Νέο άρθρο του Μίκη Θεοδωράκη για την ονομασία της ΠΓΔΜ - Οι διαβουλεύσεις υπό τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη






Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/kosmos/neo-arthro-toy-miki-theodoraki-gia-tin-onomasia-tis-pgdm-oi-diavoyleyseis-ypo-ton#ixzz56DormFGj
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Άγνωστες πτυχές της συζήτησης που έγινε την εποχή της διακυβέρνησης Μητσοτάκη για το Μακεδονικό ζήτημα αποκαλύπτει ο Μίκης Θεοδωράκης με άρθρο του στην εφημερίδα τα «ΝΕΑ»
Στο άρθρο του στην εφημερίδα τα «ΝΕΑ», ο Μίκης Θεοδωράκης απαντώντας σε άρθρο του αναπληρωτή υπουργού Εξωτερικών Γιώργου Κατρούγκαλου στην εφημερίδα με τίτλο «Λύτρωση από τον Αλυτρωτισμό», αναφέρεται σε ιστορικά γεγονότα που μας οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση για προσπάθειες επίλυσης του ονοματολογικού της πΓΔΜ, τονίζει ότι οι Σκοπιανοί συμπεριφέρονται απέναντί μας με εχθρικό τρόπο και αποκαλύπτει τις συζητήσεις που είχε με τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη για το θέμα πριν το κρίσιμο υπουργικό συμβούλιο αλλά και το Συμβούλιο Αρχηγών που ακολούθησε. 
Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο:

Ο κ. Κατρούγκαλος στο άρθρο του («Λύτρωση από τον Αλυτρωτισμό», «ΤΑ ΝΕΑ» 19.1.2018) αναφέρεται σε έναν «έντιμο» συμβιβασμό σχετικά με το όνομα «Μακεδονία». Θα αποδείξω ότι υπάρχουν περιπτώσεις που δεν επιδέχονται συμβιβασμούς, όπως είναι η παραχάραξη της Ιστορίας που θίγει τα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Δηλαδή θέματα Αρχών και Εθνικού συμφέροντος. Ιδιαίτερα όταν μπορούν να οδηγήσουν στην απώλεια μέρους της εθνικής μας ακεραιότητας.
Στο σημείο αυτό θα ήθελα να απαντήσω στο επιχείρημα ότι τα Σκόπια είναι μια μικρή χώρα και επομένως δεν υπάρχει λόγος ανησυχίας. Πράγματι, είναι μικρή χώρα. Όταν όμως πίσω από τα Σκόπια κρύβεται κάποια μεγάλη διεθνής δύναμη, τότε οι ισορροπίες ανατρέπονται. Και ο νοών νοείτω...
Άλλωστε και μόνο το γεγονός ότι οι Σκοπιανοί συμπεριφέρονται απέναντί μας με έναν τόσο θρασύ και εχθρικό τρόπο, αποδεικνύει ότι γνωρίζουν ότι υποστηρίζονται από διεθνείς δυνάμεις φιλικές λόγω της γενικότερης πολιτικής τους στον χώρο των Βαλκανίων. 
Εξάλλου οι αναμνήσεις από την εποχή της διάλυσης της Γιουγκοσλαβίας είναι νωπές.
Το γεγονός ότι πολλές χώρες έχουν δεχθεί την ονομασία «Μακεδονία» για τα Σκόπια - Βαρδάρη, όπως είναι το πραγματικό τους όνομα, αποδεικνύει ότι γι' αυτές τις χώρες δεν έχει σημασία η αλήθεια αλλά οι διάφορες σκοπιμότητες. Όπως λ.χ. η Ρωσία και όσοι την ακολουθούν, γιατί οι Σκοπιανοί είναι Σλάβοι. Οι Τούρκοι και οι Άραβες, γιατί είναι μουσουλμάνοι. Και οι ΗΠΑ και τα κράτη του ΝΑΤΟ, γιατί έτσι εξυπηρετούνται τα σχέδιά τους στα Βαλκάνια. 
Στο βάθος δεν μπορεί να μη γνωρίζουν ότι γελοιοποιούνται συνυπογράφοντας την κωμικοτραγική πρωτοβουλία του Τίτο και των Σκοπιανών να βαπτισθούν από Σλάβοι Μακεδόνες - απόγονοι του Μεγάλου Αλεξάνδρου παραβλέποντας το χάσμα των χιλίων ετών που χωρίζει την κάθοδό τους στα Βαλκάνια το 700 μ.Χ. από τους Έλληνες Μακεδόνες των 300 και πλέον ετών προ Χριστού. Κωμικό, γιατί κανείς δεν μπορεί να αλλάξει την Ιστορία και τραγικό για την τραυματισμένη Ελλάδα λόγω των θυσιών της στην πάλη κατά του χιτλερισμού και του εμφυλίου πολέμου που ακολούθησε και που μας οδήγησε στα όρια μιας εθνικής καταστροφής.
Για τους λόγους αυτούς η Ελλάδα δεν αντέδρασε εγκαίρως όταν ο Τίτο αποφάσισε να δώσει το όνομα «Μακεδονία» σε μια επαρχία της Γιουγκοσλαβίας εντελώς αυθαίρετα, εκμεταλλευόμενος την τραγική μας θέση.
Θα αναφερθώ στο παράδειγμα της Δυτικής Γερμανίας, η οποία έμεινε ως το τέλος ακλόνητη στην απόφασή της να μην αναγνωρίσει την Ανατολική Γερμανία τη στιγμή που δεκάδες χώρες είχαν συνάψει μαζί της διπλωματικές σχέσεις. Με ποιο επιχείρημα; Το ότι θεωρούσαν πως δεν μπορεί η αποδοχή από τους άλλους να παραχαράξει τελεσίδικα την Ιστορία, αλλά μονάχα η δική τους ψήφος. Και στο τέλος δικαιώθηκαν! Το ίδιο θα πρέπει να κάνουμε κι εμείς γνωρίζοντας ότι η παραχάραξη της Ιστορίας σε σχέση με το όνομα της Μακεδονίας δεν μπορεί να θεωρηθεί ως τετελεσμένο γεγονός παρά μονάχα με τη δική μας ψήφο.
Και τώρα περνώ στις κρυμμένες αλήθειες της εποχής της διακυβέρνησης Μητσοτάκη στη δεκαετία του 1990:
Το θέμα των Σκοπίων ανέκυψε το Νοέμβριο του '91. Επειδή τα Σκόπια είχαν δραστηριοποιηθεί με το Σύνταγμα και με την προπαγάνδα την οποία έκαναν, αποφάσισε η κυβέρνηση να φέρει το θέμα στο Υπουργικό Συμβούλιο. Ο Σαμαράς ήδη ευρίσκετο στις Βρυξέλλες στο Συμβούλιο Υπουργών. Ήταν Παρασκευή αυτή η κρίσιμη συνάντηση. Έρχεται λοιπόν στην ημερήσια διάταξη το θέμα των Σκοπίων. Με εισήγηση φυσικά του προέδρου της κυβέρνησης, του κ. Μητσοτάκη.
Την προηγουμένη τον επισκέφθηκα στο γραφείο του, στου Μαξίμου, και του είπα ότι «χαίρομαι που θα συζητηθεί το πρόβλημα αυτό, γιατί είναι ένα πρόβλημα για το οποίο εσείς οι Έλληνες πολιτικοί θα πρέπει να ντρέπεστε διότι αφήσατε από το 1944 να αιωρείται το όνομα Μακεδονία, έστω και στα πλαίσια της Γιουγκοσλαβίας». Του διεμήνυσα, λοιπόν, ότι ήρθε η στιγμή της εθνικής αποκατάστασης.
«Αύριο στο Υπουργικό Συμβούλιο να θέσεις για πρώτη φορά το θέμα του ονόματος. Διότι αν δεν το θέσεις, θ' αποκαλύψω γράμματα και μπροσούρες που μιλάνε για Μεγάλη Μακεδονία». Μου λέει, «μην το συζητάς, εάν το κάνουμε θα απομονωθούμε διεθνώς». «Υπάρχει», πρόσθεσα, «και ένας άλλος λόγος πιο σοβαρός ακόμα. Ότι αυτή τη στιγμή που πηγαίνουμε σε εθνική διάλυση, το εθνικό κύτταρο δεν λειτουργεί. Όλα διαλύονται καθημερινά. Αυτός είναι ένας στόχος που μπορεί να συσπειρώσει σήμερα. Σ' όλη αυτή την πολιτική που ασκείται στον λαϊκισμό, ας προτάξουμε και ένα ιδανικό μπροστά, να συσπειρωθούμε όλοι μαζί».
Μου απάντησε «αυτή την ατιμία δεν πρόκειται να την κάνω ποτέ στον ελληνικό λαό. Είναι κάτι που δεν το πιστεύω. Θα μας απομονώσει. Και σε παρακαλώ πολύ, αύριο στο Υπουργικό Συμβούλιο να μην επιμείνεις. Άσε να κάνω την εισήγηση και σε παρακαλώ πολύ να μη θέσεις τέτοιο θέμα. Γιατί το θεωρώ ανώριμο και δεν προχωρεί».
Την επομένη στο Υπουργικό Συμβούλιο είδε ότι ήμουν συνοφρυωμένος και είχα αποφασίσει να μιλήσω. Είπε ότι σήμερα θα αποφασίσουμε για τις οδηγίες που θα δώσουμε στον Αντώνη Σαμαρά στις Βρυξέλλες και θα επιδιώξουμε να γίνει θέση της Κοινότητας. Ποιες είναι αυτές; 1) Όρος, ότι τα Σκόπια θα πρέπει να σταματήσουν την ανθελληνική προπαγάνδα και να απαλείψουν τα επιλήψιμα σημεία από το Σύνταγμά τους. 
«Συμφωνείτε;». «Συμφωνούμε», απάντησαν οι υπουργοί. Πάει αυτό, κλείσαμε. «Μια στιγμή, κ. πρόεδρε», του λέει ο Αθανάσιος Κανελλόπουλος. «Τι συμβαίνει, Θανάση;» «Υπάρχει ένα δεύτερο σημείο που θα πρέπει να προσθέσουμε». «Ποιο είναι;». «Το θέμα της εθνικότητας». «Γιατί δεν υπάρχει μακεδονική εθνικότητα. Εδώ πρόκειται για παραμόρφωση της Ιστορίας. Συμφωνείτε;». Συμφωνούμε.
Δύο λοιπόν όροι. Ζητάω ξαφνικά τον λόγο. «Μίκη, περί τίνος πρόκειται;». «Υπάρχει ένα τρίτο σημείο, κύριε πρόεδρε». «Ποιο;». «Το όνομα Μακεδονία». «Τι εννοείς;». Και πήγε να το κλείσει. Οι υπουργοί όμως επέμεναν να μιλήσω. Αναπτύσσω λοιπόν τις απόψεις μου: Το όνομα Μακεδονία είναι το όχημα, με το οποίο περνάνε την προπαγάνδα τους. Λέγοντας ότι είναι Μακεδόνες, όλη η Μακεδονία, η Βόρειος Ελλάδα είναι υπό ελληνική κατοχή!
Δηλαδή η ουσία είναι εκεί. Έγινε μια ασχήμια πενήντα ολόκληρα χρόνια, ας κάνουν την αυτοκριτική τους εκείνοι που το δέχτηκαν, αλλά από δω και μπρος πρέπει να αρχίσουμε μια νέα ιστορία. Είμαστε υπεύθυνοι μπροστά στον ελληνικό λαό. Να τελειώσει η καπηλεία. Ενθουσιάζονται οι υπουργοί και λένε «κύριε πρόεδρε συμφωνούμε». Τι να κάνει ο Μητσοτάκης, είπε «γράψτε και Μακεδονία». Έτσι προστέθηκε το «Μακεδονία».
Βέβαια τότε δεν μπορούσα να προβλέψω την αντίδραση της διεθνούς κοινής γνώμης στο αυταπόδεικτο δίκαιό μας. Αντίθετα, ήμουν βέβαιος ότι η Ευρώπη και λόγω του ότι ήμασταν στην ΕΟΚ θα ενίσχυε το αίτημά μας. Όπως επίσης δεν μπορούσα να προβλέψω ότι ένα τόσο ευαίσθητο εθνικό θέμα θα γινόταν αντικείμενο μιας άγριας και τόσο επιζήμιας εθνικά κομματικής εκμετάλλευσης.
Μέσα σ' αυτό το κλίμα σύγχυσης και εσωκομματικών αντιπαραθέσεων κι ενώ το αίτημα για κάθαρση είχε καταλαγιάσει, υπέβαλα την παραίτησή μου από το υπουργικό αξίωμα για να παραιτηθώ στη συνέχεια και από το βουλευτικό.
Αυτή είναι η ιστορική αλήθεια που σκεπάστηκε, γιατί για το πάντοτε άγρυπνο και κυρίαρχο Σύστημα της Εθνικοφροσύνης ήταν απαράδεκτο για έναν αριστερό να προβάλει και τελικά να επιβάλει την πατριωτική αντιμετώπιση αυτού του τόσο κρίσιμου εθνικού προβλήματος για το οποίο ήσαν υπεύθυνες όλες οι κυβερνήσεις από το 1944 έως σήμερα. Γιατί και σήμερα ακόμα οι κυβερνώντες ουσιαστικά σύρονται από τις ΗΠΑ και το ΝΑΤΟ σ' αυτή την αναζωπύρωση του θέματος αυτού γνωρίζοντας, όπως όλος ο κόσμος, ότι πίσω της κρύβεται η επιδίωξη να γίνουν τα Σκόπια μέλος του ΝΑΤΟ...
Και κλείνω σημειώνοντας ότι η απόφαση εκείνου του Υπουργικού Συμβουλίου υπήρξε το όχημα που οδήγησε στην απόφαση του συμβουλίου των πολιτικών αρχηγών στα 1992 να αρνηθεί η Ελλάδα το όνομα «Μακεδονία» στα Σκόπια.
Αθήνα, 19.1.2018


