Μάζης: Η προπαγάνδα Ερντογάν προετοιμάζει τον τουρκικό λαό για σύγκρουση - ΒΙΝΤΕΟ

Για τα ελληνοτουρκικά σε σχέση με τις αποφάσεις της ΕΕ, αλλά και για την έκτακτη είδηση της παραίτησης του Συμβούλου Εθνικής Ασφαλείας του Πρωθυπουργού της Ελλάδας Αλέξανδρου Διακόπουλου, μίλησε στις «Τομές στα Γεγονότα» του ΣΙΓΜΑ ο Καθηγητής και Πρόεδρος του Τμήματος Τουρκικών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών της Σχολής Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, Ιωάννης Μάζης.


Αναφερόμενος στην πρόσφατη ανακοίνωση παραίτησης του κ. Διακόπουλου, ο κ. Μάζης είπε πως γενικώς πρόκειται για ένα πολύ καλό αξιωματικό με λαμπρές σπουδές που βρέθηκε σε μια κακή στιγμή. Είπες πως το γεγονός ότι έδωσε στην παραίτηση να το δούμε σε συνάρτηση με τους λόγους που επικαλέστηκε. Η πρώτη του δήλωση σχετικά με το Oruc Reis και το αν διενεργεί έρευνες ήταν δήλωση ενός τεχνοκράτη αξιωματικού που είπε τα πράγματα όπως έγιναν, είπε ο κ. Μάζης. «Εγώ στην θέση του θα είχα παραιτηθεί χωρίς να ανασκευάσω», ανέφερε, προσθέτοντας ωστόσο πως αυτά συμβαίνουν στην πολιτική και πρέπει να πάμε παρακάτω.
Διαβάστε επίσης: Παραιτήθηκε ο Αλέξανδρος Διακόπουλος μετά τις δήλωσεις για το Oruc Reis
Σχετικά με το Oruc Reis, ο κ. Μάζης είπε πως όντως κάνει έρευνα και δεν πρέπει να στρουθοκαμηλίζουμε. Δυστυχώς, πρόσθεσε, στην Ελλάδα υπάρχει η αφελής αντίληψη που λέει ότι αν περνάει πλοίο ή αεροπλάνο και δεν είναι μόνιμη βλάβη, λέμε είναι ψάρι ή πουλί και το αφήνουμε να περάσει, και μόνο όταν καταλάβουν έδαφος δρούμε, διότι εκεί η βλάβη είναι μόνιμη. Αυτό όμως, το μόνο που έκανε είναι ότι εξέθρεψε αυτή την άγρια συμπεριφορά της Τουρκίας.
Για τις σχέσεις Ελλάδας και Κύπρου, ο καθηγητής και ειδικός σε θέματα γεωπολιτικής, είπε το ότι άλλο Ελλάδα και άλλο Κύπρος είναι παραφιλολογία. Υπενθύμισε πως η Ελλάδα είναι εγγυήτρια χώρα της Κυπριακής Δημοκρατίας και ως εκ τούτου έχει θεσμικές ευθύνες. Η θέση ότι η Κύπρος είναι χώρα-μέλος της ΕΕ καθώς και η άποψη ότι η Κύπρος αποφασίζει και εμείς συμπαραστεκόμαστε είναι στάσεις στο πνεύμα κατευνασμού στο τέλος μας οδήγησαν εδώ που είμαστε.
Για το κλίμα που επικρατεί στην Τουρκία, ο κ. Μάζης έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου λέγοντας πως η κατάσταση έχει οξυνθεί τόσο που ένας γνώστης της προπαγάνδας καταλαβαίνει ότι προετοιμάζει τον λαό του για σύγκρουση.
Διαβάστε επίσης: Τουρκική προπαγάνδα και Oruç Reis - «Οι πεταμένοι Έλληνες στη θάλασσα» (ΦΩΤΟ)
Για την πολιτική επίθεση κατά των κεμαλικών, ο κ. Μάζης είπε πως είναι λάθος του Ερντογάν και αν ήταν ο ίδιος στη θέση του σε τέτοια εποχή δεν θα το έκανε. Η επίθεση κατά των κεμαλικών οδηγεί τον λαό του σε διαμάχη και είναι τελείως ακατάλληλη για την Τουρκία.
Διαβάστε επίσης: Κίνησε αγωγή 2 εκ. τουρκικών λιρών εναντίον του Κιλιντσάρογλου ο Ερντογάν
Σε περίπτωση ελλαδοτουρκικής σύγκρουσης, ο κ. Μάζης είπε πως ο Ερντογάν αντιλαμβάνεται ότι η Ελλάδα δεν είναι Συρία ή Ιράκ ή Λιβύη και ότι έχει να κάνει με ένα ισχυρό και ικανό στρατό.
Ο καθηγητής του Καποδιστριακού είπε πως είναι σωστή η παρατήρηση του δημοσιογράφου ότι μπορεί «να φάει τα μούτρα του» αν τολμήσει θερμό επεισόδιο με την Ελλάδα και αν κάνει κάτι τέτοιο θα δει πολλά περιστατικά όπως την φρεγάτα «Λήμνος» και τον «ωραίο Έλληνα», Αντιπλοίαρχο Ιωάννη Σαλιάρη, κυβερνήτη της φρεγάτας «Λήμνος».  
Δεν είναι ούτε αντίπαλος ούτε ανταγωνιστής, είναι ένας εχθρός της Ελλάδας η Τουρκία ο οποίος θα χάσει αν συγκρουστεί.
Ο κ. Μάζης έχει την αίσθηση ότι η Ευρώπη υπό την γερμανική προεδρία δεν έχει να προσφέρει πάρα πολλά. Για την στάση της Γαλλίας, ο κ. Μαζής θεωρεί, και το είχε πει πριν καιρό, πως η λύση παροχής ασφάλειας είναι με μια αρχιτεκτονική κατασκευή Ελλάδας-Κύπρου-Ισραήλ-Αίγυπτου υπό τον συντονισμό της Γαλλίας που είναι και ατλαντική και μεσογειακή δύναμη και έχει πλέον αντίληψη του ρόλου της στην Ανατολική Μεσόγειο.
Έτσι, χώρες που ανήκουν ΝΑΤΟ αλλά όχι ΕΕ, ΕΕ αλλά όχι ΝΑΤΟ ή σε κανένα από τα δύο μπορούν να μπουν σε ένα θύλακα υπό την Γαλλία για να συνεχιστεί η ζωή στην Ανατολική Μεσόγειο.
Κλείνοντας, το συναισθηματικό κομμάτι είναι προσωπική υπόθεση, αλλά στην δική του γεωπολιτική συνείδηση η Κύπρος είναι ένα κομμάτι του Ελληνισμού και αν ο Ελληνισμός το καταλάβει θα βρει και λύσεις και συμμάχους και μηχανισμούς και αρχιτεκτονικές για να εξασφαλίσει την προστασία του.

https://www.sigmalive.com/news/greece/655292/mazis-i-propaganda-erntogan-proetoimazei-ton-tourkiko-lao-gia-sygkrousi-vid

Επιδότηση αγοράς ηλεκτρικού οχήματος - Όλα όσα πρέπει να γνωρίζετε

Διευκρινίσεις και οδηγίες για την επιδότηση της αγοράς ηλεκτρικού οχήματος (αυτοκινήτου, σκούτερ ή ποδήλατου) δίνει το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας με
ερωτήσεις - απαντήσεις καθώς και με τον Οδηγό του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ενόψει της έναρξης υποβολής αιτήσεων συμμετοχής στη δράση, σε μια εβδομάδα (από τις 24 Αυγούστου).
Μεταξύ άλλων, σε ό,τι αφορά τα ΙΧ διευκρινίζεται πως η επιδότηση υπολογίζεται επί της πραγματικής λιανικής τιμής προ φόρων, αφού αφαιρεθούν τυχόν εκπτώσεις που κάνει ο πωλητής. Επίσης, δεν επιδοτείται ο πρόσθετος εξοπλισμός αλλά μόνο η τιμή του βασικού μοντέλου, ενώ δεν επιδοτούνται οι τόκοι σε περίπτωση αγοράς με διακανονισμό. Σε περίπτωση leasing, ο μισθωτής οφείλει στο τέλος της χρονομίσθωσης να αγοράσει το όχημα ενώ σε περίπτωση αγοράς οφείλει να το κρατήσει στην κατοχή του για τουλάχιστον τρία χρόνια.
Σύμφωνα με τον υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη, ο προϋπολογισμός της δράσης αρκεί για να επιδοτηθούν περί τα 15.000 αυτοκίνητα (ΙΧ και Ταξί) και 12.500 δίκυκλα (ποδήλατα και σκούτερ).
Οι επιδοτήσεις, σε ποσοστό επί της λιανικής τιμής προ φόρων ή σε απόλυτες τιμές αν πρόκειται για απόσυρση ή για αγορά φορτιστή, για όλες τις κατηγορίες οχημάτων και καταναλωτών παρουσιάζονται συνοπτικά στον συνημμένο πίνακα που περιλαμβάνεται στον Οδηγό του προγράμματος.
Υπενθυμίζεται ότι οι δαπάνες για αγορά ηλεκτρικών οχημάτων είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση ήδη από τις 7 Αυγούστου οπότε δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 3323 Β/7.8.2020) η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ)  για τη δράση «Κινούμαι Ηλεκτρικά».
Στην διεύθυνση http://kinoumeilektrika.ypen.gr είναι ανηρτημένος ο Οδηγός του προγράμματος, η λίστα με τα αυτοκίνητα που είναι επιλέξιμα για επιδότηση και οι τιμές τους, τα απαιτούμενα δικαιολογητικά, κ.α. 

