Τέλος για Αριστερά σε Ελλάδα και Ευρώπη ένα ολόκληρο ιστορικό κεφάλαιο!


Τα εκλογικά αποτελέσματα της Κυριακής υπήρξαν μια νίκη όχι μόνο της ΝΔ στην πιο νεοφιλελεύθερη και βαθιά συντηρητική μορφή της αλλά και μια επικράτηση της νέας “κανονικότητας” της κηδεμονίας, του ξεπουλήματος της χώρας και της παράδοσης της στο έλεος των Βρυξελλών και μιας νέου τύπου αμερικανοκρατίας στο όνομα της υπεράσπισης, τάχα, της εθνικής ασφάλειας και της ακεραιότητας της χώρας.

Η τραγωδία είναι ότι ο ελληνικός λαός, με την χειραγώγηση και των μίντια της διαπλοκής, την πίεση των πάσης φύσεως διλημμάτων και υπό τη επήρεια φοβικών συνδρόμων, ενέκρινε εκ των πραγμάτων με μεγάλη πλειοψηφία αυτήν την στρατηγική, προσαρμοζόμενος στην κατ’ ευφημισμόν “χαλαρή” μεταμνημονιακή επιτροπεία και ελπίζοντας ότι αυτή, βήμα το βήμα, πιθανόν να βελτιώσει τη θέση του.

Η προοδευτική ανατροπή ως αίτημα και εξαγγελία για μια νέα πορεία της χώρας θεωρήθηκε από τους πολίτες, δύσκολη έως αδύνατη, ενώ οι κατακερματισμένες δυνάμεις που την υποστήριζαν έμοιαζαν στα μάτια τους ανέτοιμες και ανεπαρκείς για να αναλάβουν με επιτυχία ένα τέτοιο έργο.

Στο πλαίσιο αυτό η παταγώδης κυβερνητική αποτυχία του μεταλλαγμένου ΣΥΡΙΖΑ τροφοδότησε την Δεξιά, έστω και αν σε αυτή ηγείτο ένα πρόσωπο που φόβιζε έντονα την κοινωνία, όπως ο Κυρ. Μητσοτάκης, αν και η τελική ισχυρή συσπείρωση γύρω από τον ΣΥΡΙΖΑ, οφείλεται σε αρκετό βαθμό στον φόβο και την βαθιά λαϊκή ανησυχία της επόμενης μέρας για τον Κυρ. Μητσοτάκη.

ΥΠΟΧΩΡΗΣΗ ΚΑΙ ΗΤΤΑ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Η Αριστερά με την συμβολική και ουσιαστική έννοια του όρου και σε αυτήν προφανώς δεν συγκαταλέγεται η ηγετική κομματική και κυβερνητική ομάδα του ΣΥΡΙΖΑ, που κινείται σε μεταλλαγμένες κατευθύνσεις, υπέστη στο σύνολο της μια στρατηγική υποχώρηση και βαρύτατη ήττα.

Ποτέ στην μεταπολίτευση η Αριστερά στο σύνολο της δεν είχε, δυστυχώς για τον τόπο και τον λαό, λάβει τόσο χαμηλά εκλογικά ποσοστά, που έφτασαν να μην ξεπερνούν συνολικά το 6%. Το γεγονός ότι η μείωση του ΚΚΕ σε σχέση με τον Σεπτέμβρη του ’15 και τις πρόσφατες ευρωεκλογές υπήρξε μικρή, δεν αποτελεί άλλοθι για την ηγεσία του, ειδικά μάλιστα όταν σημειώνεται σε περιστάσεις δύσκολες για τον λαό και τη  χώρα.

Ιδιαίτερα για την ΛΑ.Ε, της οποίας πολλές δυνάμεις επιχειρούσαν να φέρουν στο προσκήνιο προϋποθέσεις γρήγορης ανατροπής, αυτή η ήττα, ίσως και εξ’ αυτού του λόγου, ως φόβου και αυθόρμητης αντίδρασης τμημάτων της κοινωνίας σε ένα ριζοσπαστικό εγχείρημα που το θεωρούσαν δυνατό αλλά φοβούνταν ως πρόταση, υπήρξε πολύ βαρύτερη και συντριπτική.

