Η Πολλαπλή Κλοπή του Εισοδήματος των Εργαζομένων με την Ηλεκτρονική Κάρτα για Όλους
Τα παπαγαλάκια της κυβέρνησης θριαμβολογούν για την καθιέρωση της ηλεκτρονικής κάρτας εργασίας. Σύμφωνα με εγκύκλιο του υπουργού Εσωτερικών, οι αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες σε συνεργασία με το Υπουργείο Εσωτερικών, θα προβούν σε προγραμματισμό διενέργειας συστηματικών ελέγχων «τήρησης» του ωραρίου εργασίας σε όλο το δημόσιο τομέα, σε δήμους, περιφέρειες, και στον ιδιωτικό τομέα με τον νέο ηλεκτρονικό έλεγχο «τήρησης» του ωραρίου.
Με το νομοσχέδιο του υπουργείου εργασίας, έρχεται να «αντιμετωπιστεί η ανασφάλιστη εργασία», να διασφαλιστεί η τήρηση της εργατικής νομοθεσίας , η κατάργηση των απλήρωτων υπερωριών , της αδικαιολόγητης υπερεργασίας».Το «ψηφιακό ωράριο» και η «ηλεκτρονική κάρτα εργασίας», δεν αφήνουν περιθώρια για την «παραβίαση» της εργατικής νομοθεσίας.
Η τεκμηρίωση της επιχειρούμενης πολλαπλής κλοπής του εισοδήματος θα αποδειχθεί με δύο τρόπους:
Ο πρώτος, θα είναι μια σύντομη αναδρομή τι ίσχυε κατά καιρούς για τις υπερωρίες το 2005, το 2010 και τι θα ισχύσει από σήμερα.
Ο δεύτερος, το ύψος των απωλειών των εργαζομένων με παραδείγματα.
Ιστορική Αναδρομή της Νομοθεσίας για τις Υπερωρίες
Α) Έτος 2005: Πριν από την εφαρμογή του N. 2874/2000, το προσωπικό των επιχειρήσεων ήταν υποχρεωμένο να εργάζεται, εφόσον ήταν αναγκαίο για την επιχείρηση, 48 ώρες την εβδομάδα. Από αυτές, 40 ώρες ήταν το συμβατικό εβδομαδιαίο ωράριο, 5 ώρες ήταν η υπερεργασία και 3 ώρες οι (αποκαλούμενες ως ιδιόρρυθμες) υπερωρίες. Με την εφαρμογή του νόμου, καταργήθηκε από την 1η Απριλίου 2001 η υποχρέωση του εργαζομένου για 5ωρη υπερεργασιακή απασχόληση. Το διευθυντικό δικαίωμα στη χρήση της υπερωρίας περιορίστηκε σε τρεις ώρες, πέραν του συμβατικού (τη 41η, 42η και 43η ώρα). Για δε τις επιτρεπόμενες τρεις ώρες υπερωριακής εργασίας, δεν απαιτείται ειδική άδεια ή αναγγελία στο υπουργείο. Ομως, για την υπερωριακή εργασία πέραν των 43 ωρών χρειάζεται στο εξής ειδική έγκριση από το Σώμα Επιθεωρητών Εργασίας. Στην περίπτωση που το ΣΕΠΕ κρίνει ότι έχει εξαντληθεί το ανώτατο όριο υπερωριών που μπορεί να χορηγήσει, απαιτείται έγκριση του υπουργού, μετά τη γνωμοδότηση του Ανώτατου Συμβουλίου Εργασίας. Σε κάθε περίπτωση η νόμιμη υπερωριακή απασχόληση δεν μπορεί να είναι μεγαλύτερη από τις 120 ώρες ετησίως.
Ταυτοχρόνως, με τον ίδιο νόμο, αυξήθηκε και η αμοιβή της υπερωριακής εργασίας ως:
Α1) Οι μισθωτοί δικαιούνται για κάθε ώρα νόμιμης (ιδιόρρυθμης) υπερωριακής απασχόλησης αμοιβή ίση με το καταβαλλόμενο ωρομίσθιο, προσαυξημένο κατά 50%.