Διαβάστε περισσότερα: http://www.alfavita.gr/arthron/kosmos/neo-arthro-toy-miki-theodoraki-gia-tin-onomasia-tis-pgdm-oi-diavoyleyseis-ypo-ton#ixzz56DoUv5Ve
Follow us: @alfavita on Twitter | alfavita.gr on Facebook

Εφιάλτης: Ερχονται κατασχέσεις περιουσίας για 1,7 εκατ. οφειλέτες


Οι κατασχέσεις στους τραπεζικούς λογαριασμούς των οφειλετών τρέχουν με τα χίλια και φέρνουν ζεστό χρήμα στα κρατικά ταμεία
Υπό το φόβο κατάσχεσης ή δέσμευσης της περιουσίας τους, βρίσκονται περισσότεροι από 1,7 εκατομμύρια Ελληνες οι οποίοι έρχονται να προστεθούν στους άνω του ενός εκατομμυρίου που ήδη έχουν ζήσει τον εφιάλτη των κατασχέσεων τραπεζικών λογαριασμών, μισθών, συντάξεων, λοιπών περιουσιακών στοιχείων....Η κατάσταση των νοικοκυριών είναι απελπιστική και αποδεικνύει ότι μπορεί τα μακροοικονομικά νούμερα να ευημερούν, η καθημερινότητα ωστόσο, είναι εντελώς διαφορετική.Είναι χαρακτηριστικό ότι παρά το γεγονός ότι τα ληξιπρόθεσμα χρέη κατέγραψαν ένα ακόμη αρνητικό ρεκόρ, φτάνοντας σχεδόν τα 102 δισ. ευρώ, οι οφειλέτες αυξάνονται καθώς αδυνατούν να πληρώσουν ακόμη τη δόση από τη ρύθμιση που έχουν κάνει.Ούτε οι περίπου 500 κατασχέσεις κάθε ημέρα δεν μπορούν να ανακόψουν την πορεία των απλήρωτων οφειλών που αυξάνονται μήνα με το μήνα, διογκώνοντας το ιδιωτικό χρέος και απειλώντας να τινάξουν στον αέρα την οικονομία.Οι κατασχέσεις στους τραπεζικούς λογαριασμούς των οφειλετών έφεραν πάνω από 5 δις ευρώ το 2017, την ώρα που τα ληξιπρόθεσμα χρέη εκτοξεύτηκαν και αγγίζουν τα 102 δις ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου. Μόνο τον τελευταίο μήνα του 2017 οι φόροι που δεν πλήρωσαν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις ανήλθαν σε 1,3 δις. ευρώ ενώ τα νέα χρέη που προστέθηκαν πέρυσι στην τεράστια δεξαμενή των ληξιπρόθεσμων οφειλών έφθασαν τα 12,931 δις. ευρώ.
Συγκεκριμένα, τον εφιάλτη των κατασχέσεων έχουν ήδη ζήσει 1.050.077 φορολογούμενοι ενώ ανοιχτοί σε αναγκαστικά μέτρα (κατασχέσεις και δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων) βρίσκονται ακόμη 1.744.115 οφειλέτες. Με χρέη στην εφορία εμφανίζονται 4.068.857 φορολογούμενοι.
Αποκαλυπτικά στοιχεία
Τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων είναι αποκαλυπτικά :

- Στο τέλος Δεκεμβρίου 2017 οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορολογούμενων προς το δημόσιο διαμορφώθηκαν στα 101,85 δις ευρώ.

- Οι νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορολογούμενων, δηλαδή αυτές που δημιουργήθηκαν το 2017 διαμορφώθηκαν σε 12,931 δις ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 1,3 δις. ευρώ σε σχέση με τον Νοέμβριο και σχεδόν όλο το ποσό αφορά φορολογικές υποχρεώσεις που έμειναν απλήρωτες από τους φορολογούμενους (πχ ΕΝΦΙΑ, φορολογικά πρόστιμα, ΦΠΑ κλπ).

- 4.068.857 άτομα έχουν χρέη στην Εφορία. Τον Δεκέμβριο ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 138.260 άτομα.

- Η ΑΑΔΕ έχει ήδη επιβάλλει μέτρα αναγκαστικής είσπραξης σε πάνω από ένα εκατομμύριο οφειλέτες της. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των φορολογούμενων στους οποίους έχουν επιβληθεί κατασχέσεις διαμορφώθηκε το Δεκέμβριο σε 1.050.077 παρουσιάζοντας μέσα σε έναν μόνο μήνα αύξηση κατά 14.781 οφειλέτες.

- Μέσω του μπαράζ των κατασχέσεων και των ρυθμίσεων εισπράχθηκαν 5,069 δις. ευρώ από τα οποία 2,687 δις. από παλαιά χρέη και 2,391 δις. ευρώ από νέες οφειλές.


Πηγή

ΟΑΕΔ: Επίδομα ανεργίας σε απλήρωτους εργαζόμενους – Ποιοι μπαίνουν στη ρύθμιση – Τα δικαιολογητικά


Επίδομα ανεργίας μπορούν να εξασφαλίσουν χιλιάδες εγκλωβισμένοι εργαζόμενοι που μένουν όμηροι καθυστέρησης δεδουλευμένων μισθών, λύνοντας τη σχέση τους με εξώδικο ή αγωγή κατά του εργοδότη τους.
Οριστικοποιώντας διάταξη νόμου που προώθησε τον Σεπτέμβριο στη Βουλή η υπουργός Εργασίας, Έφη Ατχσιόγλου, ο ΟΑΕΔ εξέδωσε εγκύκλιο για τη διαδικασία απόδοσης επιδόματος ανεργίας σε μισθωτούς, οι οποίοι θεωρούν απόλυση τη μονομερή βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας τους.
Η επιδότηση είναι δύο ταχυτήτων:
Άμεση με βάση το εξώδικο ή την αγωγή, αλλά τελεί υπό αναίρεση και ενέχει κίνδυνο επιστροφής χρημάτων σε περίπτωση που το δικαστήριο δεν δικαιώσει τον εργαζόμενο, εκ των υστέρων και αναδρομική μετά την τελεσίδικη δικαστική απόφαση.
Την «ταχύτητα» με την οποία θα λάβει το επίδομα ανεργίας την επιλέγει ο ίδιος ο ασφαλισμένος με ειδική Υπεύθυνη Δήλωση που συνοδεύει την αίτηση επιδότησής του.
Στη διάταξη μπορούν να υπαχθούν και όσοι βρίσκονται σε επίσχεση εργασίας. Σε αυτές τις περιπτώσεις η εξώδικη δήλωση συνιστά παραίτηση από το δικαίωμα και το επίδομα της επίσχεσης.Ο εργαζόμενος επιδοτείται εφόσον υποβάλει αίτητη στον ΟΑΕΔ εντός 60 ημερών από την επίδοση στον εργοδότη του εξώδικου ή της αγωγής, προσκομίζοντας και την έκθεση επιδότητης.
Χρήση της διάταξης μπορούν να κάνουν όσοι υποβάλλουν ή έχουν υποβάλει αίτηση τακτικής επιδότησης από 13/09/2017 και εξής.
Ο ΟΑΕΔ προβαίνει σε έκδοση δελτίου ανεργίας και δίνει επίδομα άμεσα ή αναδρομικά ως εξής:
Α. Άμεσα με εξώδικο ή αγωγή. Πρόκειται για πρόδρομη, υπό αίρεση, επιδότηση, εφόσον χορειγείται πριν αποδεχθεί η καταγγελία της σύμβασης.
Γίνεται με δύο τρόπους:

Α1. Με εξώδικο: Ο ασφαλισμένος αναλαμβάνει την υποχρέωση να προσκρομίσει εντός 6 μηνών από την υποβολή της αίτησης δικαιολογητικά από τα οποία προκύπτει η απόλυση. Αν δεν τα προσκομίσει εντός 6μήνου, ανακαλείται το δελτίο ανεργίας και η επιδότησή του ενώ πρέπει να επιστρέψει τα ποσά που έλαβε.
Δεσμεύεται να προσκομίσει:
Δικαιολογητικά για την καταβολή μέρους ή εξόφληση της αποζημίωσης. Η επιδότητση συνεχίζεται καθώς αποδεικνύεται η απόλυση. Το πρόβλημα λύνεται εξωδικαστικά. Δεν απαιτείται έντυπο καταγγελίας σύμβασης.
Την αγωγή που τελικά κατέθεσε. Η επιδότηση καταβάλλεται αλλά παραμένει υπό αίρεση μέχρι να τελεσιδικήσει η υπόθεση. Εργοδότης και εργαζόμενος έχουν παράληλη υποχρέωση να προσκομίσουν στον ΟΑΕΔ, αντίγραφο της τελεσίδικης απόφασης εντός 60 ημερών από τη δημοσίευση, αλλιώς κινδυνεύει με πρόστιμο 300 ευρώ.