Η ΠΑΡΑΙΤΗΣΗ ΛΑΦΑΖΑΝΗ


Ο Παν. Λαφαζάνης, παραιτούμενος και αναλαμβάνοντας τολμηρά τις ευθύνες του μετά το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών, υπογράμμιζε στο κείμενο της παραίτησης του από Γραμματέας του Π.Σ. της ΛΑ.Ε:

“Ως κύρια και μεγαλύτερη ευθύνη μου θεωρώ ότι παρά τις κατά καιρούς προτάσεις μου, δεν επιχείρησα, με επιμονή, σθένος και διαδικασίες δημιουργικού σοκ για να πραγματοποιηθούν, όλες εκείνες οι ριζοσπαστικές τομές και βαθιές ανατροπές που όφειλαν να γίνουν στην ΛΑ.Ε για να προχωρήσει η αναγκαία κατά την γνώμη μου πολιτική, ιδεολογική, προγραμματική, οργανωτική της ανασυγκρότηση και επαναθεμελίωσή της με σύγχρονους ριζοσπαστικούς όρους.

Δίστασα να προβώ σε ένα τέτοιο πολύ τολμηρό εγχείρημα, ενώ είχα πλήρη συνείδηση της αναγκαιότητάς του, διότι αυτό μοιραία θα επέφερε στην ΛΑ.Ε μεγάλες συγκρούσειςρήξειςαναδιατάξεις, και αποχωρήσεις, ενδεχομένως και μεγάλες ανακατατάξεις και αποχωρήσεις από το Αριστερό Ρεύμα, ενώ ήταν και αβέβαιη και η τελική νικηφόρα εξέλιξη του εγχειρήματος.

Δίσταζα, λοιπόν, μπροστά σε αυτό το τολμηρό εγχείρημα, για το οποίο συχνά μιλούσα σε στελέχη του Ρεύματος ακόμη και σε συνεδριάσεις του, γιατί με ανησυχούσαν οι αρνητικές επιπτώσεις του στην πορεία της ΛΑ.Ε ιδιαίτερα ενόψει και εκλογών.

Αποδείχθηκε ότι είχα πολύ λάθος.

Αποδείχθηκε ότι όφειλα να αναλάβω αυτό το ρίσκο αντί της συνέχισης των αρνητικών ισορροπιών και των ανεπαρκέστατων βημάτων (σ.σ στην ουσία συνεχών υποχωρήσεων), που χαρακτήριζαν την πολιτική και οργανωτική πορεία της ΛΑ.Ε και τα οποία είχαν πολύ δυσμενή έως οδυνηρό αντίκτυπο στην διαδρομή της και ιδιαίτερα στο εκλογικό της αποτέλεσμα.”

ΕΚΛΕΙΣΕ ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Ασφαλώς στην πορεία και τους προσανατολισμούς της Αριστεράς στην πατρίδα μας στα τελευταία χρόνια υπήρχαν επί μέρους λάθη και λαθεμένες τακτικές, διαφορετικές σε κάθε δύναμη της.

Το πρόβλημα, όμως, της Αριστεράς στην Ελλάδα αλλά και στην Ευρώπη στην εποχή μας, όπως εντοπίζεται και στο κείμενο παραίτησης του Λαφαζάνη, είναι πολύ βαθύτερο και ουσιαστικότερο. Είναι πρόβλημα στρατηγικής με όλη τη σημασία της λέξης.

Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλο μας. Για την Αριστερά στην Ελλάδα και στην Ευρώπη έχει κλείσει εδώ και καιρό ένα ολόκληρο ιστορικό κεφάλαιο στην ιστορική πορεία της και έχει αυτό το κεφάλαιο κλείσει οριστικά και τελεσίδικα, επί ποινή αφανισμού για όσους επιμένουν να αναπαράγουν τα λαθεμένα στερεότυπα του.

Είναι τραγικό αλλά όλα τα μέχρι τώρα ιστορικά νικηφόρα εγχειρήματα της Αριστεράς, παρά τις όποιες αρχικές κατακτήσεις τους, δεν μπόρεσαν να έχουν θετική προοπτική και στην πορεία κατέρρευσαν ή ηττήθηκαν, αφήνοντας συχνά πίσω τους μελανές σελίδες.

Τελευταίο νοσηρό σύμπτωμα ο μεταλλαγμένος ΣΥΡΙΖΑ, ο οποίος δυσφήμησε όλη την Αριστερά της Ευρώπης.

ΑΝΑΓΚΗ Η ΕΚ ΒΑΘΡΩΝ ΕΠΑΝΑΘΕΜΕΛΙΩΣΗ ΤΗΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ


Η Αριστερά χρειάζεται σήμερα κατεπειγόντως μια ριζική, βαθιά και αποτελεσματική αλλαγή, που αν δεν την πραγματοποιήσει θα καταντήσει στα αζήτητα, ως ένα περίεργο μουσειακό είδος.

Η Αριστερά στην χώρα μας και μέσα σε αυτήν και η ΛΑ.Ε, οφείλει να επαναθεμελιωθεί εκ βάθρων και χωρίς αναστολές, μέσα από τη συνέχεια των καλύτερων παραδόσεων της. Και ή θα επαναθεμελιωθεί εκ βάθρων στο ιδεολογικό, πολιτικό και προγραμματικό τομέα, αναζητώντας νέους αποτελεσματικούς και βιώσιμους δρόμους μετασχηματισμού, ή θα αργοσβήνει ταπεινωτικά χωρίς κανένα μέλλον.

ΓΙΑ ΕΝΑ ΝΕΟ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΟ ΜΕΤΑΒΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ


Θεμελιώδη συστατικά αυτής της επαναθεμελίωσης της Αριστεράς είναι, πρώτα απ’ όλα, η τολμηρή και μέσα στη ζωή και στις εξελίξεις, επαν-επεξεργασία σε νέες βάσεις ενός ριζοσπαστικού και εναλλακτικού αλλά ρεαλιστικού αξιόπιστου και βιώσιμου μεταβατικού προγράμματος, το οποίο θα συντρίβει στην κυριολεξία στερεότυπα του παρελθόντος , τα οποία κρατούσαν καθηλωμένη την Αριστερά στην καθυστέρηση και την εξέθεταν συχνά στην διακωμώδηση.

Ενός νέου εναλλακτικού μεταβατικού προγράμματος μετασχηματισμών για ένα καινούριο, βαθιά δημοκρατικό, παραγωγικό, αξιοκρατικό και αποτελεσματικό κράτος και όχι κράτος λάφυρο και βαρίδι σε κάθε απόπειρα ανάταξης και απογείωσης της χώρας.

Ενός νέου εναλλακτικού μεταβατικού προγράμματος που θα υποδεικνύει ένα νέο οικονομικό πρότυπο της χώρας, το οποίο θα συνδυάζει μια πρωτοπόρα σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο παραγωγικότητα και αποδοτικότητα της ελληνικής οικονομίας με μια επίσης προωθημένη κοινωνική, εργασιακή και οικολογική βάση.

Ο ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟΣ ΑΝΤΙΪΜΠΕΡΙΑΛΙΣΜΟΣ ΩΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΟ ΑΡΙΣΤΕΡΟ ΠΡΟΣΤΑΓΜΑ


Θεμελιώδες σε μια νέα σκέψη και αντίληψη της Αριστεράς είναι, ιδιαίτερα για μια χώρα όπως η Ελλάδα σε αυτήν την γωνιά του πλανήτη, η επανανακάλυψη και τολμηρή ανάδειξη του πατριωτισμού ως στρατηγικού προστάγματος της πορείας και της δράσης της.

Η Αριστερά οφείλει να αντιταχτεί στα θέσφατα του ψευδεπίγραφα λεγόμενου “ευρωπαϊκού διεθνισμού“, ο οποίος, με δόλωμα την δήθεν καταπολέμηση της ακροδεξιάς, την καθιστά την Αριστερά στην πράξη και ανεξάρτητα από εξηγήσεις, ουραγό των Βρυξελλών, της Γερμανικής επικυριαρχίας και της ηγεμονίας των πιο φιλελεύθερων παγκοσμιοποιητικών κύκλων.