Α2) Για τις υπερωρίες από τη 45,6η ώρα μέχρι τη 48η ώρα, η προσαύξηση είναι 75%.
Α3) Για κάθε ώρα μη νόμιμης υπερωρίας, η αποζημίωση του μισθωτού είναι ίση με το 250% του καταβαλλόμενου ωρομισθίου.
Β) Έτος 2010: Σύμφωνα με το άρθρο 74 του Ν.3863/2010 η νόμιμη υπερωρία υπολογίζεται ως εξής:
Β1) Εργασία από 46η (πενθήμερο) και 49η (εξαήμερο) έως 120 ώρες ετησίως νόμιμης υπερωρίας, αμείβεται με προσαύξηση 40% στο καταβαλλόμενο ωρομίσθιο.
Β2) Η υπέρβαση των 120 ωρών νόμιμη υπερωρίας ετησίως αμείβεται με προσαύξηση 60% στο καταβαλλόμενο ωρομίσθιο.
Β3) Κατ' εξαίρεση υπερωρία (μη νόμιμη): Σύμφωνα με το άρθρο 74, Ν.3863/2010 για κάθε ώρα που πραγματοποιείται και δεν θα τηρηθούν οι προβλεπόμενες διαδικασίες του Ν.4225/2014 θεωρείται κατ' εξαίρεση υπερωρία (μη νόμιμη) και καταβάλλεται στο μισθωτό αποζημίωση ίση με το καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά 80%.
Επισημαίνεται ότι η απασχόληση του μισθωτού άνω των 9 ωρών ημερησίως επί 5νθημέρου και άνω των 8 ωρών ημερησίως επί 6ημέρου συνιστά υπερωρία, για την πραγματοποίηση της οποίας πρέπει να τηρηθούν οι άνω διατυπώσεις, ώστε να θεωρηθεί νόμιμη υπερωρία (αμοιβή καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά 40%), άλλως θεωρείται κατ’ εξαίρεση υπερωρία (αμοιβή καταβαλλόμενο ωρομίσθιο προσαυξημένο κατά 80%).
Γ) Έτος 2020: Η απασχόληση των μισθωτών με πενθήμερο είναι 40 ώρες την εβδομάδα και ο εργοδότης έχει δικαίωμα να τους απασχολήσει επιπλέον έως και πέντε ώρες την εβδομάδα, καταβάλλοντας το ημερομίσθιο τους προσαυξημένο κατά 20%. Εάν εφαρμόζεται εξαήμερη εργασία, τότε ο εργοδότης μπορεί να τους απασχολήσει επιπλέον 8 ώρες, καταβάλλοντας το ημερομίσθιο τους προσαυξημένο κατά 20%.
Με το νέο θεσμικό πλαίσιο προωθείται ενιαιοποίηση της αντιμετώπισης των επιπλέον του 8ώρου ωρών, ώστε κάθε επιπλέον ώρα να ορίζεται ως υπερωρία, χωρίς όμως να αλλάξει κατά πληροφορίες το πλαίσιο των αμοιβών το οποίο αναμένεται να παραμείνει στο 20% για την 9η ώρα και στο 40% για κάθε επόμενη ώρα νόμιμης υπερωρίας.
Πληροφορίες αναφέρουν πως με το νέο πλαίσιο προωθείται προσαρμογή ημερήσιου ωραρίου ανάλογα με τις «ανάγκες» της επιχείρησης και του εργαζόμενου. Πιθανότατα αναμένεται να δοθεί δυνατότητα προσαρμογής στον ημερήσιο χρόνο εργασίας, χωρίς όμως να επηρεάζεται ο εβδομαδιαίος χρόνος εργασίας. Υπενθυμίζεται πως με την Εθνική Γενική Συλλογική Σύμβαση καθιερώθηκε από το 1984 η εβδομαδιαία εργασία των 40 ωρών για τους εργαζομένους που απασχολούνται σε οποιαδήποτε εργοδότη με σχέση εξαρτημένης εργασίας ιδιωτικού δικαίου.
