«Κόκκινος» Οκτώβρης! Έρχονται τα πρόστιμα για ΚΤΕΟ & η ΕΛΑΣ στα σπίτια των ανασφάλιστων

«Κόκκινος» αναμένεται να βαφτεί ο Οκτώβρης για τους ιδιοκτήτες οχημάτων καθώς θα βεβαιωθούν στο Taxisnet τα πρόστιμα των 150 ευρώ σε όσους δεν έχουν περάσει τα οχήματά τους από ΚΤΕΟ ενώ οι Αστυνομικές Αρχές το ίδιο διάστημα θα πρέπει να ξεκινήσουν να επισκέπτονται τα σπίτι όσων ιδιοκτητών δεν έχουν ασφαλίσει τα οχήματά τους και να τους αφαιρούν τις πινακίδες και τις Άδειες κυκλοφορίας!..


Του Γιώργου Κ. Ανδρή
Σύμφωνα με πληροφορίες του newsauto.gr οι ιδιοκτήτες που δεν έχουν περάσει τα οχήματα τους από ΚΤΕΟ ξεπερνούν τους 1,2 εκατ. ενώ οι κάτοχοι ανασφάλιστων οχημάτων υπολογίζονται σε πάνω από 400.000 και συνεχώς αυξάνονται!
Ειδικότερα σύμφωνα με όσα ορίζει ξεκάθαρα ο νόμος 4530 ο οποίος έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης στις 30 Μαρτίου 2018 τον Οκτώβρη θα επιβληθούν μέσω Taxisnet τα πρόστιμα των 150 ευρώ στους ιδιοκτήτες οχημάτων που δεν τα περνούν από ΚΤΕΟ.
Επίσης εγκύκλιος του υπουργείο Οικονομικών «απαγόρευσε» στις αρχές του καλοκαιριού στις Αστυνομικές Αρχές να επισκέπτονται τους ιδιοκτήτες ανασφάλιστων ΙΧ στα σπίτια τους και να παραλαμβάνει τις πινακίδες και τις άδειες κυκλοφορίας των οχημάτων και παράλληλα να επιβάλει νέα χρηματικά πρόστιμα από 250 έως και 1.000 ευρώ μέχρι τα τέλη Σεπτεμβρίου. Συνεπώς τον Οκτώβριο οι ιδιοκτήτες ανασφάλιστων και χωρίς ΚΤΕΟ οχημάτων θα βρεθούν αντιμέτωποι με υπέρογκα πρόστιμα και βέβαια χωρίς πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας!