Σε μια περίοδο βαθιάς κρίσης του λεγόμενου “ευρωπαϊσμού” και της φερόμενης “παγκοσμιοποίησης“, χρειάζεται να αναδειχθεί ένας νέος πατριωτικός αντιϊμπεριαλισμός ενάντια στο ενιαίο μέτωπο ΝΔ-ΣΥΡΙΖΑ-ΚΙΝΑΛ-ΜεΡΑ25 και τμημάτων μια ψευτοδιεθνιστικής Αριστεράς και ενάντια στην φθηνή πατριδοκαπηλία τυχοδιωκτικών και ακροδεξιών δυνάμεων.

Ένας νέος πατριωτισμός που θα διακηρύσσει πως το μέλλον της χώρας μας δεν είναι στην αδύνατη, παρά μόνο με αντιδραστικούς όρους, “μεταρρύθμιση” της ευρωζώνης, της ΕΕ, της φερόμενης “παγκοσμιοποίησης” και του παρακμάζοντος ευρωατλαντισμού , Γερμανισμού και αμερικανισμού, αλλά στη συγκρότηση μιας ελεύθερης κυρίαρχης, γνήσια ανεξάρτητης και βαθιά δημοκρατικής Ελλάδας με γνήσια και βαθιά πολυδιάστατη πολιτική, ικανής να προασπίσει με μια νέα διεθνή θέση και ισχυρή πολιτική βούληση την ασφάλεια της και την σταθερότητα στην περιοχή με ειρήνη, συνανάπτυξη και ασφαλή σύνορα για όλους.

ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΑΡΙΣΤΕΡΑ ΓΙΑ ΑΝΑΤΡΟΠΗ ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ


Πολύ φοβόμαστε ότι μέσα στην σημερινή Αριστερά, με τις σημερινές ηγεσίες και δομές της, είναι πολύ δύσκολο να ανοίξει μια αυθεντική και ουσιαστική συζήτηση με προβληματισμούς παρεμφερείς όπως αυτούς που εντελώς επιγραμματικά κατατίθενται στο παρόν κείμενο.

Πολύ φοβούμαι ότι οι ψευδο”αναζητήσεις” στις κορυφές της Αριστεράς θα κινηθούν προς την αντίθετη κατεύθυνση και θα οδηγήσουν βαθύτερα σε λαθεμένους δρόμους που διανύθηκαν και απέτυχαν, παρά τις όποιες θετικές στιγμές και περιόδους τους.

Οι ηγετικές ομάδες της πολυκατακερματισμένης και σε συρρίκνωση Αριστεράς, αν δεν θέλουν να “σπάσουν αυγά“, αν κάποιος κόσμος, επίσης, της Αριστεράς είναι καθηλωμένος σε αποτυχημένες συνταγές που τις έχει αναγορεύσει σε “ευαγγέλιο”, αυτό δεν σημαίνει ότι μπορούν όλοι αυτοί να ανακόπτουν στο διηνεκές αναπόδραστες ανατρεπτικές διαθέσεις στην κοινωνία, όσο και αν η τελευταία μοιάζει να βρίσκεται σήμερα παραδομένη στην αφασία και στις αυταπάτες της.

Αν χρειάζεται και χρειάζεται ανατροπή η χώρα και η κοινωνία μας, πρώτα απ’ όλα χρειάζεται μια πολύ βαθύτερη ανατροπή μέσα στην Αριστερά, στην σκέψη, στις αντιλήψεις, την θεωρία, την πολιτική, το πρόγραμμα, την δράση της. Και αυτή η ανατροπή, όσο και αν τα πράγματα μοιάζουν “καταψηγμένα” στις κορυφές, θα γίνει γρήγορα στην Αριστερά από τα “κάτω” και ιδιαίτερα από την κοινωνία και τα πιο φωτεινά και πρωτοπόρα τμήματα της.

