ΑΑΔΕ: Προς μονιμοποίηση η εξωδικαστική επίλυση φορολογικών διαφορών - Στόχοι και οφέλη
Πώς επιλύονται εξωδικαστικά οι φορολογικές διαφορές - Τα κριτήρια και τα οφέλη για Δημόσιο και φορολογούμενους
ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
14.02.23 07:30
Σίσσυ Σταυροπιερράκου
Σίσσυ Σταυροπιερράκου
Σχέδιο μονιμοποίησης της επιτροπής εξωδικαστικής επίλυσης διαφορών για την ταχεία επίλυση εκκρεμοτήτων μεταξύ της φορολογικής διοίκησης, δηλαδή, της ΑΑΔΕ και των φορολογουμένων επεξεργάζονται στο οικονομικό επιτελείο. Στόχος είναι η αποσυμφόρηση της διοικητικής δικαιοσύνης, η αποφυγή περαιτέρω ταλαιπωρίας των διαδίκων, αλλά κυρίως η τόνωση των φορολογικών εσόδων και η ταχεία διεκπεραίωση των υποθέσεων.
Το υπουργείο Οικονομικών είχε δώσει τον περασμένο Δεκέμβριο δύο μήνες παράταση, έως τα τέλη Φεβρουαρίου, στους φορολογούμενους που θέλουν να κλείσουν με ευνοϊκούς όρους και συνοπτικές διαδικασίες φορολογικές υποθέσεις που εκκρεμούν στα δικαστήρια.
Οσοι υποβάλουν μέχρι τις 28 Φεβρουαρίου 2023 αίτηση και δεχθούν την εξώδικη επίλυση των διαφορών που έχουν με τις φορολογικές αρχές θα κερδίσουν μείωση προσαυξήσεων και προστίμων έως και κατά 75% και ρύθμιση των οφειλών σε έως 24 δόσεις. Θα πρέπει όμως να καταβάλουν το 30% της οφειλής μέσα σε πέντε ημέρες από την υπογραφή του συμβιβασμού. Το υπόλοιπο, μπορεί να καταβληθεί σε δόσεις.
Με την επίλυση της διαφοράς και εφόσον καταβληθεί από το φορολογούμενο ποσοστό τουλάχιστον 30% του κύριου φόρου που οφείλεται, εντός 5 εργάσιμων ημερών από την υπογραφή του συμβιβασμού, το ποσό της οφειλής καταβάλλεται σε έως 24 δόσεις και παρέχεται έκπτωση στους πρόσθετους φόρους, τόκους, προσαυξήσεις και πρόστιμα η οποία ανέρχεται σε 75% εάν καταβληθεί σε 1 δόση, σε 65% για 2-4 δόσεις, σε 55% για 5-8 δόσεις, σε 50% για 9-12 δόσεις, σε 45% για 13-16 δόσεις, σε 40% για 17-20 δόσεις και σε 35% για 21-24 δόσεις.
Η Επιτροπή θα πρέπει να αποφανθεί, ανάλογα με την κατηγορία της υπόθεσης έως τις 30 Ιουνίου 2023 ή εναλλακτικά έως τις 29 Σεπτεμβρίου 2023, ημερομηνία κατά την οποία λήγει η θητεία του Γενικού Προϊσταμένου, των μελών των Επιτροπών και των Γραμματέων.
Στην αίτηση γίνεται συνοπτική αναφορά στους λόγους, που κατά την κρίση του αιτούντος, θεμελιώνουν το αίτημα ήτοι:
Παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τον επίδικο φόρο ή πρόστιμο λόγω παρόδου του χρόνου, εντός του οποίου η Φορολογική Διοίκηση είχε δικαίωμα προς καταλογισμό αυτών.
Παραγραφή του δικαιώματος του Δημοσίου να επιβάλει τον επίδικο φόρο ή πρόστιμο λόγω λήψης φορολογικού πιστοποιητικού χωρίς επιφύλαξη.
Εσφαλμένο καταλογισμό του φόρου ή προστίμου λόγω πρόδηλης έλλειψης φορολογικής υποχρέωσης ή αριθμητικού σφάλματος.
Αναδρομική εφαρμογή της ευμενέστερης φορολογικής κύρωσης σύμφωνα με όσα έχουν γίνει δεκτά από τη νομολογία του ΣτΕ.
Μείωση του πρόσθετου φόρου, του τόκου, των προσαυξήσεων και των προστίμων.
Η Επιτροπή αποφαίνεται κατά πλειοψηφία και η συνεδρίαση δύναται να πραγματοποιείται και ηλεκτρονικά. Στην περίπτωση που η Επιτροπή κρίνει απαράδεκτη την αίτηση, κοινοποιεί στον αιτούντα πρακτικό ματαίωσης της εξώδικης επίλυσης.
Εφόσον η αίτηση κριθεί παραδεκτή οι ισχυρισμοί εξετάζονται με βάση τη νομολογία και την πάγια πρακτική της Φορολογικής Διοίκησης. Στις περιπτώσεις αυτές, η αίτηση μπορεί να γίνει μερικά ή ολικά δεκτή.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)