Το 15% των δημοσίων υπαλλήλων κινδυνεύει με απόλυση
Το πολυνομοσχέδιο του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης –νόμος του Κράτους πλέον- καθιερώνει την ποσόστωση στην αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων.Συγκεκριμένα προβλέπεται η υποχρεωτική κατάταξη των υπαλλήλων ως εξής: Ένα ποσοστό έως 25% θα έχει βαθμολογία 9 έως 10 και θα θεωρούνται οι άριστοι υπάλληλοι, ένα ποσοστό έως 60% θα έχουν βαθμολογία 7 έως 8 και θα θεωρούνται ως καλοί υπάλληλοι, ενώ υποχρεωτικά ένα ποσοστό 15% θα πρέπει να λαμβάνει βαθμολογία από 1 έως 6 και θα θεωρείται ως προσωπικό χαμηλών δυνατοτήτων.
Τα συνδικάτα των δημοσίων υπαλλήλων έχουν προειδοποιήσει πως οι συγκεκριμένες αλλαγές έρχονται να διευκολύνουν την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων που αναφέρονται στις απολύσεις στο δημόσιο τομέα. Χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο πλαίσιο ως μια «μηχανή αναζήτησης» υπαλλήλων προς απόλυση ή προς ένταξη στο πρόγραμμα «κινητικότητας – διαθεσιμότητας». Υπενθυμίζουν, επ’ αυτού, ότι η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει πολλαπλώς κάνει λόγο για τη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας υπαλλήλων, υποστηρίζοντας, ωστόσο, ότι πρέπει να είναι αποσυνδεδεμένος από το «κομμάτι» των διαθεσιμοτήτων. Οι πληροφορίες που έχουν καταγραφεί στον Τύπο ότι η τρόικα εγείρει θέμα νέων απολύσεων και το 2015, δεν μπορούν να εφησυχάσουν τους υπαλλήλους στο δημόσιο, στους οποίους δημιουργείται επιπλέον η αίσθηση πως το 15% των συναδέλφων τους που θα λάβουν χαμηλή βαθμολογία θα οδηγηθούν στη διαθεσιμότητα – απόλυση, στο επόμενο «κύμα» διαθεσιμότητας.Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, το νέο πλαίσιο «αξιολόγησης» δημοσίων υπαλλήλων εξυπηρετεί δύο στόχους: Αφενός μεν, περιορίζει τον αριθμό των προαγωγών στο 25%, αφετέρου δε, δημιουργεί μια «δεξαμενή» υπαλλήλων προς απόλυση, στην οποία εντάσσεται το 15% του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων.
Τέλος, οι εκπρόσωποι των δημοσίων υπαλλήλων εκτιμούν ότι η εν λόγω διαδικασία θα παρέχει στην κυβέρνηση, ακόμη ένα «πρόσχημα» για την κατάργηση ενός φορέα ή μιας υπηρεσίας. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, ο προϊστάμενος – αξιολογητής μιας γενικής διεύθυνσης δύναται να επιλέγει τις δομές από τις οποίες θα προέρχεται το προσωπικό που θα «συμπληρώνει» το 15% που θα λάβει χαμηλή βαθμολογία. Επομένως, μια δομή της οποίας μεγάλο μέρος του προσωπικού κρίνεται «χαμηλής αποδοτικότητας», τίθεται αυτομάτως «υποψήφια» προς κατάργηση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συνδικαλιστών.
Τα συνδικάτα των δημοσίων υπαλλήλων έχουν προειδοποιήσει πως οι συγκεκριμένες αλλαγές έρχονται να διευκολύνουν την υλοποίηση των μνημονιακών δεσμεύσεων που αναφέρονται στις απολύσεις στο δημόσιο τομέα. Χαρακτηρίζουν το συγκεκριμένο πλαίσιο ως μια «μηχανή αναζήτησης» υπαλλήλων προς απόλυση ή προς ένταξη στο πρόγραμμα «κινητικότητας – διαθεσιμότητας». Υπενθυμίζουν, επ’ αυτού, ότι η ίδια η ηγεσία του υπουργείου Διοικητικής Μεταρρύθμισης έχει πολλαπλώς κάνει λόγο για τη δημιουργία ενός μόνιμου μηχανισμού κινητικότητας υπαλλήλων, υποστηρίζοντας, ωστόσο, ότι πρέπει να είναι αποσυνδεδεμένος από το «κομμάτι» των διαθεσιμοτήτων. Οι πληροφορίες που έχουν καταγραφεί στον Τύπο ότι η τρόικα εγείρει θέμα νέων απολύσεων και το 2015, δεν μπορούν να εφησυχάσουν τους υπαλλήλους στο δημόσιο, στους οποίους δημιουργείται επιπλέον η αίσθηση πως το 15% των συναδέλφων τους που θα λάβουν χαμηλή βαθμολογία θα οδηγηθούν στη διαθεσιμότητα – απόλυση, στο επόμενο «κύμα» διαθεσιμότητας.Σύμφωνα με τους συνδικαλιστές, το νέο πλαίσιο «αξιολόγησης» δημοσίων υπαλλήλων εξυπηρετεί δύο στόχους: Αφενός μεν, περιορίζει τον αριθμό των προαγωγών στο 25%, αφετέρου δε, δημιουργεί μια «δεξαμενή» υπαλλήλων προς απόλυση, στην οποία εντάσσεται το 15% του συνόλου των δημοσίων υπαλλήλων.
Τέλος, οι εκπρόσωποι των δημοσίων υπαλλήλων εκτιμούν ότι η εν λόγω διαδικασία θα παρέχει στην κυβέρνηση, ακόμη ένα «πρόσχημα» για την κατάργηση ενός φορέα ή μιας υπηρεσίας. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα, ο προϊστάμενος – αξιολογητής μιας γενικής διεύθυνσης δύναται να επιλέγει τις δομές από τις οποίες θα προέρχεται το προσωπικό που θα «συμπληρώνει» το 15% που θα λάβει χαμηλή βαθμολογία. Επομένως, μια δομή της οποίας μεγάλο μέρος του προσωπικού κρίνεται «χαμηλής αποδοτικότητας», τίθεται αυτομάτως «υποψήφια» προς κατάργηση, σύμφωνα με τις εκτιμήσεις των συνδικαλιστών.
Το καραγκιοζιλίκι συνεχίζεται. Ο Καψής πάει στην Ελιά και τη ΝΕΡΙΤ την τρώει ο δάκος !!!
Γράφει η Άρτεμις Παραδείσου
Το τελευταίο χρονικό διάστημα που άρχισε να ακούγεται ότι ο Παντελής Καψής θα είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής με την Ελιά, μεταξύ υπουργών- υφυπουργών και στελεχών της Κυβέρνησης, άρχισε να διατυπώνεται το ερώτημα «αν η ΝΕΡΙΤ θα προλάβει να καλύψει τις ευρωεκλογές ή αν θα το αφήσει για αργότερα, για το Μουντιάλ». Είναι σαφές ότι οι δηλώσεις Καψή για λειτουργία της ΝΕΡΙΤ μια εβδομάδα μετά το Πάσχα δεν πείθουν την συντριπτική πλειοψηφία του υπουργικού συμβουλίου, ανεξαρτήτως πολιτικής προέλευσης. Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι οι συνάδελφοι του Π. Καψή δεν έχουν συνολική πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα στην Αγία Παρασκευή, αλλά ακούνε αποσπασματικά διάφορες ιστορίες και άλλες φορές γελάνε, άλλες χαμογελάνε και άλλες- απλώς, μένουν… παγωτό.
Έχουμε λοιπόν και λέμε:
Οι ενστάσεις που έχουν υποβληθεί δεν έχουν αρχίσει ακόμη να εξετάζονται. Και το χειρότερο, ουδείς γνωρίζει αν τελικά θα τις εξετάσει η ICAP (που ομολόγησε ότι δεν έκανε αντιπαραβολή των αιτήσεων με τα πιστοποιητικά σπουδών) ή κάποια άλλη επιτροπή. Φυσικά και δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση για το πώς θα αντιμετωπιστούν οι κάτοικοι Αθηνών οι οποίοι (σύμφωνα με καταγγελία του Μιχάλη Κουρουτού της ΟΙΕΛΕ) προσκομίζουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας από φροντιστήριο της Βορείου Ελλάδας!
Οι αξιολογητές οι οποίοι θα αναλάβουν να εξετάσουν (και να βαθμολογήσουν) τα βιογραφικά, δεν έχουν ακόμη οριστεί. Κάποια ονόματα έχουν κυκλοφορήσει, αλλά σε επίπεδο φημολογίας. Όπως έγινε ο διαγωνισμός, οι αξιολογητές θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Για την άρση αδικιών και ηλιθιοτήτων ή για ρουσφετολογικά βολέματα.
Για να γίνουμε κατανοητοί: Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, μια 10ετία προϋπηρεσίας στο Mega ισούται με μια 10ετία προϋπηρεσίας στο… TV ψησταριές Λεωνίδας ή μια 15ετία προϋπηρεσίας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ ισούται με ίσο χρόνο απασχόλησης στο Ράδιο… Κάτω Παρτάλι! Υπό την έννοια αυτή, οι εκτιμητές, αν είναι σχετικοί με τη δημοσιογραφική πιάτσα και (όσο το δυνατόν) αδέκαστοι, μπορούν να βάλουν ορισμένα πράγματα στην πραγματική τους βάση. Εξίσου εύκολα όμως μπορούν να εξισώσουν την προϋπηρεσία στην Ελευθεροτυπία με αυτή στα… φωτοτυπικά του Μαξίμου.
Στο καπάκι, σαν να μην φτάνει η καθυστέρηση που ούτως ή άλλως υπάρχει, στη ΝΕΡΙΤ υπάρχει και ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου Θεόδωρος Φορτσάκης, ο οποίος εμφανίζεται να θεωρεί σαν πανάκεια (για πάσα νόσο και μακακία) το ΑΣΕΠ, έστω και αν η συζήτηση είναι για κατηγορίες εργαζομένων που δεν εμπίπτουν σε αυτό.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα που άρχισε να ακούγεται ότι ο Παντελής Καψής θα είναι υποψήφιος ευρωβουλευτής με την Ελιά, μεταξύ υπουργών- υφυπουργών και στελεχών της Κυβέρνησης, άρχισε να διατυπώνεται το ερώτημα «αν η ΝΕΡΙΤ θα προλάβει να καλύψει τις ευρωεκλογές ή αν θα το αφήσει για αργότερα, για το Μουντιάλ». Είναι σαφές ότι οι δηλώσεις Καψή για λειτουργία της ΝΕΡΙΤ μια εβδομάδα μετά το Πάσχα δεν πείθουν την συντριπτική πλειοψηφία του υπουργικού συμβουλίου, ανεξαρτήτως πολιτικής προέλευσης. Το εντυπωσιακό όμως είναι ότι οι συνάδελφοι του Π. Καψή δεν έχουν συνολική πληροφόρηση για τα τεκταινόμενα στην Αγία Παρασκευή, αλλά ακούνε αποσπασματικά διάφορες ιστορίες και άλλες φορές γελάνε, άλλες χαμογελάνε και άλλες- απλώς, μένουν… παγωτό.
Έχουμε λοιπόν και λέμε:
Οι ενστάσεις που έχουν υποβληθεί δεν έχουν αρχίσει ακόμη να εξετάζονται. Και το χειρότερο, ουδείς γνωρίζει αν τελικά θα τις εξετάσει η ICAP (που ομολόγησε ότι δεν έκανε αντιπαραβολή των αιτήσεων με τα πιστοποιητικά σπουδών) ή κάποια άλλη επιτροπή. Φυσικά και δεν έχει ληφθεί κάποια απόφαση για το πώς θα αντιμετωπιστούν οι κάτοικοι Αθηνών οι οποίοι (σύμφωνα με καταγγελία του Μιχάλη Κουρουτού της ΟΙΕΛΕ) προσκομίζουν πιστοποιητικό γλωσσομάθειας από φροντιστήριο της Βορείου Ελλάδας!
Οι αξιολογητές οι οποίοι θα αναλάβουν να εξετάσουν (και να βαθμολογήσουν) τα βιογραφικά, δεν έχουν ακόμη οριστεί. Κάποια ονόματα έχουν κυκλοφορήσει, αλλά σε επίπεδο φημολογίας. Όπως έγινε ο διαγωνισμός, οι αξιολογητές θα διαδραματίσουν σημαντικό ρόλο. Για την άρση αδικιών και ηλιθιοτήτων ή για ρουσφετολογικά βολέματα.
Για να γίνουμε κατανοητοί: Σύμφωνα με τον διαγωνισμό, μια 10ετία προϋπηρεσίας στο Mega ισούται με μια 10ετία προϋπηρεσίας στο… TV ψησταριές Λεωνίδας ή μια 15ετία προϋπηρεσίας στο ραδιόφωνο του ΣΚΑΙ ισούται με ίσο χρόνο απασχόλησης στο Ράδιο… Κάτω Παρτάλι! Υπό την έννοια αυτή, οι εκτιμητές, αν είναι σχετικοί με τη δημοσιογραφική πιάτσα και (όσο το δυνατόν) αδέκαστοι, μπορούν να βάλουν ορισμένα πράγματα στην πραγματική τους βάση. Εξίσου εύκολα όμως μπορούν να εξισώσουν την προϋπηρεσία στην Ελευθεροτυπία με αυτή στα… φωτοτυπικά του Μαξίμου.
Στο καπάκι, σαν να μην φτάνει η καθυστέρηση που ούτως ή άλλως υπάρχει, στη ΝΕΡΙΤ υπάρχει και ο πρόεδρος του Εποπτικού Συμβουλίου Θεόδωρος Φορτσάκης, ο οποίος εμφανίζεται να θεωρεί σαν πανάκεια (για πάσα νόσο και μακακία) το ΑΣΕΠ, έστω και αν η συζήτηση είναι για κατηγορίες εργαζομένων που δεν εμπίπτουν σε αυτό.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)