Στο τραπέζι έχει βρεθεί και η θεσμοθέτηση της δυνατότητας εργοδότη και εργαζόμενου να «συμφωνούν» (αν μπορεί ας κάνει αλλιώς ο εργαζόμενος) πιθανότατα σε επίπεδο ατομικής σύμβασης στην κάλυψη της υπέρβασης του συμβατικού χρόνου απασχόλησης μιας ημέρας, με αντίστοιχη μείωση ωραρίου σε άλλη εργάσιμη ημέρα, ενδεχομένως και με ρεπό ή πρόσθετη άδεια. Το εν λόγω σενάριο προβλέπει οι ώρες που μπορεί να πραγματοποιούνται ως υπερωρία, να μπορούν να καλύπτονται και με χρόνο, μέσω «συμψηφισμού» πιθανότατα με ρεπό, έξτρα άδεια ή μικρότερο ωράριο σε άλλες εργάσιμες ημέρες.
Σημείωση πρώτη: Στο σημείο αυτό θα πρέπει να τονιστεί ότι ο εργαζόμενος θα είναι παντελώς απροστάτευτος. Θα αρχίσουν οι πιέσεις για εικονικές ημέρες αδειών για να συμψηφιστούν οι υπερωρίες. Το αποτέλεσμα των υπερωριών θα βγεί μηδενικό.
Σημείωση δεύτερη: Εκ του πονηρού αλλά και από πρόθεση ο ψηφιακός έλεγχος με την ηλεκτρονική κάρτα αφήνει στο απυρόβλητο την νέα μορφή εργασίας, την τηλεργασία. Ο έλεγχος της συγκεκριμένης μορφής εργασία (τηλεργασίας) θεωρείται ιδιαίτερα εύκολος. Απαιτεί ένα λογισμικό το οποίο θα καταγράφει τις ώρες εισόδου και εξόδου του εργαζόμενου (από τον Η/Υ της οικίας του) στον κεντρικό υπολογιστή της κάθε εταιρείας.
Υπολογισμός των απωλειών των Εργαζομένων
Β) Ας υπολογίσουμε τις απώλειες: Στον πιο κάτω Πίνακα υπολογίζονται οι απώλειες για οκτώ ώρες πέραν των 40 ωρών (του συμβατικού ωραρίου) ανά εβδομάδα, μεταξύ των ετών 2005-2010 και οι απώλειες 2010-2020 σε εβδομιαδιαία βάση, αναλόγως του μισθού.
1) Σε μισθό 800,00 ευρώ οι απώλειες μεταξύ 2005-2010ανέρχονται σε μηνιαία βάση σε 7.44 Χ (επί) 4 εβδομάδες=29,76 Χ (επί) 11 μήνες=327,36 σε ετήσια βάση.
Β2) Σε μηνιαία βάση σε μισθό 800,00 ευρώ οι απώλειες μεταξύ 2010-2020 ανέρχονται σε 22,80 Χ (επί) 4 εβδομάδες=91,20 Χ (επί) 11 μήνες=1.003,20 σε ετήσια βάση.
Β3) Το έτος 2020 και εντεύθεν οι υπερωρίες θα μηδενισθούν και κατά συνέπεια το επιπλέον εισόδημα, λόγω του συμψηφισμού τους με ημέρες αδείας.