Πηγή: iskra.gr

Νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη: Αυτό είναι όλο το υπουργικό συμβούλιο

Η νέα κυβέρνηση είναι γεγονός! Την ανακοίνωσε ο νέος κυβερνητικός εκπρόσωπος, Στέλιος Πέτσας. Η ορκωμοσία θα γίνει στις 12.00 το μεσημέρι. Πρώτο υπουργικό την Τετάρτη στις 11 το πρωί.Νέα κυβέρνηση Μητσοτάκη: Αυτό είναι όλο το υπουργικό συμβούλιο
ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κυριάκος Μητσοτάκης

ΑΝΤΙΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: Παναγιώτης Πικραμμένος
1. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ:
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΦΡΟΛΟΓΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΑΙ ΤΗ ΔΗΜΟΣΙΑ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ: Απόστολος Βεσυρόπουλος
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΗΜΟΣΙΟΝΟΜΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: Θεόδωρος Σκυλακάκης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ: Γεώργιος Ζαββός
2. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΕΠΕΝΔΥΣΕΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Σπυρίδων Άδωνις Γεωργιάδης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΙΔΙΩΤΙΚΕΣ ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΥΜΠΡΑΞΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΙ ΙΔΙΩΤΙΚΟΥ ΤΟΜΕΑ: Γιάννης Τσακίρης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΡΕΥΝΑ ΚΑΙ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ: Χρίστος Δήμας
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΕΜΠΟΡΙΟ: Νίκος Παπαθανάσης
3. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νίκος Δένδιας
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΑ ΕΥΡΩΠΑΪΚΑ ΘΕΜΑΤΑ: Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΞΩΣΤΡΕΦΕΙΑ: Κώστας Φραγκογιάννης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΠΟΔΗΜΟ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟ: Αντώνης Διαματάρης
4. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μιχάλης Χρυσοχοϊδης
ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: Γιώργος Κουμουτσάκος
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΤΕΓΚΛΗΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ:Λευτέρης Οικονόμου
5. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΜΥΝΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νίκος Παναγιωτόπουλος
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ : Αλκιβιάδης Στεφανής
6. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Νίκη Κεραμέως
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑΣ ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΚΑΙ ΕΙΔΙΚΗΣ ΑΓΩΓΗΣ: Σοφία Ζαχαράκη
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ: Βασίλης Διγαλάκης
7. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γιάννης Βρούτσης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ: Παναγιώτης Μηταράκης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΑ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ: Δόμνα Μιχαληλίδου
8. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΓΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βασίλης Κικίλιας
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Βασίλης Κοντοζαμάνης
9. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κωστής Χατζηδάκης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΚΑΙ ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΟΡΩΝ: Γεράσιμος Θωμάς
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΧΩΡΟΤΑΞΙΑΣ ΚΑΙ ΑΣΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ: Δημήτρης Οικονόμου
10. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Λίνα Μενδώνη
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ: Λευτέρης Αυγενάκης
11. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κώστας Τσιάρας
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ: Δημήτρης Κράνης
12. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Παναγιώτης Θεοδωρικάκος
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗΣ ΚΑΙ ΕΚΛΟΓΩΝ: Θεόδωρος Λιβάνιος
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ ΘΡΑΚΗΣ: Θεόδωρος Καράογλου
13. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ: Κυριάκος Πιερρακάκης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΑΠΛΟΥΣΤΕΥΣΗΣ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ: Γεώργιος Γεωργαντάς
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΗΣ: Γρηγόρης Ζαφειρόπουλος
14. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΥΠΟΔΟΜΩΝ ΚΑΙ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Κώστας Αχχιλέα Καραμανλής
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ: Γιάννης Κεφαλογιάννης
15. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ ΚΑΙ ΝΗΣΙΩΤΙΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Γιάννης Πλακιωτάκης
16. ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΤΡΟΦΙΜΩΝ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μάκης Βορίδης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΟΙΝΗ ΑΓΡΟΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: Κώστας Σκρέκας
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΛΙΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ: Φωτεινή Αραμπατζή
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ
ΥΠΟΥΡΓΟΣ: Χάρης Θεοχάρης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ: Μάνος Κόνσολας
ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΠΙΚΡΑΤΕΙΑΣ: Γιώργος Γεραπετρίτης
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΤΟ ΣΥΝΤΟΝΙΣΜΟ ΤΟΥ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ: Άκης Σκέρτσος
ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΠΑΡΑ ΤΩ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟ ΑΡΜΟΔΙΟΣ ΓΙΑ ΘΕΜΑΤΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΚΑΙ ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΟΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΟΣ: Στέλιος Πέτσας
Η ΝΔ θα προτείνει για Πρόεδρο της Βουλής τον Κωνσταντίνο Τασούλα
πηγή

Η απογοητευτική συμμετοχή στο Εθνικό Κτηματολόγιο φέρνει παράταση.