Κ.Βουτσαδάκης

Έρχονται οι εικονικές ταμειακές με ηλεκτρονικές αποδείξεις


Ως προς τις παλαιές, κλασικές ταμειακές μηχανές, μέχρι την απόσυρσή τους και μέχρι να μεταβούν στο νέο σύστημα (υποχρεωτικά σε ένα χρόνο), στην τυπωμένη απόδειξη θα υπάρχει QR Code (φωτ. ΑΠΕ).
Οι εικονικές ταμειακές μηχανές, (VCR) οι οποίες όχι μόνο θα είναι συνδεδεμένες με την εφορία αλλά θα αποστέλλουν ηλεκτρονικά τις αποδείξεις στους καταναλωτές με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο ή με sms, μπαίνουν σύντομα στη ζωή μας. 
Τέλος το χαρτί
Επί της ουσίας μπαίνει τέλος στις ταμειακές μηχανές όπως τις γνωρίζουμε. Αντικαθίστανται από ειδικό λογισμικό μέσω του οποίου, όταν «ετοιμάζεται» απόδειξη προς έκδοση, θα επικοινωνεί σε πραγματικό χρόνο με την ΑΑΔΕ. Θα αποστέλλονται τα στοιχεία της απόδειξης και εν συνεχεία η επιχείρηση θα λαμβάνει τον μοναδικό αριθμό καταχώρισης (ΜΑΡΚ). Με τον ΜΑΡΚ θα επιβεβαιώνεται η εγκυρότητα της συναλλαγής. Η επιχείρηση από την πλευρά θα έχει τη δυνατότητα να την τυπώσει ή να στείλει με sms ή email.
Ηδη αρκετές επιχειρήσεις έχουν σταματήσει να εκδίδουν τυπωμένες αποδείξεις και αποστέλλουν στους πελάτες τους την ηλεκτρονική απόδειξη. Βέβαια, στην παρούσα φάση οι ανωτέρω επιχειρήσεις μέχρι σήμερα δεν ήταν συνδεδεμένες με την εφορία, κάτι όμως που μπορούν να πράξουν πλέον, καθώς έχει τεθεί σε εφαρμογή το νέο σχέδιο.
Σε ό,τι αφορά τις παλαιές κλασικές ταμειακές μηχανές, μέχρι την απόσυρσή τους και μέχρι να μεταβούν στο νέο σύστημα (υποχρεωτικά σε ένα χρόνο), στην τυπωμένη απόδειξη θα υπάρχει QR Code. Με το smartphone o καταναλωτής που θα λαμβάνει την απόδειξη θα μπορεί σκανάροντάς την να διαπιστώνει τη γνησιότητά της και εν συνεχεία να ενημερώνει την ΑΑΔΕ.
Σημειώνεται ότι χρήση της νέας ψηφιακής πλατφόρμας της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων, myDATA, μπορούν πλέον να κάνουν όλες οι επιχειρήσεις της χώρας. Ηδη η Επιτροπή Ελέγχου Καταλληλότητας για την έγκριση λογισμικού υπηρεσιών παρόχων ηλεκτρονικής έκδοσης στοιχείων της ΑΑΔΕ –στην οποία συμμετέχουν και εκπρόσωποι της αγοράς από τον ΣΕΒ και τον ΣΕΠΕ– χορήγησαν τις πρώτες τέσσερις άδειες καταλληλότητας για λογισμικά ψηφιακής τιμολόγησης, που έχουν αναπτυχθεί από ισάριθμες εταιρείες.
Ηλεκτρονικά τιμολόγια
Οσες επιχειρήσεις επιλέξουν να χρησιμοποιούν τις υπηρεσίες αυτών των παρόχων μπορούν αυτόματα να διαβιβάζουν τα παραστατικά εσόδων, που εκδίδουν, στην πλατφόρμα myDATA (my Digital Accounting and Tax Application) στον ιστότοπο mydata.aade.gov.gr. Η διαδικασία αδειοδότησης είναι διαρκής και οι ενδιαφερόμενες επιχειρήσεις μπορούν να ενημερώνονται για τους αδειοδοτημένους παρόχους στον ιστότοπο της ΑΑΔΕ.
Η διαβίβαση των παραστατικών ψηφιακής τιμολόγησης γίνεται με ευθύνη του παρόχου, σε πραγματικό χρόνο, και αυτόματα, με την έκδοση των
παραστατικών.
Τα προς έκδοση ψηφιακά τιμολόγια υποβάλλονται σε βασικούς ελέγχους από την πλατφόρμα myDATA και σημαίνονται με τον μοναδικό αριθμό καταχώρισης - ΜΑΡΚ, ο οποίος συνοδεύει υποχρεωτικά κάθε τιμολόγιο, που εκδίδεται από αδειοδοτημένο λογισμικό.
Η ηλεκτρονική τιμολόγηση μέσω παρόχου βελτιώνει την αξιοπιστία των συναλλαγών, καθώς οποιοσδήποτε μπορεί να ελέγξει σε ιστοσελίδα του παρόχου την αυθεντικότητα ενός τιμολογίου, με χρήση του QR code, που φέρουν υποχρεωτικά τα ψηφιακά τιμολόγια.
Ψηφιακή μεταρρύθμιση
Σύμφωνα με τον διοικητή της ΑΑΔΕ Γιώργο Πιτσιλή, «με την πιστοποίηση των πρώτων παρόχων ψηφιακής έκδοσης στοιχείων της ΑΑΔΕ, μπαίνει σε πλήρη λειτουργία το πρώτο στάδιο μιας μεγάλης και σημαντικής ψηφιακής μεταρρύθμισης. Η ενεργοποίηση της πλατφόρμας myDATA έχει πολλαπλά οφέλη για όλους: για τις επιχειρήσεις, διότι μειώνεται το κόστος λειτουργίας τους, μέσω της αυτοματοποίησης διαδικασιών, αλλά και γιατί αποφεύγουν τις περιπτώσεις πλαστών και εικονικών τιμολογίων. Για το κράτος, άρα και για τους πολίτες, διότι περιορίζεται σημαντικά η φοροδιαφυγή και ελέγχονται αποτελεσματικότερα οι συναλλαγές, τόσο μεταξύ επιχειρήσεων όσο και μεταξύ επιχειρήσεων και καταναλωτών».

Καθημερινή

Τέσσερις επιλογές για πληρωμή του φόρου εισοδήματος – Έως και 24 δόσεις αντί για 8

Η έκπτωση με την εφάπαξ πληρωμή, οι 8 δόσεις της εκκαθάρισης και η ρύθμιση που φτάνει ακόμα και τα 2 χρόνια! – Δυνατότητα άτοκης εξόφλησης ή έντοκης, ανάλογα με τον αριθμό των δόσεων – Οι επιλογές μέσω τραπεζών