Μικτ. απο-δοχές ευρώ Ωρο-μίσθιο Έτος 2005 Έτος 2010 Έτος 2020 Διαφο-ρά 2005-2010 Διαφο-ρά 2010-2020 Μηνιαίες απώλειες 2010-2020 Ετήσιες απώλειες 2010-2020
Υπεργα-σία 3 ώρες με προσαύ-ξηση 50% Ιδιόρρυ-θμη Υπεργα-σία 3 ώρες με προσαύ-ξηση 50% Σύνολο Αμοιβής Υπεργα-σία από 46η ώρα μέχρι 120 ώρες προσαύξηση 40% Σύνολο Αμοιβής Υπεργα-σία από 46η ώρα μέχρι 120 ώρες προσαύξηση 40% Σύνολο Αμοιβής
800 4,8 12 10,8 22,8 15,4 15,4 0 0 -7,4 -22,8 -91,2 -1.003,20
900 5,4 13,5 12,2 25,7 17,3 17,3 0 0 -8,4 -25,7 -102,6 -1.128,60
1.000,00 6 15 13,5 28,5 19,2 19,2 0 0 -9,3 -28,5 -114 -1.254,00
1.200,00 7,2 18 16,2 34,2 23 23 0 0 -11,2 -34,2 -136,8 -1.504,80
1.300,00 7,8 19,5 17,6 37,1 25 25 0 0 -12,1 -37,1 -148,2 -1.630,20
1.400,00 8,4 21 18,9 39,9 26,9 26,9 0 0 -13 -39,9 -159,6 -1.755,60
1.500,00 9 22,5 20,3 42,8 28,8 28,8 0 0 -14 -42,8 -171 -1.881,00
1.600,00 9,6 24 21,6 45,6 30,7 30,7 0 0 -14,9 -45,6 -182,4 -2.006,40
1.700,00 10,2 25,5 23 48,5 32,6 32,6 0 0 -15,8 -48,5 -193,8 -2.131,80
1.800,00 10,8 27 24,3 51,3 34,6 34,6 0 0 -16,7 -51,3 -205,2 -2.257,20
1.900,00 11,4 28,5 25,7 54,2 36,5 36,5 0 0 -17,7 -54,2 -216,6 -2.382,60
2.000,00 12 30 27 57 38,4 38,4 0 0 -18,6 -57 -228 -2.508,00
2.500,00 15 37,5 33,8 71,3 48 48 0 0 -23,3 -71,3 -285 -3.135,00
Βάσει των στοιχείων του ΕΦΚΑ μηνός Δεκεμβρίου-2019, η απασχόληση βάσει της Αναλυτικής Περιοδικής Δήλωσης ανέρχεται σε:
ΕΦΚΑ. Στοιχεία μηνός Δεκεμβρίου 2019. Ανά τύπο απασχόλησης
Πλήρης Απασχόληση
Αριθμός Ασφαλισμένων 923.587
Μέσος Μισθός 1.195,11
Μερική Απασχόληση
Αριθμός Ασφαλισμένων 307.535
Μέσος Μισθός 398,80
Σύνολο Απασχολουμένων
Αριθμός Ασφαλισμένων 1.230.151
Μέσος Μισθός 1.049,74
Εδώ έρχονται οι «σοφοί» της επιτροπής Πισσαρίδη που προτείνουν τον «εξορθολογισμό» του κόστους των υπερωριών επισημαίνοντας ότι η ευελιξία στη χρήση υπερωριών είναι σημαντική για την οικονομική δραστηριότητα. Εάν υποθέσουμε ότι με υπερωρίες εργάζονται οι 900.000 εργαζόμενοι τότε 900.000 X (επί) 1.254,30 (οι απώλειες του μισθού των 1.000 ευρώ) = 1.13 δις. ευρώ.
Αυτό ακριβώς εννοούν «εξορθολογισμό» του κόστους των υπερωριών.
Ο φίλος μας ο Μάρξ στην ανάλυση του για την υπεραξία ανέφερε: Η υπεραξία είναι η αξιακή μετάφραση της υπερεργασίας, το κομμάτι (σε αξίες) της παραγωγής το οποίο καρπώνεται ο καπιταλιστής.
1) Τρόποι Αύξησης της Υπεραξίας: Ο τρόπος να αυξήσει κάποιος καπιταλιστής την υπεραξία που αντλεί-παράγεται έχει να κάνει με τις τρείς κατηγορίες υπεραξίας, την απόλυτη, την σχετική και την πρόσθετη.
Α) Απόλυτη Υπεραξία: Ο πιο απλός τρόπος για να αυξηθεί η υπεραξία είναι να αυξηθεί η απόλυτη υπεραξία που αντλεί ο καπιταλιστής. Το οποίο συμβαίνει με τρεις τρόπους:
Α1) Με το να παραταθεί ο χρόνος εργασίας του εργαζομένου και να μείνει ο μισθός (χρηματική έκφραση της αξίας της εργατικής δύναμης) σταθερός,
Α2) Με την εντατικοποίηση της παραγωγής. Ο εργαζόμενος πιέζεται να παράγει μεγαλύτερη αξία σε λιγότερο διάστημα, συνεπώς εργάζεται περισσότερο ποσοτικά (παρόλο που χρονικά η εργασία του μένει σταθερή) οπότε έχει ακριβώς το ίδιο αποτέλεσμα με το προηγούμενο (η εργασία αυξάνεται και συμπυκνώνεται χρονικά).
Α3) Με το να πληρωθεί ο εργαζόμενος(μισθός) χαμηλότερη αξία από την αξία της εργατικής του δύναμης.
Β) Σχετική Υπεραξία: Η σχετική υπεραξία έχει να κάνει με την μείωση της αξίας της εργατικής δύναμης. Όσο η αξία της εργατικής δύναμης πέφτει (και ο χρόνος εργασίας παραμένει σταθερός) αυξάνεται ο χρόνος υπερεργασίας οπότε αυξάνεται έμμεσα και η υπεραξία,
Β1) Η σχετική υπεραξία έχει να κάνει και με την παραγωγικότητα (διαφορετικό από την ένταση εργασίας). Με την αύξηση της παραγωγικότητας π.χ. λόγο της τεχνολογίας, στην παραγωγή μειώνεται ο αναγκαίος χρόνος εργασίας, αφού σε λιγότερο χρόνο παράγεται μεγαλύτερη αξία, συνεπώς ο χρόνος υπερεργασίας και η υπεραξία αυξάνονται.
Γ) Πρόσθετη Υπεραξία: Η πρόσθετη υπεραξία έχει να κάνει με τον ανταγωνισμό των κεφαλαιούχων και εμφανίζεται όταν (μέσω διαφόρων μηχανισμών και λόγο διαφορών στα κόστη και την τεχνολογία) ο ένας καπιταλιστής αντλεί υπεραξία από τον άλλον (δηλ τους εργαζόμενους του).
Για το θέμα που αναπτύχθηκε έχει ισχύ το (Α1): Με το να παραταθεί ο χρόνος εργασίας του εργαζομένου και να μείνει ο μισθός (χρηματική έκφραση της αξίας της εργατικής δύναμης) σταθερός).
Στο κλείσιμο κάθε μεγάλου deal υπάρχει και μια προμήθεια ή bonus αν θέλετε. Αν ο ΣΕΒ «σέβεται» τον εαυτό του θα πρέπει να εντάξει στον προυπολογισμό του το 10% των 1,13 δισ. δηλαδή 113 εκατ. ευρώ για αυτούς που έκλεισαν το deal. Να μην «παιδεύονται και διασύρονται» οι άνθρωποι με τα «μικροδωράκια» της Siemens…
Γιάννης Περάκης
Οικονομολόγος
Διακόψτε την τηλεκπαίδευση.Πειραματίζεστε με τα Παιδιά μας. Προτάσεις για την Επαναλειτουργία της.
Ένας «φίλος» με τον οποίον διαφωνώ σε πολλά αλλά και συμφωνώ σε άλλα «επέβαλλε» τις γραμμές αυτές. Βέβαια όταν συντάχθηκε το προηγούμενο άρθρο http://sioualtec.blogspot.com/2020/11/blog-post_53.html και με δεδομένο ότι οι εξελίξεις τρέχουν με ταχύτητα φωτός, τα πολιτικά δεδομένα άλλαξαν. Η καθολική απαγόρευση στα σχολεία είναι γεγονός.
