσαν το 3% και το 4% αντίστοιχα.
Στην Αττική το 83% των πωληθέντων ακινήτων ήταν κατοικίες. Τα οικόπεδα-αγροτεμάχια έφθασαν μόλις στο 7%, ενώ η συμμετοχή των επαγγελματικών ακινήτων ανήλθε στο 10% επί του συνόλου των πωληθέντων ακινήτων.
Στη Θεσσαλονίκη οι αγοραπωλησίες επικεντρώθηκαν σχεδόν αποκλειστικά (98%) στις κατοικίες και το υπόλοιπο 2% σε οικόπεδα.
Συνεχίζοντας την τάση των προηγουμένων ετών, πανελλαδικά προτιμήθηκαν παλαιές κατοικίες (άνω της πενταετίας) σε ποσοστό 93%, έναντι των νεόδμητων & νέων (μέχρι πενταετίας) που κατάφεραν να συγκεντρώσουν μόλις το 7%. Έντονο ήταν το ενδιαφέρον για κατοικίες 6 έως 15 ετών (24% του συνόλου), ενώ κυρίαρχη τέλος στις προτιμήσεις των αγοραστών αναδείχθηκε η κατηγορία των παλαιών άνω των 30 ετών (47%).
Στην Αττική, η πλειοψηφία των ακινήτων (64%) που πωλήθηκαν ήταν παλαιά (άνω 25ετίας). Τα νεόδμητα μαζί με τα νέα (έως 5ετίας), συγκέντρωσαν μόνο το 4% των προτιμήσεων, ενώ αυτά με ηλικία 6 έως 15 ετών συγκέντρωσαν περίπου το 1/6 των προτιμήσεων (15%). Τέλος, για την ενδιάμεση κατηγορία ακινήτων ηλικίας 16 έως 25 ετών, το ποσοστό προτίμησης ανήλθε στο 17%.
Στη Θεσσαλονίκη στην κορυφή των προτιμήσεων βρίσκονται οι κατοικίες άνω της 25ετίας με ποσοστό 62%, δηλαδή πάνω από τις μισές κατοικίες που συναλλάσσονται. Ακίνητα νεότερα της 5ετίας προτιμήθηκαν από το 5% μόλις, ενώ περίπου 1 στα 6 που προτιμήθηκαν ήταν ακίνητα από 6 ως 15 ετών (16%) και το υπόλοιπο ποσοστό 17% αφορούσε ακίνητα 16 έως 25 ετών.
Στην Αττική προτιμήθηκαν οι μεσαίες κατοικίες (δηλαδή εμβαδού 71-110τ.μ.) από τους 4 στους 10 (41%), οι μικρές κατοικίες (1-50τ.μ. και 50-70τ.μ.) από το ένα τρίτο περίπου (35%), ενώ όλες σχεδόν οι υπόλοιπες κατηγορίες κινήθηκαν κάτω από το 10%.
Στη Θεσσαλονίκη, η κατηγορία με την μεγαλύτερη απήχηση ήταν από 71-110 τ.μ. που την προτίμησαν επίσης 4 στους 10 αγοραστές (43%), με δεύτερη επιλογή (19%) τα διαμερίσματα 51-70τ.μ., όπως και τα διαμερίσματα ως 50τ.μ. που επίσης προτιμήθηκαν από έναν στους 5 (19%), ενώ ένα ποσοστό 8% στράφηκε σε μεγάλες κατοικίες άνω των 150τ.μ.

Έρχεται διάταξη - ασπίδα προστασίας από τα τεκμήρια....