Τη δυνατότητα αποπληρωμής του φόρου εισοδήματος σε 12 ή ακόμη και σε 24 μηνιαίες δόσεις, αντί των 8 μηνιαίων που ήδη προβλέπονται, δίνει και φέτος το υπουργείο Οικονομικών! Πρόκειται για μια διευκόλυνση που δίνει μεν μια ανάσα στους φορολογουμένους, αλλά επί της ουσίας βοηθά το υπουργείο να διασφαλίσει τα φορολογικά έσοδά του, και μάλιστα… με τόκο!
Την ώρα που οι τράπεζες παρέχουν τη δυνατότητα άτοκης καταβολής του φόρου εισοδήματος σε 12 δόσεις μέσω πιστωτικών καρτών, το υπουργείο Οικονομικών «διευκολύνει» όσους δεν έχουν κάρτα ή δεν θέλουν να έχουν επαφή με τράπεζες να εξοφλήσουν τον φόρο που αναγράφουν τα εκκαθαριστικά των φετινών φορολογικών δηλώσεων σε 12 ή 24 μηνιαίες δόσεις, αντί τις 8 μηνιαίες που έχει εκκαθαριστεί. Προσοχή όμως γιατί οι ρυθμίσεις γίνονται έντοκα με ετήσιο επιτόκιο 4,5% – 6%.
Ο φόρος εισοδήματος που καλούνται να πληρώσουν από τις 31 Αυγούστου πάνω από 3.000.000 φορολογούμενοι υπερβαίνει τα 3,3 δισ. ευρώ, ενώ από τον Σεπτέμβριο θα έρθει και ο λογαριασμός του ΕΝΦΙΑ ύψους 2,5 δισ. ευρώ φουσκώνοντας ακόμα περισσότερα τα φορολογικά βάρη των νοικοκυριών. Μετά και την αλλαγή του «δοσολογίου» για την πληρωμή του φόρου εισοδήματος από την ΑΑΔΕ οι φορολογούμενοι μπορούν να εξοφλήσουν την οφειλη τους ως εξης:
1. Εφάπαξ, μέχρι την προθεσμία πληρωμής της πρώτης και της δεύτερης δόσης, δηλαδή έως τις 31 Αυγούστου. Στην περίπτωση αυτή θα κερδίσουν έκπτωση φόρου 2%.
2. Σε 8 ίσες μηνιαίες δόσεις με την πρώτη και την δεύτερη να πρέπει να καταβληθεί έως τις 31 Αυγούστου και την τελευταία έως τις 26 Φεβρουαρίου 2021.
3. Σε έως 12 ή 24 δόσεις εντάσσοντας την οφειλή στη πάγια ρύθμιση. Όσοι επιλέξουν τις 12 μηνιαίες δόσεις το επιτόκιο κυμαίνεται στα επίπεδα του 4,5% ενώ για τις 24 μηνιαίες δόσεις το επιτόκιο είναι πιο αλμυρό καθώς είναι της τάξης του 6%. Για την υπαγωγή της οφειλής στην πάγια ρύθμιση δεν απαιτείται αυτή να καταστεί ληξιπρόθεσμη. Μπορεί να ρυθμιστεί και πριν από την εκπνοή της προθεσμίας εξόφλησης της πρώτης δόσης ή των επόμενων δόσεων του φόρου εισοδήματος.
4. Σε 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις με πιστωτική κάρτα. Στην περίπτωση αυτή οι φορολογούμενοι πληρώνοντας ολόκληρο το ποσό του φόρου με κάρτα κερδίζουν και την έκπτωση φόρου 2% και 12 άτοκες μηνιαίες δόσεις.
Προσοχή: πρέπει να υπάρχει το υπόλοιπο στην πιστωτική κάρτα και να μη χαθεί η προθεσμία καμίας δόσης, καθώς μόνο έτσι θα είναι πραγματικά άτοκες.
Υπενθυμίζεται ότι στο Mytaxis και στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση ο φορολογούμενος βλέπει το σύνολο της οφειλής σε 8 δόσεις. Το ποσό, που τυχόν έχει ήδη καταβάλει, αφαιρείται από το σύνολο των δόσεων, με βάση τον αριθμό των δόσεων στις οποίες αντιστοιχεί.
https://arouraios.gr/2020/08/tesseris-epiloges-gia-plirwmi-toy-foroy-eisodimatos-ews-kai-doseis-anti-gia/

Οι συντεταγμένες και ολόκληρη η συμφωνία ΑΟΖ με Αίγυπτο...

Δείτε τις συντεταγμένες της ΑΟΖ με Αίγυπτο τον σχετικό χάρτη και όλα τα άρθρα της συμφωνίας...


Συνολικά πέντε άρθρα περιλαμβάνει η Συμφωνία Οριοθέτησης Αποκλειστικής Οικονομικής Ζώνης μεταξύ Ελλάδος και Αιγύπτου

Στο Προοίμιο της Συμφωνίας αναφέρεται ρητώς ότι τα δύο κράτη αναγνωρίζουν τη Σύμβαση του ΟΗΕ για το Δίκαιο της Θάλασσας (UNCLOS), ενώ στο Άρθρο 1 ορίζεται σαφώς ότι οι δύο πλευρές συμφώνησαν σε μερική θαλάσσια οριοθετική γραμμή.  

Αν οποιοδήποτε από τα δύο συμβαλλόμενα Μέρη αρχίσει τη διεξαγωγή διαπραγματεύσεων με σκοπό την οριοθέτηση ΑΟΖ με άλλο κράτος που μοιράζεται με τα δύο Μέρη τις θαλάσσιες ζώνες τους, το Μέρος αυτό προτού καταλήξει σε συμφωνία με το τρίτο κράτος θα πρέπει να διαβουλευθεί και να ενημερώσει το άλλο Μέρος της Συμφωνίας.
Παράλληλα, προβλέπεται ότι όπου υπάρχουν φυσικοί πόροι που εκτείνονται στις δύο ΑΟΖ των Μερών, τότε οι δύο χώρες θα συνεργαστούν ώστε να βρεθεί μία συμφωνία κοινής εκμετάλλευσης.

Ολόκληρη η συμφωνία ΕΔΩ

Λίβανος: Συγκλονιστικό βίντεο δείχνει σε αργή κίνηση τις εκρήξεις στη Βηρυτό

Αναρτήθηκε από Clopy Paste 9 Αυγούστου 2020
Ένα βίντεο 4Κ καταγράφει σε αργή κίνηση τις φονικές εκρήξεις στη Βυρητό, την πρωτεύουσα του Λιβάνου που κόστισαν τη ζωή σε τουλάχιστον 158 ανθρώπους, τραυματίζοντας περίπου 6.000 πολίτες.
Περισσότεροι από 300.000 άνθρωποι έχουν μείνει άστεγοι στη Βηρυτό, σύμφωνα με τον κυβερνήτη της πρωτεύουσας, Μαρουάν Αμπούντ.
Η έκρηξη γιγαντιαίων διαστάσεων θεωρείται ότι είναι η δεύτερη πιο ισχυρή που έχει σημειωθεί μετά τη Χιροσίμα και το Ναγκασάκι. 
Σύμφωνα με το Σεισμολογικό Παρατηρητήριο της Ιορδανίας, η πολύ ισχυρή έκρηξη που σημειώθηκε στο λιμάνι της Βηρυτού ισοδυναμούσε με σεισμό μεγέθους 4,5 βαθμών της κλίμακας Ρίχτερ.


Δείτε το βίντεο:


Πηγή: cnn.gr - cretalive.gr - ClopYPastE.gr

Κοροναϊός : Ερχεται παγκόσμια φτώχεια και διεύρυνση των κοινωνικών ανισοτήτων

Παναγιώτης Σωτήρης


Η συσχέτιση ανάμεσα στην φτώχεια, την κοινωνική ανισότητα, τα αποτελέσματα του ρατσισμού και την αυξημένη θνησιμότητα από τον COVID-19 ήταν κάτι που άρχισε να διαφαίνεται από σχετικά νωρίς στην εξέλιξη της πανδημίας, ιδίως φάνηκε ότι σε χώρες όπως οι ΗΠΑ ή η Μεγάλη Βρετανία, οι μαύροι, οι ισπανόφωνοι, οι ασιατικής καταγωγής αλλά και συνολικά τα φτωχότερα στρώματα κινδύνευαν περισσότερο, γιατί είχαν περισσότερα αρρύθμιστα υποκείμενα προβλήματα υγείας, (καθώς δεν είχαν πλήρη πρόσβαση στα συστήματα υγείας), ήταν πιο πιθανό να είναι «ουσιώδεις εργαζόμενοι» (και άρα να μην μπορούν να «μείνουν σπίτι»), ζούσαν σε πιο πολυάριθμα νοικοκυριά και πιο πυκνοκατοικημένες περιοχές. Ανάλογες καταστάσεις βλέπουμε και στη Βραζιλία, αλλά και σε άλλες χώρες της Λατινικής Αμερικής.Όμως, όλα δείχνουν ότι η πανδημία επίσης θα προκαλέσει επίσης και μια έκρηξη φτώχειας, καθώς η διακοπή δραστηριοτήτων, τα μέτρα περιορισμού, οι απαγορεύσεις, η παγκόσμια οικονομική ύφεση, αλλά και ο προσανατολισμός των συστημάτων υγείας (που συχνά στον αναπτυσσόμενο κόσμο είναι ανεπαρκή) στην αντιμετώπιση των κρουσμάτων COVID-19, έχει ιδιαίτερα αρνητικές κοινωνικές επιπτώσεις.

Η αύξηση του υποσιτισμού



Η οικονομική και κοινωνική κρίση που έχει συνοδέψει σε πλανητική κλίμακα την πανδημία του COVID-19, έχουν οδηγήσει σε μεγάλη ανησυχία για το διατροφικό καθεστώς και την επιβίωση των παιδιών σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος. Αυτό υποστηρίζει έρευνα, που πραγματοποίησαν ερευνητές του Standing Together for Nutrition, μιας σύμπραξης ειδικών από διαφορετικές επιστήμες με σκοπό την αναμέτρηση με τις προκλήσεις που θέτει για τη διατροφή ο COVID-19, τα συμπεράσματα της οποίας δημοσιεύτηκαν στην ιατρική επιθεώρηση The Lancet.

Ιδιαίτερη ανησυχία προκαλεί το ενδεχόμενο να υπάρξει μια αύξηση του υποσιτισμού, συμπεριλαμβανομένου του ακραίου υποσιτισμού (αυτού που οδηγεί σε απίσχνανση – wasting), εξαιτίας της μεγάλης μείωσης του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, των αλλαγών ως προς τη διαθεσιμότητα και το κόστος των θρεπτικών τροφών και των αναστατώσεων και διακοπών στις υπηρεσίες υγείας, διατροφής και κοινωνικής προστασίας.

Σημειώνουμε εδώ ότι ο ακραίος υποσιτισμός ευθύνεται για έναν στους δέκα θανάτους παιδιών κάτω των 5 ετών στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος, γιατί τα απισχνασμένα παιδιά έχουν αυξημένο κίνδυνο θανάτου από λοιμώδη νοσήματα. Πριν από την πανδημία οι εκτιμήσεις ήταν υπήρχαν στον κόσμο τουλάχιστον 47 εκατομμύρια παιδιά που αντιμετώπιζαν συνθήκη ακραίου υποσιτισμού.

Εκτιμάται ότι εξαιτίας της πανδημίας θα υπάρξει στις χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος μια σημαντική μείωση 7-9% του κατά κεφαλή ακαθάριστου εισοδήματος εξαιτίας των λοκντάουν (ακόμη και εάν αυτά είναι σχετικά μικρής διάρκειας), των περιορισμών στην κινητικότητα και των αναστατώσεων στα συστήματα διακίνησης τροφίμων.

Οι έρευνες έχουν δείξει ότι η μείωση του κατά κεφαλήν ακαθάριστου εθνικού εισοδήματος σημαίνει και αύξηση του παιδικού σοβαρού υποσιτισμού. Οι εκτιμήσεις των ειδικών αναφέρουν οι περιπτώσεις μέσης ή σοβαρής απίσχνανσης στα παιδιά που είναι μικρότερα των 5 ετών θα αυξηθούν κατά 14,3%, Αυτό σημαίνει μια πρόβλεψη για επιπλέον 6-7 εκατομμύρια παιδιά που θα αντιμετωπίζουν απίσχνανση από ακραίο υποσιτισμό το 2020 σε σχέση με τις εκτιμήσεις πριν από την πανδημία. Περίπου το 57,6% αυτών των παιδιών είναι στη Νότια Ασία και περίπου το 21,8% στην υποσαχάρια Αφρική.

Σύμφωνα με τους ειδικούς του Standing Together for Nutrition, οι προβλέψεις για την αύξηση του ακραίου υποσιτισμού, μαζί με μια προβλεπόμενη μείωση 25% ως προς την κάλυψη υπηρεσιών διατροφής και υγείας θα οδηγήσει σε πάνω από 128.000 θανάτους παιδιών κάτω των 5 ετών κατά τη διάρκεια του 2020, με το 52% αυτών στην υποσαχάρια Αφρική.

Η εκτίμηση είναι ότι πέραν των φαινομένων απίσχνανσης, όλες οι μορφές υποσιτισμού θα ενταθούν εξαιτίας της πανδημίας. Παράλληλα, υποχωρεί η πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας, ενώ υπάρχουν προβλήματα και με τη διακοπή της λειτουργίας των σχολείων.

Κοινή έκκληση των επικεφαλής των τεσσάρων διεθνών οργανισμών που ασχολούνται με την διατροφή και την υγεία των παιδιών. Τα στοιχεία της παραπάνω έρευνας ώθησαν τους επικεφαλής των τεσσάρων διεθνών οργανισμών που ασχολούνται με ζητήματα διατροφής αλλά και υγείας των παιδιών να διατυπώσουν μια αγωνιώδη έκκληση.


Συγκεκριμένα, η εκτελεστική διευθύντρια της UNICEF Χενριέτα Φορ, ο γενικός διευθυντής του FAO (Οργανισμός Τροφίμων και Γεωργίας), Κιου Ντονγκού, ο εκτελεστικός διευθυντής του Παγκόσμιου Προγράμματος Σίτισης, Ντέιβιντ Μπίσλεϊ και ο επικεφαλής του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας Τέντρος Αντανόμ Γκεμπρεγέσους, κάλεσαν τις κυβερνήσεις, τους δωρητές, τον ιδιωτικό τομέα και τα Ηνωμένα Έθνη να συμβάλουν σε πέντε επείγουσες δράσεις για να εξασφαλίσουν το δικαίωμα των παιδιών στη διατροφή μέσα στην πανδημία COVID-19:
  • Να εξασφαλίσουν και προωθήσουν την πρόσβαση σε θρεπτικές, ασφαλείς και οικονομικές δίαιτες.
  • Να επενδύσουν στη βελτίωση της μητρικής και παιδικής διατροφής στη διάρκεια της κύησης, της βρεφικής και νηπιακής ηλικίας.
  • Να ενεργοποιήσουν εκ νέου και να ενισχύσουν τις υπηρεσίες για την πρόωρη διάγνωση και αντιμετώπιση της ακραίου παιδικού υποσιτισμού.
  • Να διατηρήσουν την παροχή θρεπτικών και ασφαλών σχολικών γευμάτων για τα ευάλωτα παιδιά.
  • Να επεκτείνουν την κοινωνική προστασία για να εξασφαλίσουν την πρόσβαση σε θρεπτικές δίαιτες και ουσιώδεις υπηρεσίες.

Η έκρηξη της φτώχειας και της ανεργίας


Μια βασική πλευρά των επιπτώσεων της πανδημίας είναι η υποχώρηση των εισοδημάτων των φτωχότερων στρωμάτων. Χαρακτηριστικό είναι το παράδειγμα της Κίνας, όπου ενώ η οικονομία έχει μπει σε τροχιά ανάκαμψης, το ίδιο και το συνολικό διαθέσιμο εισόδημα, οι μηνιαίες αποδοχές των εργατών της εσωτερικής μετανάστευσης, υποχώρησαν κατά 6,7% και στο δεύτερο τρίμηνο του 2020.

Χαρακτηριστικές και οι εκτιμήσεις της Παγκόσμιας Τράπεζας, που αναθεώρησε τις προβλέψεις που είχε κάνει πριν την πανδημία ως προς τη φτώχεια στον πλανήτη. Σύμφωνα με αυτές η πανδημία θα μπορούσε να σπρώξει 71-100 επιπλέον εκατομμύρια ανθρώπους κάτω από το όριο της ακραίας φτώχειας.

Εάν διαλέξουμε άλλους ορισμούς της φτώχειας τότε οι αριθμοί είναι ακόμη πιο μεγάλοι. Η πανδημία θα μπορούσε να οδηγήσει 176 εκατομμύρια ανθρώπους κάτω από το όριο των 3,2 δολαρίων ημερησίως σε ισοτιμίες αγοραστικής δύναμης 2011 και 177 εκατομμύρια κάτω από το όριο των 5,5 δολαρίων ημερησίως. Σχεδόν οι μισοί από τους νέους φτωχούς θα είναι στη Νότια Ασία και πάνω από το ένα τρίτο στην υποσαχάρια Αφρική.

Από τους εργαζομένους ιδιαίτερα έχουν πληγεί όσοι απασχολούνται παγκοσμίως στον άτυπο τομέα της οικονομίας (informal economy). Αυτοί είναι περίπου έξι στους δέκα εργαζομένους στον πλανήτη. Περίπου 1,6 δισεκατομμύρια εργαζόμενοι στον άτυπο τομέα της οικονομίας χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν τον πρώτο μήνα της πανδημίας την υποχώρηση κατά 60% του εισοδήματός τους.

Επιπλέον, το μεγαλύτερο μέρος των εργαζομένων παγκοσμίως δεν μπορούσε να επιλέξει πρακτικές όπως η τηλεργασία: αυτή ήταν δυνατή, σύμφωνα με εκτιμήσεις, μόνο για το 18% των εργαζομένων και ούτε και στο σύνολο αυτών δόθηκε αυτή η δυνατότητα.

Πλευρά των επιπτώσεων της πανδημίας και η αύξηση της ανεργίας. Η Διεθνής Οργάνωση Εργασίας εκτιμά ότι τα περιοριστικά στο δεύτερο τρίμηνο είχαν ως αποτέλεσμα τη μείωση κατά 10,7% των συνολικών ωρών εργασίας, κάτι που μεταφράζεται στην απώλεια 305 εκατομμυρίων θέσεων εργασίας.

Η ένταση των εκπαιδευτικών ανισοτήτων


 

Η πανδημία έφερε μεγάλη αναστάτωση στα εκπαιδευτικά συστήματα. Πολλές χώρες αποφάσισαν να κλείσουν τα σχολεία και να προχωρήσουν σε εξ αποστάσεως διδασκαλία με τη χρήση του διαδικτύου. Όμως, αυτό δεν μπορεί να υποκαταστήσει το μορφωτικό αποτέλεσμα της σχολικής τάξης και το πώς συμβάλλει και στην κοινωνικοποίηση των παιδιών.

Το κλείσιμο των σχολείων δημιούργησε διάφορα προβλήματα. Για οικογένειες «ουσιωδών εργαζομένων», αυτό σήμαινε το επιπλέον βάρος να βρουν λύση για τα παιδιά τους ενώ αυτές και αυτοί θα έπρεπε να συνεχίσουν να πηγαίνουν στη δουλειά τους. Σε αρκετές χώρες η διακοπή των σχολικών γευμάτων σήμαινε ελλειμματική διατροφή για πολλά παιδιά. Και βέβαια υπάρχει μεγάλη συζήτηση για το ποιο ήταν το πραγματικό μαθησιακό αποτέλεσμα των νέων πρακτικών.

Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι η πανδημία στην πραγματικότητα επέτεινε τις εκπαιδευτικές ανισότητες. Τα παιδιά των οικογενειών υψηλότερου εισοδήματος έτειναν να είναι πολύ πιο εξοικειωμένα με τις ψηφιακές πλατφόρμες, να τις χρησιμοποιούν περισσότερο και να έχουν καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τα παιδιά οικογενειών μεσαίου και χαμηλού εισοδήματος.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που ανησυχούν ότι εάν συνεχιστούν τέτοιες πρακτικές εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, το εκπαιδευτικό χάσμα θα παγιωθεί, επιτείνοντας έτσι μια συνθήκη κοινωνικής ανισότητας.