Παρατάσεις – διάρκειας 3 επιπλέον μηνών – λόγω της μειωμένης συμμετοχής, που φτάνει μόλις το 14,62%, αναμένεται να ανακοινώσει εντός των επόμενων ημερών το Κτηματολόγιο.
Η συλλογή δηλώσεων που εξελίσσεται από τον περασμένο Νοέμβριο για το 63% της χώρας δεν έχει μέχρι στιγμής τα αποτελέσματα που εκτιμούσε αρχικώς ο φορέας και εκ των πραγμάτων κρίθηκε αναγκαία η συγκεκριμένη επιλογή.

Αντίστοιχα μειωμένα όμως είναι και τα στοιχεία που προκύπτουν από την προανάρτηση στην Αθήνα, αφού η διαδικασία συνεχίζει να εξελίσσεται ομαλά. Ωστόσο, το 10%-15% των αιτήσεων διόρθωσης αφορά ιδιοκτήτες οι οποίοι επιχειρούν να «πειράξουν» το δηλωμένο εμβαδόν – με την προσπάθεια να πέφτει, φυσικά, στο… κενό.
Η αρχική πρόβλεψη ήταν ανά περιοχή να δοθεί παράταση έως και 3 μήνες (τόσο για τους κατοίκους του εσωτερικού όσο και του εξωτερικού) προκειμένου οι ιδιοκτήτες που ζουν στην Ελλάδα να έχουν το χρόνο για να μαζέψουν τα απαραίτητα έγγραφα και να συμμετάσχουν χωρίς ιδιαίτερες βιασύνες στη διαδικασία. Για τους κατοίκους του εξωτερικού, η σχετική προθεσμία θα φτάσει τελικά στους 9 μήνες. Ωστόσο, με τα σημερινά δεδομένα και τα στοιχεία, που μόνο ενθαρρυντικά δεν είναι, το Κτηματολόγιο πρόκειται να παρατείνει την προθεσμία για ένα ακόμη τρίμηνο. Ετσι, όπως αναφέρουν στον Ελεύθερο Τύπο υψηλόβαθμες πηγές από τον φορέα, θα εξυπηρετηθούν και οι ιδιοκτήτες που θα επισκεφθούν τη χώρα για τις καλοκαιρινές τους διακοπές, αλλά και όσοι ζουν εδώ αλλά δεν έδωσαν μέχρι τώρα δυναμικό «παρών».
Η τρέχουσα συλλογή δηλώσεων, που αφορά το 63% της χώρας, περιλαμβάνει αγροτικές περιοχές (περίπου 36%), αστικές περιοχές (περίπου 4%), πλήθος οικισμών με διαφορετικά χαρακτηριστικά (αραιοδομημένοι σε αγροτικές περιοχές, ορεινοί σε έντονο ανάγλυφο, παραδοσιακοί, ενεργοί και μη, νησιωτικοί κ.λπ.), δασικές εκτάσεις και υδάτινους όγκους, καθώς και νησιά και βραχονησίδες της Ελλάδας.

Δείτε στον πίνακα όλες τις προθεσμίες


Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία του Κτηματολογίου, από τα συνολικά 12.608.580 δικαιώματα που περιλαμβάνονται στις 24 τρέχουσες συμβάσεις, έχουν συλλεχθεί μόλις 1.842.941 δηλώσεις, εκ των οποίων το 16,60% ηλεκτρονικά. Πρωτιά συμμετοχής πάντως, με 35,76%, έχουν τα νησιά Κάλυμνος, Κάρπαθος, Κως και Ρόδος, ενώ τη σκυτάλη, με 25,53%, παίρνουν η Πρέβεζα, η Αρτα και η Λευκάδα. Ακολουθεί η Αιτωλοακαρνανία, με 17,87%, και ελάχιστα πιο χαμηλά βρίσκεται η Αρκαδία, με 17,45%. Μειωμένα επίσης είναι τα ποσοστά για Σάμο, Ικαρία και Χίο, με 9,50%, λίγο πιο κάτω βρίσκεται η Αχαΐα με 9,12%, ενώ Βοιωτία και Φωκίδα καταλαμβάνουν το 5,13%, με το μικρότερο ποσοστό να έχουν η Μαγνησία και οι Σποράδες, το οποίο είναι μόλις 3,21%.

