Σελίδες

Χωρίς χρέωση οι διελεύσεις στις εθνικές οδούς στις επερχόμενες εθνικές εκλογές


Αναστέλλεται η αύξηση διοδίων της Αττικής Οδού μέχρι την ολοκλήρωση του ελέγχου που βρίσκεται σε εξέλιξη, μετά από εισήγηση του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Χρήστου Σπίρτζη, με διάταξη που περιλαμβάνεται στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου της κυβέρνησης.Αναστέλλεται η αύξηση των διοδίων της Αττικής Οδού
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση του υπουργείου «η πολιτική ηγεσία οφείλει να λαμβάνει άμεσα και αποτελεσματικά μέτρα ενάντια σε κάθε απόπειρα να πληγούν τα συμφέροντα των πολιτών, ιδίως όταν αυτό επιχειρείται από μονομερείς, αιφνιδιαστικές και καταχρηστικές ενέργειες κατά προδήλως καταχρηστική και αυθαίρετη ενάσκηση δήθεν δικαιωμάτων ιδιωτών».Ταυτόχρονα, με σχετική εισήγηση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, στην Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου περιλαμβάνεται διάταξη για τη διευκόλυνση μετακίνησης των εκλογέων και η απαλλαγή τους από την καταβολή διοδίων. Για τη διευκόλυνση της άσκησης του εκλογικού δικαιώματος στις εκλογές της 7ης Ιουλίου 2019, όλα τα οχήματα ιδιωτικής και δημόσιας χρήσης θα διέρχονται ελεύθερα χωρίς την καταβολή διοδίων από τους μετωπικούς σταθμούς διοδίων των αυτοκινητοδρόμων όλων των έργων παραχώρησης, από την δωδεκάτη πρωινή (12.00 π.μ.) της 6ης Ιουλίου μέχρι την ογδόη πρωινή (8.00 π.μ.) της 8ης Ιουλίου 2019.
https://www.news.gr/ellada/article/1809229/anastellete-i-afxisi-ton-diodion-tis-attikis-odou.html

Τη Δευτέρα 1η Ιουλίου ανοίγει η πλατφόρμα για την προστασία της πρώτης κατοικίας

Την Δευτέρα 1η Ιουλίου ανοίγει η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την προστασία της πρώτης κατοικίας, σύμφωνα με τα όσα είπε στο Πρώτο Πρόγραμμα και στον Αλφόνσο Βιτάλη ο Φώτης Κουρμούσης, ειδικός Γραμματέας Διαχείρισης Δημόσιου Χρέους.

Όπως ανέφερε ο κ. Κουρμούσης η ηλεκτρονική πλατφόρμα που θα ξεκινήσει αφορά 180.000 σπίτια που μπορούν να διασωθούν. Μέσω αυτής ο ενδιαφερόμενος θα μπορεί να βρει και την επιδότηση του Δημοσίου που μπορεί να ανέρχεται στο 50% της δόσης. Για την υπαγωγή στη ρύθμιση υπάρχουν περιουσιακά και εισοδηματικά κριτήρια. Η αντικειμενική αξία του σπιτιού δεν πρέπει να ξεπερνάει τα 250.000 ευρώ και το ετήσιο εισόδημα τα 36.000 ευρώ.
Περίπου ένα μήνα, είπε ο κ. Κουρμούσης, μετά την υποβολή της αίτησης στην πλατφόρμα, οι τράπεζες στην οποία υπάρχουν τα «κόκκινα δάνεια» θα προτείνουν μια ευνοϊκή ρύθμιση. Στη συνέχεια ο πολίτης θα έχει ένα μήνα να αποφασίσει το κατά πόσο επιθυμεί να υπαχθεί στη ρύθμιση και στη συνέχεια υπογράφει τη σχετική σύμβαση και ξεκινά η διαδικασία της επιδότησης.
Μέσα σε ένα μήνα θα ξεκινά η καταβολή της επιδότησης των μηνιαίων δόσεων έως 25 χρόνια. Μέχρι το τέλος του έτους θα μπορούν οι ενδιαφερόμενοι να υποβάλλουν αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα στην Ειδική Γραμματεία Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους.