Πηγή: in.gr

Ο κορωνοϊός, η καταστροφή και η παραλογιά...

Του Σταύρου Χριστακόπουλου


Η επανεμφάνιση του Σωτήρη Τσιόδρα στις ενημερώσεις για την πανδημία της Covid-19 είναι ενδεικτική της κυβερνητικής ανησυχίας, η οποία δεν κρύβεται. Αυτό ακριβώς κατέδειξε και η χθεσινή παρέμβαση του πρωθυπουργού.

Στο Μέγαρο Μαξίμου γνωρίζουν άριστα ότι, αυτό το καλοκαίρι, έπαιξαν με τη φωτιά στο όνομα της μεγαλύτερης δυνατής προσέλκυσης τουριστών, του περιορισμού της ύφεσης, της επανεκκίνησης του συνόλου της οικονομίας και της ελάττωσης των μόνιμων ζημιών σε επίπεδο επιχειρήσεων και ανεργίας.

Πριν αλέκτορα φωνήσαι, μια κοινωνία μπαφιασμένη από τον εγκλεισμό από την καραντίνα και την πλήρη ανατροπή της καθημερινότητάς της ξεχύθηκε προς διευθέτηση των εκκρεμοτήτων και των αναγκών της αφήνοντας πίσω κάθε μέσο προφύλαξης. Η κυβερνητική ελαφρότητα μετέδιδε εμμέσως το μήνυμα ότι έχουμε ξεμπερδέψει – τουλάχιστον για το καλοκαίρι, και από φθινόπωρο βλέπουμε.
Είναι καταφανής η ευθύνη της κυβέρνησης, η οποία όφειλε να μετράει περισσότερο τα λόγια της στην προσπάθειά της να διαφημίσει παγκοσμίως την Ελλάδα ως τον πλέον ασφαλή προορισμό. Και να διατηρεί μέτρα περιορισμού των «συνωστισμών» χωρίς διακρίσεις. Και να ελέγχει καλύτερα και περισσότερο τις εισόδους της χώρας. Και να ετοιμάζει το σύστημα υγείας για ενδεχόμενη ανατροπή σκηνικού.
Δεν το έκανε, ή σε κάποιες περιπτώσεις δεν το έκανε αρκετά, με αποτέλεσμα πολλοί να πιστέψουν ότι ο κορωνοϊός εξαφανίστηκε. Άλλοι, κυρίως νέοι και πιτσιρίκια, οι οποίοι και στην καραντίνα «ξεσάλωναν» συστηματικά, συχνά εν γνώσει των αρμοδίων, χωρίς αυτό να γίνεται θέμα, συνέχισαν και αύξησαν τις χωρίς προφύλαξη δραστηριότητές τους.

Με τη διαφορά ότι στην καραντίνα έκαναν ανοησίες μόνοι τους, ενόσω οι γέροντες και οι ευπαθείς ήταν σε καραντίνα, ενώ τώρα, με το γενικό «ξεκλείδωμα» και τον (περιορισμένο πάντως) τουρισμό, μετατράπηκαν σε μέσο ταχείας διάδοσης του κορωνοϊού. Με αποτέλεσμα σήμερα να τίθεται το δίλημμα περί καταστολής ή νουθεσίας. Στο πλαίσιο της πρώτης επιλογής κινήθηκε ο Χρυσοχοΐδης, στο δεύτερο ο Τσιόδρας.
Όμως το πιο ενδιαφέρον φαινόμενο του καιρού μας δεν είναι ούτε οι μπαφιασμένοι ούτε οι αδιάφοροι ούτε οι απληροφόρητοι. Είναι ένα κύμα φανατικών (ιδεολόγων, θρησκευόμενων, ιερωμένων κ.λπ.) οι οποίοι είτε πιστεύουν και αναπαράγουν θεωρίες συνωμοσίας – κοινώς φαντασιώνονται ότι ένα παγκόσμιο σύστημα εξουσίας επιχειρεί να τους ελέγξει... αυτοκτονώντας διά της οικονομικής καταστροφής – είτε απλώς εκμεταλλεύονται την αμάθεια και την απελπισία μεγάλου μέρους του πληθυσμού για να συγκροτήσουν κινήματα αντίστασης σε ανύπαρκτους εχθρούς.

Το ακόμη πιο ενδιαφέρον – και μάλλον ανησυχητικό – στοιχείο είναι ότι αυτή η συνομοταξία δεν έχει ένα και μοναδικό ιδεολογικό πρόσημο. Αντιθέτως – όπως και σε άλλες περιστάσεις, σχετιζόμενες με κοινωνικές και οικονομικές κρίσεις των τελευταίων ετών – με ένα απλό ψάξιμο στο διαδίκτυο, και ιδίως στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και στις αφίσες και τις δράσεις τους, θα διαπιστώσουμε πως το ιδεολογικό τους στίγμα μπορεί να είναι άνετα ακροδεξιό ή ακροαριστερό, χωρίς να αποκλείονται (κάθε άλλο!) οι ενδιάμεσες εκδοχές.

Με δεδομένο ότι, μέχρι στιγμής, οι βαριές οικονομικές επιπτώσεις έχουν κρυφτεί κάτω από το πέπλο των επιδοτήσεων και των επιδομάτων, οι επόμενοι μήνες αναμένεται να αποκαλύψουν το βάθος και το εύρος μιας ακόμη κοινωνικής καταστροφής. Και τότε η κυβέρνηση θα κινδυνεύει να αναμετρηθεί με τη δίκαιη αγανάκτηση των οικονομικά κατεστραμμένων.

Το ερώτημα όμως είναι αν η κοινωνία θα εκφράσει τον θυμό ή/και τις διεκδικήσεις της με αγώνες ή θα ξεπέσει στην παραλογιά, στην οποία προσπαθούν να τη σύρουν οι φανατικοί και οι ψεκασμένοι κάθε απόχρωσης.

Πηγή: topontiki.gr

Δένδιας: Γιατί δεν περιελήφθησαν Ρόδος και Καστελόριζο στη συμφωνία με την Αίγυπτο

Η συμφωνία με την Αίγυπτο κατοχυρώνει πλήρως τα εθνικά συμφέροντα, δηλώνει ο υπουργός Εξωτερικών