Παράλληλα την ίδια περίοδο θα πρέπει να πραγματοποιηθεί και η δεύτερη διασταύρωση των στοιχείων για τον εντοπισμό των ιδιοκτητών ανασφάλιστων οχημάτων καθώς ο νόμος ορίζει πως πρέπει να διενεργείται δύο φορές το χρόνο…
Αν πάλι δεν συμβεί τίποτα από τα παραπάνω οι νόμιμοι ιδιοκτήτες οχημάτων που πληρώνουν κανονικά τα ασφάλιστρα των οχημάτων τους μάλλον θα αισθανθούν περίεργα καθώς για ακόμη μία φορά αντιλαμβάνονται ότι οι παραβάτες δεν τιμωρούνται αλλά αντίθετα ευνοούνται στη χώρα μας.
Επίσης οι συνεχείς παρατάσεις επιβολής των προστίμων είναι πολύ πιθανό να οδηγήσει σε ραγδαία αύξηση ανασφάλιστων οχημάτων όπως ακριβώς έχει γίνει και με τους ελέγχους ΚΤΕΟ που δεν έχουν επιβληθεί ποτέ τα πρόστιμα που ορίζει η νομοθεσία με αποτέλεσμα να κινούνται χωρίς ΚΤΕΟ πάνω από 1,5 εκατ. οχήματα!
Οι ιδιοκτήτες ΚΤΕΟ σχετικά με συνεχείς αναβολές επιβολής των προστίμων επισημαίνουν στο Newsauto πως: «Αν η Πολιτεία αποφασίσει για ακόμη μία φορά να μην εφαρμόσει τη νομοθεσία και να μην επιβάλει τα πρόστιμα στους ιδιοκτήτες που δεν περνούν τα οχήματά τους από Τεχνικό Έλεγχο είναι πολύ πιθανό να καταγραφεί έκρηξη στη μη διελευσιμότητα των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ με ότι και αν σημαίνει αυτό για τα κρατικά έσοδα αλλά πρωτίστως για την οδική ασφάλεια καθώς πάνω από 1,5 εκατ. οχήματα κυκλοφορούν ήδη στους ελληνικούς δρόμους χωρίς να έχουν ελεγχθεί από κανέναν!»
Επίσης η μη διέλευση των οχημάτων από τα ΚΤΕΟ θα δημιουργήσει νέα προβλήματα στους επιχειρηματίες του κλάδου καθώς δεν θα υπάρχει μια σταθερή πορεία στον όγκο εργασιών με αποτέλεσμα να σημειωθούν απολύσεις εξαιτίας της μεγάλης πτώσης στα έσοδα.
Πάντως σύμφωνα με το άρθρο 55 του νόμου τα πρόστιμα των 150 ευρώ αναμένεται να ενεργοποιηθούν τον Οκτώβριο του 2018. Χαρακτηριστικά το άρθρο 55 αναφέρει ότι: «Τροποποίηση του άρθρου 18A του ν. 3446/2006
1. Οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 18A του ν. 3446/2006 αντικαθίστανται ως εξής:
«3. Πρόστιµο ύψους εκατόν πενήντα (150) ευρώ, το οποίο βεβαιώνεται ταµειακά από την φορολογική διοίκηση και εισπράττεται κατά τις διατάξεις του ΚΕΔΕ επιβάλλεται από το Υπουργείο Υποδοµών και Μεταφορών στους ιδιοκτήτες οχηµάτων για τα οποία συµπληρώνεται χρονικό διάστηµα:
α. έξι (6) µηνών από την καταληκτική ηµεροµηνία εµπρόθεσµης διενέργειας περιοδικού τεχνικού ελέγχου,
β. έξι (6) µηνών από την ηµεροµηνία κατά την οποία υποχρεούνται, σύµφωνα µε τις περιπτώσεις στ΄ και ζ΄ της παραγράφου 4 του άρθρου 5 του ν. 1350/1983 (Α΄ 55), να υποβληθούν αντί του επαναληπτικού ελέγχου σε αρχικό έλεγχο.
Το πρόστιµο επιβάλλεται κάθε φορά που προκύπτει από τη διαδικασία εντοπισµού, όπως αυτή προβλέπεται στην κοινή υπουργική απόφασης της παραγράφου 4, ότι οι παραβάτες δεν συμμορφώνονται µε την υποχρέωση προσκόµισης των οχηµάτων τους σε Κ.Τ.Ε.Ο. για τη διενέργεια του τεχνικού ελέγχου.
Σε όσους επιβάλλεται το ανωτέρω πρόστιµο δεν επιβάλλεται το πρόστιµο της παραγράφου 4 του άρθρου 86 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ν. 2696/1999 Α΄ 57).
Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονοµικών και Υποδοµών και Μεταφορών ορίζεται ο τρόπος πληρωµής του µειωµένου πρόσθετου τέλους της παραγράφου 1, τα όργανα, η διαδικασία και ο τρόπος πληρωµής του προστίµου της παραγράφου 3, ρυθµίζονται τα σχετικά µε τις διασταυρώσεις αρχείων για τον εντοπισµό των εκπρόθεσµων σε τεχνικό έλεγχο οχηµάτων και κάθε άλλο θέµα σχετικό µε την εφαρµογή του παρόντος.»
H ισχύς του παρόντος άρθρου αρχίζει έξι (6) µήνες από τη δηµοσίευση του παρόντος νόµου στην Εφηµερίδα της Κυβερνήσεως».
Πηγή

Πόσο «χρέωσαν» τη χώρα Παπανδρέου - Παπαδήμος -Σαμαράς - Τσίπρας (πίνακας)

Πλήθος δανείων σύναψαν οι ελληνικές κυβερνήσεις από τους θεσμούς στην τελευταία 8ετία, με αποτέλεσμα το συνολικό ύψος των δανείων από τον μηχανισμό στήριξης να φτάνει σήμερα στο εντυπωσιακό ποσό των 288,6 δισ. ευρώ και να αποτελούν το 83% του συνολικού δημοσίου χρέους της χώρας.