Α.2. Με εξαρχής αγωγή: Ο ασφαλισμένος δεσμεύεται μόνο για την προσκόμιση της τελεσίδικης απόφασης εντός 60 ημερών επί ποινή προστίμου 300 ευρώ.
Τελεσίδικη απόφαση:
Σύμφωνα με το «Έθνος», η επιδότηση ανακαλείται και καταλογίζεται ως χρέος το σύνολο των καταβληθέντων επιδομάτων – χωρίς να ανακαλείται το δελτίο ανεργίας – αν με την τελεσίδικη απόφαση δεν αναγνωρίζεται η μονομερής βλαπτική μεταβολή των όρων εργασίας του ασφαλισμένου ως καταγγελία της σύμβασης εργασίας του αλλά ως παραίτησή του.
Β. Αναδρομικά, αφού η καταγγελία της σύμβασης αναγνωριστεί με τελεσίδικη δικαστική απόφαση. Ο ασφαλισμένος υποβάλλει αγωγή στον εργοδότη και αίτηση στον ΟΑΕΔ. Ο οργανισμός θέτει την αίτηση σε εκκρεμότητα μέχρι να εκδοθεί η τελεσίδικη δικαστική απόφαση, την οποία ο ασφαλισμένος υποχρεούται να προσκομίσει εντός 60 ημερών από τη δημοσίευσή της. Εφόσον αναγνωρίζεται η καταγγελία της σύμβασης, ο ασφαλισμένος λαμβάνει αναδρομικά το σύνολο της επιδότησης. Δικαστική απόρριψη της αγωγής συνεπάγεται απόρριψη και του αιτήματος. Οι ασφαλισμένοι ιπου προσφεύγουν στα δικαστήρια, διατηρούν το δικαίωμά τους να υποβάλλουν αίτηση ακόμα και 60 ημέρες μετά τη δημοσίευση της τελεσίδικης απόφασης.

«Τρέχουν» με χίλια οι κατασχέσεις σε λογαριασμούς


Πάνω από 5 δισ. ευρώ εισπράχθηκαν το 2017 από τις κατασχέσεις καταθέσεων αλλά και τις ρυθμίσεις που «τρέχουν» την ώρα που τα ληξιπρόθεσμα χρέη εκτοξεύτηκαν στα 101,2 δισ. ευρώ στο τέλος Δεκεμβρίου.Την ίδια στιγμή, τον Δεκέμβριο του 2017 οι φόροι που δεν πλήρωσαν τα νοικοκυριά και οι επιχειρήσεις ανήλθαν σε 1,3 δισ. ευρώ ενώ τα νέα χρέη που προστέθηκαν πέρυσι στην τεράστια δεξαμενή των ληξιπρόθεσμων οφειλών έφθασαν τα 12,931 δις. ευρώ.
Τον εφιάλτη των κατασχέσεων έχουν ήδη ζήσει 1.050.077 φορολογούμενοι ενώ ανοιχτοί σε αναγκαστικά μέτρα (κατασχέσεις και δεσμεύσεις περιουσιακών στοιχείων) βρίσκονται ακόμη 1.744.115 οφειλέτες. Με χρέη στην εφορία εμφανίζονται 4.068.857 φορολογούμενοι.
Αποκαλυπτικά είναι τα στοιχεία της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων σύμφωνα με τα οποία στο τέλος Δεκεμβρίου 2017 οι συνολικές ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορολογούενων προς το δημόσιο διαμορφώθηκαν στα 101,85 δις ευρώ.
Οι νέες ληξιπρόθεσμες οφειλές των φορολογούμενων, δηλαδή αυτές που δημιουργήθηκαν το 2017 διαμορφώθηκαν σε 12,931 δις ευρώ παρουσιάζοντας αύξηση 1,3 δις. ευρώ σε σχέση με τον Νοέμβριο και σχεδόν όλο το ποσό αφορά φορολογικές υποχρεώσεις που έμειναν απλήρωτες από τους φορολογούμενους (πχ ΕΝΦΙΑ, φορολογικά πρόστιμα, ΦΠΑ κλπ).
Επίσης, 4.068.857 άτομα έχουν χρέη στην Εφορία. Τον Δεκέμβριο ο αριθμός τους μειώθηκε κατά 138.260 άτομα. Η ΑΑΔΕ έχει ήδη επιβάλλει μέτρα αναγκαστικής είσπραξης σε πάνω από ένα εκατομμύριο οφειλέτες της. Συγκεκριμένα, ο αριθμός των φορολογούμενων στους οποίους έχουν επιβληθεί κατασχέσεις διαμορφώθηκε το Δεκέμβριο σε 1.050.077 παρουσιάζοντας μέσα σε έναν μόνο μήνα αύξηση κατά 14.781 οφειλέτες.
Μέσω του μπαράζ των κατασχέσεων και των ρυθμίσεων εισπράχθηκαν 5,069 δις. ευρώ από τα οποία 2,687 δις. από παλαιά χρέη και 2,391 δις. ευρώ από νέες οφειλές.


Κοινωνικό Τιμολόγιο ΔΕΗ: Τα νέα κριτήρια ένταξης -Πότε ξεκινούν οι αιτήσεις (πίνακες)


Διευρύνεται το πεδίο εφαρμογής του Κοινωνικού Οικιακού Τιμολογίου (ΚΟΤ) ηλεκτρικής ενέργειας με την αύξηση τουλάχιστον κατά 20% των εισοδηματικών ορίων υπαγωγής σε αυτό για τις πολύτεκνες οικογένειες και τα νοικοκυριά με πολυάριθμα μέλη, σύμφωνα με την απόφαση του υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας.


Σύμφωνα με το aftodioikisi.gμε την ίδια απόφαση λαμβάνονται μέτρα πρόληψης πιθανής κατάχρησης του ΚΟΤ από εύπορους καταναλωτές με την εισαγωγή και περιουσιακών κριτηρίων πέρα από τα εισοδηματικά ενώ καταργείται η απένταξη των καταναλωτών που υπερβαίνουν τη μέγιστη κατανάλωση μέχρι 10%.
Η ηλεκτρονική πλατφόρμα για την υποβολή των αιτήσεων υπαγωγής στο νέο ΚΟΤ θα ανοίξει τις 15 Φεβρουαρίου. Οι αιτήσεις θα κατατίθενται στο νέο σύστημα που είχε ενεργοποιηθεί για το κοινωνικό μέρισμα και το οποίο θα τηρείται από την Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση Κοινωνικής Ασφάλισης. Θα υπάρξει μια μεταβατική περίοδος μέχρι την 30η Απριλίου, κατά την οποία όλοι οι δικαιούχοι θα έχουν το χρόνο να υποβάλουν τη νέα αίτηση ένταξης, με βάσει τα νέα στοιχεία, ακόμα κι αν υπάγονται ήδη στο ΚΟΤ.
Το νέο ΚΟΤ, σύμφωνα με ανακοίνωση του Υπουργείου, αποτελεί μία παρέμβαση σταθμό στη διαρκή μάχη της κυβέρνησης για την καταπολέμηση της ενεργειακής φτώχειας στη χώρα. Με αυτό εισάγονται νέα κριτήρια που το καθιστούν δικαιότερο, εστιάζοντας στους πλέον ευάλωτους καταναλωτές. Προβλέπονται εκπτώσεις έως και 70% για όσους έχουν εξαιρετικά χαμηλά εισοδήματα, ποσοστό υπερδιπλάσιο εκείνου που ίσχυε με το προηγούμενο σύστημα. Συγκεκριμένα καθιερώνονται δύο κατηγορίες ΚΟΤ:
Στην πρώτη κατηγορία υπάγονται όσοι πληρούν τα κριτήρια λήψης Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης (ΚΕΑ). Αυτοί θα έχουν έκπτωση στην τιμή του ρεύματος (ανταγωνιστικό τιμολόγιο) 75 ευρώ/MWhκαι απαλλαγή από χρεώσεις χρήσης δικτύου (ΔΕΔΔΗΕ) και διανομής (ΑΔΜΗΕ). Στο σύνολο του τιμολογίου εκτιμάται ότι η έκπτωση φτάνει το 70%.
Στη δεύτερη κατηγορία υπάγονται όσοι πληρούν κριτήρια αντίστοιχα με εκείνα που ορίστηκαν για τη λήψη κοινωνικού μερίσματος. Σε αυτή την περίπτωση η έκπτωση στην τιμή του ρεύματος είναι 45 ευρώ/MWh, με αποτέλεσμα στο σύνολο του τιμολογίου η έκπτωση να διαμορφώνεται περί του 35%.
Μετά από τις βελτιωτικές παρεμβάσεις ο πίνακας με τα εισοδηματικά κριτήρια για τη δεύτερη κατηγορία διαμορφώνεται ως εξής:
1 άτομο9.000 ευρώ
μονογονεϊκή + 1 ανήλικοςή
2 ενήλικοι
13.500 ευρώ
μονογονεϊκή + 2 ανήλικοιή
2 ενήλικοι + 1 ανήλικος
15.750 ευρώ
μονογονεϊκή + 3 ανήλικοιή
2 ενήλικοι + 2 ανήλικοι
ή
3 ενήλικοί
18.000 ευρώ
μονογονεϊκή + 4 ανήλικοιή
2 ενήλικοι + 3 ανήλικοι
ή
3 ενήλικοί + 1 ανήλικος
24.750 ευρώ(από
20.250 ευρώ)
μονογονεϊκή + 5 ανήλικοιή
2 ενήλικοι + 4 ανήλικοι
ή
3 ενήλικοί + 2 ανήλικος
ή
4 ενήλικοι
27.000 ευρώ(από
22.500 ευρώ)
Επίσης, η συνολική φορολογητέα αξία ακίνητης περιουσίας όλων των μελών του νοικοκυριού, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 120.000 ευρώ για νοικοκυριά με ένα μέλος. Προσαυξάνεται κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος μέχρι το ποσό των 180.000.
Σχετικά με την πρώτη κατηγορία, που αφορά τα κριτήρια λήψης του Κοινωνικού Εισοδήματος Αλληλεγγύης, ισχύουν τα εξής:
Η συνολική αξία της ακίνητης περιουσίας του νοικοκυριού δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των 90.000 ευρώ για το μονοπρόσωπο νοικοκυριό, προσαυξανόμενη κατά 15.000 ευρώ για κάθε πρόσθετο μέλος και έως 150.000 ευρώ.
Η αντικειμενική δαπάνη της κινητής περιουσίας του νοικοκυριού (επιβατικά ΙΧ αυτοκίνητα ή και δίκυκλα) δεν μπορεί να υπερβαίνει στο σύνολό της το ποσό των 6.000 ευρώ.
iii.    Το συνολικό ύψος εισοδήματος, έως έξι μήνες πριν από την υποβολή της αίτησης, δεν μπορεί να υπερβαίνουν τα ποσά στον παρακάτω πίνακα.
1 άτομο1.200 ευρώ
μονογονεϊκή + 1 ανήλικοςή
2 ενήλικοι
1.800 ευρώ
μονογονεϊκή + 2 ανήλικοιή
2 ενήλικοι + 1 ανήλικος
2.100 ευρώ
μονογονεϊκή + 3 ανήλικοιή
2 ενήλικοι + 2 ανήλικοι
ή
3 ενήλικοί
2.400 ευρώ
μονογονεϊκή + 4 ανήλικοιή
2 ενήλικοι + 3 ανήλικοι
ή
3 ενήλικοί + 1 ανήλικος
2.700 ευρώ
μονογονεϊκή + 5 ανήλικοιή
2 ενήλικοι + 4 ανήλικοι
ή
3 ενήλικοί + 2 ανήλικος
ή
4 ενήλικοι
3.000 ευρώ

Με τις αλλαγές που εισάγονται αντιμετωπίζονται περιπτώσεις καταχρηστικής υπαγωγής στο ΚΟΤ, ώστε να βελτιωθεί η στόχευση του συστήματος και να εξοικονομηθούν πόροι για τη χρηματοδότηση των μεγαλύτερων ελαφρύνσεων προς τους πλέον ευάλωτους καταναλωτές:
Αλλάζουν τα κριτήρια υπαγωγής, ώστε να μην λαμβάνεται υπόψη μόνο το εισόδημα αλλά η συνολικότερη περιουσιακή εικόνα του νοικοκυριού. Αποκλείονται, έτσι, περιπτώσεις, όπως βίλες εκατοντάδων τετραγωνικών σε «ακριβές» περιοχές, οι ιδιοκτήτες των οποίων διαθέτουν υπερπολυτελή αυτοκίνητα και εισόδημα από καταθέσεις εξωτερικού αλλά εμφανίζουν χαμηλό εισόδημα και είναι ενταγμένοι στο κοινωνικό τιμολόγιο.
Λαμβάνονται υπόψη εισοδήματα και περιουσία όλων των ατόμων που κατοικούν στο νοικοκυριό και που φιλοξενούνται από τον κύριο δικαιούχο. Αποκλείονται, έτσι, περιπτώσεις όπου δικαιούχος δηλώνεται ο ενήλικας με το χαμηλότερο εισόδημα (π.χ. συνταξιούχος), ενώ στο ίδιο σπίτι μένουν και άλλοι ενήλικες με υψηλότερα εισοδήματα.
Οι πολύτεκνοι εισάγονται στο ΚΟΤ με τα αντίστοιχα κριτήρια (μέχρι σήμερα υπήρχε μόνο το τιμολόγιο πολυτέκνων της ΔΕΗ, όπου δεν υπήρχαν εισοδηματικά κριτήρια). Αποκλείονται, έτσι, περιπτώσεις ιδιαίτερα εύπορων πολιτών με τέσσερα ή περισσότερα τέκνα, που επωφελούνταν των εκπτώσεων, ενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στους πολύτεκνους που δικαιούνται τις εκπτώσεις να τις λάβουν και από άλλους προμηθευτές πλην της ΔΕΗ.
Επιπλέον, καταργείται η απένταξη σε περιπτώσεις υπέρβασης της μέγιστης κατανάλωσης μέχρι 10%. Με το νέο πλαίσιο, οι ευπαθείς κοινωνικές ομάδες δεν θα απεντάσσονται, αλλά θα τιμολογούνται με τις ανταγωνιστικές χρεώσεις των προμηθευτών ηλεκτρικής ενέργειας μόνο για την υπερβάλλουσα κατανάλωση.
Πηγή: aftodioikisi.gr

Κατά 600 δισ. ευρώ μειώθηκε η περιουσία των Ελλήνων μέσα στην κρίση


Τρία είναι τα βασικά -αλλά όχι τα μοναδικά- περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να «μετρηθούν»: οι καταθέσεις, η αξία των μετοχών και η αξία των ακινήτων.
​Η πολυετής οικονομική κρίση, ψαλίδισε την τρέχουσα αξία της περιουσίας των Ελλήνων κατά περίπου 600 δις. ευρώ. Δεν άφησε πίσω της μόνη τη μείωση των εισοδημάτων και την απώλεια εκατοντάδων χιλιάδων θέσεων εργασίας. Προκάλεσε και την απαξίωση περιουσιακών στοιχείων (μετοχών, ακινήτων, καταθέσεων) στα οποία είχαν επενδυθεί αποταμιεύσεις 10ετιών....
Για κάποιους, η μείωση της αξίας της περιουσίας τους είναι «θεωρητική» καθώς δεν χρειάστηκε να ρευστοποιήσουν κατά τη διάρκεια της κρίσης και τώρα προσβλέπουν σε μια μακρά περίοδο ανάκαμψης για να καλύψουν τα «σπασμένα».

Για εκατοντάδες χιλιάδες όμως, οι απώλειες είναι πραγματικές και οριστικές. Ακίνητα που πουλήθηκαν σε εξευτελιστικές τιμές, μετοχές εταιρειών που ρευστοποιήθηκαν ή που απαξιώθηκαν πλήρως λόγω χρεοκοπίας των επιχειρήσεων, τραπεζικοί λογαριασμοί που άδειασαν, προκάλεσαν στους πολίτες απώλειες οι οποίες θα ανακτηθούν ύστερα από πολλά χρόνια ή ποτέ.

Τρία είναι τα βασικά (αλλά όχι τα μοναδικά) περιουσιακά στοιχεία που μπορούν να «μετρηθούν» ώστε να υπολογιστούν οι απώλειες που επέφερε η οικονομική κρίση: οι καταθέσεις, η αξία των μετοχών και η αξία των ακινήτων:

1. Νοικοκυριά και επιχειρήσεις, μοιράζονταν τον Σεπτέμβριο του 2009, καταθέσεις οι οποίες έφταναν ακόμη και στα 235 δις. ευρώ. Προ ημερών, ανακοινώθηκαν τα στοιχεία του Δεκεμβρίου 2017 και θεωρήθηκε ιδιαίτερα θετικό το γεγονός ότι μέσα στον τελευταίο μήνα της χρονιάς που έφυγε, το υπόλοιπο των καταθέσεων αυξήθηκε κατά 2,5 δις. ευρώ για να φτάσει στα 126 δις. ευρώ. Είναι προφανές ότι σε αυτή την επταετία έχουν χαθεί πάνω από 110 δις. ευρώ εκ των οποίων περίπου τα 60 δις. ευρώ μέσα στην τελευταία 3ετία.

2. Η χρηματιστηριακή αξία των εισηγμένων στο ΧΑ εταιρειών τον Δεκέμβριο του 2009, ανερχόταν στα 83,447 δις. ευρώ με αποτέλεσμα να αντιστοιχεί στο 33,4% του ΑΕΠ. Είχε βρεθεί βέβαια το 2007 και στα 195,5 δις. ευρώ με το ποσό αυτό να αντιστοιχεί στο 79,8% του ΑΕΠ. Το 2017, έκλεισε με την χρηματιστηριακή αξία του συνόλου των μετοχών να διαμορφώνεται στα 54 δις. ευρώ. Εκ πρώτης όψεως δηλαδή, έχουν χαθεί περίπου 30 δις. ευρώ. Αυτή όμως δεν είναι η πραγματική εικόνα. Αν συνυπολογιστούν και τα κεφάλαια που εισέρρευσαν σε αυτό το διάστημα ειδικά για την ενίσχυση των τραπεζών, οι απώλειες εκτιμώνται σε πάνω από 60 δις. ευρώ.

3. Η αξία των ακινήτων έχει συρρικνωθεί περίπου κατά 40%κατά τη διάρκεια της οικονομικής κρίσης. Η αξία των ακινήτων πριν εισέλθουμε στην εποχή των μνημονίων, υπολογιζόταν σε περίπου ένα τρις ευρώ (σ.σ μόνο η αντικειμενική αξία υπερβαίνει ακόμη και σήμερα τα 700 δις. ευρώ αν συνυπολογιστούν και τα αγροτεμάχια) κάτι που σημαίνει ότι χάθηκε –για κάποιους θεωρητικά και για κάποιους πρακτικά- περιουσία περίπου 400 δις. ευρώ.

Και το χρέος παραμένει χρέοοος! Μηδέν εις το... πηλήκιον, όπως είπε κάποτε και ο ΓΑΠ!

Πηγή

Ανατροπές Στον ΕΝΦΙΑ – Ποιοι Θα Πληρώσουν Την «Νύφη» Των Νέων Αντικειμενικών Αξιών


Τα πάνω κάτω στον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ αναμένεται να έρθουν με τις νέες αντικειμενικές αξίες, που εκτιμάται ότι θα ανακοινωθούν περί τα τέλη Μαρτίου. Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, αλλά και τις εκτιμήσεις των παραγόντων της αγοράς εκτιμάται ότι θα ελαφρυνθούν αυτοί που έχουν μικρές περιουσίες και θα επιβαρυνθούν και μάλιστα υπέρμετρα αυτοί που έχουν μεσαίες και μεγάλες περιουσίες.
Πάντως υπάρχουν και κάποιοι που λένε ότι το εγχείρημα για αλλαγή των αντικειμενικών αξιών θα πέσει στο κενό, αφού ο τρόπος που έχει οργανωθεί είναι κυριολεκτικά στο πόδι και μπορεί να δούμε σημεία και τέρατα.
Η κυβέρνηση θα ήθελε στην παρούσα χρονική στιγμή να μην πάθει το χουνέρι του Σαμαρά το καλοκαίρι του 2014, που ο ΕΝΦΙΑ αποτέλεσε και το τελειωτικό χτύπημα στην τότε κυβέρνηση.
Η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών έχει ανακοινώσει ότι ο φετινός ΕΝΦΙΑ θα υπολογιστεί με βάση τις νέες αντικειμενικές αξίες. Ο νέος λογαριασμός θα έρθει μέχρι τον ερχόμενο Αύγουστο ενώ η κυβέρνηση έχει δεσμευτεί έναντι των δανειστών ότι σε περίπτωση που με την εφαρμογή των νέων αντικειμενικών αξιών δεν επιτυγχάνεται ο εισπρακτικός στόχος των 2,65 δισ. ευρώ θα γίνουν παρεμβάσεις στους συντελεστές του ΕΝΦΙΑ. Οι αλλαγές στους συντελεστές αναμένεται να αποφασιστούν τον Μάιο και αν τελικά υπάρξουν παρεμβάσεις τα σπασμένα των νέων αντικειμενικών θα κληθούν να πληρώσουν οι έχοντες μεσαία και μεγάλη ακίνητη περιουσία.
Οι ιδιοκτήτες ακινήτων, οι καλύτεροι πελάτες της Εφορίας. Μόνο από τον ΕΝΦΙΑ που πληρώνουν το Δημόσιο βάζει στα ταμεία του κάθε χρόνο τουλάχιστον 2,65 δισ. ευρώ.
Οι νέες αντικειμενικές αξίες των ακινήτων σύμφωνα με τον προγραμματισμό θα ανακοινωθούν στο τέλος Μαρτίου και θα φέρουν τα πάνω κάτω στην αγορά προκαλώντας παράλληλα ντόμινο ανατροπών σε φόρους και τέλη που επιβαρύνουν τα ακίνητα όπως μεταβιβάσεις, γονικές παροχές, δωρεές, κληρονομιές κ.λπ.
Οι συντελεστέςΕισοδήματα από ακίνητα
Στους άτυχους της φετινής χρονιά είναι και όσοι εισέπραξαν εισοδήματα από ενοίκια μέσα στο 2017. Οι ιδιοκτήτες ακινήτων θα πληρώσουν φόρο για τα εισοδήματα αυτά από το πρώτο ευρώ με συντελεστή 15% ενώ αν τα έσοδα υπερβαίνουν τις 12.000 ευρώ θα επιβαρυνθούν και με την ειδική εισφορά αλληλεγγύης. Ακόμη και αν κάποιος δεν έχει εισπράξει τα εισοδήματα από τα ενοίκια, ο φόρος θα πρέπει να καταβληθεί κανονικά καθώς η μόνη περίπτωση η εφορία να κάνει τα στραβά μάτια, είναι να υπάρχει αγωγή εξώσεως ή δικαστική απόφαση.
Τα εισοδήματα που εισπράττουν οι φορολογούμενοι από ακίνητα φορολογούνται με συντελεστές που ξεκινούν από 15% και φθάνουν ακόμη και το 45% ως εξής:

– 15% για το τμήμα ετησίου εισοδήματος από 1 μέχρι 12.000 ευρώ,

– 35% για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 12.001 έως τα 35.000 ευρώ,

– 45% για το τμήμα του ετησίου εισοδήματος από τα 35.001 και άνω.

Πηγή: newsit.gr
29Ιαν2018

Βενιζέλος: «Το διεθνές δίκαιο κατοχυρώνει την Ελλάδα έναντι των αλυτρωτισμών της ΠΓΔΜ»

Σάββατο 27 Ιανουάριος 2018, 21:42   Επικαιρότητα, Πολιτική

Ο Ευάγγελος Βενιζέλος σε συνέχεια της χθεσινής ανάρτησής του στον προσωπικό λογαριασμό στο facebook για τη δεσμευτικότητα που επιβάλει η Ενδιάμεση Συμφωνία με τη ΠΓΔΜ, ως ισχύον Διεθνές Δίκαιο , στο Σύνταγμα της γειτονικής χώρας για την απάλειψη των αλυτρωτικών προβλέψεων, με νέα ανάρτηση αναφέρει ότι έχει ήδη συμμορφωθεί.
Ο κ. Βενιζέλος επισημαίνει ότι η Ενδιάμεση Συμφωνία πρωτοκολλήθηκε από την Ελλάδα στη Γραμματεία του ΟΗΕ και βεβαίως κρίθηκε απολύτως δεσμευτική με την απόφαση του Διεθνούς Δικαστηρίου της Χάγης της 5.12.2011 ενώ απαντά και στο ερώτημα τι πρόκειται να συμβεί άν καταγγελθεί η Ενδιάμεση Συμφωνία.

Η νέα ανάρτηση του Ευάγγελου Βενιζέλου είναι η εξής:

«Η χθεσινή ανάρτησή μου για το άρθρο 6 της Ενδιάμεσης Συμφωνίας και για τις δεσμεύσεις που ισχύουν κατά το Διεθνές Δίκαιο ήδη από το 1995, ως προς το περιεχόμενο και την ερμηνεία του Συντάγματος της ΠΓΔΜ, είδα ότι προκάλεσε ενδιαφέρον όχι μόνο πολιτικό αλλά και νομικό.
Είναι συνεπώς χρήσιμο να προσθέσω μερικές συνοπτικές παρατηρήσεις που δίνουν απάντηση σε εύλογες απορίες εκείνων που ενδιαφέρονται και θέλουν να έχουν πλήρη εικόνα των πολιτικών αλλά και νομικών δεδομένων, εφόσον βασική αρχή της ελληνικής εξωτερικής πολιτικής είναι πάντα η επίκληση του Διεθνούς Δικαίου.
1. Το γεγονός ότι η ΠΓΔΜ έχει αναλάβει ήδη από το 1995 διεθνείς δεσμεύσεις για το Σύνταγμά της και το γεγονός ότι το άρθρο 6 της Ενδιάμεσης Συμφωνίας υπερισχύει των σημερινών ή μελλοντικών διατυπώσεων του εθνικού Συντάγματος, δεν ακυρώνει τη σημασία της αναθεώρησης του Συντάγματος ως απόδειξη συμμόρφωσης στις διεθνείς υποχρεώσεις. Την Ελλάδα όμως την κατοχυρώνουν έναντι τυχόν αλυτρωτικών διατυπώσεων οι κανόνες του Διεθνούς Δικαίου και όχι οι κανόνες του συνταγματικού δικαίου της ΠΓΔΜ. ‘Αλλωστε σε συμμόρφωση με την Ενδιάμεση Συμφωνία, η ΠΓΔΜ προέβη στις τροποποιήσεις I και II του Συντάγματός της. Η πρώτη αφορά το άρθρο 3, την μη ύπαρξη εδαφικών διεκδικήσεων από γειτονικές χώρες και τη δέσμευση ότι οποιαδήποτε αλλαγή συνόρων θα γίνεται σύμφωνα με τους γενικώς ισχύοντες διεθνείς κανόνες. Η δεύτερη αφορά το άρθρο 49 παρ. 1 και τη δέσμευση ότι η ΠΓΔΜ δεν θα παρεμβαίνει στην άσκηση των κυριαρχικών δικαιωμάτων και στις εσωτερικές υποθέσεις άλλων κρατών. Έχουν όμως δημοσιευθεί 32 τροποποιήσεις του Συντάγματος. Η τροποποίηση IV αντικαθιστά το προοίμιο. Η τροποποίηση V αφορά τη γλώσσα που ονομάζεται «Μακεδονική» με ρητή αναφορά ότι η γραφή της γίνεται με το κυριλλικό αλφάβητο. Η τροποποίηση VII αφορά τη θέση της «Μακεδονικής Ορθόδοξης Εκκλησίας». ‘Αρα η ισχυρή, υπερισχύουσα και σταθερή δέσμευση περί μη αλυτρωτικών αναφορών στο Σύνταγμα δεν απορρέει από το ίδιο το Σύνταγμα της ΠΓΔΜ αλλά από τη διεθνή συμφωνία ( τώρα την ενδιάμεση και μετά την οριστική, εφόσον συναφθεί ) η παραβίαση της οποίας συνεπάγεται διεθνή ευθύνη.
2. Η Ενδιάμεση Συμφωνία ισχύει, αλλά είναι, όπως λέει ο τίτλος της, «ενδιάμεση», έχει συναφθεί ενόψει οριστικής συμφωνίας. Όπως έγραψα, η οριστική συμφωνία θα επαναλαμβάνει το άρθρο 6 της Ενδιάμεσης για τα μείζονα θέματα με τις προσθήκες που είναι αναγκαίες για άλλα ζητήματα ( πχ γλώσσα, ιθαγένεια).
3. Στην παρατήρηση ότι η Ενδιάμεση Συμφωνία μπορεί να καταγγελθεί, η απάντηση είναι ότι στην περίπτωση αυτή δεν θα υπάρξει οριστική συμφωνία και το ζήτημα του ονόματος θα επανέλθει στο Συμβούλιο Ασφαλείας, στον κατάλογο θεμάτων του οποίου είναι εγγεγραμμένο. Οι διαπραγματεύσεις διεξάγονται και η Ενδιάμεση Συμφωνία έχει συναφθεί σε συμμόρφωση προς σχετικές αποφάσεις του Συμβουλίου Ασφαλείας. Επιπλέον, ακόμη και σε περίπτωση καταγγελίας της Ενδιάμεσης Συμφωνίας, τα μέρη δεσμεύονται από τις υποχρεώσεις που απορρέουν από άλλους κανόνες του διεθνούς δικαίου σχετικά με τον αλυτρωτισμό και την αμφισβήτηση των υφιστάμενων συνόρων.
4. Στο ερώτημα, τέλος, αν η Ενδιάμεση Συμφωνία ισχύει χωρίς κύρωση ( κατά το εσωτερικό δίκαιο ) και επικύρωση ( κατά το διεθνές δίκαιο ), η απάντηση είναι ότι η Ενδιάμεση Συμφωνία ανήκει στην πολύ διαδεδομένη πλέον κατηγορία των διεθνών συμφωνιών απλοποιημένης μορφής που είναι πλήρως δεσμευτικές διεθνείς συμβάσεις διεπόμενες από τη Σύμβαση της Βιέννης για το Δίκαιο των συνθηκών. Ο αγαπητός και σεβαστός Εμμανουήλ Ρούκουνας, Έλληνας ad hoc δικαστής στο ΔΔΧ στην υπόθεση ΠΓΔΜ κατά Ελλάδος για την μη ένταξη στο ΝΑΤΟ, θεωρεί στο εγχειρίδιο του την Ενδιάμεση Συμφωνία χαρακτηριστικό παράδειγμα συμφωνίας απλοποιημένης μορφής. Η Ενδιάμεση Συμφωνία πρωτοκολλήθηκε από την Ελλάδα στη Γραμματεία του ΟΗΕ και βεβαίως κρίθηκε απολύτως δεσμευτική με την απόφαση του ΔΔΧ της 5.12.2011.
Ας πάμε λοιπόν στην ουσία του θέματος, με γνώμονα την ακριβή καταγραφή των δεδομένων, την αλήθεια και το εθνικό συμφέρον».

Τι αλλάζει στον φόρο εισοδήματος με τη μείωση του αφορολόγητου


Έξτρα φόρο έως 650 ευρώ θα φέρει σε μισθωτούς, συνταξιούχους και αγρότες η προσγείωση του αφορολογήτου ορίου στα επίπεδα των 5.685 ευρώ από 8.636 ευρώ που ισχύει σήμερα.Σε περίπτωση που τον Μάιο αποφασιστεί η μείωση του αφορολόγητου να ισχύσει ένα χρόνο νωρίτερα δηλαδή από το 2019 αντί από το 2020 τότε το σοκ ειδικά για τους συνταξιούχους θα είναι ισχυρό αφού εκτός από την περικοπή των συντάξεων θα πιουν και το πικρό ποτήρι της πρόσθετης φορολογικής επιβάρυνσης. Την ίδια ώρα χιλιάδες φορολογούμενοι θα κληθούν να πληρώσουν για πρώτη φορά φόρο καθώς τα εισοδήματα τους θα βρεθούν υψηλότερα από το αφορολόγητο όριο.
Ειδικότερα:
– Για άγαμο φορολογούμενο η έκπτωση φόρου μειώνεται από τα 1.900 ευρώ σήμερα, σε 1.250 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο όριο από 8.636 ευρώ σε 5.685 ευρώ.
– Για φορολογούμενο με ένα παιδί, η έκπτωση φόρου από 1.950 ευρώ, θα υποχωρήσει σε 1.300 ευρώ και το αφορολόγητο όριο από 8.864 ευρώ σε 5.905 ευρώ.
– Για οικογένεια με δύο παιδιά, η έκπτωση φόρου θα διαμορφωθεί σε 1.350 ευρώ από 2.000 σήμερα και το αφορολόγητο σε 6.135 ευρώ από 9.090 ευρώ.
– Για φορολογούμενους με τρία παιδιά και άνω, η έκπτωση φόρου από 2.100 ευρώ θα μειωθεί σε 1.450 ευρώ και το έμμεσο αφορολόγητο θα διαμορφωθεί σε 6.595 ευρώ από 9.545 ευρώ.
Παραδείγματα
– Φορολογούμενος άγαμος με ετήσιο εισόδημα 8.500 σήμερα δεν πληρώνει φόρο στο ελληνικό δημόσιο καθώς καλύπτεται από το αφορολόγητο όριο. Με τη μείωση του στα 5.685 ευρώ ο φόρος θα φθάσει στα 620 ευρώ.
– Φορολογούμενος, άγαμος με ετήσιο εισόδημα 20.000 ευρώ πληρώνει σήμερα φόρο και εισφορά ύψους 2.676 ευρώ. Με τη μείωση του αφορολόγητου θα πληρώσει 3.326 ευρώ.
– Φορολογούμενος, με ετήσιο εισόδημα 30.000 ευρώ πληρώνει συνολικά 6.176. Με την μείωση του αφορολόγητου ορίου ο φόρος θα ανέλθει στα 6.826 ευρώ.

Τέλος οι απουσίες στα σχολεία, αρχίζουν τα μηνύματα στους γονείς


Αυτές οι διατάξεις περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων στην υπουργική Απόφαση που δημοσιεύει το υπουργείο Παιδείας για τη διαμόρφωση του νέου θεσμικού πλαισίου για την οργάνωση και λειτουργία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που αφορούν στο σχολικό και διδακτικό έτος, σε υπηρεσιακά βιβλία και έντυπα, εγγραφές και μετεγγραφές, φοίτηση, διαγωγή κ. ά.
Οι βασικές καινοτομίες είναι οι εξής:
Διαβάστε την συνέχεια ΕΔΩ
25Ιαν2018

Πως η Γερμανία εξόντωσε την μισή Ευρώπη σε μόλις 15 χρόνια με τη ΄Συνθήκη σταθερότητας’ και το σκληρό ΕΥΡΩ

Πως η Γερμανία εξόντωσε την μισή Ευρώπη σε μόλις 15 χρόνια με τη ΄Συνθήκη σταθερότητας’ και το σκληρό ΕΥΡΩ
Η ‘κατάκτηση της Ευρώπης’ από την Γερμανία επετεύχθη σε τρία στάδια.
Στο πρώτο στάδιο, η Γερμανία επέτυχε την ενοποίηση της Δυτικής με Ανατολική γερμανία, κάνοντας καραμπόλα εκμετάλλευσης. Αφενός εκλεισε Ανατολικογερμανικές παραγωγικές εταιρίες και φτωχοποίησε 15 εκατομμύρια εργατικό δυναμικο, της Ανατολικής πλευράς (οι μισθοί των δυο περιοχών ακόμη και τωρα δεν εχουν εξισωθεί) ρίχνοντας το δικό της κόστος, και διευρυνοντας την αγορά της σε βαρος αλλων γερμανων!Ανάπτυξη με απλήρωτες υποχρεώσεις πάνω απο 1 τρις!
Δεύτερον η Γερμανία αθέτησε την πληρωμή των πολεμικών της υποχρεώσεων προς τρίτες χώρες που αποφασίστηκαν στην ‘Potsdam Conference’ που εγινε τον Αυγουστο του 1945, ενώ αντίθετα οι άλλες χώρες που έχασαν τον πόλεμο, όπως για παράδειγμα η Βουλγαρία και Ιταλία πλήρωσαν τις πολεμικές αποζημιώσεις που οφείλαν. Εκτιμάται ότι μόνο προς την Ελλάδα οι αποζημιώσεις που η Γερμανία αθέτησε να πληρώσει ανέρχονται περίπου σε 300 δις ΕΥΡΩ, δηλαδή 150% του Ελληνικού ΑΕΠ. Οι υποχρεώσεις αυτές έπρεπε να γίνουν άμεσα πληρωτέες από τη Γερμανία προς Ελλάδα και άλλες χώρες με την ενοποίηση (1990). Να σημειώσουμε εδώ ότι η Γερμανία δεν είχε πληρώσει ούτε τις πολεμικές αποζημιώσεις που όφειλε από τον …πρώτο παγκόσμιο πόλεμο, τις οποίες η πτωχή πλην τίμια Ελλάς ‘κούρεψε’ κατά 50% από την Δυτική Γερμανία το 1952, ώστε να προικοδοτήσει τους χρεοκοπημένους Γερμανούς! Το μεγάλο κόλπο όμως της Γερμανίας ήταν το ΕΥΡΩ και η συνθήκη Νομισματικής Σταθερότητας!Το τρίτο κόλπο: ΕΥΡΩ και η συνθήκη Νομισματικής Σταθερότητας!Καθώς η Γερμανία έπρεπε να βρεί έναν τρόπο αφενός να ενσωματώσει τους Ανατολικο-Γερμανούς με ‘μισθούς γαλέρας’ στην νέα ‘διευρυμένη’ Γερμανία, αφετέρου να τσακίσει τις οικονομίες χωρών που κατάφερναν να κρατάνε ανταγωνιστικότητα με νομίσματα που διολίσθαιναν, όπως Γαλλία Ιταλία, Ισπανία, και να δημιουργήσουν μια νέα ‘τεράστια δεξαμενή’ με χρεοκοπημένες επιχειρήσεις και απεγνωσμένους προλετάριους, όπως ακριβώς έκανε λεηλατώντας την Ανατολική Γερμανία. Το κόλπο ήταν ο συνδυασμός ενός σκληρού νομίσματος (του ΕΥΡΩ) και 3 σαδιστικών όρων που θα βαφτίζονταν ευφημιστικά ‘Συνθήκη Σταθερότητας και…Ανάπτυξης’ (Stability and Growth Pact)! Το κόλπο σκέφτηκε ο Τέο Βάιγκελ (Theo Waigel) το τότε σιδερένιο χέρι των Γερμανικών πολυεθνικών και Υπουργος Οικονομικών του καγκελάριου Κόλ. Ο Βάιγκελ, επάξιος προκάτοχος του γνωστού Σόιμπλε, ηταν εκείνος που κατάφερε προς έκπληξη τότε της Παγκόσμιας κοινότητας να εκβιάσει τους Γάλλους και να επιβάλλει δια της σιδηράς πυγμής τους όρους αυτούς σε όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Τι πονηρό έχει η Συνθήκη ‘Σταθερότητας’;
Η συνθήκη βάζοντας εξωπραγματικά χαμηλούς όρους ‘μέγιστου ελλείματος προυπολογισμού’ (1%, και σε κρίση μεχρι 3%), σχεδόν μηδενικού πληθωρισμού και Χρέους προς ΑΕΠ όχι πάνω από 60%, έβαζε όλη την Ευρώπη σε μια διπλή μέγγενη. Αφενός πίεζε τις χώρες της ΕΕ με παραδοσιακά χαλαρά νομίσματα όπως Ισπανία, Γαλλία και Ιταλία, σε χρεοκοπία, αφετέρου εισήγαγε έτσι ‘δια πυρός και σιδήρου’ εξωπραγματικά κριτήρια ώστε να τις θέσει υπό τον μακροοικονομικό έλεγχο της ισχυρής Γερμανίας τις οικονομίες τους, κάτι που επέτυχε.
Πριν το ΕΥΡΩ Γαλλία-Ιταλία-Ισπανία αναπτύσσονταν γοργά
Η Γαλλία, η Ιταλία και η Ισπανία είχαν καταφέρει να υποτιμούν κατά μέσο όρο το νόμισμά τους ετησίως κατά 3,8% , 9,1% και 7,3% αντίστοιχα, κατά την περίοδο 1973-1995, επιτυγχάνοντας ετσι να έχουν ζωηρή εγχωρια παραγωγή και ανταγωνιστικό κόστος. Ενδεικτικά, σύμφωνα με τα στοιχεία των Ηνωμένων εθνών (UN Conference on Trade and Development -UNCTAD) ενώ στην περίοδο 1970-2000, η Ιταλία, Γαλλία και Ισπανία υπερδιπλασίασαν τις βιομηχανική τους παραγωγή (Ιταλία από 112 σε 289 δις δολάρια, Γαλλία 122 σε 245, Ισπανία από 58 σε 149 δις δολάρια) σε πολύ μεγαλύτερο βαθμό από τη Γερμανία που ειχε μολις 50% αύξηση (από 368 σε 550δις μόνο) η κατάσταση άλλαξε αρδην, με το ΕΥΡΩ και την ‘συνθηκη σταθερότητας’!
Μετα το ΕΥΡΩ- ‘σύμφωνο σταθερότητας’, όλα τα οφέλη στην Γερμανία μόνο!

Με την ένταξη στο ΕΥΡΩ και με την επιβολή των Γερμανικών κριτηρίων ‘Σταθερότητας’ όχι μόνο χρεοκόπησαν οι εσωτερικές αγορές της Ιταλίας, Ισπανίας και Γαλλίας, αλλά και οι βιομηχανίες των χωρών αυτών. Ενδεικτικά να αναφέρουμε μόνο ότι όχι μόνο η Γερμανική παραγωγή αυξήθηκε ουσιαστικά ενώ εκείνη Γαλλίας-Ιταλίας-Ισπανίας μεταβλήθηκε οριακά ή μειώθηκε. Η παραγωγή της Ιταλίας έπεσε στην περίοδο ΕΥΡΩ 2000-2014 απο 289 σε 257 δις δολάρια, της Γαλλίας ανέβηκε μόλις 11% (από 245 στα 267 δις) και της Ισπανίας έπεσε από 149 σε 134 δις! Αντίθετα της Γερμανίας αυξήθηκε από 550 σε 680 δις ΕΥΡΩ! Η Γερμανία έτσι κατάφερε να παραμείνει 4η βιομηχανική χώρα στον κόσμο, ενώ η Γαλλία είναι πλέον 7η , η Ιταλία 8η και η Ισπανία…15η χάνοντας πολλές ανταγωνιστικές θέσεις η καθεμία!
Συμπέρασμα
Η Γερμανία κατάφερε αφενός με την αθέτηση των συμβατικών της υποχρεώσεων, να μην πληρώσει αποζημιώσεις τρισεκατομμυρίων ΕΥΡΩ προς τρίτες χώρες, χρηματοδοτώντας με υποχρεώσεις έναντι όλων μας την ανάπτυξή της, αφετέρου με το σκληρό νόμισμα ΕΥΡΩ και τις συνθήκες σταθερότητας που επέβαλε, όχι μόνο κατάφερε την εκμετάλλευση εκατομμυρίων άλλων Γερμανών, αλλα και τη φτωχοποίηση της μισής Ευρώπης.
Τελικά το ‘Γερμανικό σύστημα’ πέτυχε, δια της μεθόδου του κανιβαλισμού, εξοντώνοντας δηλαδή όλους εμάς τους υπόλοιπους Ευρωπαίους!
Κωνσταντίνος Βέργος
Καθηγητής Χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Πόρτσμουθ, Αγγλία
new-economy.gr
thesecretrealtruth

Ο ΑΙΩΝΑΣ ΤΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΣΑΚΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΙΩΝΙΟΥ ΚΟΡΟΙΔΟΥ

>Ο ΑΙΩΝΑΣ ΤΗΣ ΠΛΑΣΤΙΚΗΣ ΣΑΚΟΥΛΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΙΩΝΙΟΥ ΚΟΡΟΙΔΟΥ

Ζούμε σε μια εποχή και μια κοινωνία που έχει βάλει στην κορυφή των ιδανικών της το κέρδος χωρίς κανένα όριο και κανένα ενδοιασμό…Αυτή η ίδια η κοινωνία που ζει ο μοντέρνος καταναλωτής, γιατί ο άνθρωπος είναι καταναλωτής σε πρώτη θέση και σε δεύτερη θέση είναι άνθρωπος ή μια ελευθερη οντότητα με επιλογές.
Αυτός λοιπον ο καταναλωτής θα πληρώνει την πλαστική σακούλα σύμφωνα με τον προστάτη του, την ΕΕ με τις συμφεροντολόγικες ιδέες της να προστατέψει την φύση και τον πλανήτη από ποιον όμως;;;
Φυσικά από τον καταναλωτή!!!
Ο καταναλωτής είναι η αιτία της εξάπλωσης της πλαστικής σακούλας που σκοτώνει τα θαλάσσια είδη, μολύνει τους ωκεανούς, δολοφονεί τα θαλάσσια πουλιά, γεμίζει τις θάλασσες με 8 τόνους πλαστικού βουνού το χρόνο και τελικά με τις αρνητικές επιπτώσεις του στα θαλάσσια είδη, το θάνατο του καταναλωτή που ζει από την αλεία…Ο καταναλωτής πληρώνει στο εξωτερικό 0,10 λεπτά αν θέλει τα ψωνάκια του σε πλαστικές σακουλες αντί να τις απαγορέψει τελείως. Τόση υποκρισία χαρακτηρίζει τους συμφεροντολόγους του κέρδους στην ΕΕ. Από σήμερα, και καλή χρονιά να έχει ο καταναλωτής και στην Ελλάδα θα πληρώνει 3 λεπτά για την πλαστική σακούλα, αλλά περίμενε, από το 2019 θα πάει στα 7 λεπτά. Και κατά επέκταση πληρώνει τον θάνατο των παιδιών του και τον δικό του με τα πλαστικά βουνά που συνεχίζουν ασταμάτητα να παράγουν οι πολυεθνικοί βιομήχανοι.
Ποιος είναι όμως ο αίτιος για την εξάπλωση της πλαστικής βαρβαρότητας με θύματα όλα τα φυσικά όντα μέσα και έξω από την θάλασσα;Το κορόιδο ο καταναλωτής!!! Έτσι υποστηρίζουν οι προγραμματιστές του νου επιβάλοντας μια νέα βρώμικη φορολογία με έντεχνο τρόπο. Η μηχανή προπαγάνδας, τα ΜΜΕ, κάνουν το έργο τους και αναπαράγουν την ευθύνη του καταναλωτή ενοχοποιώντας την συμπεριφορά του.
Σαν υπεύθυνο κορόιδο που είναι, πρέπει να πληρώσει τα βουνά πλαστικού που πλέουν στους ωκεανούς…ποιο κατάλληλο κορόιδο από τον καταναλωτή δεν υπάρχει και για αυτό θα πληρώνει και τα πλαστικά που κατασκευαζουν οι βιομήχανοι και πουλάνε τα σουπερμάρκετ για 3 λεπτά. Πρόσεξε όμως ότι σου κάνουν και έκπτωση γιατί σε άλλες χώρες έχει 10 λεπτά, και προγραμματίζουν την μάζα για το επόμενο έτος φορολογίας με 7 λεπτά ανά τεμάχιο πλαστικού θανάτου.Σε 3 χρόνια η τιμή του πετρελαίου μπορει να είναι απλησίαστη με αποτέλεσμα να σε χρεώνουν 30 λεπτά την σακουλίτσα που δεν πρόκειται τα επόμενα χρόνια να απαγορέψουν γιατί τα συμφέροντα των αφεντικών ζυγίζουν περισσότερο από τα ψαράκια και τους ψαράδες.
Αν δεν ήσουν καταναλωτής, αλλά ήσουν ένας ελεύθερος πολίτης με ιδανικά και ελευθερίες θα είχες καταφέρει τους βιομήχανους να σταματήσουν την παραγωγή πλαστικού θανάτου και τους ιδιοκτήτες των σούπερμαρκετ που κερδίζουν βουνά με δικό σου χρήμα, θα τους υποχρέωνες να πληρώσουν κάθε κόστος για να σε έχουν πελάτη με ελευθερες επιλογές. Όπως λογικά θα έπρεπε να ήταν οι κανόνες σε μια υγιή και όχι πλαστική κοινωνία.
Αν πας για ψώνια μην τους αφήσεις να σε περάσουν για ψώνιο!

Καλή χρονιά να έχουμε όλοι οι ελευθεροι Έλληνες μέσα στους επόμενους μήνες!!!
KORAKS

2018: Ας πούμε επιτέλους την πικρή αλήθεια...

Του Νίκου Σκουλά, τ. Υπουργού

Η ωραιοποίηση της ζοφερής κατάστασης και η αγνόηση της πραγματικότητας οδηγεί τη χώρα, την οικονομία και την κοινωνία σε επιταχυνόμενη καταστροφική πορεία
Με πολύ απλά λόγια, χωρίς στατιστικά μαγειρέματα, αυτή είναι, κατά τη γνώμη μου (τη γνώμη ενός απλού πολίτη), η αλήθεια στην αρχή του νέου έτους χωρίς βέβαια να διεκδικώ το αλάθητο:
1. Μνημόνια και Επιτροπεία.
Είναι ψέμα ότι τελειώνουμε με την αυστηρή λιτότητα και τα μέτρα τον Αύγουστο του 2018. (Το γνωρίζει η κυβέρνηση, τα κόμματα της αντιπολίτευσης και όσοι πολίτες διαθέτουν στοιχειώδη λογική και δεν εθελοτυφλούν).
Έχουν ήδη προνομοθετηθεί σκληρά μέτρα που ισχύουν για το 2018 καθώς και για την μετά το 2019 περίοδο, και πλήττουν κυρίως τις ευάλωτες κοινωνικές τάξεις (τους μισθωτούς, τους συνταξιούχους, τους ανέργους και τις μικρές επιχειρήσεις)

2. Χρέος και ανάπτυξη. Το δημόσιο χρέος που δεν εξυπηρετείται επαρκώς έχει αυξηθεί στα € 350 δισεκ. αντί να μειωθεί, ενώ τα κόκκινα δάνεια του ιδιωτικού τομέα έχουν εξελιχθεί σε μείζον πρόβλημα. Όσο για ανάπτυξη, μονάχα την ακούμε αλλά δεν τη βλέπουμε. Δυστυχώς δεν παράγουμε και δεν εξάγουμε αρκετά και η κατανάλωση μειώνεται λόγω οικονομικής καχεξίας του λαού. Υπ’ αυτές τις συνθήκες, χωρίς διαγραφή μεγάλου μέρους του χρέους, η επιτροπεία που δεν θα ονομάζεται μνημονιακή, θα ισχύει μέχρι το 2060. Ωραία κληρονομιά για τα παιδιά και τα εγγόνια μας!.
3. Έξοδος στις αγορές; Άλλος μύθος αυτός. Αν βγούμε στις αγορές, (πράγμα που βολεύει τις δανείστριες χώρες οι οποίες έτσι απαλλάσσονται από μέρος του ρίσκου), θα πληρώνουμε υψηλότερο επιτόκιο (4,5 έως 5% έναντι 1 έως 1,5% που πληρώνουμε σήμερα).
4. Πρωτογενή πλεονάσματα(;) και κοινωνικό μέρισμα. Είναι πλασματική η εικόνα που μας παρουσιάζουν για πρωτογενή (ταμειακά δηλαδή) πλεονάσματα και υπερπλεονάσματα(;;!!!) αφού αυτά είναι αποτέλεσμα μείωσης μισθών και συντάξεων, κατάργησης επιδομάτων, υπερφορολόγησης και καθυστέρησης εξόφλησης οφειλών σε ιδιώτες. Σ’ αυτό προστίθεται και η προσβολή στη νοημοσύνη μας με την απόδοση ενός μικρού ποσοστού των εισπράξεων εν είδη «κοινωνικού μερίσματος». Σαν να λέμε, καθρεφτάκια και χάντρες στους ιθαγενείς.
5. Διαφθορά, Πελατειακές Σχέσεις, Φοροδιαφυγή. Αποτέλεσμα η αιτία της κρίσης; Όλες αυτές και άλλες παθογένειες, αντί να αμβλύνονται, δυστυχώς επιδεινώνονται. Οι πλείστοι επώνυμοι που διαμορφώνουν την κοινή γνώμη δίνουν το κακό παράδειγμα προστατεύοντας τα κεκτημένα προνόμιά τους, αποκρύπτοντας το «πόθεν έσχες», ή μεταφέροντας τα χρήματά τους σε εξωχώριες εταιρίες.
Η κυβέρνηση, με διάφορα επικοινωνιακά τερτίπια, προσπαθεί να ωραιοποιήσει μια κατάσταση που δεν επιδέχεται ωραιοποίηση. Η αντιπολίτευση στο σύνολό της (με ελάχιστες εξαιρέσεις που λοιδορούνται), χωρίς αυτοκριτική, ασχολείται με το να καταγγέλλει όλα τα στραβά που όλοι πλέον γνωρίζουμε, αντί να παρουσιάζει κοστολογημένες προτάσεις (με όποιο πολιτικό κόστος αυτό συνεπάγεται) για έξοδο από την κρίση.Όλο το πολιτικό σύστημα ασχολείται με αλληλοκατηγορίες και κοκορομαχίες που αφορούν στα συμπτώματα χωρίς να αγγίζει την ουσία και να επιδιώκει μια εθνική συνεννόηση για τη μεγάλη μάχη κατά της κρίσης και τη σωτηρία της πατρίδας. Λες και το μόνο τους μέλημα είναι η διατήρηση ή, αντίστοιχα, η κατάκτηση και η νομή της εξουσίας (της καρέκλας που λέμε). Εμείς ο πολίτες που, στην πλειονότητά μας, δεν υπήρξαμε ποτέ αθώοι, έχοντας επιδοθεί σε ένα όργιο αμοιβαίου εκμαυλισμού και εκφαυλισμού με τους πολιτικούς, τους συνδικαλιστές και τα οργανωμένα συμφέροντα, τώρα έχουμε κάποιο, όχι αδικαιολόγητο άλλοθι, να κάνουμε τα ίδια, ως άμυνα για την επιβίωσή μας, υπό την απειλή της φοροκαταιγίδας επί των λαϊκών στρωμάτων και της κοινωνικής ανισότητας που αυτά δημιούργησαν. Μα θα μου πείτε «τι μπορεί να κάνει ένας αθωράκιστος απλός πολίτης; Μόνος του, τίποτε. Όλοι μαζί όμως, μπορούμε να αλλάξουμε τα πάντα. Δρώντας συντονισμένα, ελέγχοντας την εξουσία, συμπεριφερόμενοι υπεύθυνα και στέλνοντας στα σπίτια τους όλους εκείνους τους πολιτικούς που παίζουν παιχνίδια στην πλάτη μας.Η κατάστασή μας δεν σηκώνει αναβολή. Είναι πολύ σοβαρή και αν δεν την αντιμετωπίσουμε αποφασιστικά ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, και ΑΝ ΔΕΝ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ σίγουρα ΘΑ ΒΟΥΛΙΑΞΟΥΜΕ.

Νίκος Σκουλάς (NSA)
03Ιαν2018

Οι κερδισμένοι και οι χαμένοι της νέας χρονιάς

Δικαιούχοι ΕΚΑΣ, νοικοκυριά που εισπράττουν το επίδομα θέρμανσης, τρίτεκνοι και πολύτεκνοι, άτομα με σοβαρά προβλήματα υγείας και αυξημένες δαπάνες περίθαλψης, 
αυτοαπασχολούμενοι οι οποίοι παρουσίασαν αύξηση κερδών στη φορολογική δήλωση του 2017 και ιδιοκτήτες ακινήτων η αξία των οποίων υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ συμπεριλαμβάνονται στην μακρά και πολυπληθή λίστα των χαμένων της νέας χρονιάς.
Δεν θα είναι μόνοι τους. Μαζί τους θα είναι περίπου 100.000 ελεύθεροι επαγγελματίες οι οποίοι θα κληθούν να πληρώσουν αναδρομικές ασφαλιστικές εισφορές, επιτηδευματίες με κέρδη άνω των 20.000 ευρώ οι οποίοι θα έρθουν αντιμέτωποι με τον νέο τρόπο υπολογισμού των ασφαλιστικών εισφορών, αγρότες για τους οποίους αυξάνεται ο συντελεστής υπολογισμού των εισφορών, αλλά και μισθωτοί και συνταξιούχοι οι οποίοι θα διαπιστώσουν ένα ακόμη «ροκάνισμα» στον καθαρό μισθό τους λόγω της κατάργησης της έκπτωσης στην παρακράτηση φόρου. Υπάρχει και ο κατάλογος αυτών που θα δουν και κάποιο όφελος από τις επερχόμενες αλλαγές: περιλαμβάνει τους δικαιούχους του επιδόματος τέκνων οι οποίοι, αν έχουν ένα ή δύο παιδιά, θα δουν μια αύξηση στο ποσό που θα εισπράξουν μετά την υποβολή των φετινών φορολογικών δηλώσεων.
Ο λογαριασμός στους δικαιούχους του ΕΚΑΣ έχει ήδη αποσταλεί και το μόνο που θα πρέπει να συνειδητοποιήσουν οι δικαιούχοι είναι ότι στο εξής θα εισπράττουν έως και 960 ευρώ λιγότερα σε ετήσια βάση. Αυτό τους κατατάσσει αυτομάτως στους μεγάλους χαμένους της χρονιάς.

Εισφορές

Στον κατάλογο των μεγάλων χαμένων του 2018 θα πρέπει να συμπεριληφθούν και οι αυτοαπασχολούμενοι, ειδικά αν στη φορολογική δήλωση του 2017 έχουν παρουσιάσει αυξημένα κέρδη συγκριτικά με το 2016. Αύξηση κερδών στη φετινή φορολογική δήλωση σημαίνει αυτομάτως... αναδρομικά. Ο επανυπολογισμός θα γίνει από την ΗΔΙΚΑ μέσα στον Ιανουάριο και οι εισφορές θα ξεκινήσουν να πληρώνονται από το τέλος Φεβρουαρίου. Ουσιαστικά, ο επανυπολογισμός των ασφαλιστικών εισφορών θα είναι τριπλός:

-Ο πρώτος επανυπολογισμός αφορά σε περίπου 100-150.000 επαγγελματίες οι οποίοι δεν έχουν καταβάλλει ασφαλιστικές εισφορές για επικούρηση και εφάπαξ. Οι εισφορές θα υπολογιστούν αναδρομικά από την 1/1/2017 και θα καταβληθούν σε τουλάχιστον 12 μηνιαίες δόσεις κατά τη διάρκεια του 2018. Δηλαδή, οι επαγγελματίες θα πληρώνουν και τις τρέχουσες εισφορές για επικούρηση και εφάπαξ (οι οποίες θα ανεβάζουν το συνολικό συντελεστή υπολογισμού ακόμη και στο 38%) αλλά και τα αναδρομικά.