Δίκαιη και υπόδειγμα, σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας, η οποία κατοχυρώνει πλήρως τα εθνικά συμφέροντα, χαρακτήρισε τη συμφωνία οριοθέτησης θαλασσίων ζωνών με την Αίγυπτο ο υπουργός Εξωτερικών Νίκος Δένδιας.
Σε συνέντευξή του στον τηλεοπτικό σταθμό Open, ο κ. Δένδιας τόνισε ότι δεν είναι μια συμφωνία η οποία στρέφεται κατά κάποιου άλλου. Γνωστοποίησε ότι αμέσως μετά την επιστροφή του από το Κάιρο, η Ελλάδα απέστειλε το κείμενο της συμφωνίας και τους χάρτες της συμφωνίας προς όλες τις χώρες της ΕΕ, και βεβαίως και στη γερμανική προεδρία.
Αναδεικνύοντας τη σημασία της συμφωνίας αυτής, ο κ. Δένδιας είπε πως εξυπηρετεί τα ελληνικά συμφέροντα και είναι στα όρια που εμείς θα θέλαμε, μέχρι τον 27,59 παράλληλο. Ανέφερε ότι δεν περιελήφθησαν όχι μόνο οι ακτές του Καστελόριζου, αλλά ολόκληρου του συμπλέγματος και της Στρογγύλης και της Μεγίστης και ένα τμήμα των ακτών της Ρόδου, γιατί αυτές θα χρησιμοποιηθούν σε επόμενη οριοθέτηση και με την Αίγυπτο και με την Κύπρο και αν το θελήσει σε κάποιο μακρινό ορίζοντα και με την Τουρκία.
Όπως επίσης ανέφερε, αυτό αφορά και ένα μεγάλο κομμάτι των ακτών της Κρήτης. Δεν είναι ότι έμεινε κάτι απ’ έξω και εγκαταλείφθηκε, ξεκαθάρισε και τόνισε πως ένα από τα πλεονεκτήματα αυτής της συμφωνίας είναι, ότι για τη σύναψή της χρησιμοποιήθηκε μόνο πολύ μικρό κομμάτι των ακτών της Κρήτης, ένα πολύ μεγάλο κομμάτι των ακτών της Κρήτης είναι εκτός αυτής της συμφωνίας και θα χρησιμοποιηθεί για μελλοντική οριοθέτηση με τη Λιβύη, είτε ίσως και ένα μικρό κομμάτι με την Αίγυπτο, όταν η Λιβύη αποκτήσει μια ισχυρή κυβέρνηση, η οποία να εκπροσωπεί τον λαό και την κοινωνία της Λιβύης.
Στον αντίποδα ανέφερε το τουρκολιβυκό μνημόνιο, επαναλαμβάνοντας ότι είναι ένα ανυπόστατο νομικό έγγραφο το οποίο δεν εδράζεται πουθενά και δεν έχει καμία σχέση με το Διεθνές Δίκαιο, παρατηρώντας ότι δεν το αναγνωρίζει ως υπαρκτό καμία χώρα του κόσμου, εκτός της Τουρκίας. Ερωτηθείς για τις σημερινές δηλώσεις του Τούρκου Προέδρου Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν με τις οποίες προανήγγειλε γεωτρήσεις, ο κ. Δένδιας είπε πως δεν βοηθούν και σημείωσε, ότι χρειάζεται χρόνος για να αντιληφθεί κανείς μια πραγματικότητα και για να κάνει μια στροφή αν θελήσει να την κάνει.
Εκφράζοντας τη θέση της Ελλάδας, ανέφερε πως πάντα η ελληνική κυβέρνηση θέλει φιλικές σχέσεις με όλες τις χώρες, αλλά και με την Τουρκία. Συνεχίζοντας επισήμανε πως το Διεθνές Δίκαιο και το Δίκαιο της Θάλασσας είναι σαφές και πως οι θαλάσσιες ζώνες οριοθετούνται με πραγματικές συμφωνίες, και εξέφρασε την ευχή η Τουρκία να το αντιληφθεί και να συνεργαστεί με όλες τις χώρες της περιοχής, και με την Ελλάδα και με την Κύπρο, προς αυτή την κατεύθυνση.
Όσον αφορά την επανεκκίνηση του διαλόγου με την Τουρκία, ο κ. Δένδιας ανέφερε με σαφήνεια πως η Ελλάδα πιστεύει στον διάλογο, όχι όμως επί παντός επιστητού, σημειώνοντας εκ νέου πως υπάρχει μία ελληνοτουρκική διαφορά υπαρκτή, η υφαλοκρηπίδα στο Αιγαίο και στην Ανατολική Μεσόγειο και οι υπερκείμενες θαλάσσιες ζώνες. Έστειλε μάλιστα το μήνυμα πως η Ελλάδα είναι έτοιμη να συζητήσει με την Τουρκία επ’ αυτού, όχι όμως υπό το κράτος απειλών και εκβιασμών. Δεν φοβόμαστε, διαμήνυσε.
Κληθείς να απαντήσει αν εκτιμά ότι μπαίνουμε σε μια περίοδο έντασης με την Τουρκία, ο υπουργός Εξωτερικών διαμήνυσε πως η Ελλάδα εργάζεται για τη σταθερότητα και την ασφάλεια στην περιοχή, και επισήμανε ότι σε αυτό θα ήθελε να περιλάβει την Τουρκία. Υπογράμμισε επίσης πως αν η Τουρκία επιθυμεί να λειτουργεί σαν ταραξίας, αν επιθυμεί να απειλεί τις χώρες της περιοχής, αν επιθυμεί να λειτουργεί εκτός του πλαισίου του Διεθνούς Δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας, αυτό αφορά την ίδια, και ότι η Ελλάδα δεν θα την ακολουθήσει. Προσέθεσε πως η Ελλάδα είναι μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, μια χώρα του 21ου αιώνα, έχει απομακρυνθεί από τα πρότυπα του 19ου αιώνα, έχει φύγει από την εποχή των κανονιοφόρων, των απειλών και των οποιοδήποτε διεκδικήσεων. «Είμαστε μια σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα που προασπίζει τα δικαιώματά της και τα ασκεί σύμφωνα με το Διεθνές Δίκαιο. Αυτό κάναμε με την Αίγυπτο και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε» τόνισε.
Σε ερώτηση αν η Ελλάδα αντιδράσει και στρατιωτικά σε περίπτωση που η Τουρκία στείλει το Ορούτς Ρέις μέσα στην ελληνική ΑΟΖ, ο υπουργός Εξωτερικών κατέστησε σαφές πως «θα κάνουμε το καθήκον μας, θα υπερασπίσουμε την κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα», και τόνισε ρητά: «Ως μια κυρίαρχη χώρα έχουμε τη συνταγματική υποχρέωση να υπερασπίσουμε τον εαυτό μας, και αυτό θα κάνουμε, με κάθε μέσο που το σύνταγμά μας και οι δυνατότητες μας μάς δίνουν, και το λέμε σε όλους, ήρεμα, να το ξέρουμε από την αρχή, να είμαστε συνεννοούμενοι, για να μην υπάρχει καμία παρεξήγηση». Περαιτέρω επισήμανε πως κανείς στην ΕΕ, κανείς από τους εταίρους και τους φίλους μας δεν περιμένει από την ελληνική κυβέρνηση κάτι το διαφορετικό.
Ερωτηθείς για τον ισχυρισμό Ερντογάν ότι η κ. Μέρκελ ζήτησε από τον Τούρκο Πρόεδρο να «παγώσει» τις έρευνες και της υποσχέθηκε ότι θα κάνει και εκείνος ένα διάλειμμα, ο κ. Δένδιας ανέφερε, πως εκτιμά πάρα πολύ την παρουσία της γερμανικής προεδρίας και της καγκελαρίου στα θέματα της Ανατολικής Μεσογείου, διακρίνοντας μια σαφή προσπάθεια της γερμανικής προεδρίας της ΕΕ να παίξει ένα θετικό ρόλο. Σε αυτό το πλαίσιο, εξέφρασε τη βεβαιότητά του, ότι η γερμανική προεδρία έχει παίξει έναν εποικοδομητικό ρόλο στην προσπάθεια αποκλιμάκωσης των εντάσεων.