Προυποθέσεις της τηλεκπαίδευσης
1) Διακοπή της τηλεκπαίδευσης μέχρι όλα τα παιδιά μας να διαθέτουν πρόσβαση στο διαδίκτυο αλλά και ηλεκτρονικό υπολογιστή,
2) Η τηλεκπαίδευση στο δημόσιο σχολείο θα λειτουργήσει ως έκτακτο μέτρο λόγω της πανδημίας.
Ας προσδιορίσουμε την υλικοτεχνική υποδομή που είναι αναγκαία για την λειτουργία της τηλεκπαίδευσης σε μια δωρεάν δημόσια παιδεία:
Το πρώτο πρόβλημα είναι πόσοι μαθητές και φοιτητές έχουν την δυνατότητα να παρακολουθήσουν την τηλεκπαίδευση;
Το δεύτερο πρόβλημα είναι με ποιο τρόπο και πότε χρονικάμπορούν να προμηθευτούν τους Η/Υ;
Α) Αριθμός των μαθητών, των φοιτητώντου και διδακτικού προσωπικού:Τα στοιχεία αντλήθηκαν από την ΕΛΣΤΑΤ (Η Ελλάδα σε αριθμούς Ιούλιος-Σεπτέμβριος-2020 σελίδα 131-135) και αναφέρονται μόνο τα δημόσια σχολεία και εκπαιδευτικά ιδρύματα, στην λήξη του σχολικού έτους 2017/2018):
Α1) Μαθητές:
1. Πρωτ/θμια εκπαίδευση (νηπιαγωγεία):Μαθητές: 136.308
2. Πρωτ/θμια εκπαίδευση (δημοτικά): Μαθητές: 601.601
Σύνολο μαθητών Πρωτοβάμιας Εκπαίδευσης: 737.909
3. Δευτ/θμια εκπαίδευση (γυμνάσια): Μαθητές: 297.293
4. Δευτ/μια εκπαίδευση (γενικά λύκεια): Μαθητές: 231.610
Σύνολο μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης: 528.903
Α2) Φοιτητές:
5. Ανώτατη εκπαίδευση (τεχνολο/κός τομέας):Λήξη ακαδ. έτους-2017/18. Φοιτητές-106.032
6. Ανώτατη εκπαίδευση (πανεπισ/κός τομέας):Λήξη ακαδ. έτους-2017/18.Φοιτητές-190.652
Σύνολο Φοιτητών:296.684
Σύνολο Μαθητών& Φοιτητών:1.563.496
Αν από το σύνολο δηλαδή το 1.563.496 αφαιρεθούν οι 136.308 (μαθητές νηπιαγωγείου) που δεν θα χρειασθούν laptops και 601.601 (μαθητές δημοτικού) που το μάθημα τους αρχίζει στις 14.00 απομένουν 825.587 μαθητές και φοιτητές.
Α3) Διδακτικό προσωπικό:
1. Πρωτ/θμια εκπαίδευση (νηπιαγωγεία):Διδακτικό Προσ/κό: 13.754
2. Πρωτ/θμια εκπαίδευση (δημοτικά): Διδακτικό Προσ/κό: 65.427
3. Δευτ/θμια εκπαίδευση (γυμνάσια): Διδακτικό Προσ/κό: 36.415
4. Δευτ/μια εκπαίδευση (γενικά λύκεια): Διδακτικό Προσ/κό: 22.085
Σύνολο διδακτικού προσ/κού: 166.693
Αν από το σύνολο δηλαδή το 166.693 αφαιρεθούν οι 13.754 του νηπιαγωγείου απομένουν 152.939 δάσκαλοι & καθηγητές.
Το σύνολο των ανθρώπων που χρειάζονται laptops ανέρχεται σε 825.587+152.939=978.526.
