Ο τραπεζικός Αρμαγεδδών



Αμφιβάλουμε εάν οι Έλληνες καταλάβουν ποτέ το βρώμικο παιχνίδι που παίζεται εις βάρος τους – μέσω του οποίου ληστεύονται με υπερβολικούς φόρους, πληρώνουν χωρίς σταματημό και χάνουν τα περιουσιακά τους στοιχεία, ενώ ταυτόχρονα τόσο το δημόσιο, όσο και το κόκκινο ιδιωτικό χρέος αυξάνονται ανεξέλεγκτα.
.
«Τα 46 δις € που εξανεμίστηκαν μέσα σε εννιά μόλις μήνες το 2015 από τις τράπεζες, αντιστοιχούν με 20 σχεδόν ΕΝΦΙΑ, με τις συντάξεις ετών, με τους μισθούς χιλιάδων δημοσίων υπαλλήλων και με μέτρα τέσσερις φορές περισσότερα από όλα μαζί του τρίτου μνημονίου! Είναι δυνατόν λοιπόν να διασωθεί η Ελλάδα ή να εξυπηρετηθεί ποτέ το δημόσιο χρέος της, όταν αυξάνεται με τέτοιον ιλιγγιώδη ρυθμό από τις κυβερνήσεις;«      
 .

Ανάλυση

Είναι προφανές πως εάν θέλει κανείς να καταστρέψει μία χώρα, μετατρέποντας την σε περιοχή και εξαρτημένη αποικία, ενώ τους Πολίτες της σε σκλάβους χρέους, ξεκινάει από το χρηματοπιστωτικό της σύστημα – σημειώνοντας πως τα κόκκινα τραπεζικά δάνειαήταν μόλις στο 7,7% των συνολικών το 2009, ενώ αργότερα εκτοξεύθηκαν πάνω από το 50%. Εν προκειμένω, λόγω της κατακόρυφης πτώσης των εισοδημάτων των Ελλήνων εξαιτίας της πολιτικής των μνημονίων – παράλληλα με την κατάρρευση των τιμών των περιουσιακών τους στοιχείων. Το γεγονός αυτό, σε συνδυασμό με τη διαγραφή ενός μεγάλου μέρους της αξίας των ομολόγων του δημοσίου που κατείχαν οι τράπεζες με το PSI, τις οδήγησε στη χρεοκοπία – μετά από αλλεπάλληλες αυξήσεις κεφαλαίων.
Τα στοιχεία βέβαια που αφορούν τις κεφαλαιοποιήσεις είναι ασαφή, όπως συμβαίνει πάντοτε με τις τράπεζες. Με βάση πάντως αυτά που καταφέραμε να συλλέξουμε, χωρίς να είμαστε βέβαιοι για την αντικειμενικότητα τους, η πρώτη κεφαλαιοποίηση ανάγεται στο 2008 – ενώ περιελάμβανε 23,5 δις € σε εγγυήσεις του δημοσίου, καθώς επίσης 4,5 δις € σε μετρητά, για τα οποία δόθηκαν ειδικές προνομιούχες μετοχές. Λέγεται δε πως τα ποσά αυτά έχουν αποπληρωθεί εξ ολοκλήρου από τις τράπεζες – χωρίς όμως να μπορούμε να το τεκμηριώσουμε. Εκτός πάντως από τις κεφαλαιοποιήσεις λήφθηκαν και άλλα μέτρα, όπως η στήριξη των τραπεζών με επί πλέον εγγυήσεις του δημοσίου που θεωρείται πως τελικά δεν χρησιμοποιήθηκαν (επιστράφηκαν), η εξυγίανση τραπεζών (ΑΤΕ, ΤΤ, Proton κλπ.), καθώς επίσης η αναδιάταξη του τραπεζικού συστήματος με εξαγορές και συγχωνεύσεις που όμως δεν απέδωσαν.Οι επόμενες κεφαλαιοποιήσεις μέσω του ΤΧΣ κόστισαν στους Έλληνες περί τα 46 δις € που προστέθηκαν στο δημόσιο χρέος, αλλά η σημερινή αξία των μετοχών που κατέχει το ΤΧΣ είναι περίπου 897,8 εκ. € (γράφημα) – ενώ η χρηματιστηριακή αξία των παρακάτω τραπεζών έχει καταρρεύσει στα 5,11 δις €, από περίπου 33 δις € στα μέσα του 2014. Με δεδομένο όμως το ότι, το ΤΧΣ έχει παραχωρηθεί στο ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ από τη σημερινή κυβέρνηση, οπότε η όποια τιμή, με την οποία ενδεχομένως θα πουλήσει τις μετοχές του θα οδηγηθεί στην αποπληρωμή των δημοσίων χρεών, δεν πρόκειται να προσφέρει κάτι στους Έλληνες – εκτός από το να μειώσει τη ζημία που υπέστησαν κατά 1 δις € περίπου, στα 45 δις €.
Σημείωση γραφήματος: Η αξία των συμμετοχών του ΤΧΣ στις τέσσερις μεγάλες τράπεζες την 31.12.2014 ήταν περί τα 11,6 δις € – όπου τότε το μερίδιο του στην ΕΤΕ ήταν 57,24%, στην Alpha 66,29%, στη Eurobank 35,41% και στην Πειραιώς 66,93%. Βέβαια, θα μας κοστίσει επί πλέον τους αναβαλλόμενους φόρους ύψους 17 δις € που προσφέρθηκαν ως δώρο στους επενδυτές και προστέθηκαν στα κεφάλαια των ιδρυμάτων – παρά το ότι είναι αέρας, με την έννοια πως οι τράπεζες δεν θα πληρώνουν φόρους στα μελλοντικά τους κέρδη, οπότε θα επιβαρυνθούμε εμείς. Η μεγάλη ληστεία τώρα των μετόχων των τραπεζών, κυριότερος των οποίων ήταν το δημόσιο, άρα όλοι εμείς, φαίνεται στο επόμενο γράφημα – στο οποίο αναφέρονται οι πραγματικές τιμές των μετοχών των τραπεζών, όσο κόστισε δηλαδή η αγορά τους στους επενδυτές, μετά την εκάστοτε κεφαλαιοποίηση τους (σε προσαρμοσμένες τιμές).
Όπως καταλαβαίνουμε, πρώτα οι μέτοχοι της Πειραιώς και μετά της Εθνικής Τράπεζας καταληστεύθηκαν – αφού εάν είχε τοποθετήσει κανείς 8.000 € στην Πειραιώς το 2013, σήμερα θα εισέπραττε 1,17 € (εξαιρετικός κύριος ο τότε επικεφαλής της, ο κ. Σάλλας, ο οποίος διαθέτει πολυτελέστατο σκάφος, συμμετοχή σε τράπεζα της Κρήτης μέσω επενδυτικής εταιρείας κοκ. εις υγείαν των κορόιδων – υπενθυμίζοντας την επιβάρυνση του δημοσίου με την «bad bank» της ΑΤΕ που εξαγόρασε η Πειραιώς, στην οποία είναι υποθηκευμένα εκατοντάδες χιλιάδες στρέμματα αγροτικής γης), ενώ για τα 643 € στην Εθνική 1,39 € (για τις υπόλοιπες ισχύει η ίδια λογική).Υπενθυμίζουμε πως το δημόσιο, το ΤΧΣ εν προκειμένω, απαγορεύθηκε να συμμετέχει στην αύξηση των κεφαλαίων των τραπεζών του 2014 και του 2015 – οπότε τιμές των μετοχών του εξαϋλώθηκαν, πόσο μάλλον όταν η τρίτη κεφαλαιοποίηση του 2015 έγινε σε τιμές που αντιστοιχούσαν σε αποτίμηση μόλις 750 εκ. € για ολόκληρο το τραπεζικό σύστημα (από 33 δις € τον Ιούνιο του 2014), με πάγια περιουσιακά στοιχεία άνω των 300 δις €!Πρόκειται λοιπόν για τη μεγαλύτερη τραπεζική ληστεία στην παγκόσμια ιστορία, για την οποία κανένας δεν διαμαρτυρήθηκε και κανένας δεν τιμωρήθηκε – ενώ είμαστε βέβαιοι πως ελάχιστοι Έλληνες το έχουν καταλάβει (ανάλυση), τεκμηριώνοντας πως οι γνώσεις τους στα οικονομικά και το IQ τους έχουν πρόβλημα.