Όπως προκύπτει από στοιχεία του ΟΔ ΔΗΧ και του ESM και τον πίνακα που δημοσιεύουμε στο τέλος του κειμένου στην πρώτη θέση με τα περισσότερα δάνεια βρίσκεται η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά & Ευάγγελου Βενιζέλου και ακολουθούν κατά σειρά ύψους, η κυβέρνηση του Λουκά Παπαδήμου, η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
Η είσοδος στον Μηχανισμό Στήριξης τον Μάιο του 2010 ήταν μονόδρομος δεδομένου ότι το έλλειμμα του 2009 είχε εξακοντιστεί στο 15,3% του ΑΕΠ  (36 δις. ευρώ) ποσό που ήταν αδύνατο να χρηματοδοτηθεί από τις αγορές, οι οποίες είχαν στρέψει την πλάτη στην Ελλάδα. Σημειώνεται ότι το τελευταίο δεκαετές ομόλογο που εξέδωσε η χώρα μας τον Μάρτιο του 2010 ήταν πανάκριβο με το επιτόκιο να διαμορφώνεται στο 6,25%.
Έκτοτε, ξεκίνησε ο δανεισμός από τον Μηχανισμό Στήριξης, που συγκροτούσαν η Κομισιόν η ΕΚΤ και το ΔΝΤ, στον οποίο μπήκε η Ελλάδα προσωρινά, για μια τριετία, αλλά κράτησε πάνω από 8 χρόνια. Αιτία οι αστοχίες των προβλέψεων της τρόικας, με πιο χαρακτηριστική την τραγική εκτίμησή τους για την εξέλιξη του ΑΕΠ.
Προέβλεπαν συγκεκριμένα ότι η οικονομία θα επανερχόταν σε ανάκαμψη από το πρώτο τρίμηνο του 2012, αλλά το 2011 και το 2012 γνώρισε τη βαθύτερη ύφεση, με το ΑΕΠ να υποχωρεί μέχρι -9,2%.
Υπό τις συνθήκες αυτές, η υπαγωγή της χώρας στο καθεστώς της σκληρής επιτήρησης και των μνημονίων παρατάθηκε. Χρειάστηκαν δύο μνημόνια μέχρι τα μέσα του 2015 και ένα τρίτο από το 2015 μέχρι και την 20η Αυγούστου 2018. Στην διάρκεια της οκταετίας αυτής, η Ελλάδα κάλυπτε τις δανειακές της ανάγκες αποκλειστικά με δάνεια από τους θεσμούς, αλλά με σκληρούς όρους.
Αρχικά στην πρώτη φάση του προγράμματος δανείστηκε 52,9 δις. ευρώ, από τις χώρες της Ευρωζώνης, τα γνωστά διακρατικά δάνεια.
Κατόπιν οι Ευρωπαίοι συγκρότησαν τον EFSF από τον οποίο η Ελλάδα δανείστηκε ποσό ύψους 141,8 δις. ευρώ, ποσό από το οποίο επιστράφηκαν 10,9 δις. ευρώ, τον Φεβρουάριο του 2015, οπότε ο καθαρός δανεισμός από τον EFSF διαμορφώθηκε σε 130,9 δισ. ευρώ, μέχρι και το καλοκαίρι του 2014.
Από τα μέσα του 2015, ο EFSF μετεξελίχθηκε σε ESM, τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας. Η συγκρότησή του συνέπεσε με την έναρξη υλοποίησης του Γ΄ Μνημονίου και η Ελλάδα από τον Ιούλιο του 2015 μέχρι και τον Αύγουστο του 20918 δανείστηκε το ποσό των 61,9 δισ. ευρώ.
Επίσης η Ελλάδα δανείστηκε και από το ΔΝΤ, από τον Μάιο του 2010 έως και τον Ιούνιο του 2014, το συνολικό ποσό των 31,2 δισ. ευρώ. Έκτοτε το ΔΝΤ δεν εκταμίευσε δάνειο προς την Ελλάδα, λόγω της διένεξης με τους Ευρωπαίους για τη βιωσιμότητα του χρέους. Πάντως τα δάνεια του ΔΝΤ έχουν αποπληρωθεί στην πλειοψηφία τους και απομένει ένα ποσό κάτω των 10 δισ. ευρώ.
Ποιοι τα δανείστηκαν;
Ενδιαφέρον έχει όμως και επί ποιών κυβερνήσεων και ποιών πρωθυπουργών ελήφθησαν τα δάνεια από τους Ευρωπαίους και το ΔΝΤ. Όπως προκύπτει από τον επίσημο πίνακα όλων των δανείων που έλαβε στην οκταετία αυτή η Ελλάδα, τα συμπεράσματα είναι τα ακόλουθα:
  1. Επί κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Γιώργο Παπανδρέου  από τον Μάιο του 2010 έως και τον Νοέμβριο του 2011, συνάφθηκαν δάνεια ύψους 65.049,54 εκ. ευρώ.
  2. Επί κυβέρνησης Λουκά Παπαδήμου από τον Νοέμβριο του 2011 έως και τον Μάιο του 2012 την οποία στήριξαν το ΠΑΣΟΚ, η ΝΔ και το ΛΑΟΣ, η χώρα έλαβε δάνεια ύψους 83.621,62 εκ. ευρώ.
  3. Επί υπηρεσιακής κυβέρνησης με πρωθυπουργό τον Παναγιώτη Πικραμένο συνάφθηκε ένα δάνειο ύψους 1 δισ. ευρώ, το οποίο όμως ήταν μια καθυστερημένη δόση από την προηγούμενη κυβέρνηση.
  4. Επί συγκυβέρνησης Ν.Δ. – ΠΑΣΟΚ με πρωθυπουργό τον Αντώνη Σαμαρά και αντιπρόεδρο τον Ευάγγελο Βενιζέλο, από τον Ιούλιο του 2012 έως και τον Ιανουάριο του 2015 συνάφθηκαν δάνεια ύψους 85.160,9 εκ. ευρώ, που είναι και τα περισσότερα.
  5. Επί Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ από τον Ιανουάριο του 2015, έως και τον Αύγουστο του 2018, που τερματίστηκε το μνημόνιο, συνάφθηκαν δάνεια ύψους 61.902,4 εκ. ευρώ.
Δηλαδή στην πρώτη θέση με τα περισσότερα δάνεια βρίσκεται η κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά & Ευάγγελου Βενιζέλου και ακολουθούν η κυβέρνηση του Λουκά Παπαδήμου, η Κυβέρνηση του Γιώργου Παπανδρέου και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ.
daneia_troikas