Έντονες αντιδράσεις προκαλεί η είδηση ότι το Facebook χρησιμοποίησε
περίπου 700.000 λογαριασμούς χρηστών του προκειμένου να διεξάγει ένα
ψυχολογικό πείραμα.
Πιο συγκεκριμένα η εταιρεία χρησιμοποίησε 689,003 αγγλόφωνους
λογαριασμούς για να χειραγωγήσει την ψυχολογία των χρηστών. Προκειμένου
να δει αν τα συναισθήματα των χρηστών επηρεάζονται από αυτά που
διαβάζουν και αν είναι μεταδοτικά, επί μια εβδομάδα ορισμένοι χρήστες
έβλεπαν περισσότερα news feeds που είχαν θετική αποδοχή ενώ άλλοι αυτά
που σχολιάζονταν αρνητικά από τους φίλους τους.
Τα αποτελέσματα του ψυχολογικού τεστ που διεξήχθη το 2012 έδειξαν ότι
όσοι δέχονταν θετικά μηνύματα στη συνέχεια προχωρούσαν σε δικές του
κοινοποιήσεις και μηνύματα που κινούνταν προς την ίδια κατεύθυνση ενώ
όσοι εκτέθηκαν σε αρνητικές ειδήσεις, σχόλια και μηνύματα υιοθέτησαν την
ίδια συμπεριφορά. Επομένως, αυτά που βλέπουμε στο Facebook επηρεάζουν
και τα δικά μας συναισθήματα και συμπεριφορά.
Οι χρήστες δεν ήταν ενημερωμένοι για το συγκεκριμένο τεστ. Μετά τον τεράστιο αντίκτυπο και τις αντιδράσεις που προκάλεσε χθες η είδηση ο επιστήμονας που συνέταξε το τεστ αλλά και εκπρόσωποι της εταιρείας σχεδόν υποχρεώθηκαν να δώσουν εξηγήσεις που θα ελαχιστοποιούσαν το θόρυβο.Στον απόηχο της έντονης κριτικής από δικηγόρους, ψηφιακούς ακτιβιστές, πολιτικούς, φορείς αλλά χρήστες και χρησιμοποιώντας όπως ήταν φυσικό το Facebook ο επιστημονικός αναλυτής της πλατφόρμας Adam D. I. Kramer ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πολλοί άνθρωποι ρωτάνε για την διεξαγωγή της μελέτης που πρόσφατα δημοσιεύθηκε και θα ήθελα να δώσω μια σύντομη δημόσια εξήγηση. Ο λόγος που κάναμε αυτή την έρευνα είναι γιατί νοιαζόμαστε για το συναισθηματικό αντίκτυπο του Facebook και τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν το προϊόν μας. Θεωρήσαμε ότι ήταν σημαντικό να διερευνηθεί η κοινή ανησυχία ότι βλέποντας τους φίλους μας να κοινοποιούν θετικό περιεχόμενο οδηγεί τους υπόλοιπους στο να αισθάνονται αρνητικά ή παραγκωνισμένοι. Την ίδια στιγμή, υπήρχε ανησυχία ότι η έκθεση σε στο αρνητικό περιεχόμενο μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να αποφεύγουν να επισκέπτονται το Facebook. Εμείς δεν είχαμε αποσαφηνίσει τα κίνητρα μας επισήμως.» Όσον αφορά τη μεθοδολογία ο Adam D. I. Kramer αναφέρει πως η έρευνά διεξήχθη παρεμβάλλοντας στο ελάχιστο στα newsfeed των χρηστών και για πολύ λίγο χρόνο, δίνοντας ως περίοδο διεξαγωγής του «πειράματος» μια μόλις εβδομάδα το 2012. «Ο στόχος όλων των ερευνών μας στο Facebook είναι να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Έχοντας ο ίδιος οργανώσει και σχεδιάσει αυτό το πείραμα, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ο στόχος μας δεν ήταν να σας αναστατώσουμε. Μπορώ να καταλάβω γιατί μερικοί άνθρωποι ανησύχησαν και οι συνεργάτες μου και εγώ λυπούμαστε για τον τρόπο που η γραπτή έκθεση περιέγραψε την έρευνα. Εκ των υστέρων, τα ερευνητικά οφέλη του χαρτιού δεν δικαιολογηθούν όλη αυτή την ανησυχία. Το εν λόγω πείραμα διεξήχθη στις αρχές του 2012, και από τότε έχουμε διανύσει πολύ δρόμο. Οι πρακτικές αυτές θα αναθεωρηθούν λαμβάνοντας υπόψιν και τις αντιδράσεις από την πρόσφατη μελέτη.»
hellasforce.com
Οι χρήστες δεν ήταν ενημερωμένοι για το συγκεκριμένο τεστ. Μετά τον τεράστιο αντίκτυπο και τις αντιδράσεις που προκάλεσε χθες η είδηση ο επιστήμονας που συνέταξε το τεστ αλλά και εκπρόσωποι της εταιρείας σχεδόν υποχρεώθηκαν να δώσουν εξηγήσεις που θα ελαχιστοποιούσαν το θόρυβο.Στον απόηχο της έντονης κριτικής από δικηγόρους, ψηφιακούς ακτιβιστές, πολιτικούς, φορείς αλλά χρήστες και χρησιμοποιώντας όπως ήταν φυσικό το Facebook ο επιστημονικός αναλυτής της πλατφόρμας Adam D. I. Kramer ανέφερε χαρακτηριστικά: «Πολλοί άνθρωποι ρωτάνε για την διεξαγωγή της μελέτης που πρόσφατα δημοσιεύθηκε και θα ήθελα να δώσω μια σύντομη δημόσια εξήγηση. Ο λόγος που κάναμε αυτή την έρευνα είναι γιατί νοιαζόμαστε για το συναισθηματικό αντίκτυπο του Facebook και τους ανθρώπους που χρησιμοποιούν το προϊόν μας. Θεωρήσαμε ότι ήταν σημαντικό να διερευνηθεί η κοινή ανησυχία ότι βλέποντας τους φίλους μας να κοινοποιούν θετικό περιεχόμενο οδηγεί τους υπόλοιπους στο να αισθάνονται αρνητικά ή παραγκωνισμένοι. Την ίδια στιγμή, υπήρχε ανησυχία ότι η έκθεση σε στο αρνητικό περιεχόμενο μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να αποφεύγουν να επισκέπτονται το Facebook. Εμείς δεν είχαμε αποσαφηνίσει τα κίνητρα μας επισήμως.» Όσον αφορά τη μεθοδολογία ο Adam D. I. Kramer αναφέρει πως η έρευνά διεξήχθη παρεμβάλλοντας στο ελάχιστο στα newsfeed των χρηστών και για πολύ λίγο χρόνο, δίνοντας ως περίοδο διεξαγωγής του «πειράματος» μια μόλις εβδομάδα το 2012. «Ο στόχος όλων των ερευνών μας στο Facebook είναι να παρέχουμε καλύτερες υπηρεσίες. Έχοντας ο ίδιος οργανώσει και σχεδιάσει αυτό το πείραμα, μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι ο στόχος μας δεν ήταν να σας αναστατώσουμε. Μπορώ να καταλάβω γιατί μερικοί άνθρωποι ανησύχησαν και οι συνεργάτες μου και εγώ λυπούμαστε για τον τρόπο που η γραπτή έκθεση περιέγραψε την έρευνα. Εκ των υστέρων, τα ερευνητικά οφέλη του χαρτιού δεν δικαιολογηθούν όλη αυτή την ανησυχία. Το εν λόγω πείραμα διεξήχθη στις αρχές του 2012, και από τότε έχουμε διανύσει πολύ δρόμο. Οι πρακτικές αυτές θα αναθεωρηθούν λαμβάνοντας υπόψιν και τις αντιδράσεις από την πρόσφατη μελέτη.»
hellasforce.com
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου