Σε μαζική επίδοση διαταγών πληρωμής αναμένεται να προχωρήσουν οι τράπεζες μέσα στον Νοέμβριο. Με δεδομένη την απαίτηση των θεσμών –ειδικά του ΔΝΤ- να υπάρξει πρόοδος στο θέμα των κόκκινων δανείων δεκάδες χιλιάδες δανειολήπτες με μακρχρόνια μη εξυπηρετούμενα δάνεια θα βρεθούν στο στόχαστρο. Οι επιδόσεις των διαταγών πληρωμής θα φέρουν κατασχέσεις και πλειστηριασμούς για τους κόκκινους δανειολήπτες με τα στεγαστικά δάνεια και έρευνα για ενδεχόμενη ακίνητη περιουσία στους δανειολήπτες με τα καταναλωτικά δάνεια.Το θέμα των κόκκινων δανείων αναμένεται να είναι κεφαλαιώδες στη διαπραγμάτευση για την ολοκλήρωση της 3ης αξιολόγησης καθώς οι δανειστές θα πιέσουν για απτά αποτελέσματα. Έτσι, πέρα από τις πωλήσεις κόκκινων δανείων οι τράπεζες θα εντείνουν τις επόμενες εβδομάδες τις ενέργειές τους και προς την κατεύθυνση της λήψης των αναγκαστικών μέτρων που προβλέπει ο νόμος. Στο πλαίσιο αυτό, πέρα από την επίδοη των διαταγών πληρωμής θα προχωρήσει και η αυστηροποίηση του πλαισίου καταγγελίας των κόκκινων δανείων. Οι τράπεζες προχωρούν πλέον στην καταγγελία όχι στις 360 ημέρες όπως ήταν η συνήθης πρακτική μέχρι τώρα αλλά νωρίτερα στις 210 ημέρες ή στους επτά μήνες.Προς την κατεύθυνση της ταχύτερης καταγγελίας των κόκκινων δανείων αλλά και της άμεσης επίδοσης των διαταγών πληρωμής πιέζει και ο SSM. Όσο θα πλησιάζουμε στον Φεβρουάριο του 2018 μήνα κατά τον οποίο είναι προγραμματισμένο να ξεκινήσουν τα stress tests των ελληνικών τραπεζών, τόσο πιο έντονες θα γίνονται οι πιέσεις προς τους δανειολήπτες. Ο φετινός χειμώνας, προμηνύεται εξαιρετικά βαρύς για τους «κόκκινους δανειολήπτες».
Όλες οι αλλαγές που φέρνει ο νόμος για τα αυθαίρετα – Τι ισχύει για παράβολα και πρόστιμα
Το πέμπτο πλαίσιο για τη νομιμοποίηση αυθαίρετης δόμησης από το 2009 ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή.Το υπουργείο Περιβάλλοντος υποστηρίζει ότι πρόκειται για τον πιο «κοινωνικά δίκαιο» νόμο του είδους, καθώς προβλέπει μικρότερα παράβολα, περισσότερες δόσεις και επιπρόσθετες εκπτώσεις για τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες. Αλλά και τον «πιο ολοκληρωμένο», καθώς προβλέπει ένα νέο πλέγμα ρυθμίσεων για τη δόμηση, από τις οικοδομικές άδειες έως τη μεταφορά συντελεστή. Πάντως, η Επιστημονική Επιτροπή της Βουλής εκφράζει την αντίθεσή της στην επανάληψη –έστω και υπό προϋποθέσεις– της δυνατότητας νομιμοποίησης αυθαιρέτων με αμετάκλητες δικαστικές αποφάσεις.
Μείωση κατά 50% του παραβόλου για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για το δομημένο περιβάλλον του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Προβλέπεται ταυτόχρονα διεύρυνση των κοινωνικών κριτηρίων, βάσει των οποίων μπορούν να υπάρξουν γενναίες εκπτώσεις στα πρόστιμα για τη νομιμοποίηση των κτισμάτων.
Μειώσεις στα παράβολα
Μειώνονται στο μισό τα παράβολα για όλες τις περιπτώσεις εκτός από την τελευταία που το παράβολο παραμένει σταθερό:
a) 250 ευρώ για αυθαίρετη κατασκευή/χρήση μέχρι 100 τ.μ.
b) 500 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 500 τ.μ.
c) 1.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 500 τ.μ. και μέχρι 2.000 τ.μ.
d) 4. 000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 2.000 τ.μ. και μέχρι 5.000 τ.μ.
e) 10.000 ευρώ για κτίριο/χρήση μεγαλύτερα των 5000 τ.μ.
Μείωση κατά 50% του παραβόλου για τη νομιμοποίηση των αυθαιρέτων προβλέπει μεταξύ άλλων το νομοσχέδιο για το δομημένο περιβάλλον του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας.
Προβλέπεται ταυτόχρονα διεύρυνση των κοινωνικών κριτηρίων, βάσει των οποίων μπορούν να υπάρξουν γενναίες εκπτώσεις στα πρόστιμα για τη νομιμοποίηση των κτισμάτων.
Μειώσεις στα παράβολα
Μειώνονται στο μισό τα παράβολα για όλες τις περιπτώσεις εκτός από την τελευταία που το παράβολο παραμένει σταθερό:
a) 250 ευρώ για αυθαίρετη κατασκευή/χρήση μέχρι 100 τ.μ.
b) 500 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 100 τ.μ. και μέχρι 500 τ.μ.
c) 1.000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 500 τ.μ. και μέχρι 2.000 τ.μ.
d) 4. 000 ευρώ για κτίριο/χρήση άνω των 2.000 τ.μ. και μέχρι 5.000 τ.μ.
e) 10.000 ευρώ για κτίριο/χρήση μεγαλύτερα των 5000 τ.μ.
Μείωση του ενιαίου ειδικού προστίμου σε ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού
α) Εξακολουθούν να ισχύουν οι μειώσεις:
1. για ΑΜΕΑ που καταβάλλουν το 15%-20% του προστίμου ανάλογα με το ποσοστό αναπηρίας (για 80% και 67%) και το εισόδημα (με ατομικό εισόδημα έως 40.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 60.000 ευρώ για την πρώτη περίπτωση και 18.000 ή 24.000 ευρώ αντίστοιχα για τη δεύτερη περίπτωση).
2. για παλιννοστούντες ομογενείς και πολύτεκνους που καταβάλουν το 20% του προστίμου οι πρώτοι και το 20%-50% οι δεύτεροι, ανάλογα με τις περιπτώσεις, π.χ.:
- Τρίτεκνοι με ατομικό εισόδημα έως 25.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 40.000 ευρώ, καταβάλλουν ποσοστό 30% του προστίμου. Οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται και για τις μονογονεϊκές οικογένειες.
- Πολύτεκνοι με ατομικό εισόδημα έως 40.000 ευρώ ή οικογενειακό εισόδημα έως 80.000 ευρώ, καταβάλλουν ποσοστό 20% του ενιαίου ειδικού προστίμου. Πολύτεκνοι με δευτερεύουσα κατοικία (επιφάνεια μικρότερη των 80 τ.μ.), καταβάλλουν 50% του προστίμου.
β) Διευρύνονται τα κοινωνικά κριτήρια:
- σε μακροχρόνια ανέργους που καταβάλουν το 30% του προστίμου
- σε δικαιούχους επιδόματος κοινωνικής αλληλεγγύης που καταβάλουν το 20% του προστίμου
Σημαντική και για τις δύο ομάδες είναι η απόφαση για διετή αναστολή καταβολής των δόσεων.
Το ενιαίο ειδικό πρόστιμο μειώνεται, επίσης, στις ακόλουθες περιπτώσεις:
α) επιπλέον κατά 20% εάν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί μέσα στο πρώτο εξάμηνο από τη ψήφιση του νομοσχεδίου,
β) επιπλέον κατά 10% εάν υπαχθεί μέσα στο δεύτερο εξάμηνο από τη ψήφιση του νομοσχεδίου,
γ) επιπλέον κατά 10% εφόσον υποβληθεί η μελέτη στατικής επάρκειας ταυτόχρονα με τη δήλωση υπαγωγής.
- Εάν για την υπαγωγή αυθαίρετων ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες εργασίες προσαρμογής: α) με βάση την απόφαση της Επιτροπής Ελέγχου Αυθαίρετων Κατασκευών ή β) με βάση την απόφαση του Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής ή του Περιφερειακού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής ή του Κεντρικού Συμβουλίου Αρχιτεκτονικής για τις αυθαίρετες κατασκευές ή χρήσεις σε διατηρητέα κτίρια, τότε το ενιαίο ειδικό πρόστιμο μειώνεται κατά το κόστος των εργασιών προσαρμογής και μέχρι 50% αυτού, εξαιρούμενου του παραβόλου εφόσον προσκομιστεί βεβαίωση της Επιτροπής ή των Συμβουλίων ότι οι εργασίες προσαρμογής υλοποιήθηκαν προσηκόντως.
- Εάν για την υπαγωγή αυθαίρετων ολοκληρωθούν οι προβλεπόμενες εργασίες στατικής ενίσχυσης με την εκπόνηση στατικής μελέτης, το ενιαίο ειδικό πρόστιμο μειώνεται κατά:
α) 60% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 3,
β) 50% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 2,
γ) 30% σε περιοχές σεισμικής επικινδυνότητας 1.
- Μείωση 30% με 50% (ανάλογα με τα τετραγωνικά) θα ισχύσει για κτίσματα που ολοκλήρωσαν την ενεργειακή αναβάθμιση.
- Έκπτωση 20% προβλέπεται για όσους πληρώσουν εφάπαξ και 10% για όσους καταβάλουν το 30% του προστίμου.
Επίσης, μειώνονται, τα πρόστιμα για:
- τα κτίσματα που δεν έχουν οικοδομική άδεια, αλλά έχουν υπερβάσεις δόμησης μικρότερες από 100 έως 500 τ.μ.
- αυθαίρετες κατοικίες που έχουν κατασκευασθεί μεταξύ 1983-1993
- αυθαίρετα σε περιοχές εκτός σχεδίου και στις οποίες εκκρεμεί η έγκριση πολεοδομικής μελέτης
- αυθαίρετα υπόγεια – εσωτερικούς εξώστες (πατάρια) – σοφίτες
- στάσιμους οικισμούς κάτω των 500 κατοίκων που δεν είναι παραλιακοί και κοντά σε χιονοδρομικά κέντρα και που έχουν κατασκευασθεί πριν από το 1993
- Επιπλέον, δίνεται η δυνατότητα να μειωθεί κατά 20% η οφειλόμενη εισφορά ενός ιδιοκτήτη ακινήτου – για ακίνητα που μπαίνουν στο σχέδιο πόλης.
(*) Μείωση προστίμου δεν ισχύει εφόσον, πριν από την ημερομηνία υπαγωγής, εντοπιστούν οι αυθαίρετες κατασκευές ή οι αλλαγές χρήσης από το αρμόδιο Παρατηρητήριο. Στην περίπτωση αυτή, το ενιαίο ειδικό πρόστιμο αυξάνεται σε κάθε περίπτωση κατά 20%.
Το ενιαίο ειδικό πρόστιμο αυξάνεται:
α) κατά 10%, αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί στις διατάξεις του παρόντος το τρίτο εξάμηνο από τη ψήφιση του παρόντος
β) κατά 20%, αν η αυθαίρετη κατασκευή ή χρήση υπαχθεί στις διατάξεις του παρόντος το τέταρτο εξάμηνο από τη ψήφιση του παρόντος
Περιβάλλον
- εξακολουθούν να ισχύουν οι απαγορεύσεις υπαγωγής των αυθαιρέτων που βρίσκονται σε αιγιαλούς, δάση, ρέματα, κοινόχρηστους χώρους, αρχαιολογικούς χώρους κ.λπ.,
- αυξάνονται τα πρόστιμα σε περιβαλλοντικά ευαίσθητες περιοχές που καλύπτονται από ειδικά διατάγματα προστασίας (περιοχές NATURA κ.λπ.)
Σχέδιο να... φύγει ο ΕΝΦΙΑ και να έρθει ο φόρος μεγάλης ακίνητης περιουσίας
Την επαναφορά του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας και την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ εξετάζει η κυβέρνηση για το επόμενο έτος, υπό την προϋπόθεση ότι οι επιτροπές θα καταφέρουν να εξισώσουν τις αντικειμενικές αξίες με τις πραγματικές τιμές πώλησης των ακινήτων, σύμφωνα με δημοσίευμα της "Καθημερινής".Μάλιστα, η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου, μιλώντας χθες στο συνέδριο της Prodexpo, έκανε σχετική αναφορά σημειώνοντας ότι «στόχος μας είναι ο ΕΝΦΙΑ να αντικατασταθεί με έναν φόρο μεγάλης περιουσίας που θα είναι προοδευτικός».
Σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο, εφόσον επιτευχθεί ο δύσκολος στόχος της εξίσωσης των αξιών των ακινήτων, θα κατατεθεί στη Βουλή σχέδιο νόμου με το οποίο αφενός θα αναπροσαρμοστούν οι αξίες των ακινήτων, αφετέρου θα αντικατασταθεί ο ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων με τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
Στόχος της κυβέρνησης, όπως ανέφερε ο αξιωματούχος, είναι σε κάθε περίπτωση να βεβαιώνονται έσοδα 3,2 δισ. ευρώ όπως προβλέπει και η συμφωνία με τους πιστωτές της χώρας, ωστόσο είναι θέμα πολιτικής της κυβέρνησης το πώς θα επιμερίζεται ο φόρος. Δηλαδή, όπως επισήμανε, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να ελαφρύνει τις χαμηλές ιδιοκτησίες και να μεταφέρει το βάρος στις υψηλότερες. Αυτό σημαίνει ότι για να επιτευχθεί ο στόχος των 3,2 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση θα αυξήσει δραματικά τη φορολογία για όσους κατέχουν ακίνητα πάνω από κάποια αξία, αναφέρει το δημοσίευμα.Προφανώς, για αυτούς οι φόροι θα είναι σημαντικά υψηλότεροι από αυτούς που καταβάλλονται σήμερα, και αυτό, καθώς τα χαμηλής αξίας ακίνητα θα απαλλαγούν από τον φόρο. Σημειώνεται ότι τα έσοδα του Δημοσίου από τον ΦΑΠ του 2011 με αφορολόγητο όριο 200.000 ήταν περίπου 800 εκατ. ευρώ και αφορούσαν 560.000 ιδιοκτήτες ακινήτων.
Ο ΦΜΑΠ εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά το1997 και προέβλεπε υψηλό αφορολόγητο. Συγκεκριμένα, ο ΦΜΑΠ αφορούσε φορολογουμένους με ακίνητη περιουσία άνω των 243.600 ευρώ για τους άγαμους, 487.200 ευρώ για τους έγγαμους, με προσαύξηση 61.650 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα παιδιά και 73.400 ευρώ για καθένα από το τρίτο παιδί και πάνω. Ο φόρος υπολογιζόταν μεσυντελεστές από 0,354% έως 0,944% επί της αντικειμενικής αξίας, για τα φυσικά πρόσωπα. Ο ΦΜΑΠ διατηρήθηκε για αρκετά χρόνια και το 2009 επανήλθε ως φόρος ακίνητης περιουσίας (ΦΑΠ) που αρχικά είχε όριο τις 400.000 ευρώ αντικειμενική αξία και άνω. Στη συνέχεια το 2010 το όριο επιβολής ΦΑΠ υποχώρησε στις 300.000 ευρώ για να καταλήξει το 2011 στις 200.000 ευρώ αντικειμενική αξία.Οπως προαναφέρθηκε, σε κάθε περίπτωση απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εξίσωση των τιμών των ακινήτων να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, κάτι το οποίο όπως σημείωσε ο ίδιος αξιωματούχος είναι εξαιρετικά δύσκολο.
Την επαναφορά του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας και την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ εξετάζει η κυβέρνηση για το επόμενο έτος, υπό την προϋπόθεση ότι οι επιτροπές θα καταφέρουν να εξισώσουν τις αντικειμενικές αξίες με τις πραγματικές τιμές πώλησης των ακινήτων, σύμφωνα με δημοσίευμα της "Καθημερινής".Μάλιστα, η υφυπουργός Οικονομικών Κ. Παπανάτσιου, μιλώντας χθες στο συνέδριο της Prodexpo, έκανε σχετική αναφορά σημειώνοντας ότι «στόχος μας είναι ο ΕΝΦΙΑ να αντικατασταθεί με έναν φόρο μεγάλης περιουσίας που θα είναι προοδευτικός».
Σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο, εφόσον επιτευχθεί ο δύσκολος στόχος της εξίσωσης των αξιών των ακινήτων, θα κατατεθεί στη Βουλή σχέδιο νόμου με το οποίο αφενός θα αναπροσαρμοστούν οι αξίες των ακινήτων, αφετέρου θα αντικατασταθεί ο ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων με τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
Στόχος της κυβέρνησης, όπως ανέφερε ο αξιωματούχος, είναι σε κάθε περίπτωση να βεβαιώνονται έσοδα 3,2 δισ. ευρώ όπως προβλέπει και η συμφωνία με τους πιστωτές της χώρας, ωστόσο είναι θέμα πολιτικής της κυβέρνησης το πώς θα επιμερίζεται ο φόρος. Δηλαδή, όπως επισήμανε, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να ελαφρύνει τις χαμηλές ιδιοκτησίες και να μεταφέρει το βάρος στις υψηλότερες. Αυτό σημαίνει ότι για να επιτευχθεί ο στόχος των 3,2 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση θα αυξήσει δραματικά τη φορολογία για όσους κατέχουν ακίνητα πάνω από κάποια αξία, αναφέρει το δημοσίευμα.Προφανώς, για αυτούς οι φόροι θα είναι σημαντικά υψηλότεροι από αυτούς που καταβάλλονται σήμερα, και αυτό, καθώς τα χαμηλής αξίας ακίνητα θα απαλλαγούν από τον φόρο. Σημειώνεται ότι τα έσοδα του Δημοσίου από τον ΦΑΠ του 2011 με αφορολόγητο όριο 200.000 ήταν περίπου 800 εκατ. ευρώ και αφορούσαν 560.000 ιδιοκτήτες ακινήτων.
πηγή
Σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο, εφόσον επιτευχθεί ο δύσκολος στόχος της εξίσωσης των αξιών των ακινήτων, θα κατατεθεί στη Βουλή σχέδιο νόμου με το οποίο αφενός θα αναπροσαρμοστούν οι αξίες των ακινήτων, αφετέρου θα αντικατασταθεί ο ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων με τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
Στόχος της κυβέρνησης, όπως ανέφερε ο αξιωματούχος, είναι σε κάθε περίπτωση να βεβαιώνονται έσοδα 3,2 δισ. ευρώ όπως προβλέπει και η συμφωνία με τους πιστωτές της χώρας, ωστόσο είναι θέμα πολιτικής της κυβέρνησης το πώς θα επιμερίζεται ο φόρος. Δηλαδή, όπως επισήμανε, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να ελαφρύνει τις χαμηλές ιδιοκτησίες και να μεταφέρει το βάρος στις υψηλότερες. Αυτό σημαίνει ότι για να επιτευχθεί ο στόχος των 3,2 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση θα αυξήσει δραματικά τη φορολογία για όσους κατέχουν ακίνητα πάνω από κάποια αξία, αναφέρει το δημοσίευμα.Προφανώς, για αυτούς οι φόροι θα είναι σημαντικά υψηλότεροι από αυτούς που καταβάλλονται σήμερα, και αυτό, καθώς τα χαμηλής αξίας ακίνητα θα απαλλαγούν από τον φόρο. Σημειώνεται ότι τα έσοδα του Δημοσίου από τον ΦΑΠ του 2011 με αφορολόγητο όριο 200.000 ήταν περίπου 800 εκατ. ευρώ και αφορούσαν 560.000 ιδιοκτήτες ακινήτων.
Ο ΦΜΑΠ εφαρμόσθηκε για πρώτη φορά το1997 και προέβλεπε υψηλό αφορολόγητο. Συγκεκριμένα, ο ΦΜΑΠ αφορούσε φορολογουμένους με ακίνητη περιουσία άνω των 243.600 ευρώ για τους άγαμους, 487.200 ευρώ για τους έγγαμους, με προσαύξηση 61.650 ευρώ για καθένα από τα δύο πρώτα παιδιά και 73.400 ευρώ για καθένα από το τρίτο παιδί και πάνω. Ο φόρος υπολογιζόταν μεσυντελεστές από 0,354% έως 0,944% επί της αντικειμενικής αξίας, για τα φυσικά πρόσωπα. Ο ΦΜΑΠ διατηρήθηκε για αρκετά χρόνια και το 2009 επανήλθε ως φόρος ακίνητης περιουσίας (ΦΑΠ) που αρχικά είχε όριο τις 400.000 ευρώ αντικειμενική αξία και άνω. Στη συνέχεια το 2010 το όριο επιβολής ΦΑΠ υποχώρησε στις 300.000 ευρώ για να καταλήξει το 2011 στις 200.000 ευρώ αντικειμενική αξία.Οπως προαναφέρθηκε, σε κάθε περίπτωση απαραίτητη προϋπόθεση είναι η εξίσωση των τιμών των ακινήτων να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του έτους, κάτι το οποίο όπως σημείωσε ο ίδιος αξιωματούχος είναι εξαιρετικά δύσκολο.
Σύμφωνα με κυβερνητικό αξιωματούχο, εφόσον επιτευχθεί ο δύσκολος στόχος της εξίσωσης των αξιών των ακινήτων, θα κατατεθεί στη Βουλή σχέδιο νόμου με το οποίο αφενός θα αναπροσαρμοστούν οι αξίες των ακινήτων, αφετέρου θα αντικατασταθεί ο ενιαίος φόρος ιδιοκτησίας ακινήτων με τον φόρο μεγάλης ακίνητης περιουσίας.
Στόχος της κυβέρνησης, όπως ανέφερε ο αξιωματούχος, είναι σε κάθε περίπτωση να βεβαιώνονται έσοδα 3,2 δισ. ευρώ όπως προβλέπει και η συμφωνία με τους πιστωτές της χώρας, ωστόσο είναι θέμα πολιτικής της κυβέρνησης το πώς θα επιμερίζεται ο φόρος. Δηλαδή, όπως επισήμανε, στις προθέσεις της κυβέρνησης είναι να ελαφρύνει τις χαμηλές ιδιοκτησίες και να μεταφέρει το βάρος στις υψηλότερες. Αυτό σημαίνει ότι για να επιτευχθεί ο στόχος των 3,2 δισ. ευρώ, η κυβέρνηση θα αυξήσει δραματικά τη φορολογία για όσους κατέχουν ακίνητα πάνω από κάποια αξία, αναφέρει το δημοσίευμα.Προφανώς, για αυτούς οι φόροι θα είναι σημαντικά υψηλότεροι από αυτούς που καταβάλλονται σήμερα, και αυτό, καθώς τα χαμηλής αξίας ακίνητα θα απαλλαγούν από τον φόρο. Σημειώνεται ότι τα έσοδα του Δημοσίου από τον ΦΑΠ του 2011 με αφορολόγητο όριο 200.000 ήταν περίπου 800 εκατ. ευρώ και αφορούσαν 560.000 ιδιοκτήτες ακινήτων.
πηγή
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)