Προανάρτηση Αθήνας

Ίδια περίπου κατάσταση επικρατεί και στην προανάρτηση της Αθήνας, καθώς και σε αυτή την περίπτωση εντοπίζεται μειωμένη συμμετοχή. Η αυλαία που άνοιξε στις 22 Απριλίου και εκτός απροόπτου αναμένεται να διαρκέσει έως τις 24 Ιουνίου υποδέχεται λιγότερο κόσμο απ’ ό,τι αρχικά υπολογιζόταν – με τον ανάδοχο να εκτιμά πως η ηλεκτρονική διαδικασία έχει βοηθήσει σημαντικά ώστε να μην είναι απαραίτητη η φυσική παρουσία στο Γαλάτσι.
Από την άλλη, βέβαια, υπάρχει μεγάλη μερίδα πολιτών οι οποίοι επισκέπτονται τα Ολυμπιακά Ακίνητα Γαλατσίου προκειμένου να ρωτήσουν για το πρακτικό της διαδικασίας, δηλαδή ποιος είναι ο ακριβής τρόπος επικαιροποίησης των στοιχείων που δήλωσαν κατά το 2008.
Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία, από τους 544.682 πολίτες που έχουν ιδιοκτησίες στην Αθήνα επισκέφθηκαν το Γαλάτσι ή έκαναν τη δήλωση οι 4.500, ενώ οι υπόλοιποι 4.000 ιδιοκτήτες ολοκλήρωσαν την αίτησή τους ηλεκτρονικά. Το 45% των συγκεκριμένων αιτήσεων αφορά διόρθωση των προσωπικών στοιχείων (όνομα, διεύθυνση κ.λπ.), το 15% αλλαγές στο είδος δικαιώματος (ψιλή κυριότητα κ.λπ.). Το παράδοξο της υπόθεσης είναι ότι υπάρχει και ένα ποσοστό 10%-15% που αφορά ιδιοκτήτες οι οποίοι επιχειρούν να παρέμβουν στο εμβαδόν που είχαν δηλώσει το 2008, αυξάνοντάς το… Μάταιη προσπάθεια, φυσικά, μιας και η προανάρτηση δεν δίνει συγχωροχάρτι στους αυθαιρετούχους, αλλά επικαιροποιεί τα στοιχεία που είχαν δοθεί σε προγενέστερο χρόνο.
Υπενθυμίζεται ότι η προανάρτηση θα διαρκέσει 2 μήνες και σε δεύτερο χρόνο έπεται να πραγματοποιηθεί η αντίστοιχη διαδικασία για Βόλο, Λαμία και Λειβαδιά, περιοχές στις οποίες επίσης η πρώτη φάση του Κτηματολογίου έγινε το 2008.
Παράλληλα, η προανάρτηση στο λεκανοπέδιο Αττικής αφορά 544.682 φυσικά και 7.645 νομικά πρόσωπα, με το πλήθος των ακινήτων να είναι 726.951 ακίνητα και 56.377 γεωτεμάχια. Πιο συγκεκριμένα, το ποσοστό γεωτεμαχίων για τα οποία υποβλήθηκαν δηλώσεις ανέρχεται στο 96,6%, που σημαίνει ότι υποβλήθηκαν 1.538.128 δηλωθέντα δικαιώματα, εκ των οποίων τα 33.173 απορρίφθηκαν. Αντίστοιχα, 11.630 είναι τα δικαιώματα που προκύπτουν από στοιχεία τρίτων, τα οποία όμως δεν έχουν δηλωθεί.
πηγή: Εφημερίδα Ελεύθερος Τύπος