Πηγή: ΕΡΤ

Έρχονται μεγάλες αλλαγές στον Κ.Ο.Κ.!




Η χρήση κινητού τηλεφώνου, η υπερβολική ταχύτητα και σαφώς η κόπωση αποτελούν τις συχνότερες αιτίες ατυχημάτων. Πλέον ο νέος νόμος που θα έχει ισχύ από την 1η Ιουλίου, θα τιμωρεί ακόμα κι όσους οδηγούν ενώ είναι σωματικά και ψυχικά κουρασμένοι, ή αντιμετωπίζουν σοβαρό πρόβλημα με το αυτοκίνητό τους. 

Φιλοδοξία του νομοθέτη είναι να δημιουργήσει μια νέα οδηγική συμπεριφορά, η οποία βοηθήσει στο να μειωθεί ο φόρος αίματος στην άσφαλτο. Σύμφωνα λοιπόν με τον νέο νόμο όποιος οδηγεί με μεγάλη ποσότητα αλκοόλ στο αίμα του ή έχοντας κάνει χρήση ναρκωτικών ουσιών ή είναι σωματικά και πνευματικά εξαντλημένος, ή οδηγεί όχημα σε εθνικές ή περιφερειακές οδούς αντίστροφα στο ρεύμα της εκάστοτε κατεύθυνσης, οδηγεί σε πεζοδρόμους, πεζοδρόμια ή πλατείες ή αν οδηγεί όχημα που είναι τεχνικά ανασφαλές ή με ανασφαλή τρόπο φορτωμένο τιμωρείται -αν δεν προβλέπονται βαρύτερες κυρώσεις σε άλλες διατάξεις- με φυλάκιση έως τρία έτη ή με χρηματική ποινή αν από την πράξη προέκυψε κοινός κίνδυνος σε ξένα πράγματα.
Τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον ενός έτους αν από την πράξη προέκυψε κίνδυνος για άνθρωπο, με κάθειρξη έως δέκα έτη αν η πράξη του είχε ως αποτέλεσμα τη βαριά σωματική βλάβη ανθρώπου, με κάθειρξη τουλάχιστον δέκα ετών αν είχε ως αποτέλεσμα το θάνατο άλλου ανθρώπου. Αν προκλήθηκε θάνατος μεγάλου αριθμού ανθρώπων, το δικαστήριο μπορεί να επιβάλει ισόβια κάθειρξη.
Τέλος, όποιος οδηγεί επικίνδυνα από αμέλεια και από την πράξη του αυτή προέκυψε κοινός κίνδυνος για ξένα πράγματα ή για άνθρωπο, τιμωρείται με φυλάκιση έως δύο έτη ή χρηματική ποινή.
Πώς θα αξιολογείται η σωματική ή ψυχική κούραση όμως;
Κατά βάση, το να οδηγεί κανείς ενώ είναι σωματικά εξαντλημένος, ή δεν είναι καλά ψυχολογικά είναι εξαιρετικά επικίνδυνο. Συμφωνούμε σε αυτό, αλλά είναι και το μελανό σημείο του άρθρου 290Α. Γιατί το όργανο της τάξης, πέρα από τα αντικειμενικά ανιχνεύσιμα ενδεχόμενα της κατανάλωσης αλκοόλ ή ναρκωτικών, με ηλεκτρονικά μέσα, πως θα αξιολογεί αντικειμενικά αν κάποιος που βρίσκεται στο τιμόνι είναι ή όχι σε θέση να οδηγήσει με ασφάλεια.
Δηλαδή κάποιος που μπορεί να γυρίζει ανανεωμένος από το γυμναστήριο ο αστυνομικός θα τον κρίνει σαν κουρασμένο και θα τον τιμωρεί, ενώ το στέλεχος μιας εταιρείας που έχει δουλέψει 12ωρο μπροστά από μια οθόνη, έχει θολώσει η ματιά του, αλλά είναι με το κουστούμι του θα είναι οκ για να συνεχίσει να οδηγεί;
πηγή