-Ο δεύτερος επανυπολογισμός θα αφορά σε όλους τους αυτοαπασχολούμενους καθώς οι εισφορές που θα ξεκινήσουν να πληρώνονται από την 1/1/2018, θα πρέπει να υπολογιστούν εκ νέου με βάση τα κέρδη του 2016 που δηλώθηκαν στις φετινές φορολογικές δηλώσεις. Όσοι είχαν αύξηση κερδών θα πληρώσουν περισσότερα τα οποία θα καταβληθούν σε δόσεις. Όσοι είχαν μείωση κερδών θα δικαιούνται αναδρομικά τα οποία είτε θα μπορούν να τα συμψηφίσουν με τις μελλοντικές εισφορές, είτε να τα διεκδικήσουν πίσω.

-Ο τρίτος επανυπολογισμός, αφορά στον νέο τρόπο υπολογισμού ο οποίος εγκαινιάζεται από την 1/1/2018. Η βάση υπολογισμού των εισφορών αλλάζει καθώς στο εξής θα προστίθενται και οι εισφορές που καταβλήθηκαν το προηγούμενο έτος (και οι οποίες μέχρι και το 2017 εξαιρούνταν του υπολογισμού). Ειδικά για το 2018, θα γίνεται μια έκπτωση της τάξεως του 15% επί του αθροίσματος καθαρά κέρδη 2016 συν ασφαλιστικές εισφορές. Επαγγελματίας με κέρδη 15.000 ευρώ πληρώνει 2.957,9 ευρώ για το 2017 και με το νέο σύστημα οι εισφορές θα αυξηθούν στα 3.436 ευρώ. Με κέρδη 20.000 ευρώ, οι εισφορές του 2017 είναι 4.305,4 ευρώ και για το 2018 το ποσό ανέρχεται στα 4.581,5 ευρώ.

Οι επιπτώσεις από τον νέο τρόπο υπολογισμού του επιδόματος τέκνων θα φανούν, ειδικά στους τρίτεκνους και στους πολύτεκνους, από το καλοκαίρι οπότε και θα ενεργοποιηθούν τα νέα κριτήρια και το νέο ύψος των επιδομάτων (σ.σ. η διάταξη αναμένεται να ψηφιστεί μέσα στον Ιανουάριο), αναλυτικά παραδείγματα με τις αυξήσεις και τις μειώσεις των επιδομάτων.
fpress.gr

Τέλη κυκλοφορίας: Τρεις μέρες για πληρωμή ή κατάθεση πινακίδων


Λήγει στην Παρασκευή 29 Δεκεμβρίου η προθεσμία που έχουν οι 5,5 εκατομμύρια ιδιοκτήτες οχημάτων να καταβάλουν τα τέλη κυκλοφορίας του 2018. Ήδη τα ειδοποιητήρια έχουν αναρτηθεί στο gsis.gr και το σύστημα TAXISnet - gsis της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ).Όσοι δεν πληρώσουν εμπρόθεσμα τα τέλη κυκλοφορίας προβλέπεται η επιβολή προστίμου ίσου με την αξία τους.Από την άλλη πλευρά όσοι επιθυμούν να καταθέσουν πινακίδες πρέπει να υποβάλουν δήλωση ακινησίας και να καταθέσουν τις πινακίδες του οχήματος στην εφορία ως τις 29 Δεκεμβρίου.Πόσα θα πληρώσουν οι ιδιοκτήτες οχημάτων
Υπενθυμίζεται ότι οι ιδιοκτήτες οχημάτων, ανάλογα με τα κυβικά και το έτος πρώτης κυκλοφορίας του οχήματός τους θα πληρώσουν τέλη κυκλοφορίας που κυμαίνονται:
Από 22 έως 1.230 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν έως το 2000.
Από 22 έως 1.260 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2001 έως 2005.
Από 22 έως 1.380 ευρώ για οχήματα που κυκλοφόρησαν από 2006 έως 2010.
Για τα αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν από την 1η Νοεμβρίου 2010 και μετά τα τέλη κυκλοφορίας υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές ρύπων.


parapolitika.gr
26Δεκ2017

ΕΛ.ΑΣ.: 10+1 συμβουλές για να μην σας αποσπάσουν απατεώνες χρήματα -Τα κόλπα τους


Με αφορμή πρόσφατες περιπτώσεις εξαπάτησης πολιτών από επιτήδειους η ΕΛ.ΑΣ. παρέχει ειδικές συμβολές για την αποφυγή τους.
Οπως αναφέρει η ΕΛ.ΑΣ. οι εν λόγω επιτήδειοι προσεγγίζουν κυρίως άτομα τρίτης ηλικίας και με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα τους αποσπούν χρηματικά ποσά.
Μάλιστα σε σχετικό tweet της η Ελληνική Αστυνομία αναφέρει ότι είναι πολλές οι περιπτώσεις που συμπολίτες μας εξαπατούνται από άτομα που υποδύονται πειστικά υπαλλήλους Δημόσιας Υπηρεσίας, για να αποσπάσουν χρήματα. Και εφιστά την προσοχή: «Προσοχή! ΚΑΝΕΝΑΣ Δημόσιος Υπάλληλος δεν δέχεται χρήματα σε σπίτια ή δημόσιους χώρους».

Αναλυτικά οι συμβολές της ΕΛ.ΑΣ.:
Να μην πείθεστε εύκολα από άτομα, τα οποία σας “πλησιάζουν” ως γνωστοί συγγενικών - φιλικών προσώπων.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί σε άγνωστα άτομα που επιχειρούν με διάφορα προσχήματα και τεχνάσματα να εισέλθουν στην οικία σας.
Εφόσον άγνωστο άτομο εισέλθει στην οικία σας με οποιαδήποτε πρόφαση (π.χ. διεξαγωγή έρευνας, πώληση κάποιου προϊόντος, ανάγκη να πραγματοποιήσουν μια κλήση κ.λπ.), να μην επιτρέπετε να μεταβαίνει σε άλλους χώροSwitch to plain text editorυς του σπιτιού σας, πέραν αυτών που χρειάζεται και ποτέ να μην χάνετε την οπτική επαφή μαζί του.
Στην περίπτωση αυτή, να προσέχετε τα προσωπικά σας αντικείμενα, προκειμένου να αποφευχθεί το ενδεχόμενο αφαίρεσής τους με τη μέθοδο της απασχόλησης.
Να είστε ιδιαίτερα επιφυλακτικοί όταν άγνωστοι προσπαθήσουν να σας πείσουν για την καταβολή χρηματικού ποσού, με το πρόσχημα επείγουσας ανάγκης συγγενικού - φιλικού προσώπου (π.χ. νοσηλεία σε νοσοκομείο).Το ίδιο μπορεί να προσπαθήσουν και τηλεφωνικά. Για τους ίδιους λόγους να μην ενδίδετε σε προτροπές για συνάντηση (ραντεβού κ.λπ.).
Σε περιπτώσεις που άγνωστοι επικαλούνται έκτακτη ανάγκη γνωστού -συγγενικού σας προσώπου, να επιδιώκετε πάντα οι ίδιοι να επικοινωνείτε τηλεφωνικά με το γνωστό-συγγενικό σας πρόσωπο, προς επιβεβαίωση των όσων επικαλούνται. Η επικοινωνία να γίνεται με δικό σας τηλέφωνο και κατόπιν δικής σας πρωτοβουλίας και να μην δέχεστε να μιλάτε με άτομο, το οποίο κάλεσαν οι άγνωστοι.
Σε κάθε περίπτωση, να δηλώνετε ότι δεν πρόκειται να παραδώσετε χρήματα, εάν δεν εμφανιστούν οι γνωστοί-συγγενείς σας.
Να μην δέχεστε σε καμία περίπτωση άγνωστα άτομα να σας οδηγήσουν σε Πιστωτικό Κατάστημα ή ΑΤΜ για ανάληψη χρηματικού ποσού.
Να μην πείθεσθε εύκολα σε ευκαιριακές αγορές προϊόντων που σας προτείνουν άγνωστα άτομα, ιδιαίτερα δε δίχως να δείτε πρώτα τα προϊόντα αυτά.
Να μην πείθεστε από άγνωστους, οι οποίοι εμφανίζονται ως υπάλληλοι Δημόσιας Υπηρεσίας ή άλλου φορέα για την επιδιόρθωση κάποιου τεχνικού προβλήματος, εάν δεν τους έχετε εσείς προηγουμένως καλέσει.
Να μην πείθεστε όταν άγνωστοι σας ζητούν να καταβάλλετε χρήματα για οφειλές γνωστών ή συγγενικών προσώπων σε δημόσιες υπηρεσίες ή σε καταστήματα-εταιρείες για αγορά αγαθών-προσφορά υπηρεσιών.
Επισημαίνεται ότι από νοσοκομεία ή από δημόσιες υπηρεσίες δεν χρησιμοποιείται η πρακτική υπάλληλοί τους να μεταβαίνουν σε οικίες ή σε δημόσιους χώρους και να ζητούν από πολίτες την καταβολή χρημάτων για υπηρεσίες που παρέχουν.
Να έχετε πάντα διαθέσιμους τους τηλεφωνικούς αριθμούς, με τους οποίους πρέπει να επικοινωνήσετε  σε περίπτωση ανάγκης (Αστυνομία, Πυροσβεστική, Νοσοκομεία, στενοί συγγενείς κ.α.).
Προσπαθήστε να συγκρατήσετε τα χαρακτηριστικά των δραστών, καθώς και τα οχήματα με τα οποία κινούνται (αριθμό κυκλοφορίας, μάρκα οχήματος, χρώμα κ.λπ.), για να βοηθήσετε το έργο των διωκτικών αρχών.
Να ενημερώνετε πάντα τις αστυνομικές Αρχές, ακόμη και σε περίπτωση απόπειρας απάτης σε βάρος σας.



Πηγή:iefimerida.gr

Πλήρης απελευθέρωση του επαγγέλματος: Άδεια φαρμακείου και σε μη φαρμακοποιούς


Το πλήρες άνοιγμα του επαγγέλματος των φαρμακοποιών προβλέπει τροπολογία του υπουργείου Υγείας που κατατέθηκε αιφνιδιαστικά στην Βουλή για να ψηφιστεί με συνοπτικές διαδικασίες αύριο.

Σύμφωνα με τις προωθούμενες διατάξεις: «άδεια φαρμακείου χορηγείται:
– Σε φυσικά πρόσωπα που έχουν την ιδιότητα του φαρμακοποιού
– Σε φυσικά πρόσωπα που δεν έχουν την ιδιότητα του φαρμακοποιού
– Σε συνεταιρισμούς μέλη της Ομοσπονδίας Συνεταιρισμών Φαρμακοποιών Ελλάδας.

Η άδεια χορηγείται με απόφαση του κατά τόπου αρμόδιου Περιφερειάρχη. Ο κάτοχος της άδειας μπορεί να λειτουργήσει φαρμακείο είτε ως ατομική επιχείρηση είτε ως εμπορική εταιρεία οποιασδήποτε μορφής, πλην αυτής της ανώνυμης εταιρείας. Με προεδρικό διάταγμα έπειτα από πρόταση του υπουργού Υγείας, καθορίζονται οι όροι, οι προϋποθέσεις, οι περιορισμοί, η διαδικασία και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια των φαρμακείων είτε ως ατομικών επιχειρήσεων είτε ως εμπορικών εταιρειών οποιασδήποτε μορφής πλην ανωνύμου εταιρείας.
Υπενθυμίζεται ότι η κυβέρνηση με κοινή Υπουργική Απόφαση τον Μάιο του 2016 επιχειρησε να χορηγήσει άδειες φαρμακείων και σε ιδιώτες, υπό την προϋπόθεση ότι το φαρμακείο θα έχει τη μορφή ΕΠΕ και θα υπάρχει συνέταιρος φαρμακοποιός με μερίδιο 20% ωστόσο η απόφαση ακυρώθηκε από το ΣτΕ τον περασμένο Ιούλιο.