Καταιγισμός ελέγχων και τηλεφωνικών κλήσεων προμηνύεται το 2018, με βάση το στρατηγικό σχέδιο της ΑΑΔΕ που προβλέπει 100.000 ελέγχους από τις εφορίες και 100.000 από τα τελωνεία. Πολύ δουλειά πέφτει και στις τοπικές ΔΟΥ που θα κάνουν τουλάχιστον 15.000 ελέγχους με στόχο να εισπραχθούν 1,5 δισ. από την μικροφοροδιαφυγή. Στο στόχαστρο μπαίνουν και οι πιστωτικές δηλώσεις με 5.900 ελέγχους στις επιστροφές φόρων από τις ΔΟΥ.
Αυτά και πολλά άλλα περιγράφονται αναλυτικά στο στρατηγικό σχέδιο που εκπόνησε για το 2018 ο διοικητής της ΑΑΔΕ και δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.
Στόχος της φορολογικής διοίκησης είναι, μετά την μαζική παραγραφή χιλιάδων ανέλεγκτων υποθέσεων, να μην επιτρέψει να δημιουργηθούν και να συσσωρευθούν ξανά νέες απλήρωτες υποχρεώσεις των φορολογουμένων, αλλά ο έλεγχος να επεμβαίνει την στιγμή που διαπιστώνεται η παρατυπία. Για τον λόγο αυτό οι εφοριακοί βγαίνουν στους δρόμους και υπάρχει ειδικό πλάνο για ελέγχους σε ενοικιαζόμενα δωμάτια, ξενοδοχεία, σκάφη αναψυχής, ελαιοτριβεία, πρατήρια καυσίμων, «πειραγμένες» ταμειακές, επιχειρήσεις με έναρξη δραστηριότητας σε γειτονικές χώρες (πχ Βουλγαρία κλπ).
Μέσα στο 2018 η ΑΑΔΕ θέλει να εισπράξει τουλάχιστον 60 δισ. ευρώ από τρέχοντες φόρους της χρονιάς και άλλα 5 δισ. ευρώ από παλαιά και «φρέσκα» ληξιπρόθεσμα. Παράλληλα όμως θα «διαγράψει» σαν ανεπίδεκτα είσπραξης και άλλα 4,5 δισ. ευρώ.
Μέσα στο 2018 η ΑΑΔΕ θέλει να εισπράξει τουλάχιστον 60 δισ. ευρώ από τρέχοντες φόρους της χρονιάς και άλλα 5 δισ. ευρώ από παλαιά και «φρέσκα» ληξιπρόθεσμα. Παράλληλα όμως θα «διαγράψει» σαν ανεπίδεκτα είσπραξης και άλλα 4,5 δισ. ευρώ.
Εκτός όμως από πτωχευμένους μεγαλοοφειλέτες, η ΑΑΔΕ σχεδιάζει και πλαίσιο αυτόματης διαγραφής πολύ μικρού ύψους οφειλών (θα τεθεί σε ισχύ μετά το 2018).
Στα «όπλα» που επιστρατεύει η εφορία, περιλαμβάνεται και η απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου διάρρηξης τραπεζικών θυρίδων από κατάσχεση, μέχρι 31/12/2018.
Παράλληλα η ΑΑΔΕ ετοιμάζει και πλήθος νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών και διασταυρώσεων, όπως η δημιουργία πλατφόρμας από τα τέλη Μαρτίου για την δήλωση της βραχυχρόνιας μίσθωσης κατοικιών (τύπου Airbnb) και του φόρου διαμονής -που τυπικά πάντως ισχύει ήδη και επιβάλλεται δια νόμου από την Πρωτοχρονιά.
Έως τέλος Μαίου θα γίνει ανανέωση των εντύπων και οδηγιών για τις φορολογικές δηλώσεις -όπως το νέο έντυπο Ε3- ενώ ως τον Απρίλιο θα έχει ολοκληρωθεί η επικαιροποίηση της βεβαίωσης αποδοχών ή συντάξεων, της βεβαίωσης των αμοιβών από επιχειρηματική δραστηριότητα και της βεβαίωσης εισοδημάτων από μερίσματα, τόκους, δικαιώματα για το φορολογικό έτος 2017.
Από Μάρτιο και μετά θα έχει οριστικοποιηθεί και ο τρόπος εξωδικαστικής επίλυσης των οφειλών προς την εφορία, ώστε να δίνονται προτάσεις και λύσεις στα αιτήματα ρύθμισης σε έως 120 δόσεις που υποβάλλονται τις ημέρες αυτές.
Πιο αναλυτικά, το επιχειρησιακό σχέδιο της ΑΑΔΕ για το 2018 προβλέπει μεταξύ άλλων και τα εξής:
1. 200.000 φοροέλεγχοι το 2018
– Διενέργεια τουλάχιστον 550 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμέων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.) και βεβαίωση τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ από τους ελέγχους. Τίθεται στόχος για εισπραξιμότητα άνω του 20% από ελέγχους αυτούς.
– Διενέργεια τουλάχιστον 450 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.) και βεβαίωση τουλάχιστον 700 εκ. € από ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. Εισπραξιμότητα άνω του 40% από ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.
– Βεβαίωση τουλάχιστον 17 εκατ. ευρώ από τη διενέργεια ελέγχων τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών, με χρήση της βάσης AMADEUS.
– Διενέργεια τουλάχιστον 1.250 ελέγχων από τις Φ.Α.Ε. και βεβαίωση φόρων και προστίμων τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ.
– Διενέργεια τουλάχιστον 1.100 ελέγχων επιστροφής φόρων από τις Φ.Α.Ε. και εισπραξιμότητα άνω του 15% των ποσών που θα καταλογισθούν
– Διενέργεια τουλάχιστον 15.500 ελέγχων από τις Δ.Ο.Υ. για βεβαίωση τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ
– Διενέργεια τουλάχιστον 5.900 ελέγχων επιστροφής φόρων από τις Δ.Ο.Υ. με στόχο εισπραξιμότητας άνω του 14%
– Διενέργεια 1.070 ελέγχων κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
– Διενέργεια πλήρων και μερικών ελέγχων επί «φρέσκων» υποθέσεων, σε ποσοστό τουλάχιστον 70% επί του συνόλου των πλήρων και μερικών ελέγχων.
– Διενέργεια τουλάχιστον 3.000 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των μη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.
– Διενέργεια τουλάχιστον 100 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής από τους συμβολαιογράφους ή/και από τους υποθηκοφύλακες του άρθρου 54 Α του Ν.4174/2013.
– Συμμετοχή στη διενέργεια 5 πολυμερών ελέγχων.
– Διενέργεια τουλάχιστον 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις Δ.Ο.Υ. Τίθεται σαν στόχος ο εντοπισμός παραβατικότητας τουλάχιστον στο 20% των διενεργηθέντων μερικών επιτόπιων ελέγχων των Δ.Ο.Υ.
– Διενέργεια τουλάχιστον 500 μερικών επιτόπιων ελέγχων για διασφάλιση της είσπραξης του φόρου διαμονής.
– Διενέργεια τουλάχιστον 8.000 ελέγχων διακίνησης και άλλων 4.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις Υπηρεσίες Ελέγχου και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) με στόχο τον εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 47% αυτών.
– Διενέργεια τουλάχιστον 200 ειδικών στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε. σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις/καταλύματα, τουριστικά σκάφη αναψυχής, ελαιοτριβεία, πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις που σχετίζονται με έναρξη δραστηριότητας σε γειτονικές χώρες, επιχειρήσεις που σχετίζονται με εντοπισμό παράνομου λογισμικού ως προς την έκδοση φορολογικών στοιχείων, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 30% αυτών.
– Απενεργοποίηση τουλάχιστον 50 Α.Φ.Μ. εξαφανισμένων εμπόρων (φυσικών προσώπων, εταιρειών) και ταχύτερος εντοπισμός των εξαφανισμένων εμπόρων, ώστε τα συνολικά διαφυγόντα έσοδα που εντοπίζονται να μην ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
– Ολοκλήρωση έρευνας σε τουλάχιστον 230 Α.Φ.Μ. κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
– Διενέργεια τουλάχιστον 110 λοιπών υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 45% αυτών.
– Αξιολόγηση τουλάχιστον 3.500 ληφθεισών πληροφοριών/καταγγελιών από την Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών της ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.
– Ολοκλήρωση της παράδοσης των εκκρεμών, μη προτεραιοποιημένων εισαγγελικών υποθέσεων της Α.Α.Δ.Ε. στις αρμόδιες Εισαγγελικές και Δικαστικές Αρχές, μέχρι 31/03/2018.
– 100.000 έλεγχοι στα Τελωνεία
– 100.000 χημικοί έλεγχοι σε ποτά, καύσιμα κλπ από το Γενικό Χημείο του Κράτους για διαπίστωση αδικημάτων και προστασία του κοινωνικού συνόλου
– Διενέργεια τουλάχιστον 550 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Φορολογουμέων Μεγάλου Πλούτου (Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π.) και βεβαίωση τουλάχιστον 500 εκατ. ευρώ από τους ελέγχους. Τίθεται στόχος για εισπραξιμότητα άνω του 20% από ελέγχους αυτούς.
– Διενέργεια τουλάχιστον 450 ελέγχων από το Κέντρο Ελέγχου Μεγάλων Επιχειρήσεων (Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.) και βεβαίωση τουλάχιστον 700 εκ. € από ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ. Εισπραξιμότητα άνω του 40% από ελέγχους του Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ.
– Βεβαίωση τουλάχιστον 17 εκατ. ευρώ από τη διενέργεια ελέγχων τιμών ενδοομιλικών συναλλαγών, με χρήση της βάσης AMADEUS.
– Διενέργεια τουλάχιστον 1.250 ελέγχων από τις Φ.Α.Ε. και βεβαίωση φόρων και προστίμων τουλάχιστον 550 εκατ. ευρώ.
– Διενέργεια τουλάχιστον 1.100 ελέγχων επιστροφής φόρων από τις Φ.Α.Ε. και εισπραξιμότητα άνω του 15% των ποσών που θα καταλογισθούν
– Διενέργεια τουλάχιστον 15.500 ελέγχων από τις Δ.Ο.Υ. για βεβαίωση τουλάχιστον 1,5 δισ. ευρώ
– Διενέργεια τουλάχιστον 5.900 ελέγχων επιστροφής φόρων από τις Δ.Ο.Υ. με στόχο εισπραξιμότητας άνω του 14%
– Διενέργεια 1.070 ελέγχων κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
– Διενέργεια πλήρων και μερικών ελέγχων επί «φρέσκων» υποθέσεων, σε ποσοστό τουλάχιστον 70% επί του συνόλου των πλήρων και μερικών ελέγχων.
– Διενέργεια τουλάχιστον 3.000 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εκπλήρωσης των μη ετήσιων υποχρεώσεων των φορολογιών κεφαλαίου.
– Διενέργεια τουλάχιστον 100 ελέγχων για τη διαπίστωση της ορθής εφαρμογής από τους συμβολαιογράφους ή/και από τους υποθηκοφύλακες του άρθρου 54 Α του Ν.4174/2013.
– Συμμετοχή στη διενέργεια 5 πολυμερών ελέγχων.
– Διενέργεια τουλάχιστον 70.000 μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις Δ.Ο.Υ. Τίθεται σαν στόχος ο εντοπισμός παραβατικότητας τουλάχιστον στο 20% των διενεργηθέντων μερικών επιτόπιων ελέγχων των Δ.Ο.Υ.
– Διενέργεια τουλάχιστον 500 μερικών επιτόπιων ελέγχων για διασφάλιση της είσπραξης του φόρου διαμονής.
– Διενέργεια τουλάχιστον 8.000 ελέγχων διακίνησης και άλλων 4.000 στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις Υπηρεσίες Ελέγχου και Διασφάλισης Δημοσίων Εσόδων (Υ.Ε.Δ.Δ.Ε.) με στόχο τον εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 47% αυτών.
– Διενέργεια τουλάχιστον 200 ειδικών στοχευμένων μερικών επιτόπιων ελέγχων από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε. σε ξενοδοχειακές επιχειρήσεις/καταλύματα, τουριστικά σκάφη αναψυχής, ελαιοτριβεία, πρατήρια υγρών καυσίμων, επιχειρήσεις που σχετίζονται με έναρξη δραστηριότητας σε γειτονικές χώρες, επιχειρήσεις που σχετίζονται με εντοπισμό παράνομου λογισμικού ως προς την έκδοση φορολογικών στοιχείων, με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 30% αυτών.
– Απενεργοποίηση τουλάχιστον 50 Α.Φ.Μ. εξαφανισμένων εμπόρων (φυσικών προσώπων, εταιρειών) και ταχύτερος εντοπισμός των εξαφανισμένων εμπόρων, ώστε τα συνολικά διαφυγόντα έσοδα που εντοπίζονται να μην ξεπερνούν τα 30 εκατ. ευρώ.
– Ολοκλήρωση έρευνας σε τουλάχιστον 230 Α.Φ.Μ. κατόπιν εισαγγελικών παραγγελιών.
– Διενέργεια τουλάχιστον 110 λοιπών υποθέσεων έρευνας φοροδιαφυγής και λαθρεμπορίου από τις Υ.Ε.Δ.Δ.Ε., με εντοπισμό παραβατικότητας τουλάχιστον στο 45% αυτών.
– Αξιολόγηση τουλάχιστον 3.500 ληφθεισών πληροφοριών/καταγγελιών από την Επιτροπή Αξιολόγησης Καταγγελιών της ΔΙ.Π.Α.Ε.Ε.
– Ολοκλήρωση της παράδοσης των εκκρεμών, μη προτεραιοποιημένων εισαγγελικών υποθέσεων της Α.Α.Δ.Ε. στις αρμόδιες Εισαγγελικές και Δικαστικές Αρχές, μέχρι 31/03/2018.
– 100.000 έλεγχοι στα Τελωνεία
– 100.000 χημικοί έλεγχοι σε ποτά, καύσιμα κλπ από το Γενικό Χημείο του Κράτους για διαπίστωση αδικημάτων και προστασία του κοινωνικού συνόλου
2. Στόχοι φορολογικής συμμόρφωσης
– Εντοπισμός και άμεση συμμόρφωση τουλάχιστον ενός στους δύο (ποσοστό 52% και άνω) από τους φορολογουμένους που για πρώτη φορά αφήνουν απλήρωτες ληξιπρόθεσμες οφειλές στην εφορία. Στόχος είναι η άμεση είσπραξη τουλάχιστον του 37% των νέων οφειλών. Η στόχευση θα γίνεται με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και άμεσα θα γίνεται διαβίβαση της λίστας των μη συμμορφούμενων φορολογούμενων «για περαιτέρω ενέργειες».
– Υποβολή περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α των ενεργών υπόχρεων σε ποσοστό τουλάχιστον 97%. Διαβίβαση αρμοδίως του αρχείου των μη συμμορφούμενων φορολογούμενων για περαιτέρω ενέργειες.
– Εντοπισμός και άμεση συμμόρφωση τουλάχιστον για το 21% των φορολογουμένων (φυσικά και νομικά πρόσωπα) που δεν υποβάλλουν εμπρόθεσμα δηλώσεις φόρου εισοδήματος.
– Διενέργεια τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών, από το τηλεφωνικό κέντρο της Δ.Φ.Σ., με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογούμενων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων ως προς την υποβολή δηλώσεων και την καταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
– Διασταυρώσεις με τον ΕΦΚΑ για να υποβληθούν τουλάχιστον 8.000 επιπλέον δηλώσεων Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών, από εργοδότες που κάνουν παρακράτηση στους μισθούς των υπαλλήλων τους αλλά δεν αποδίδουν τον φόρο στο δημόσιο.
– Ένταση της διαδικασίας αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων υπενθύμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε μικροοφειλέτες παλαιότερων ετών και υποβολή σχετικής αναφοράς εντός 15 ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου.
– Υλοποίηση Εφαρμογής Υποβολής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Διαμονής, μέχρι 31/03/2018.
– Υλοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, μέχρι 31/03/2018.
– Ηλεκτρονική εφαρμογή παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, μέχρι 31/03/2018.
– Διασταύρωση για την είσπραξη εσόδων από ανασφάλιστα οχήματα, μέχρι 30/09/2018.
– Εντοπισμός και άμεση συμμόρφωση τουλάχιστον ενός στους δύο (ποσοστό 52% και άνω) από τους φορολογουμένους που για πρώτη φορά αφήνουν απλήρωτες ληξιπρόθεσμες οφειλές στην εφορία. Στόχος είναι η άμεση είσπραξη τουλάχιστον του 37% των νέων οφειλών. Η στόχευση θα γίνεται με βάση κριτήρια ανάλυσης κινδύνου και άμεσα θα γίνεται διαβίβαση της λίστας των μη συμμορφούμενων φορολογούμενων «για περαιτέρω ενέργειες».
– Υποβολή περιοδικών δηλώσεων Φ.Π.Α των ενεργών υπόχρεων σε ποσοστό τουλάχιστον 97%. Διαβίβαση αρμοδίως του αρχείου των μη συμμορφούμενων φορολογούμενων για περαιτέρω ενέργειες.
– Εντοπισμός και άμεση συμμόρφωση τουλάχιστον για το 21% των φορολογουμένων (φυσικά και νομικά πρόσωπα) που δεν υποβάλλουν εμπρόθεσμα δηλώσεις φόρου εισοδήματος.
– Διενέργεια τουλάχιστον 100.000 τηλεφωνικών επικοινωνιών, από το τηλεφωνικό κέντρο της Δ.Φ.Σ., με σκοπό τη συμμόρφωση των φορολογούμενων και την εκπλήρωση των φορολογικών τους υποχρεώσεων ως προς την υποβολή δηλώσεων και την καταβολή των ληξιπρόθεσμων οφειλών τους.
– Διασταυρώσεις με τον ΕΦΚΑ για να υποβληθούν τουλάχιστον 8.000 επιπλέον δηλώσεων Φόρου Μισθωτών Υπηρεσιών, από εργοδότες που κάνουν παρακράτηση στους μισθούς των υπαλλήλων τους αλλά δεν αποδίδουν τον φόρο στο δημόσιο.
– Ένταση της διαδικασίας αποστολής ηλεκτρονικών μηνυμάτων υπενθύμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε μικροοφειλέτες παλαιότερων ετών και υποβολή σχετικής αναφοράς εντός 15 ημερών από τη λήξη κάθε τριμήνου.
– Υλοποίηση Εφαρμογής Υποβολής Δήλωσης Απόδοσης Φόρου Διαμονής, μέχρι 31/03/2018.
– Υλοποίηση ηλεκτρονικής εφαρμογής παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, μέχρι 31/03/2018.
– Ηλεκτρονική εφαρμογή παρακολούθησης βραχυχρόνιας μίσθωσης ακινήτων, μέχρι 31/03/2018.
– Διασταύρωση για την είσπραξη εσόδων από ανασφάλιστα οχήματα, μέχρι 30/09/2018.
3. Στόχοι είσπραξης
– Εισπράξεις 36,259 δισ. ευρώ συνολικά (προ επιστροφών φόρων) από Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π., Φ.Α.Ε. και Δ.Ο.Υ.
– Εισπράξεις Φ.Π.Α. 10,950 δισ. ευρώ από Φ.Α.Ε. και Δ.Ο.Υ.
– Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων από Τελωνεία 13,090 δισ. ευρώ.
– Εισπράξεις 2,8 δισ. ευρώ από τα παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη των 100 δισ. ευρώ.
– Είσπραξη του 24% επί του νέου ληξιπρόθεσμου χρέους της Φορολογικής Διοίκησης (σσ: τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ με βάση τα περσινά δεδομένα)
– Συνολικό ποσό εισπράξεων της Ε.Μ.ΕΙΣ. 645 εκατ. ευρώ από μεγάλους οφειλέτες και από στοχευμένες δράσεις.
– Εισήγηση για την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου διάρρηξης τραπεζικών θυρίδων από κατάσχεση, μέχρι 31/12/2018.
– Το 59% (σχεδόν δύο στους τρεις) οφειλέτες του δημοσίου θα τεθούν υπό την απειλή για αναγκαστικά μέτρα είσπραξης από την Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση
– Εισπράξεις 36,259 δισ. ευρώ συνολικά (προ επιστροφών φόρων) από Κ.Ε.ΜΕ.ΕΠ., Κ.Ε.ΦΟ.ΜΕ.Π., Φ.Α.Ε. και Δ.Ο.Υ.
– Εισπράξεις Φ.Π.Α. 10,950 δισ. ευρώ από Φ.Α.Ε. και Δ.Ο.Υ.
– Εισπράξεις προ επιστροφών φόρων από Τελωνεία 13,090 δισ. ευρώ.
– Εισπράξεις 2,8 δισ. ευρώ από τα παλαιά ληξιπρόθεσμα χρέη των 100 δισ. ευρώ.
– Είσπραξη του 24% επί του νέου ληξιπρόθεσμου χρέους της Φορολογικής Διοίκησης (σσ: τουλάχιστον 2,5 δισ. ευρώ με βάση τα περσινά δεδομένα)
– Συνολικό ποσό εισπράξεων της Ε.Μ.ΕΙΣ. 645 εκατ. ευρώ από μεγάλους οφειλέτες και από στοχευμένες δράσεις.
– Εισήγηση για την απλοποίηση του νομοθετικού πλαισίου διάρρηξης τραπεζικών θυρίδων από κατάσχεση, μέχρι 31/12/2018.
– Το 59% (σχεδόν δύο στους τρεις) οφειλέτες του δημοσίου θα τεθούν υπό την απειλή για αναγκαστικά μέτρα είσπραξης από την Φορολογική και Τελωνειακή Διοίκηση
4. Επιστροφές – διαγραφές φόρων
– Ταχεία εξέταση των αιτήσεων επιστροφής Φ.Π.Α. για τις επιχειρήσεις, εντός 90 ημερών από την υποβολή της αίτησης, σε ποσοστό 95%.
– Εκκαθάριση όλων των εκκρεμών αιτήσεων επιστροφών σε ποσοστό 100% (ως προς το πλήθος και ως προς το ποσό για όλα τα φορολογικά αντικείμενα), ώστε στις 31/08/2018 να μην υφίστανται εκκρεμείς επιστροφές που να καθυστερούν να δοθούν για πάνω από 90 ημέρες.
– Από τις 31/08/2018 να μην υφίστανται ανεκκαθάριστες δηλώσεις με ποσά προς επιστροφή άνω των 90 ημερών.
– Τήρηση της μηνιαίας στοχοθεσίας με στόχο την πραγματοποίηση επιστροφών φόρου ύψους 3,648 δισ. ευρώ βάσει του Κρατικού Προϋπολογισμού 2018.
– Χαρακτηρισμός 4,5 δισ. ευρώ εκ των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Φορολογικής Διοίκησης ως ανεπίδεκτων είσπραξης, εκ των οποίων τα 4,3 δισ. ευρώ από την Ειδική Μονάδα Είσπραξης – Ε.Μ.ΕΙΣ που ελέγχει τους μεγαλους οφειλέτες.
– Έκδοση αποφάσεων για χαρακτηρισμό ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης ως ανεπίδεκτων είσπραξης, σε ποσοστό τουλάχιστον 6% επί του συνόλου αυτών που έχουν κριθεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης.
– Μελέτη και εισήγηση για τη διαμόρφωση νομοθετικού πλαισίου αυτόματης και κεντροποιημένης διαγραφής πολύ μικρού ύψους οφειλών, μέχρι 31/12/2018.
– Σύνταξη πρότασης με λύσεις για όσους οφειλέτες κατηγοριοποιηθούν ως βιώσιμοι και μη βιώσιμοι, μέχρι 31/03/2018.
– Υλοποίηση της διαδικασίας του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών του Ν.4469/2017, μέχρι 31/12/2018.
– Δημιουργία ηλεκτρονικής ρύθμισης οφειλών Ν.4152/2013, μέχρι 30/06/2018.
– Ταχεία εξέταση των αιτήσεων επιστροφής Φ.Π.Α. για τις επιχειρήσεις, εντός 90 ημερών από την υποβολή της αίτησης, σε ποσοστό 95%.
– Εκκαθάριση όλων των εκκρεμών αιτήσεων επιστροφών σε ποσοστό 100% (ως προς το πλήθος και ως προς το ποσό για όλα τα φορολογικά αντικείμενα), ώστε στις 31/08/2018 να μην υφίστανται εκκρεμείς επιστροφές που να καθυστερούν να δοθούν για πάνω από 90 ημέρες.
– Από τις 31/08/2018 να μην υφίστανται ανεκκαθάριστες δηλώσεις με ποσά προς επιστροφή άνω των 90 ημερών.
– Τήρηση της μηνιαίας στοχοθεσίας με στόχο την πραγματοποίηση επιστροφών φόρου ύψους 3,648 δισ. ευρώ βάσει του Κρατικού Προϋπολογισμού 2018.
– Χαρακτηρισμός 4,5 δισ. ευρώ εκ των ληξιπρόθεσμων οφειλών της Φορολογικής Διοίκησης ως ανεπίδεκτων είσπραξης, εκ των οποίων τα 4,3 δισ. ευρώ από την Ειδική Μονάδα Είσπραξης – Ε.Μ.ΕΙΣ που ελέγχει τους μεγαλους οφειλέτες.
– Έκδοση αποφάσεων για χαρακτηρισμό ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης ως ανεπίδεκτων είσπραξης, σε ποσοστό τουλάχιστον 6% επί του συνόλου αυτών που έχουν κριθεί ως ανεπίδεκτες είσπραξης.
– Μελέτη και εισήγηση για τη διαμόρφωση νομοθετικού πλαισίου αυτόματης και κεντροποιημένης διαγραφής πολύ μικρού ύψους οφειλών, μέχρι 31/12/2018.
– Σύνταξη πρότασης με λύσεις για όσους οφειλέτες κατηγοριοποιηθούν ως βιώσιμοι και μη βιώσιμοι, μέχρι 31/03/2018.
– Υλοποίηση της διαδικασίας του εξωδικαστικού μηχανισμού ρύθμισης οφειλών του Ν.4469/2017, μέχρι 31/12/2018.
– Δημιουργία ηλεκτρονικής ρύθμισης οφειλών Ν.4152/2013, μέχρι 30/06/2018.
5. Άλλα έσοδα
– Εισπράξεις τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ από πρόστιμα, δασμούς και φόρους για απλές τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπόριο.
– Εισπράξεις έναντι των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης, τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ.
– Εισπράξεις προ επιστροφών 1,2 εκατ. ευρώ από την εκποίηση οχημάτων και δικύκλων.
– Εισπράξεις 800.000 ευρώ από την εκποίηση λοιπών ειδών.
– Εισπράξεις προ επιστροφών 1,2 εκατ. ευρώ από την εκποίηση δημόσιου υλικού.
– Επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού παραβόλου
– Κοινή Απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ και Υπουργού Οικονομικών σχετικά με τον τρόπο προσδιορισμού της εμπορικής αξίας ακινήτου που κατάσχεται, του αρμόδιου οργάνου για τον προσδιορισμό αυτής και του τρόπου καθορισμού της αμοιβής του οργάνου αυτού, μέχρι 31/12/2018 (σσ: η απόφαση έχει εκδοθεί τον Ιανουάριο και προβλέπει ότι η εκτίμηση γίνεται από τον δικαστικό κλητήρα ή ιδιώτη πιστοποιημένο εκτιμητή ακινήτων).
– Εισπράξεις τουλάχιστον 15 εκατ. ευρώ από πρόστιμα, δασμούς και φόρους για απλές τελωνειακές παραβάσεις και λαθρεμπόριο.
– Εισπράξεις έναντι των συνολικών ληξιπρόθεσμων οφειλών της Τελωνειακής Διοίκησης, τουλάχιστον 30 εκατ. ευρώ.
– Εισπράξεις προ επιστροφών 1,2 εκατ. ευρώ από την εκποίηση οχημάτων και δικύκλων.
– Εισπράξεις 800.000 ευρώ από την εκποίηση λοιπών ειδών.
– Εισπράξεις προ επιστροφών 1,2 εκατ. ευρώ από την εκποίηση δημόσιου υλικού.
– Επέκταση της εφαρμογής του ηλεκτρονικού παραβόλου
– Κοινή Απόφαση του Διοικητή ΑΑΔΕ και Υπουργού Οικονομικών σχετικά με τον τρόπο προσδιορισμού της εμπορικής αξίας ακινήτου που κατάσχεται, του αρμόδιου οργάνου για τον προσδιορισμό αυτής και του τρόπου καθορισμού της αμοιβής του οργάνου αυτού, μέχρι 31/12/2018 (σσ: η απόφαση έχει εκδοθεί τον Ιανουάριο και προβλέπει ότι η εκτίμηση γίνεται από τον δικαστικό κλητήρα ή ιδιώτη πιστοποιημένο εκτιμητή ακινήτων).