Β)Το ποσοστό των νοικοκυριών που χρημοποιεί Η/Υ και έχει πρόσβαση στο διαδίκτυο ανέρχεται το 2019 στο 75,7% (πηγή: ΕΛΣΤΑΤ, Η Ελλάδα σε αριθμούς Ιούλιος-Σεπτέβριος-2020, σελίδα 159). Αυτό σημαίνει ότι υπάρχει ένα ποσοστό της τάξης 24.3% που στερείται την πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Βάσει των φορολογικών δηλώσεων του 2018 ο αριθμός των νοικοκυρών χωρίς ή με παιδιά ανέρχεται βάσει σε :
Οικογενειακή Κατάσταση
Μηδέν τέκνα Χωρίς Σύζυγο
3.727.362
Μηδέν τέκνα με Σύζυγο
1.388.673
Σύνολο χωρίς παιδιά
5.116.035
με ένα (1) παιδί
622.109
με δυο (2) παιδιά
582.796
με τρία (3) παιδιά
121.091
με τέσσερα (4) παιδιά
21.482
με πέντε (5) παιδιά
3.820
με έξι (6) και άνω παιδιά
1.711
Σύνολο με παιδιά
Γενικό σύνολο νοικοκυριών:
1.353.009
6.469.044
Εάν πολλαπλασιάσουμε το σύνολο νοικοκυριών που έχουν παιδιάμε το 24,3% που στερείται την πρόσβαση στο διαδίκτυο(1.353.009 Χ 24,3%)=328.781 νοικοκυριά δεν έχουν πρόσβαση στο διαδίκτυο.
Προτάσεις για την Επανέναρξη της τηλεκπαίδευσης
Επειδή θεωρείται βέβαιη η ανικανότητα της κυβέρνησης ας την «βοηθήσουμε» με συγκεκριμένες προτάσεις:
1) Να «τσακιστεί» ο κ. Χατζηδάκης να επανασυνδέσει τώρα το ρεύμα όπου έχει διακοπεί η ηλεκτροδότηση στις οικογένειες με μαθητές,
2) ‘Αμεση σύνδεση στο ίντερνετ των οικογενειών που έχουν μαθητές και φοιτητές,
3) Προμήθεια ηλεκτρ. υπολογιστών:Τα φιλοκυβερνητικά sites μιλάνε για διανομή 91.613 tabletsκαιlaptops(65.965 φορητές συσκευές αξίας άνω των 20 εκ. ευρώ μέσω ΕΣΠΑ και 25.648 φορητές συσκευές αξίας άνω των 4 εκατ. ευρώ μέσω δωρεών) που έχουν εξασφαλιστεί για τις σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης όλης της χώρας.Για τον Φλεβάρη του 2021 τάζουν άλλα 40.300. Το σύνολο μέχρι τον Φλεβάρη ανέρχεται σε 131.913 tablets&laptops.
Μετά συγχωρήσεως αυτά που λένεείναι τρίχες. Αυτά δεν φτάνουν ούτε για ζήτω.
Το σύνολο των ανθρώπων που χρειάζονται laptops ανέρχεται σε 825.587+152.939= 978.526 (βάσει του Α2).Εάν δε σε μια οικογένεια υπάρχουν γονείς που εργάζονται με τηλεργασία ή υπάρχουν δύο ή τρία παιδιά (που φοιτούν στο γυμνάσιο και στο λύκειο) τότε ο αριθμός εκτοξεύεται.
3α) Απαλλαγή ΦΠΑ των tablets & laptops όσων οικογενειών έχουν παιδιά. Αυτό σημαίνει μια μείωση της τιμής κατά 24%. Η απαλλαγή αυτή ήδη ισχύει σε επιχειρήσεις και επαγγελματίες. Η απαλλαγή θα διενεργείται στα πρότυπα των επιχειρήσεων & επαγγελματιών (που είναι αναγκαία η εικόνα της επιχείρησης του taxis). Στην συγκεκριμμένη περίπτωση με το πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης.
Λεφτά Υπάρχουν
Ας δούμε το κόστος των νέων προσλήψεων της κυβέρνησης.
1) Προσλήψεις στο στρατό: 15.000
2) Προσλήψεις συνοριοφυλάκων: 2.000
3) Προσλήψεις αστυνομίας πανεπιστημίων: 2.000
4) Προσλήψεις ειδικών φρουρών: 1.500
Σύνολο: 20.500
Εάν υποθέσουμε ότι το κόστος κάθε νέας πρόσληψης μαζί με τις εργοδοτικές εισφορές ανέρχεται στα 1.200,00 ευρώ τότε: 20.500Χ1.200,00=24,6 εκατ. ευρώ.
Η σύνδεση των οικογενειών που στερούνται ίντερνετ ισούται με 328.781 Χ 12,00 ευρώ (ανά σύνδεση) ισούται με 3,9 εκατ. ευρώ. Περισσεύουν άλλα 20,7 εκατ. ευρώ. Μ’ αυτά προμηθεύεσαι άλλα 207.000 tablets&laptops (20,7 εκατ. ευρώ /100,00 ευρώ έκαστο). Εάν προστεθούν και τα 893.000,00 ευρώ του κ. Μπακογιάννη για τον στολισμό της Αθήνας τότε προσθέτονται άλλα 9.000 tablets&laptops.
Κάνουμε την υποχώρηση να υποστούμε τον κιτς περσινό στολισμό.
Σημειωτέον ότι όλα αυτά δεν επιβαρύνουν τον προυπολογισμό της χώρας.
Κύριοι της κυβέρνησης μετά λύπης (όχι και πολύ βέβαια ) είστε άχρηστοι και ανίκανοι. Τους συμβούλους εκεί στο υπουργείο παιδείας μάλλον τους πληρώνετε για κομματική δουλιά. Είναι «αδύνατον» να υπάρχει άλλη εξήγηση. Δυστυχώς όμως την αχρηστία σας την πληρώνουν τα παιδιά μας.
Είστε ανίκανοι ακόμα και με την λογική των originalνεοφιλελευθέρων διότι απλά είστε τα «μαιμού επίγονοι»του νεοφιλεύθερου Μ. Φρίντμαν.
Η ανάγκη μιας ευρύτερης πολιτικής συμμαχίας που θα ανατρέψει σήμερα την σημερινή πολιτική κατάσταση είναι αναγκαία από ποτέ. Προς τιμή του το ΚΚΕ ανέλαβε την πολιτική πρωτοβουλία για την 17 Νοέμβρη. Προς τιμή και του ΜΕΡΑ25 που την αποδέχτηκε, αλλά και των ψηφοφόρων του ΣΥΡΙΖΑ που συνυπέγραψαν. Συμπαραστεκόμαστε ολόψυχα στις διώξεις που υφίστανται τα μέλη του ΚΚΕ και οι άλλες συλλογικότητες. Η πρωτοβουλία αυτή πρέπει να συνεχιστεί και την επόμενη ημέρα. Πρέπει να κερδίσουμε και το 42% που δεν ψήφισε στις τελευταίες εκλογές. Υπάρχουν επίσης οι έντιμοι ψηφοφόροι του ΣΥΡΙΖΑ, αλλά και των άλλων κομμάτων.
Δεν είναι εχθροί σας οι «ξέμπαρκοι» αριστεροί. Καλέστε μας σε μια ειλικρινή συζήτηση και ας «ιδρώσουμε» για να τα βρούμε. Δεν πάει άλλο. Ας αλλάξουμε την πολιτική κατάσταση της πατρίδας μας. Ας δημιουργήσουμε ένα σαρωτικό λαικό ρεύμα «ίασης» και «αντίδοτου» αυτής της αρωστημένης πολιτικής κατάστασης που ζούμε σήμερα. Ας το κάνουμε για τα παιδιά μας που έχουν αποκλεισθεί σήμερα από την εκπαίδευση και αύριο θα αποκλεισθούν από την κοινωνία.
Υ.Γ. Οι γραμμές αυτές αφιερώνονται στον φίλο που δεν γνώρισα από κοντά αλλά ήταν σαν να τον γνώριζα από χρόνια. Τον Χρήστο Σιούλα,τον ιδρυτή του site ΣΦΗΚΑ.
Καλό ταξίδι φίλε μου.
Γιάννης Περάκης
Οικονομολόγος Πηγή:
Γιάννης Περάκης: Σχετικά με το Συντάκτη
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)