Σε ποιους χώρους είναι υποχρεωτική η χρήση μάσκας


ΚΕΙΜΕΝΟ: FORTUNEGREECE.COM

ΑΠΕ-ΜΠΕ
Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΦΕΚ Β 3162/31.7.2020) η απόφαση για την εφαρμογή του μέτρου της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας σε κλειστούς χώρους στο σύνολο της επικράτειας, προς περιορισμό της διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, από σήμερα μέχρι και τις 31 Αυγούστου 2020.
Αναλυτικά η απόφαση προβλέπει την υποχρέωση χρήσης μάσκας σε εμπορικές επιχειρήσεις, επιχειρήσεις παροχής υπηρεσιών, χώρους γραφείων (δημοσίων υπηρεσιών ή ιδιωτικών επιχειρήσεων) και σε οποιουσδήποτε άλλους κλειστούς χώρους συνάθροισης κοινού, εξαιρουμένων των χώρων εστίασης, επιβάλλεται η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, σύμφωνα με τον πίνακα (ΚΑΔ):
-Λιανικό εμπόριο ηλεκτρονικών υπολογιστών, περιφερειακών μονάδων υπολογιστών και λογισμικού σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.41
-Λιανικό εμπόριο τηλεπικοινωνιακού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.42
-Λιανικό εμπόριο εξοπλισμού ήχου και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα /47.43
-Λιανικό εμπόριο κλωστοϋφαντουργικών προϊόντων σε εξειδικευμένα καταστήματα /47.51
-Λιανικό εμπόριο σιδηρικών, χρωμάτων και τζαμιών σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.52
-Λιανικό εμπόριο χαλιών, κιλιμιών και επενδύσεων δαπέδου και τοίχου σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.53
-Λιανικό εμπόριο ηλεκτρικών οικιακών συσκευών σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.54
-Λιανικό εμπόριο επίπλων, φωτιστικών και άλλων ειδών οικιακής χρήσης σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.59
-Λιανικό εμπόριο βιβλίων σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.61
-Λιανικό εμπόριο εφημερίδων και γραφικής ύλης σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.62
-Λιανικό εμπόριο εγγραφών μουσικής και εικόνας σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.63
-Λιανικό εμπόριο αθλητικού εξοπλισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.64
-Λιανικό εμπόριο παιχνιδιών κάθε είδους σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.65
-Λιανικό εμπόριο ενδυμάτων σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.71
-Λιανικό εμπόριο υποδημάτων και δερμάτινων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.72
-Λιανικό εμπόριο καλλυντικών και ειδών καλλωπισμού σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.75
-Λιανικό εμπόριο λουλουδιών, φυτών, σπόρων, λιπασμάτων, ζώων συντροφιάς και σχετικών ζωοτροφών σε εξειδικευμένα καταστήμα-τα/47.76
-Λιανικό εμπόριο ρολογιών και κοσμημάτων σε εξειδικευμένα κατα-στήματα/47.77
-Άλλο λιανικό εμπόριο σε μη εξειδικευμένα καταστήματα/47.19
-Άλλο λιανικό εμπόριο καινούριων ειδών σε εξειδικευμένα καταστήματα/47.78
-Λιανικό εμπόριο μεταχειρισμένων ειδών σε καταστήματα/47.79
-Υπηρεσίες προβολής κινηματογραφικών ταινιών των κινηματογράφων δωδεκάμηνης λειτουργίας (κλειστού τύπου)/59.14
-Δραστηριότητες βιβλιοθηκών και αρχειοφυλακείων/91.01
-Ενοικίαση και εκμίσθωση ειδών αναψυχής και αθλητικών ειδών/77.21
-Ενοικίαση βιντεοκασετών και δίσκων/77.22
-Ενοικίαση και εκμίσθωση άλλων ειδών προσωπικής ή οικιακής χρήσης/77.29
-Δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής / 96.02
-Υπηρεσίες διαιτολογίας/96.04.10.01
-Υπηρεσίες διαιτολογικών μονάδων /96.04.10.02
-Υπηρεσίες μασάζ/96.04.10.05
-Υπηρεσίες προσωπικής υγιεινής και φροντίδας σώματος (αποτρίχωσης, θεραπείας με υπεριώδεις και υπέρυθρες ακτίνες/96.04.10.06
-Υπηρεσίες γραφείων γνωριμίας ή συνοικεσίων/96.09.19.06
-Υπηρεσίες δερματοστιξίας (τατουάζ)/96.09.19.09
-Υπηρεσίες τρυπήματος δέρματος του σώματος (piercing)/96.09.19.17
-Καταστήματα οπτικών και καταστημάτων πώλησης ακουστικών βαρηκοΐας
-Καταστήματα λιανικού εμπορίου που λειτουργούν με συμφωνίες συνεργασίας όλων των καταστημάτων λιανικού εμπορίου τύπου «κατάστημα εντός καταστήματος» (shops in a shop)
-Καταστήματα λιανικού και χονδρικού εμπορίου τύπου (do it yourself and home improvement) που πωλούν βιομηχανικά είδη (χρώματα, σιδερικά, ξυλουργικά, ηλεκτρολογικά, έπιπλα, υγιεινής, κήπου, εργαλείων, διακόσμησης κ.λπ.)
-Μεμονωμένες επιχειρήσεις/καταστήματα με οριοθετημένο ή μη οριοθετημένο χώρο έκθεσης, εντός εμπορικών κέντρων (malls), εκπτωτικών χωριών και εκπτωτικών καταστημάτων (outlets)
-Υπηρεσίες τυχερών παιχνιδιών και στοιχημάτων/92.00
-Επιχειρήσεις τροφίμων όπως υπεραγορές (σουπερ μάρκετ), παντοπωλεία, ιχθυοπωλεία, φούρνοι, ζαχαροπλαστεία, κρεοπωλεία κ.λπ.
-Φαρμακεία
-Χώροι γραφείων (δημοσίων υπηρεσιών και ιδιωτικών επιχειρήσεων) όταν υπάρχει επαφή με το κοινό
-Ανελκυστήρες
Εξαιρέσεις
Σημειώνεται ότι για τις δραστηριότητες κομμωτηρίων, κουρείων και κέντρων αισθητικής εξαιρείται η χρήση μη ιατρικής μάσκας από τον πελάτη, όταν πραγματοποιείται τοπική περιποίηση στο πρόσωπο.
Επίσης, από την υποχρέωση εξαιρούνται α) τα άτομα για τα οποία η χρήση μάσκας δεν ενδείκνυται για ιατρικούς λόγους που αποδεικνύονται με τα κατάλληλα έγγραφα, όπως λόγω αναπνευστικών προβλημάτων και β) τα παιδιά ηλικίας κάτω των τριών ετών.
Υποχρέωση χρήσης μάσκας σε χώρους θρησκευτικής λατρείας
Στους χώρους θρησκευτικής λατρείας (κάθε είδους και κάθε νομικού, κανονικού και εν γένει θρησκευτικού καθεστώτος ναών και παρεκκλησιών, ευκτηρίων οίκων, τεμενών και συναγωγών), κάθε δόγματος και θρησκείας, ανεξαρτήτως μεγέθους και χωρητικότητάς τους, στο σύνολο της επικράτειας, επιβάλλεται η υποχρέωση χρήσης μη ιατρικής μάσκας στο πλαίσιο των έκτακτων μέτρων αντιμετώπισης του κινδύνου διασποράς του κορωνοϊού COVID-19, τόσο κατά την τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων, κηδειών (και των σχετικών με αυτές θρησκευτικών λειτουργιών και λοιπών ιεροπραξιών και ταφικών εκδηλώσεων) και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, όσο και κατά την προσέλευση προσώπων για ατομική ή κατ’ ιδίαν προσευχή. Από την υποχρέωση εξαιρούνται οι θρησκευτικοί λειτουργοί κατά την τέλεση λειτουργιών, λατρευτικών συνάξεων, ιεροπραξιών, μυστηρίων, κηδειών (και σχετικών με αυτές θρησκευτικών λειτουργιών και λοιπών ιεροπραξιών και ταφικών εκδηλώσεων) και κάθε είδους θρησκευτικών τελετών, καθώς και και το αναγκαίο βοηθητικό προσωπικό που συμμετέχει σε αυτές, όπως ιεροψάλτες.
Τα προσωρινά μέτρα στους θρησκευτικούς χώρους λατρείας για την προστασία της δημόσιας υγείας έναντι του κορωνοϊού COVID-19 κατ’ εφαρμογή της υπ’ αρ. Δ1α/ΓΠ.οικ.43195 κοινής απόφασης των Υπουργών Παιδείας και Θρησκευμάτων και Υγείας (Β’ 2775), όπως εκάστοτε ισχύει, δεν θίγονται από την εφαρμογή της παρούσας.
Κυρώσεις και διαδικασίες ελέγχου
Στην περίπτωση εργαζομένων που δεν τηρούν τους κανόνες, επιβάλλεται στην επιχείρηση για κάθε παράβαση, διοικητικό πρόστιμο 150 ευρώ, ενώ ίδιο είναι το ύψος του προστίμου και για τα φυσικά πρόσωπα που δεν τηρούν τους κανόνες.

Επιδότηση δανείου: Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις για επιδότηση στεγαστικών δανείων


Επιδότηση δανείου: Ανοίγει η ηλεκτρονική αίτηση, ποιοι θα πάρουν επιδότηση για δόσεις 9 μηνών

