Ειδικότερα, όσοι υποβάλουν αίτηση τον Φεβρουάριο, έχουν περιθώριο να την ακυρώσουν και να διορθώσουν στοιχεία ή να αλλάξουν τρόπο πληρωμής μέχρι 28 Φεβρουαρίου.
Όσοι υποβάλουν αίτηση από 1η Μαρτίου, μπορούν να ακυρώσουν την αίτηση τους και να υποβάλουν νέα μέχρι τις 15 του μηνός που λήγει η διορία.
Μετά τις 15 Μαρτίου και αφού εγκριθεί η αίτηση, δεν γίνονται δεκτές ούτε νέες αιτήσεις, ούτε αλλαγή τρόπου πληρωμής (ΙΒΑΝ αντί κάρτας κλπ).
Αν πριν την πληρωμή βρεθεί λάθος και απορριφθεί η πληρωμή από την τράπεζα, τότε ειδοποιείται με email ο δικαιούχος για να προβεί σε διορθώσεις (πχ ΙΒΑΝ) αλλά δεν μπορεί να αλλάξει τρόπο πληρωμής.
Ακολουθούν οι κυριότερες ερωτήσεις και απαντήσεις:
Τι είναι το Market Pass;
Το Market Pass αποτελεί μέτρο οικονομικής ενίσχυσης με σκοπό την κάλυψη μέρους του αυξημένου κόστους των νοικοκυριών λόγω της σημαντικής αύξησης του δείκτη τιμών καταναλωτή. Η ενίσχυση θα καταβληθεί για έξι μήνες, από τον Φεβρουάριο έως και τον Ιούλιο 2023.
Ποιοι είναι δικαιούχοι του μέτρου;
Δικαιούχοι της ενίσχυσης είναι φυσικά πρόσωπα που είναι φορολογικοί κάτοικοι Ελλάδος, εφόσον πληρούν τα εισοδηματικά και περιουσιακά κριτήρια του προγράμματος. Βάση υπολογισμού για το κατά πόσο ένα φυσικό πρόσωπο δικαιούται το Market Pass είναι η Φορολογική Δήλωση του 2021.
Ειδικότερα:
Άγαμοι/ες, χήροι/ες, εν διαστάσει: Οικογενειακό Εισόδημα έως €16.000, Αξία ακίνητης περιουσίας κάτω των €250.000
Έγγαμοι με ή χωρίς τέκνα / Με σύμφωνο συμβίωσης με ή χωρίς τέκνα: Οικογενειακό εισόδημα έως €24.000, προσαυξανόμενο κατά €5.000 για κάθε τέκνο/εξαρτώμενο μέλος/φιλοξενούμενο μέλος, Αξία ακίνητης περιουσίας κάτω των €400.000
Μονογονεϊκές οικογένειες με ένα ή περισσότερα τέκνα: Οικογενειακό εισόδημα έως €24.000, προσαυξανόμενο κατά €5.000 για κάθε τέκνο/εξαρτώμενο μέλος/φιλοξενούμενο μέλος,- Αξία ακίνητης περιουσίας κάτω των €400.000
Υπάρχουν φυσικά πρόσωπα που αποκλείονται από τη χορήγηση του Market Pass;
Δεν είναι δικαιούχοι του μέτρου όσοι:
είναι εξαρτώμενα μέλη ή φιλοξενούνται
εμπίπτουν στον φόρο πολυτελούς διαβίωσης (αυτοκίνητα μεγάλου κυβισμού, σκάφη, πισίνες κ.λπ.)
είναι φορολογικοί κάτοικοι εξωτερικού
δεν έχουν υποβάλει φορολογική δήλωση
Τι ποσό θα λάβω;
Το ποσό που θα δοθεί ως οικονομική ενίσχυση υπολογίζεται ως το 10% από το μηνιαίο ύψος αγορών, το οποίο ορίζεται στα 220 ευρώ για ένα μονομελές νοικοκυριό και προσαυξάνεται κατά 100 ευρώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού. Συνεπώς ένα μονομελές νοικοκυριό θα ενισχύεται το επόμενο εξάμηνο με 22 ευρώ ανά μήνα, ενώ για κάθε επιπλέον μέλος του νοικοκυριού θα χορηγούνται επιπλέον 10 ευρώ μηνιαίως. Παραδείγματα:
Έγγαμο ζευγάρι χωρίς τέκνα δικαιούται το 10% από τα 220 + 100 ευρώ, δηλαδή 32 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 192 ευρώ (Euro32 x 6 μήνες)
Μονογονεϊκή οικογένεια με ένα τέκνο δικαιούται το 10% από τα 220 + 100 ευρώ, δηλαδή 32 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 192 ευρώ (Euro32 x 6 μήνες)
Διαζευγμένος γονέας με δύο τέκνα δικαιούται το 10% από τα 220 + (2 x 100) ευρώ, δηλαδή 42 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 252 ευρώ (Euro42 x 6 μήνες)
Έγγαμο ζευγάρι με δύο τέκνα και ένα φιλοξενούμενο μέλος δικαιούται το 10% από τα 220 + (4 x 100) ευρώ, δηλαδή 62 ευρώ ανά μήνα και συνολικά 372 ευρώ (Euro62 x 6 μήνες).
Πώς μπορώ να λάβω το Market Pass;
Οι δικαιούχοι του μέτρου υποβάλλουν την αίτησή τους ηλεκτρονικά στο vouchers.gov.gr, με τη χρήση των κωδικών διαπιστευτηρίων της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων Δημόσιας Διοίκησης (Taxisnet). Ο αιτών συμπληρώνει και επικαιροποιεί τα στοιχεία επικοινωνίας του και, ειδικότερα, τη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τον αριθμό του κινητού τηλεφώνου. Εφόσον επιλεγεί ως μέθοδος χορήγησης η «Κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό», απαιτείται και η συμπλήρωση του IBAN του προσωπικού τραπεζικού λογαριασμού ή λογαριασμού στον οποίο ο δικαιούχος είναι συνδικαιούχος.
Επίσης, οι δικαιούχοι μπορούν να υποβάλουν την αίτησή τους από τα κατά τόπους Κέντρα Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ).
Μέχρι πότε μπορώ να υποβάλω την αίτησή μου;
Η πλατφόρμα για το Market pass θα παραμείνει ανοιχτή μέχρι και τη 15η Μαρτίου 2023.
Πώς γίνεται η καταβολή του ποσού;
H καταβολή του ποσού γίνεται με δύο τρόπους:
Mέσω έκδοσης άυλης ψηφιακής κάρτας που χρησιμοποιείται με κατάλληλο smartphone.
Μέσω κατάθεσης σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό. Σε αυτή την περίπτωση, οι δικαιούχοι θα λάβουν το 80% του ποσού που τους αναλογεί.
Χρειάζεται να επαναλαμβάνω κάθε μήνα τη διαδικασία υποβολής της αίτησης;
Όχι. Η αίτηση υποβάλλεται μία φορά και κατόπιν η ενίσχυση πιστώνεται αυτόματα στην άυλη ψηφιακή κάρτα ή στον λογαριασμό του δικαιούχου.
Μπορώ να διορθώσω την αίτηση που έχω υποβάλει;
Ναι, μέχρι την 2α Μαΐου 2023. Ωστόσο, διευκρινίζεται ότι δεν είναι δυνατή η αλλαγή τρόπου καταβολής της ενίσχυσης, παρά μόνο η διόρθωση των στοιχείων (π.χ. λάθος IBAN).
Πότε γίνεται η καταβολή του ποσού;
Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την έκδοση άυλης ψηφιακής κάρτας θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:
3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο και Μάρτιο
3 Απριλίου για τον μήνα Απρίλιο
3 Μαΐου για τον μήνα Μάιο
3 Ιουνίου για τον μήνα Ιούνιο και
3 Ιουλίου για τον μήνα Ιούλιο.
Όσοι δικαιούχοι επιλέξουν την κατάθεση σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό θα λάβουν την ενίσχυση ως εξής:
3 ή 20 Μαρτίου (ανάλογα αν υποβάλουν την αίτηση πριν ή μετά την 28η Φεβρουαρίου) για τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο και
3 Μαΐου για τους μήνες Μάιο, Ιούνιο και Ιούλιο.
Πού και πώς χρησιμοποιώ το Market Pass;
H άυλη ψηφιακή κάρτα χρησιμοποιείται (μέσω του smartphone στο οποίο θα εγκατασταθεί) σε POS που διαθέτουν Super Market, παντοπωλεία, κρεοπωλεία, ζαχαροπλαστεία, καταστήματα γαλακτοκομικών προϊόντων, αρτοποιεία και διάφορα καταστήματα τροφίμων.
Εάν επιλεγεί η κατάθεση σε προσωπικό τραπεζικό λογαριασμό, το ποσό μπορεί να χρησιμοποιηθεί οπουδήποτε και με οποιονδήποτε τρόπο επιθυμεί ο δικαιούχος.
Μέχρι πότε μπορώ να χρησιμοποιώ την άυλη ψηφιακή κάρτα του Market Pass;
Η άυλη ψηφιακή κάρτα ισχύει μέχρι το τέλος Αυγούστου 2023 και έπειτα απενεργοποιείται.
Πρέπει να ξοδέψω μέρος ή το σύνολο του ποσού που πιστώθηκε στην κάρτα μου για να λάβω την ενίσχυση του επόμενου μήνα;
Όχι. Η ενίσχυση καταβάλλεται ανεξάρτητα από την ύπαρξη και το ύψος προηγούμενων δαπανών.
Αν δεν ξοδέψω το σύνολο του ποσού που πιστώθηκε στην κάρτα μου μέχρι το τέλος του μήνα, το χάνω;
Όχι, το αδιάθετο ποσό κάθε μήνα παραμένει μέσα στην κάρτα μέχρι το τέλος του προγράμματος, δηλαδή μέχρι το τέλος Αυγούστου.
Πού μπορώ να απευθυνθώ για διευκρινίσεις για τη λειτουργία της πλατφόρμας;
Για οποιαδήποτε απορία μπορείτε να καλέσετε από Δευτέρα έως Παρασκευή 09:00-17:00 στο Τηλέφωνο Εξυπηρέτησης Κοινού 210-2156327 ή να υποβάλετε το ερώτημά σας μέσω email στο
marketpass@ktpae.gr.