Ζήτημα χρόνου είναι να κατατεθεί στη Βουλή από το υπουργείο Οικονομικών διάταξη η οποία θα προστατεύσει εκατοντάδες χιλιάδες φορολογούμενους από την τσουχτερή φορολόγηση με βάση τα τεκμήρια διαβίωσης. Η διάταξη θα προστατεύσει κυρίως τους φορολογούμενους που έχουν ελάχιστα πραγματικά εισοδήματα αλλά πιάνονται στα δίχτυα των τεκμηρίων και απειλούνται με μερικές εκατοντάδες ή και χιλιάδες ευρώ φόρο εισοδήματος.
Σύμφωνα με όσα προβλέπει η φορολογική νομοθεσία τα τεκμήρια διαβίωσης ενεργοποιούνται και "χρεώνουν” εικονικό εισόδημα σε έναν φορολογούμενο εφόσον έχει έστω και ένα ευρώ πραγματικό εισόδημα. Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι φορολογούμενοι που έχουν πραγματικό εισόδημα μερικών λεπτών του ευρώ από τόκους καταθέσεων ή εισόδημα μερικών δεκάδων ευρώ από ένα μεροκάματο ή παροχή έκτακτης υπηρεσίας μέσω "τίτλου κτήσης" όπως λέγεται πλέον η "απόδειξη δαπάνης" που εκδίδει ο εργοδότης βρίσκονται να χρεώνονται με τεκμαρτό εισόδημα μερικών χιλιάδων ευρώ. Για παράδειγμα, για δαπάνες διαβίωσης ορίζεται ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα ύψους 3.000 ευρώ για τους άγαμους και 5.000 ευρώ για τους έγγαμους, ενώ έχει οριστεί, μεταξύ άλλων, ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα για κατοχή ΙΧ, ιδιοκατοικούμενη ή ενοικιαζόμενη κατοικία κ.ά.
Στις περιπτώσεις που ο φορολογούμενος δηλώνει εισόδημα χαμηλότερο από το τεκμαρτό, τότε φορολογείται με βάση το τεκμαρτό εισόδημα και μάλιστα με την κλίμακα φορολόγησης του εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα, δηλαδή χωρίς αφορολόγητο όριο και με συντελεστή φορολόγησης 22% από το πρώτο ευρώ. Τα παραπάνω αποτελούν, όμως, τεράστιο πρόβλημα για όσους δεν έχουν πραγματικό εισόδημα ή έχουν ελάχιστο ή περιστασιακό εισόδημα.
Ας δούμε ένα παράδειγμα. Άγαμος φορολογούμενος που διαμένει σε ιδιόκτητη κατοικία είναι άνεργος και έχει πραγματικό ετήσιο εισόδημα 1 ευρώ τόκους καταθέσεων. Ο φορολογούμενος αν και είναι άνεργος και έχει ελάχιστο πραγματικό εισόδημα "χρεώνεται” από την εφορία με ελάχιστο τεκμαρτό εισόδημα 3.000 ευρώ λόγω της ελάχιστης αντικειμενικής δαπάνης διαβίωσης και άλλα 1.500 ευρώ λόγω της κατοικίας στην οποία διαμένει. Έτσι, παρά το γεγονός ότι το πραγματικό του ετήσιο εισόδημα είναι μόλις 1 ευρώ (το εισόδημα από τόκους) φορολογείται ως ελεύθερος επαγγελματίας για τεκμαρτό εισόδημα 4.500 ευρώ (άθροισμα τεκμαρτού εισοδήματος διαβίωσης και κατοικίας) και καλείται να πληρώσει φόρο ύψους 990 ευρώ.
Για να ακυρώσει αυτήν την αδικία το υπουργείο Οικονομικών θα φέρει τη διάταξη η οποία αναμένεται να ορίζει τα εξής:

- οι φορολογούμενοι, πλην όσων ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, που το πραγματικό τους ετήσιο εισόδημα είναι έως 6.000 ευρώ ή το τεκμαρτό τους εισόδημα είναι έως 9.500 ευρώ, θα φορολογούνται με βάση την κλίμακα φορολόγησης των μισθωτών, δηλαδή με αφορολόγητο όριο που, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του φορολογούμενου, φθάνει ακόμη και τα 9.545 ευρώ. Ο φορολογούμενος του παραδείγματος, όταν θα περάσει η σχετική διάταξη, θα γλιτώσει από τον φόρο εισοδήματος αφού το τεκμαρτό εισόδημα για το οποίο θα φορολογηθεί θα είναι 4.500 ευρώ, δηλαδή εντός του ορίου εισοδήματος που είναι αφορολόγητο.
Στη συγκεκριμένη διευκόλυνση, ωστόσο, υπάρχει μια παγίδα. Επειδή ο φορολογούμενος θα φορολογηθεί με την κλίμακα των μισθωτών θα πρέπει να δηλώσει στη φορολογική του δήλωση ελάχιστη αξία αποδείξεων ή δαπανών με πλαστικό χρήμα 10% του εισοδήματός του. Σε διαφορετική περίπτωση θα φορολογηθεί για την αξία των αποδείξεων ή δαπανών με πλαστικό χρήμα που του λείπουν με συντελεστή 22%.
Ο φορολογούμενος του παραπάνω παραδείγματος θα πρέπει, προκειμένου να γλιτώσει το "καπέλο” φόρου να δηλώσει ότι συγκέντρωσε αποδείξεις αξίας τουλάχιστον 450 ευρώ. Το ότι είναι άνεργος, εγγεγραμμένος στο μητρώο του ΟΑΕΔ, του δίνει τη δυνατότητα να συγκεντρώνει χάρτινες αποδείξεις διότι οι υπόλοιποι μισθωτοί και συνταξιούχοι θα πρέπει να δαπανούν την αντίστοιχη αξία (300 ευρώ) μέσω πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας. Αν δεν δηλώσει ότι συγκέντρωσε αποδείξεις τότε θα του χρεωθεί φόρος 22% επί των 450 ευρώ που είναι η ελάχιστη απαιτούμενη αξία αποδείξεων, δηλαδή θα του χρεωθεί φόρος 99 ευρώ.

capital.gr α


ΕΘΝΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΕΓΣΣΕ) 2018



ΕΘΝΙΚΗ ΓΕΝΙΚΗ ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΣΥΜΒΑΣΗ ΕΡΓΑΣΙΑΣ (ΕΓΣΣΕ) 2018
Στην υπογραφή Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2018, κατέληξαν σήμερα 28/3/2018 η ΓΣΕΕ και οι εργοδοτικές οργανώσεις, ΣΕΒ, ΓΣΕΒΕΕ, ΕΣΕΕ ΚΑΙ ΣΕΤΕ. 
Η νέα ΕΓΣΣΕ, με ισχύ από 1/1/2018 έως και τις 31/12/2018 διασφαλίζει τη συνέχιση των θεσμικών όρων (επίδομα γάμου, μητρότητα κλπ)  που θεσπίστηκαν με τις προηγούμενες ΕΓΣΣΕ, ενώ επαναβεβαιώθηκε η συμφωνία της ΓΣΕΕ και των Εργοδοτικών Οργανώσεων, ότι εάν κατά τη διάρκεια ισχύος της παρούσας ΕΓΣΣΕ με οποιονδήποτε τρόπο αρθεί οποιαδήποτε περιοριστική διάταξη, που έχει επιβληθεί με νομοθετική παρέμβαση στο περιεχόμενο της ΕΓΣΣΕ 2010-2011-2012, τότε θα ξεκινήσουν άμεσες διαπραγματεύσεις για τον καθορισμό των μισθολογικών όρων της ΕΓΣΣΕ.
Η τήρηση της ΕΓΣΕΕ είναι υποχρεωτική για τους εργοδότες οι οποίοι είναι μέλη συνδικαλιστικών - επαγγελματικών οργανώσεων που ανήκουν στις παραπάνω εργοδοτικές οργανώσεις που υπογράφουν την σύμβαση. Στις περιπτώσεις αυτές το επίδομα γάμου, καταβάλλεται υποχρεωτικά στους δικαιούχους. 



πηγή: http://www.ergasiaka-gr.net/2018/03/egsse2018.html#ixzz5BDHc6dDe