Μέχρι και την Δευτέρα 3 Αυγούστου – εκτός απροόπτου – αναμένεται να ανοίξει η ηλεκτρονική αίτηση στην οποία οι δανειολήπτες που έχουν πληγεί από τον κορωνοϊό, θα αιτηθούν την κρατική επιδότηση για τις δόσεις των δανείων τους, πρόγραμμα που είχε προαναγγείλει ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης.
Οι ενδιαφερόμενοι θα εισέρχονται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με τους κωδικούς του Τaxisnet και το σύστημα αυτόματα θα αντλεί όλα τα δεδομένα για το εισόδημα και την περιουσία τους ώστε να προκύπτει αν είναι δικαιούχοι ή μη. Αμέσως μετά, θα πραγματοποιηθεί διασταύρωση των στοιχείων προκειμένου να διαπιστωθεί εάν ο δανειολήπτης πληροί τα κριτήρια και μπορεί να ενταχθεί στο πρόγραμμα-γέφυρα.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το πρόγραμμα έχει διάρκεια 9 μηνών και η επιδότηση θα κυμαίνεται από 300 έως 600 ευρώ τον μήνα, ανάλογα με το αν το δάνειο εξυπηρετείται κανονικά, αν παρουσιάζει καθυστέρηση ή έχει καταγγελθεί.
Κριτήρια αποτελούν η αξία της πρώτης κατοικίας, το ποσό του ανεξόφλητου δανείου, το οικογενειακό εισόδημα, το σύνολο καταθέσεων και επενδυτικών προϊόντων και η συνολική αξία ακίνητης περιουσίας. Τα κριτήρια διαφέρουν ανάλογα με το αν το δάνειο είναι πράσινο, «κόκκινο» ή καταγγελμένο.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του protothema.gr  τα παραπάνω προβλέπονται στο σχέδιο γέφυρα που ανακοίνωσε πρόσφατα στην Βουλή ο υπουργός Οικονομικών Χρ. Σταϊκούρας με στόχο τη στήριξη της πρώτης κατοικίας των δανειοληπτών. Σύμφωνα με όσα ανακοίνωσε ο κ. Σταϊκούρας το πρόγραμμα θα κατατεθεί προς ψήφιση στην Βουλή για να ισχύσει 9 μήνες με περίοδο αιτήσεων από την 1η Αυγούστου – 30 Σεπτεμβρίου. Συγκεκριμένα εντάσσονται:
Α) Για την πρώτη κατηγορία δανειοληπτών, με δάνεια που εξυπηρετούνται, το πρόγραμμα-γέφυρα προβλέπει τα εξής:
– Αξία πρώτης κατοικίας 300.000 ευρώ
– Ποσό ανεξόφλητου δανείου 300.000 ευρώ
– Οικογενιακο Εισόδημα 57.000 ευρώ
– Σύνολο καταθέσεων και επενδυτικών προϊόντων 40.000 ευρώ
– Συνολική αξία ακίνητης περιουσίας 600.000 ευρώ
Για την κατηγορία των δανειοληπτών με εξυπηρετούμενα δάνεια, η κρατική επιδότηση της μηνιαίας δόσης ανέρχεται σε 90% για το πρώτο τρίμηνο, 80% για το δεύτερο και 70% για το τρίτο τρίμηνο. Το πλαφόν της επιδότησης ορίζεται σε 600 ευρώ.
Β) Για την δεύτερη κατηγορία δανειοληπτών, με δάνεια μη εξυπηρετούμενα, το πρόγραμμα-γέφυρα προβλέπει τα εξής:
– Αξία πρώτης κατοικίας 250.000 ευρώ
– Ποσό ανεξόφλητου δανείου 250.000 ευρώ
– Οικογενειακό Εισόδημα 45.000 ευρώ
– Σύνολο καταθέσεων και επενδυτικών προϊόντων 25.000 ευρώ
– Συνολική αξία ακίνητης περιουσίας 450.000 ευρώ
Για την κατηγορία των δανειοληπτών με μη εξυπηρετούμενα δάνεια, η κρατική επιδότηση της μηνιαίας δόσης ξεκινά από 80% για το πρώτο τρίμηνο και μειώνεται σε 70% για το δεύτερο και 60% για το τρίτο τρίμηνο. Το ανώτατο ύψος της επιδότησης ορίζεται σε 500 ευρώ.
Γ) Για την κατηγορία των δανειοληπτών με δάνεια σε μεγαλύτερη καθυστέρηση, τα οποία έχουν καταγγελθεί από τις τράπεζες, το πρόγραμμα – γέφυρα προβλέπει τα εξής:
– Αξία πρώτης κατοικίας 200.000 ευρώ
– Ποσό ανεξόφλητου δανείου 130.000 ευρώ
– Οικογενειακό Εισόδημα 36.000 ευρώ
– Σύνολο καταθέσεων και επενδυτικών προϊόντων 15.000 ευρώ
– Συνολική αξία ακίνητης περιουσίας 280.000 ευρώ
Για τα δάνεια αυτά η κρατική επιδότηση της μηνιαίας δόσης θα ξεκινά από 60% για το πρώτο τρίμηνο και θα μειώνεται σε 50% για το δεύτερο και 30% για το τρίτο τρίμηνο. Το ανώτατο ύψος της επιδότησης ορίζεται σε 300 ευρώ.
Το πρόγραμμα αφορά φυσικά πρόσωπα που απασχολούνται σε κλάδους της οικονομίας που έχουν επηρεαστεί από την κρίση, έχουν τεθεί σε ανεργία ή έκτακτα μέτρα στήριξης, επιχειρηματίες σε τομείς που πλήττονται, καθώς και επιστήμονες που εντάσσονται σε μέτρα στήριξης.
Δηλαδή:
Εντάσσονται ωφελούμενοι από το μέτρο στήριξης της επιστρεπτέας προκαταβολής
Φυσικά πρόσωπα που έχουν ενταχθεί στον μηχανισμό στήριξης «ΣΥΝ-ΕΡΓΑΣΙΑ»
Ιδιοκτήτες ακινήτων που λαμβάνουν μειωμένα ενοίκια
Επαγγελματίες με πτώση άνω του 20% στο ΦΠΑ τος 2ο εξάμηνο του έτους
Επιδοτούμενοι άνεργοι
Το τελικό νομοσχέδιο θα κατατεθεί σήμερα στη Βουλή, ωστόσο ο υπουργός Οικονομικών απαντώντας σε επίκαιρη επερώτηση του Κινήματος Αλλαγής προανήγγειλε τα βασικά στοιχεία των προωθούμενων ρυθμίσεων. Ειδικότερα, ο κ. Σταϊκούρας είπε:
«Θα εισαχθεί το βράδυ προς ψήφιση το πρόγραμμα γέφυρα με το οποίο επιδοτούμε για 9 μήνες όλα τα στεγαστικά και επιχειρηματικά δάνεια με υποθήκη πρώτη κατοικία όλων όσοι επλήγησαν απο τον κορωνοϊό. Η περίμετρος των δικαιούχων είναι διευρυμένοι σε σχέση με το πρόγραμμα της προηγούμενης κυβέρνησης. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει: εργαζόμενους σε επιχειρήσεις που έχουν πληγεί, ελεύθερους επαγγελαματίες, φυσικά πρόσωπα με μείωση μηνιαίου μισθού, επαγγελματίες με μείωση ΦΠΑ άνω του 20% στο 2ο 3μηνο του 2020 σε σχέση με 2019. Φυσικά πρόσωπα που εντάσσονται στο πρόγραμμα Συνεργασία. Ιδιοκτήτες ενοικίων που λαμβάνουν μειωμένο μίσθωμα κ.α. Θα παρέχεται επιδότηση τόσο για τα εξυπηρετούμενα όσο και για τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια.
Το πρόγραμμα προηγούμενης κυβέρνησης είχε μόνο τα μη εξυπηρετούμενα.
 ΓΙΑ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΎΜΕΝΑ ΔΑΝΕΙΑ: 90% επιδότηση των δόσεων του πρώτου 3μήνου, 80% επιδότηση το δεύτερο 3μηνο και 70% το τρίτο τρίμηνο.
Οι προϋποθέσεις (κριτήρια επιλεξιμότητας) είναι: η αξία κύριας κατοικίας να μην ξεπερνά τις 300 χιλ ευρώ, Το υπόλοιπο δανείου να μην ξεπερνά τις 300 χιλ ευρώ. Το εισόδημα να μην υπερβαίνει τις 57 χιλ ευρώ, οι καταθέσεις να μην ξεπερνούν 40 χιλ ευρώ και η συνολική ακίνητη περιουσία να μην υπερβαίνει τις 600 χιλ ευρώ. Το ανώτατο όριο επιδότησης φθάνει τα 600 ευρώ. Για πρώτη φορά η πολιτεία επιβραβεύει τους συνεπείς δανειολήπτες για 9 μήνες.
 ΓΙΑ ΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΑ ΔΑΝΕΙΑ: επιδότηση μηνιαίας δόση σε ποσοστό 80% το πρώτο τρίμηνο, 70% το δεύτερο και 60% το τρίτο τρίμηνο
Οι προϋποθέσεις, κριτήρια επιλεξιμότητα είναι ενισχυμένα σε σχέση με το πρόγραμμα προηγούμενης κυβέρνησης. Συγκριμένα, : αξία πρώτης κατοικίας να μην ξεπερνά τις 250 χιλ ευρω, το υπόλοιπο δανείου να μην υπερβαίνει 200 χιλ ευρώ, το οικογενειακό εισόδημα όχι πάνω 45 χιλ ευρώ, οι καταθέσεις εως 25 χιλ ευρώ, η συνολική ακίνητη περιουσία όχι πάνω απο 500 χιλ ευρώ. Για τα δάνεια της κατηγορίας αυτής το ανώτατο όριο επιδότησης είναι 500 ευρώ
– ΓΙΑ ΜΗ ΕΞΥΠΗΡΕΤΟΥΜΕΝΑ ΔΑΝΕΙΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΤΑΓΓΕΛΘΕΙ: παρέχουμε επιδότηση για να μην γίνει πλειστηριασμός σε ποσοστό 60% πρώτο τρίμηνο, 50% δεύτερο τρίμηνο και 30 % το 3ο τρίμηνο. Αξία πρώτης κατοικίας εως 200 χιλ ευρώ, υπόλοιπο δανείου εως 130 χιλ ευρώ, εισόδημα εως 36 χιλ ευρώ και συνολική ακίνητη περιουσία εως 280 χιλ ευρώ. Για τα δάνεια αυτά το ανώτατο όριο επιδότησης φθάνει τα 300 ευρώ».
Ο κ. Σταϊκούρας επισήμανε ότι «Για πρώτη φορά έρχεται το κράτος και στέκεται κοντά στους πολίτες κόκκινους και πράσινους. Ο προϋπολογισμός παίρνει κομμάτι του βάρους για πολίτες που επλήγησαν απο την πανδημία.
Η Ειδική Πλατφόρμα θα ανοίξει για αιτήσεις τον ερχόμενο Αύγουστο ενώ εκτιμούμε ότι το κόστος θα ανέλθει σε περίπου 300 εκατ. ευρώ αλλά θα εξαρτηθεί απο το πόσοι θα ενταχθούν».
Επιστροφή των δημοσιονομικών κανόνων μετά το 2022
Ο υπουργός ενημέρωσε το Σώμα και για τις συζητήσεις που πραγματοποιούνται στην Ε.Ε. αναφορικά με τον χρόνο επιστροφής των δημοσιονομικών στόχων και κανόνων.
Στο πλαίσιο αυτό ξεκαθάρισε ότι ο στόχος για επίτευξη πλεονάσματος 3,5% δεν θα επανέλθει για την χώρα μας το 2021 και πιθανότατα το 2022.
“Το 2021 δεν θα γυρίσουμε στο 3,5%. Οι δημοσιονομικοί κανόνες δεν θα επανέλθουν μέχρι να επανέλθει σε ισορροπία η Ευρώπη. Απο εισηγήσεις και εκτιμήσεις της ΕΕ υπάρχει η σκέψη για επαναφορά των δημοσιονομικών κανόνων όταν το ΑΕΠ της ευρωζώνης επανέλθει στα επίπεδα του 2019. Αυτό δεν εκτιμάται ότι θα γίνει ούτε το 2021 ούτε το 2022” είπε χαρακτηριστικά ενώ διευκρίνισε πως “Αυτό δεν σημαίνει ότι θα επιστρέψουμε στους στόχους πρωτογενών ύψους 3,5% αλλά στην ανάγκη δημοσιονομικής προσαρμογής δια όλα τα κράτη της ευρωζώνης”