Για γέλια πραγματικά οι διαπιστώσεις γύρω από το σκάνδαλο VW.
Κινούνται στα γνωστά πλαίσια, "αδυναμίας", "ανικανότητας" κ.α. στο να ασκηθεί "αποτελεσματικός έλεγχος στα λόμπυ".Όπως φαίνεται η υπόθεση των λογισμικών εξαπάτησης ήταν γνωστή στην ΕΕ και ακομη πιο γνωστή στη Γερμανία.
Παρ'όλα αυτά χρειάστηκε η παρέμβαση των Αμερικανών για να βγει το σκάνδαλο στη φόρα.Κι αυτό όχι φυσικά γιατί οι Αμερικανοί είναι τιμιότεροι των Ευρωπαίων, αλλά γιατί απλά ο ανταγωνισμός δεν μπορούσε παρά να απαιτήσει την αποκάλυψη.
Το θέμα που προκύπτει βέβαια δεν είναι άλλο από το ποιος τελικά κυβερνά αυτό τον πλανήτη και ποιος τρώει τη σαβούρα της ρύπανσης που προκαλούν τα κέρδη των ομίλων.Το πρόβλημα εννοείται πως δεν είναι η "ανικανότητα" των εποπτικών αρχών, αλλά το ότι αυτές οι εποπτικές αρχές εποπτεύονται από τους ιδιοκτήτες της πραγματικής εξουσίας που βέβαια δεν είναι κάποια ακοτεινά λόμπυ, αλλά κάποιες ολοφάνερες και επώνυμες μεγάλες επιχειρήσεις με ισολογισμούς κρατών που εντελώς φυσικά γράφουν τους νόμους στα παλιά τους τα παπούτσια αφού αυτοί ως εξουσία είναι υπεράνω νόμων.
Ο νόμος των νόμων είναι η διατήρηση της εξουσίας τους και οι επί μέρους νομοθεσίες μπορούν να διαμορφώνονται ή να παραβλέπονται ανάλογα με τις ανάγκες τους.Θα έχει οπωσδήποτε ενδιαφέρον το πως θα εξελιχθεί το όλο ζήτημα ιδιαίτερα από την πλευρά του Γερμανικού κράτους που πιθανότατα θα προσπαθήσει όσο μπορεί να προστατεύσει την VW όπως άλλωστε έκανε ως τώρα.Θα 'εχει ενδιαφέρον επίσης να δούμεΑΝ τελικά ήταν μόνο η VW που χρησιμοποιούσε το γνωστόΛΟΓΙΣΜΙΚΌ ή και άλλες ευρωπαικές αυτοκινητοβιομηχανίες.Θα είναι άλλο ένα πεδίο από όπου μπορούν να βγουν σοβαρά συμπεράσματα από όσους πιστεύουν σταθερά ότι ο καπιταλισμός είναι η μόνη μας επιλογή.Όσο για τις "ανίκανες" εποπτικές αρχές, αυτές αποδεικνύονται πολύ ικανές όταν πρέπει να αρπάξουν κατοστάρικα συνταξιούχων, δεκάρικα άρρωστων ηλικιωμένων ή ακόμη και το 1,20 του εισιτήριου από ανέργους που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα.Εκεί οι νομοθεσίες δεν έχουν ούτε κενά ούτε "αδυναμίες".
Το ενδιαφέρον άρθρο από το zougla.gr με πληροφορίες των FT που υπάρχουν σήμερα σε όλα τα ΜΜΕ.
Αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης προειδοποιούσαν ήδη από το 2013 για τους μηχανισμούς παραποίησης των τιμών ρύπων, δύο χρόνια πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο Dieselgate της Volkswagen, σύμφωνα με έγγραφο που φέρνουν στο φως οι «Financial Times» και το οποίο καταδεικνύει την αδυναμία της Ευρώπης να εποπτεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία.Πρόκειται για έκθεση του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Κομισιόν που προειδοποιούσε για τις εν λόγω συσκευές. Ωστόσο οι εποπτικές αρχές απέτυχαν στην αποστολή τους, παρότι η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν όχι απλώς γνωστή, αλλά και παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007.Η «ανικανότητα» αυτή των ευρωπαϊκών εποπτικών αρχών αποδεικνύει πόση δύναμη διαθέτει το λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών, που έχει ποντάρει πολλά στα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Περίπου το 53% των καινούριων αυτοκινήτων που πωλούνται στην ΕΕ είναι ντίζελ, έναντι μόλις 10% στις αρχές της δεκαετίας του 1990.Στην έκθεσή του το ερευνητικό κέντρο της Κομισιόν παραδεχόταν ότι τα αυτοκίνητα ντίζελ πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι στο εργαστηριο προκειμένου να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος απάτης.
«Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σύγχρονα οχήματα ελαφριάς χρήσης μπορούν να “εντοπίσουν” την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» ανέφερε η έκθεση της Κομισιόν, καθώς και ότι οι επίμαχες συσκευές μπορούσαν «να ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων».
Οι κατασκευαστές οχημάτων ντίζελ είχαν ξοδέψει 18,5 εκατ. ευρώ για να χειραγωγήσουν τις Βρυξέλλες το 2014, επιστρατεύοντας 184 λομπίστεςΟι δοκιμές στην άσφαλτο ενδεχομένως να εξασφάλιζαν «ότι η χρήση στρατηγικών εξαπάτησης περιορίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο». Τέτοιες δοκιμές που διενεργήθηκαν από το ερευνητικό κέντρο της Κομισιόν «δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου (...) ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια των κανονισμών». «Οι υφιστάμενες δοκιμές στον δρόμο καταδεικνύουν αδυναμίες στη σημερινή διαδικασία τυπικής έγκρισης» καταλήγει η έκθεση.Αφότου η ΕΕ απαγόρευσε τις συσκευές παραποίησης των τιμών ρύπων το 2007, η Κομισιόν επιχείρησε να περάσει νομοθεσία για δοκιμές σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες. Ωστόσο οικολογικές οργανώσεις και μέλη του Ευρωκοινοβουλίου καταγγέλλουν ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις καθυστερούν λόγω επεμβάσεων από το πανίσχυρο λόμπι του ντίζελ.
Η Greenpeace, μάλιστα, διαμαρτύρεται ότι σύμφωνα με στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση του καθενός οι κατασκευαστές οχημάτων ντίζελ είχαν ξοδέψει 18,5 εκατ. ευρώ για να χειραγωγήσουν τις Βρυξέλλες το 2014, επιστρατεύοντας 184 λομπίστες.
«Καθώς προκύπτουν αποδείξεις ότι η γερμανική κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζαν για το λογισμικό που έκλεβε στα τεστ, ο κόσμος θα αναρωτιέται γιατί χρειάστηκαν οι Αμερικάνοι για να αποκαλυφθεί. Το μέγεθος της δύναμης των αυτοκινητοβιομηχανιών να φτιάχνουν λόμπι θα μπορούσε να προσφέρει κάποια στοιχεία για την απάντηση» σχολιάζει ο John Sauven, εκτελεστικός διευθυντής της Greenpeace Βρετανίας.
Εκπρόσωπος της Κομισιόν απαντά: «Όταν πρόκειται για την επίβλεψη της συμμόρφωσης των εταιρειών με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις δυνατότητες διερεύνησης, αυτό αφορά τις εθνικές αρχές». «Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να διενεργήσουν ελέγχους» συνεχίζει η εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι ο ρόλος της Κομισιόν ήταν να λειτουργήσει ως πλατφόρμα διευκόλυνσης της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών.
Αξιωματούχοι των εθνικών Υπουργείων Μεταφορών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχουν διαβούλευση για το ζήτημα στις 6 Οκτωβρίου. Εκεί θα εξετάσουν και αν θα επεκταθούν οι έρευνες πέρα από τη Volkswagen...
Με πληροφορίες από Financial Times
Παρ'όλα αυτά χρειάστηκε η παρέμβαση των Αμερικανών για να βγει το σκάνδαλο στη φόρα.Κι αυτό όχι φυσικά γιατί οι Αμερικανοί είναι τιμιότεροι των Ευρωπαίων, αλλά γιατί απλά ο ανταγωνισμός δεν μπορούσε παρά να απαιτήσει την αποκάλυψη.
Το θέμα που προκύπτει βέβαια δεν είναι άλλο από το ποιος τελικά κυβερνά αυτό τον πλανήτη και ποιος τρώει τη σαβούρα της ρύπανσης που προκαλούν τα κέρδη των ομίλων.Το πρόβλημα εννοείται πως δεν είναι η "ανικανότητα" των εποπτικών αρχών, αλλά το ότι αυτές οι εποπτικές αρχές εποπτεύονται από τους ιδιοκτήτες της πραγματικής εξουσίας που βέβαια δεν είναι κάποια ακοτεινά λόμπυ, αλλά κάποιες ολοφάνερες και επώνυμες μεγάλες επιχειρήσεις με ισολογισμούς κρατών που εντελώς φυσικά γράφουν τους νόμους στα παλιά τους τα παπούτσια αφού αυτοί ως εξουσία είναι υπεράνω νόμων.
Ο νόμος των νόμων είναι η διατήρηση της εξουσίας τους και οι επί μέρους νομοθεσίες μπορούν να διαμορφώνονται ή να παραβλέπονται ανάλογα με τις ανάγκες τους.Θα έχει οπωσδήποτε ενδιαφέρον το πως θα εξελιχθεί το όλο ζήτημα ιδιαίτερα από την πλευρά του Γερμανικού κράτους που πιθανότατα θα προσπαθήσει όσο μπορεί να προστατεύσει την VW όπως άλλωστε έκανε ως τώρα.Θα 'εχει ενδιαφέρον επίσης να δούμεΑΝ τελικά ήταν μόνο η VW που χρησιμοποιούσε το γνωστόΛΟΓΙΣΜΙΚΌ ή και άλλες ευρωπαικές αυτοκινητοβιομηχανίες.Θα είναι άλλο ένα πεδίο από όπου μπορούν να βγουν σοβαρά συμπεράσματα από όσους πιστεύουν σταθερά ότι ο καπιταλισμός είναι η μόνη μας επιλογή.Όσο για τις "ανίκανες" εποπτικές αρχές, αυτές αποδεικνύονται πολύ ικανές όταν πρέπει να αρπάξουν κατοστάρικα συνταξιούχων, δεκάρικα άρρωστων ηλικιωμένων ή ακόμη και το 1,20 του εισιτήριου από ανέργους που δεν έχουν στον ήλιο μοίρα.Εκεί οι νομοθεσίες δεν έχουν ούτε κενά ούτε "αδυναμίες".
Το ενδιαφέρον άρθρο από το zougla.gr με πληροφορίες των FT που υπάρχουν σήμερα σε όλα τα ΜΜΕ.
Αξιωματούχοι της Ευρωπαϊκής Ένωσης προειδοποιούσαν ήδη από το 2013 για τους μηχανισμούς παραποίησης των τιμών ρύπων, δύο χρόνια πριν ξεσπάσει το σκάνδαλο Dieselgate της Volkswagen, σύμφωνα με έγγραφο που φέρνουν στο φως οι «Financial Times» και το οποίο καταδεικνύει την αδυναμία της Ευρώπης να εποπτεύσει την αυτοκινητοβιομηχανία.Πρόκειται για έκθεση του Κοινού Κέντρου Ερευνών της Κομισιόν που προειδοποιούσε για τις εν λόγω συσκευές. Ωστόσο οι εποπτικές αρχές απέτυχαν στην αποστολή τους, παρότι η συγκεκριμένη τεχνολογία ήταν όχι απλώς γνωστή, αλλά και παράνομη στην Ευρώπη ήδη από το 2007.Η «ανικανότητα» αυτή των ευρωπαϊκών εποπτικών αρχών αποδεικνύει πόση δύναμη διαθέτει το λόμπι των αυτοκινητοβιομηχανιών, που έχει ποντάρει πολλά στα πετρελαιοκίνητα οχήματα. Περίπου το 53% των καινούριων αυτοκινήτων που πωλούνται στην ΕΕ είναι ντίζελ, έναντι μόλις 10% στις αρχές της δεκαετίας του 1990.Στην έκθεσή του το ερευνητικό κέντρο της Κομισιόν παραδεχόταν ότι τα αυτοκίνητα ντίζελ πρέπει να ελέγχονται στον δρόμο και όχι στο εργαστηριο προκειμένου να ελαχιστοποιείται ο κίνδυνος απάτης.
«Αισθητήρες και ηλεκτρονικά εξαρτήματα στα σύγχρονα οχήματα ελαφριάς χρήσης μπορούν να “εντοπίσουν” την έναρξη ενός τεστ ρύπων στο εργαστήριο» ανέφερε η έκθεση της Κομισιόν, καθώς και ότι οι επίμαχες συσκευές μπορούσαν «να ενεργοποιήσουν, να τροποποιήσουν, να καθυστερήσουν ή να απενεργοποιήσουν τα συστήματα ελέγχου των εκπομπών ρύπων».
Οι κατασκευαστές οχημάτων ντίζελ είχαν ξοδέψει 18,5 εκατ. ευρώ για να χειραγωγήσουν τις Βρυξέλλες το 2014, επιστρατεύοντας 184 λομπίστεςΟι δοκιμές στην άσφαλτο ενδεχομένως να εξασφάλιζαν «ότι η χρήση στρατηγικών εξαπάτησης περιορίζεται όσο το δυνατόν περισσότερο». Τέτοιες δοκιμές που διενεργήθηκαν από το ερευνητικό κέντρο της Κομισιόν «δείχνουν ότι οι εκπομπές διοξειδίων του αζώτου (...) ξεπερνούν κατά πολύ τα όρια των κανονισμών». «Οι υφιστάμενες δοκιμές στον δρόμο καταδεικνύουν αδυναμίες στη σημερινή διαδικασία τυπικής έγκρισης» καταλήγει η έκθεση.Αφότου η ΕΕ απαγόρευσε τις συσκευές παραποίησης των τιμών ρύπων το 2007, η Κομισιόν επιχείρησε να περάσει νομοθεσία για δοκιμές σε πιο ρεαλιστικές συνθήκες. Ωστόσο οικολογικές οργανώσεις και μέλη του Ευρωκοινοβουλίου καταγγέλλουν ότι αυτές οι μεταρρυθμίσεις καθυστερούν λόγω επεμβάσεων από το πανίσχυρο λόμπι του ντίζελ.
Η Greenpeace, μάλιστα, διαμαρτύρεται ότι σύμφωνα με στοιχεία που βρίσκονται στη διάθεση του καθενός οι κατασκευαστές οχημάτων ντίζελ είχαν ξοδέψει 18,5 εκατ. ευρώ για να χειραγωγήσουν τις Βρυξέλλες το 2014, επιστρατεύοντας 184 λομπίστες.
«Καθώς προκύπτουν αποδείξεις ότι η γερμανική κυβέρνηση και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή γνώριζαν για το λογισμικό που έκλεβε στα τεστ, ο κόσμος θα αναρωτιέται γιατί χρειάστηκαν οι Αμερικάνοι για να αποκαλυφθεί. Το μέγεθος της δύναμης των αυτοκινητοβιομηχανιών να φτιάχνουν λόμπι θα μπορούσε να προσφέρει κάποια στοιχεία για την απάντηση» σχολιάζει ο John Sauven, εκτελεστικός διευθυντής της Greenpeace Βρετανίας.
Εκπρόσωπος της Κομισιόν απαντά: «Όταν πρόκειται για την επίβλεψη της συμμόρφωσης των εταιρειών με την ευρωπαϊκή νομοθεσία και τις δυνατότητες διερεύνησης, αυτό αφορά τις εθνικές αρχές». «Καλούμε όλα τα κράτη μέλη να διενεργήσουν ελέγχους» συνεχίζει η εκπρόσωπος, προσθέτοντας ότι ο ρόλος της Κομισιόν ήταν να λειτουργήσει ως πλατφόρμα διευκόλυνσης της ανταλλαγής πληροφοριών μεταξύ των εθνικών αρχών.
Αξιωματούχοι των εθνικών Υπουργείων Μεταφορών και η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα έχουν διαβούλευση για το ζήτημα στις 6 Οκτωβρίου. Εκεί θα εξετάσουν και αν θα επεκταθούν οι έρευνες πέρα από τη Volkswagen...
Με πληροφορίες από Financial Times
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου