H φορο-εξόντωση των επιχειρήσεων με αριθμούς


Του Σπύρου Δημητρέλη
Τον πολύ βαρύ φορολογικό λογαριασμό που έστειλε η κυβέρνηση μαζί με τους θεσμούς στις επιχειρήσεις αποκαλύπτουν τα στοιχεία για την αποτελεσματικότητα της φορολογικής διοίκησης. Οι επιχειρήσεις, σε μια περίοδο ύφεσης ή, στην καλύτερη περίπτωση, στασιμότητας της οικονομίας, κλήθηκαν να πληρώσουν μερικά δισεκατομμύρια περισσότερους φόρους προκειμένου να επιτευχθούν οι δημοσιονομικοί στόχοι του τρίτου ελληνικού προγράμματος....Η μεγάλη φορολογική επιβάρυνση των επιχειρήσεων είναι και το αποτέλεσμα της καθαρά πολιτικής επιλογής της κυβέρνησης να προχωρήσει τη δημοσιονομική προσαρμογή καταφεύγοντας κυρίως στο σκέλος των φορολογικών εσόδων αντί για το σκέλος των πολιτικά πιο ευαίσθητων δημοσίων δαπανών.
Τα στοιχεία είναι αποκαλυπτικά:
-Το 2015 βεβαιώθηκε συνολικός φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων ύψους 3,565 δισεκατομμυρίων ευρώ.
-Το 2016 ο φόρος εισοδήματος νομικών προσώπων που βεβαιώθηκε ανήλθε σε 3,959 δισεκατομμύρια ευρώ. Παρουσίασε δηλαδή αύξηση κατά 396 εκατομμύρια ευρώ.
-Το 2017 το συνολικό ποσό φόρου εισοδήματος που βεβαιώθηκε στις επιχειρήσεις ανήλθε σε 4,824 δισ. ευρώ. Το συνολικό ποσό δηλαδή εκτοξεύτηκε προς τα πάνω κατά περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ.
Μάλιστα, η αύξηση αυτή της συνολικής βεβαίωσης φόρου εισοδήματος νομικών προσώπων συνοδεύτηκε -όπως είναι λογικό- από μείωση του ποσοστού εμπρόθεσμης εισπραξιμότητας των φόρων. Έτσι, ενώ το 2016 η εισπραξιμότητα του φόρου εισοδήματος των επιχειρήσεων ήταν 88,79%, το 2017, όταν η συνολική βεβαίωση αυξήθηκε κατά περίπου ένα δισεκατομμύριο ευρώ, η εισπραξιμότητα υποχώρησε στο 86,69%, δηλαδή υποχώρησε κατά δυο ολόκληρες μονάδες.
Η υπερφορολόγηση αυτή ήρθε μέσα από την επιβολή μεγάλων νέων φορολογικών επιβαρύνσεων στο επιχειρείν (επαγγελματίες και επιχειρήσεις), και αυτό σε μια περίοδο που η οικονομία διψάει για επενδύσεις προκειμένου να ανακάμψει.
Οι φόροι που επιβλήθηκαν στο επιχειρείν την τελευταία τριετία είναι οι εξής:
-Αυξήθηκαν οι συντελεστές της εισφοράς αλληλεγγύης, με τον ανώτατο συντελεστή να αυξάνεται από το 2,8% στο 10%.
-Αυξήθηκαν οι συντελεστές της φορολογικής κλίμακας για όλους τους φορολογουμένους, με τον ανώτατο συντελεστή να αυξάνεται από το 42% στο 45%.

-Καταργήθηκε η αυτοτελής φορολόγηση του εισοδήματος από ελευθέριο επάγγελμα 26% έως 33%, και πλέον το εισόδημα αυτό φορολογείται με συντελεστές που φθάνουν ακόμη και το 45%.

-Αυξήθηκε η προκαταβολή φόρου για όλους τους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το 55% στο 100%.

-Αυξήθηκε ο φορολογικός συντελεστής των επιχειρηματικών κερδών από το 26% στο 29%.

-Αυξήθηκε ο συντελεστής φορολόγησης των μερισμάτων από το 10% στο 15%.


-Αυξήθηκαν οι συντελεστές για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ στα οικόπεδα.

-Αυξήθηκε από 5 τοις χιλίοις σε 5,5 τοις χιλίοις ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ για τα νομικά πρόσωπα.

-Αυξήθηκε το φορολογούμενο εισόδημα ως παροχή σε είδος για την παροχή εταιρικών ΙΧ από τις επιχειρήσεις στους εργαζομένους τους. Το εισόδημα υπολογίζεται σε ποσοστό 80% αντί για 30% που ίσχυε επί του κόστους συντήρησης που εγγράφουν ως δαπάνη οι επιχειρήσεις στα βιβλία τους.
Τα αντίμετρα
Στο πλαίσιο των φορολογικών αντιμέτρων της λιτότητας, που θα αρχίσουν να εφαρμόζονται από το 2020 -εφόσον επιτυγχάνονται οι δημοσιονομικοί στόχοι-, περιλαμβάνεται η μείωση του εταιρικού φορολογικού συντελεστή από το 29% στο 26% καθώς και:
-έκπτωση 30% ή έως 70 ευρώ για συνολικό ΕΝΦΙΑ έως 700 ευρώ,
-μείωση του πρώτου συντελεστή στην κλίμακα του φόρου φυσικών προσώπων από 22% σε 20%,
-μείωση της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης.
Πηγή

SOS.....112, ο αριθμός έκτακτης ανάγκης. Πότε το παίρνουμε και τι λέμε (video)



της Κλεοπάτρας Ζουμπουρλή, medlabnews.gr


Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ανακηρύξει την 11η Φεβρουαρίου ως «Ευρωπαϊκή Ηµέρα του 112», καθώς ο αριθµός 112 σχηµατίζεται από τη συγκεκριµένη ηµεροµηνία (11/2). Υπευθυµίζεται κάθε χρόνο, για να γίνει γνωστή η σπουδαιότητα αυτού του κοινού αριθµού στους ευρωπαίους πολίτες, που δείχνουν να αγνοούν την ύπαρξή του. 
Ο αριθμός για επείγουσες ανάγκες 112 λειτουργεί στην Ευρωπαϊκή Ενωση από το 1991. Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα, η συντριπτική πλειονότητα των Ευρωπαίων πολιτών επικροτεί τη λειτουργία ενός τέτοιου τηλεφωνικού αριθμού. Ωστόσο, τρεις στους τέσσερις Ευρωπαίους εξακολουθούν να αγνοούν το 112 και να μην το χρησιμοποιούν. Σύμφωνα με την τελευταία  έρευνα της ενιαίας αγοράς «Νοικοκυριό E-επικοινωνιών και τηλεπικοινωνιών», το 49% των Ελλήνων γνωρίζει ότι μπορεί να χρησιμοποιεί το 112 οπουδήποτε στην ΕΕ.



Τι είναι το 112;

Ο ευρωπαϊκός αριθµός κλήσης έκτακτης ανάγκης 112 καθιερώθηκε στην Ελλάδα το 1999, παράλληλα µε τους εθνικούς αριθµούς έκτακτης ανάγκης, για να εξασφαλιστεί η πρόσβαση στις υποστηρικτικές υπηρεσίες σε όλα τα κράτη µέλη της ΕΕ. Το 112 δεν αντικαθιστά τους εθνικούς τηλεφωνικούς αριθµούς επειγουσών καταστάσεων. 
Στην Ελλάδα το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (166-ΕΚΑΒ, 100-αστυνοµία, 199-πυροσβεστική) εξυπηρετώντας όλους τους πολίτες της χώρας καθώς και τους πολίτες που επισκέπτονται τη χώρα µας. Σε άλλες χώρες εξακολουθούν να λειτουργούν οι αριθµοί της χώρας όπως π.χ. το 199 για την Κύπρο. Παρέχει πρόσβαση στις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστικό σώµα, αστυνοµική αρχή) µέσω σταθερών και κινητών τηλεφώνων χωρίς χρέωση για άµεση επικοινωνία επί 24ώρου 

Με ποιον τρόπο λειτουργεί;

Σε κάθε χώρα της ΕΕ το 112 λειτουργεί µε βάση τα εθνικά δεδοµένα. Σε ορισµένες χώρες (π.χ. Βουλγαρία, Ρουµανία) το 112 είναι ο µοναδικός αριθµός επειγόντων που καλύπτει και τις τρεις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα, πυροσβεστική, αστυνοµία).
 Σε άλλες χώρες π.χ. Ηνωµένο Βασίλειο, Ιρλανδία το 112 λειτουργεί παράλληλα µε τον µοναδικό εθνικό αριθµό έκτακτης ανάγκης προς τον οποίο και διαβιβάζονται αυτόµατα όλες οι κλήσεις. H κλήση στο 112 από σταθερό ή κινητό τηλέφωνο, από τηλεφωνικό θάλαµο ή υπαίθρια τηλεφωνική συσκευή µε κερµατοδέκτη ή καρτοδέκτη είναι χωρίς χρέωση
O αριθµός 112 λειτουργεί εντός της εµβέλειας οποιουδήποτε δικτύου κινητής τηλεφωνίας. Δηλαδή ακόµη κι αν το δικό σας δίκτυο δε λειτουργεί σε συγκεκριµένη τοποθεσία, µπορείτε να καλέσετε το 112, αρκεί να υπάρχει κάλυψη από άλλο δίκτυο. Λειτουργεί µε κάρτα SIM ή χωρίς κάρτα SIM στο κινητό σας



Πότε καλούµε στο 112; 

Σε καταστάσεις Έκτακτης Ανάγκης που απαιτούνται να παρέµβουν υπηρεσίες πρώτων βοηθειών, πυροσβεστικής ή αστυνοµίας. Τέτοιες σοβαρές καταστάσεις µπορεί είναι: 
• Τροχαίο ατύχηµα 
• Ξαφνική αδιαθεσία 
• Εργατικό ατύχηµα 
• Πυρκαγιά 
• Εκρήξεις 
• Σεισµός 
• Ένοπλη Ληστεία 
• Τροµοκρατικά συµβάντα 
• Αυτοκτονία/ θάνατος 

Τι πρέπει να αναφέρουµε όταν καλέσουµε; 
Πραγµατοποιώντας κλήση στο 112, θα πρέπει να δώσουµε τα εξής στοιχεία: 
• Όνοµα 
• Αριθµό τηλεφώνου που καλούµε 
• Διεύθυνση (ακριβή θέση, για ευκολότερη πρόσβαση της βοήθειας) 
• Περιγραφή του περιστατικού για το οποίο καλούµε. 

Κλείνουµε πάντα τελευταίοι το τηλέφωνο ρωτώντας αν θέλουν κάτι άλλο από εµάς. Το προσωπικό του τηλεφωνικού κέντρου µπορεί να χρειάζεται κάποια άλλη πληροφορία ή, ίσως χρειασθεί, περισσότερα στοιχεία από αυτά που δώσατε. Το προσωπικό που απαντά στο 112 είναι κατάλληλα εκπαιδευµένο να απαντά σε µία από τις κύριες ευρωπαϊκές γλώσσες. Προσφέρει βοήθεια σε κάθε κλήση ή την διαβιβάζει στην αρµόδια υπηρεσία έκτακτης ανάγκης. Η ψυχραιµία είναι ο σηµαντικότερος παράγοντας για την αποτελεσµατική διαχείριση ενός σοβαρού έκτακτου περιστατικού. Επίσης σηµασία έχουν οι γνώσεις για την αντιµετώπισή του.