Πρόκειται
για το δεύτερο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας, το οποίο το 1992
πουλήθηκε από την κυβέρνηση της ΝΔ καθαρό από χρέη στον εφοπλιστή
Περατικό, για 8 δισ. δραχμές. Δεν πλήρωσε φράγκο και μέσα σε δύο χρόνια
φόρτωσε στο ναυπηγείο χρέη 10 δισ. δραχμές, απέλυσε 300 εργαζόμενους,
πήρε θαλασσοδάνεια από την ΕΤΒΑ 7,5 δισ. δραχμές και επέστρεψε το
ναυπηγείο για να πουληθεί στη συνέχεια από την κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ τον
Οκτώβρη του 1997 στον επιχειρηματία Ν. Ταβουλάρη με τίμημα 30 δισ.
δραχμές, το οποίο ακόμα ξεπληρώνει. Πήρε, εκτός από μία καθετοποιημένη
βιομηχανία που διέθετε τρεις δεξαμενές, με δυνατότητα αυτόματης
μεταφοράς σχεδίων μέσω ηλεκτρονικών υπολογιστών στα μηχανήματα κοπής, με
ελασματουργεία με αυτόματες μηχανές κοπής, συγκρότημα αμμοβολής - βαφής
ελασμάτων που εξυπηρετούνταν από μαγνητογέφυρα, συγκρότημα για
κατασκευή τροχαίου υλικού, με δυνατότητα κατασκευής σκαφών του Πολεμικού
Ναυτικού και προίκα 25 δισ. δρχ. εξασφαλισμένες
παραγγελίες του Πολεμικού Ναυτικού. Πήρε 7 δισ. δρχ. επιδότηση και 7
δισ. δάνειο για επενδύσεις, που κανείς δεν είδε. Εχει πουλήσει δύο
μεγάλα οικόπεδα του ναυπηγείου στην εταιρεία επίπλων ΣΑΤΟ. Από τις τρεις
δεξαμενές υπάρχει η μία, καθώς μία νοίκιασε σε ιδιώτη και μία που ήταν
και η μεγαλύτερη βούλιαξε πέρσι τον Ιούλη λόγω έλλειψης συντήρησης.
Σήμερα έχουν απομείνει στο ναυπηγείο 850 εργαζόμενοι. Εδώ και ένα χρόνο ο
Ταβουλάρης τους πληρώνει με έναντι και έχει θέσει το ναυπηγείο σε
διαδικασία πτώχευσης σύμφωνα με το άρθρο 99. Ο ίδιος παρέλαβε και το
τρίτο σε μέγεθος ναυπηγείο της χώρας αυτό στο Νεώριο της Σύρου, το οποίο μετέτρεψε σε καρνάγιο και από 1.200 εργαζόμενους σήμερα δουλεύουν το πολύ 300 εργαζόμενοι.
Βέβαια, σε αυτά να συμπληρωθεί η τραγική κατάσταση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης όπου από 8.000 και πάνω εργαζόμενοι που δούλευαν το καλοκαίρι του 2008, σήμερα είναι ζήτημα αν δουλεύουν 300! Η Ζώνη εξαρτάται άμεσα από την κατάσταση των άλλων ναυπηγείων και τη χαριστική βολή δέχτηκε όταν έκλεισε το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Χώρια ότι είναι απαξιωμένη με «απαρχαιωμένες» εγκαταστάσεις, καθώς οι σχεδιασμοί ΟΛΠ για λογαριασμό των συμφερόντων του μονοπωλίου της COSCO, που λυμαίνεται το πρώτο λιμάνι της χώρας, είναι να αλλάξουν χρήση στους χώρους της.
....έχει κι άλλα εδώ....
Βέβαια, σε αυτά να συμπληρωθεί η τραγική κατάσταση της Ναυπηγοεπισκευαστικής Ζώνης όπου από 8.000 και πάνω εργαζόμενοι που δούλευαν το καλοκαίρι του 2008, σήμερα είναι ζήτημα αν δουλεύουν 300! Η Ζώνη εξαρτάται άμεσα από την κατάσταση των άλλων ναυπηγείων και τη χαριστική βολή δέχτηκε όταν έκλεισε το εμπορικό τμήμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά. Χώρια ότι είναι απαξιωμένη με «απαρχαιωμένες» εγκαταστάσεις, καθώς οι σχεδιασμοί ΟΛΠ για λογαριασμό των συμφερόντων του μονοπωλίου της COSCO, που λυμαίνεται το πρώτο λιμάνι της χώρας, είναι να αλλάξουν χρήση στους χώρους της.
....έχει κι άλλα εδώ....
Αθηνά ΖΥΜΑΡΗ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου