«Φωτιά» ο νέος ΚΟΚ. Πρόστιμα εως 600 ευρώ και χωρίς έκπτωση


 

Τέρμα στα... αστεία στο δρόμο θέλει να βάλει ο νέος ΚΟΚ που προβλέπει πρόστιμα από 100 ως 600 ευρώ και διαφορετικές κλίμακες για τις παραβάσεις ανάλογα με την επικινδυνότητά τους. Πλέον δεν θα υπάρχει καμία έκπτωση ενώ θα προβλέπεται και προσαύξηση στο πρόστιμο στην με βάση το εισόδημα του καθενός.
Με βάση τον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας καταργείται το δικαίωμα πληρωμής του μισού προστίμου για όσους εξοφλούν μέσα σε 10 ημέρες, ενώ τα λεγόμενα διοικητικά πρόστιμα γίνονται πιο αυστηρά, με απευθείας αφαίρεση πινακίδων, άδειας κυκλοφορίας και διπλώματος για τις λεγόμενες αντικοινωνικές παραβάσεις.
Οι κλίμακες και τα πρόστιμα. Με τον νέο ΚΟΚ οι παραβάσεις χωρίζονται σε τρεις κατηγορίες:
Χαμηλής επικινδυνότητας
Μεσαίας επικινδυνότητας
Υψηλής επικινδυνότητας
Τα πρόστιμα θα είναι ως 100 ευρώ για την πρώτη κατηγορία, από 101 ως 300 ευρώ για τη δεύτερη κατηγορία και ως 600 ευρώ για τις υψηλής επικινδυνότητας παραβάσεις.
Παράλληλα οι παραβάσεις χωρίζονται σε "υψηλής συχνότητας" και "αντικοινωνικής συμπεριφοράς".
Απευθείας αφαίρεση πινακίδων και άδειας
Χωρίς... συζήτηση θα χάνουν άδεια οδήγησης και τις πινακίδες του οχήματος για 60 ημέρες οι οδηγοί που:
Χρησιμοποιούν κινητό χωρίς ακουστικά ή στην ειδική θέση για ανοιχτή ακρόαση
Παρκάρουν σε θέσεις ή διαβάσεις ΑμεΑ
Χρησιμοποιούν την ΛΕΑ
Δεν φορούν ζώνη ή κράνος
Δεν ασφαλίζουν τα παιδιά σε ειδικά καθίσματα ή με τη ζώνη
Πετάνε τσιγάρο ή αντικείμενα που μπορεί να προκαλέσουν πυρκαγιά
Παράλληλα και ανάλογα με τα εισοδήματα κάθε παραβάτη το κάθε χρηματικό πρόστιμο μπορεί ακόμη και να τριπλασιαστεί.

Τι αλλάζει με τα αυτοκίνητα που είναι σε ακινησία....

 Τι αλλάζει με τα αυτοκίνητα που είναι σε ακινησία

Πότε οι ιδιοκτήτες θα πληρώσουν παράβολο 30 ευρώ.

Αλλαγές στα πρόστιμα με μειώσεις από την μία πλευρά, αλλά και προσαυξήσεις με εισοδηματικά κριτήρια περιλαμβάνονται στον νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που κατατέθηκε αργά την Πέμπτη στη Βουλή.

Ο νέος ΚΟΚ θα προβλέπει μείωση 40% σε όλα τα πρόστιμα, αλλά τριπλάσια προσαύξησή τους με εισοδηματικά κριτήρια.Αυστηρό θα είναι το πρόστιμο για τους οδηγούς που θα συλλαμβάνονται να κάνουν χρήση κινητού, να μην φορούν κράνος και ζώνη ασφαλείας, να σταθμεύουν σε ράμπες ατόμων με αναπηρία ή να κάνουν χρήση της λωρίδας έκτακτης ανάγκης στους αυτοκινητοδρόμους.Σημαντικές αλλαγές έρχονται στις πινακίδες κυκλοφορίας και τα αυτοκίνητα που μπαίνουν σε ακινησία. Σε ό,τι αφορά τις πινακίδες κυκλοφορίας, κάθε μία που θα αφαιρείται θα καταχωρίζεται μηχανογραφικά στο αρχείο, στο οποίο θα τηρούνται τα στοιχεία όλων των οχημάτων της οικείας οργανικής μονάδας του υπουργείου Μεταφορών.Για τα οχήματα σε ακινησία, μετά την πάροδο δύο ετών η αρμόδια ΔΟΥ θα προβαίνει σε καταστροφή των πινακίδων κυκλοφορίας τους, ενώ θα χορηγείται βεβαίωση καταστροφής των πινακίδων, κατόπιν αίτησης του ιδιοκτήτη-κατόχου του οχήματος.
Σε περίπτωση όμως που ο ιδιοκτήτης του αυτοκινήτου αποφασίσει να κινήσει το αυτοκίνητό του ξανά θα πρέπει να πληρώσει παράβολο 30 ευρώ.
Ειδικότερα: «Προβλέπεται η καταστροφή από την αρμόδια ΔΟΥ , σύμφωνα με την οριζόμενη διαδικασία, των πινακίδων κυκλοφορίας οχημάτων, μετά την πάροδο διετίας από τη θέση του οχήματος σε κατάσταση ακινησίας ή από τη λήξη του διοικητικού μέτρου της αφαίρεσης πινακίδων, σε περίπτωση που έχει επιβληθεί κατ' εφαρμογή του Κ.Ο.Κ..
Για την άρση της κατάστασης ακινησίας ή την εκ νέου θέση σε δημόσια κυκλοφορία οχήματος του οποίου οι πινακίδες κυκλοφορίας έχουν καταστραφεί, κατά τα ανωτέρω, οι αρμόδιες Υπηρεσίες των οικείων Περιφερειακών Ενοτήτων (Π.Ε.) προβαίνουν σε αντικατάσταση των κρατικών πινακίδων κυκλοφορίας αυτοκινήτων, μοτοσικλετών ή ρυμουλκούμενων, ύστερα από αίτηση του κατόχου ή του ιδιοκτήτη. Για τη διεκπεραίωση της διαδικασίας, καταβάλλεται παράβολο, υπέρ του Δημοσίου, ύψους τριάντα (30) ευρώ».

Πώς θα βάλει η εφορία «χέρι» στις θυρίδες....

«Σαφάρι» ελέγχων και άνοιγμα τραπεζικών θυρίδων προβλέπει το σχέδιο που έχει «καταστρώσει» η Ανεξάρτητη Αρχήν Δημοσίων Εσόδων για φέτος.

Το άνοιγμα των θυρίδων για τους οφειλέτες του Δημοσίου προβλέπεται εδώ και πολλά χρόνια, ωστόσο, στην πράξη εφαρμόζεται σε ελάχιστες περιπτώσεις και κυρίως για μεγαλοοφειλέτες με χρέη άνω του 1,5 εκατ. ευρώ.
Το επιχειρησιακό σχέδιο θέτει αυστηρά χρονοδιαγράμματα για μια σειρά από ενέργειες που στην πλειοψηφία τους αποτελούν μνημονιακές δεσμεύσεις της χώρας και έχουν ορίζοντα εφαρμογής έως το τέλος του 2018.
Στο στόχαστρο των φορολογικών αρχών μπαίνουν θυρίδες μεγαλοοφειλετών με στόχο να αυξηθούν τα έσοδα στα δημόσια ταμεία. Σύμφωνα με το σχέδιο προβλέπεται βελτίωση του φορολογικού πλαισίου προκειμένου να μπορούν να ανοίγουν πολύ γρήγορα οι τραπεζικές θυρίδες οφειλετών του δημοσίου για να κατάσχεται το περιεχόμενό τους.
Το άνοιγμα θυρίδας και η κατάσχεση του περιεχομένου της προβλέπεται ήδη, αλλά οι διαδικασίες είναι αυστηρές, καθώς απαραίτητη προϋπόθεση είναι η ύπαρξη δικαστικής απόφασης ή εισαγγελικής παραγγελίας.
Οι τράπεζες έχουν την υποχρέωση να γνωστοποιούν το όνομα κατόχου τραπεζικής θυρίδας στις φορολογικές αρχές, αλλά σε καμία περίπτωση δεν έχουν πρόσβαση στο περιεχόμενο της θυρίδας. Αν η εφορία θέλει να κατάσχει το περιεχόμενο τραπεζικής θυρίδας, πρέπει πρώτα να έχει στα χέρια της δικαστική απόφαση.
Το ισχύον πλαίσιο ορίζει ότι οι θυρίδες μπορεί να ανοίξουν μόνο με εντολή εισαγγελέα και οποιοδήποτε περιουσιακό στοιχείο μπορεί να κατασχεθεί σε περίπτωση που διαπιστωθεί έκνομη δραστηριότητα ή οφειλές προς το δημόσιο.
Ο ισχύων Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας προβλέπει τη δυνατότητα της Φορολογικής Διοίκησης, όταν διαπιστώσει παραβάσεις φοροδιαφυγής άνω των 150.000 ευρώ ή των 300.000 ευρώ ειδικά στην περίπτωση εικονικών και πλαστών τιμολογίων, να επιβάλλει μετά από ειδική έκθεση ελέγχου τη δέσμευση του 50% των καταθέσεων αλλά και του περιεχομένου των θυρίδων. Σε αντιδιαστολή μάλιστα με τα μετρητά -όπου προβλέπεται δέσμευση του 50%-, για το μη χρηματικό περιεχόμενο των θυρίδων ο νόμος δίνει τη δυνατότητα πλήρους δέσμευσης.