Η ολοκληρωτική κατάρρευση
Σχετικά τώρα με τις καταθέσεις, η μεγαλύτερη εκροή σύμφωνα με την ΤτΕ διαπιστώθηκε από το Σεπτέμβριο του 2009 έως τον Ιούνιο του 2012, όπου διέφυγαν συνολικά στο εξωτερικό περί τα 87 δις € ή το 36,2% των αποταμιεύσεων των Ελλήνων – ενώ το δίμηνο της πολιτικής αστάθειας, από το Δεκέμβριο δηλαδή του 2014 έως τον Ιανουάριο του 2015, οι καταθέσεις μειώθηκαν κατά 16,2 δις € και από το Φεβρουάριο έως τον Ιούνιο κατά 25,9 δις €. Επομένως η πτώση ήταν στα 129,1 δις €, στραγγαλίζοντας τη ρευστότητα των τραπεζών και της ελληνικής οικονομίας – χωρίς να ληφθεί κανένα μέτρο από τους εκάστοτε «σωτήρες» της Ελλάδας.Στο επόμενο γράφημα τώρα φαίνονται τα στοιχεία των τραπεζών από τους Ισολογισμούς τους στις 30.06.2018 – όπου το ενεργητικό τους ήταν στα 241,3 δις € (αυτό σημαίνει πως με τα 5,11 δις € που κοστίζουν σήμερα όλες μαζί μπορεί να αγοράσει κανείς 241,3 δις €), τα μετά φόρων κέρδη τους μόλις 2 εκ. €, οι καταθέσεις τους (πιθανολογούμε μαζί με αυτές του δημοσίου) 158,7 δις € και οι χορηγήσεις (δάνεια) 149,2 δις €.
Προσοχή απαιτείται στο θέμα των συνολικών χορηγήσεων, οι οποίες στην ουσία έχουν ονομαστική αξία περί τα 310 δις € – έχοντας μειωθεί στα 149,2 δις €, επειδή σχηματίσθηκαν προβλέψεις ζημιών περίπου 160 δις €. Από το συγκεκριμένο σημείο διαπιστώνεται πως οι χορηγήσεις τους ήταν διπλάσιες των καταθέσεων τους (ανάλυση), ενώ όταν προσφέρουν τα δάνεια με κούρεμα 52%, δηλαδή τα 100 € για 48 €, δεν υφίστανται ζημίες αφού τις έχουν ήδη αποσβέσει – ενώ δεν πληρώνουν φόρους λόγω αυτών ακριβώς των ζημιών, επιβαρύνοντας όλους εμάς. Η ληστεία μας δηλαδή συνεχίζεται ασταμάτητα, χωρίς καν να το συνειδητοποιούμε – αφού οι μάζες, ειδικά όταν έχουν γνωστική ανεπάρκεια, αποπροσανατολίζονται πολύ εύκολα.Περαιτέρω, τα ίδια κεφάλαια των τραπεζών υπολογίζονταν μέχρι πρόσφατα στα 27 δις € –  άρα στα 10 δις € πραγματικά (=χωρίς τους αναβαλλόμενους φόρους). Από ένα χρονικό σημείο τώρα και μετά έχουν μειώσει τα κόκκινα δάνεια τους κατά 17 δις €, με κόστος (=κούρεμα) 7 δις €, οπότε τα πρόσφεραν στους επενδυτές με έκπτωση της τάξης του 92% – επομένως τα 100 € έναντι 8 €.Δυστυχώς δεν θέλησαν να τα δώσουν στους Έλληνες οφειλέτες τους με τις ίδιες συνθήκες, ισχυριζόμενες (α) πως έπρεπε να εισπράξουν μαζεμένα χρήματα και (β) λόγω του «ηθικού κινδύνου», σύμφωνα με τον οποίο χαλάει η αγορά εάν συμβεί κάτι τέτοιο, αφού τότε οι συνεπείς οφειλέτες θα έχουν κίνητρο να μην πληρώνουν. Για τις ίδιες βέβαια, οι οποίες σταθερά ιδιωτικοποιούν τα κέρδη τους και κοινωνικοποιούν τις ζημίες, δεν ισχύει κάτι ανάλογο – όπως το έχουμε ήδη τεκμηριώσει (ανάλυση).
Σε κάθε περίπτωση, τα πραγματικά ίδια κεφάλαια τους έχουν πλέον μειωθεί στα 5 δις €, σύμφωνα με τις πληροφορίες, οι οποίες ταιριάζουν με τη σημερινή αποτίμηση τους στο χρηματιστήριο. Εν προκειμένω βέβαια αναρωτιέται κανείς πως θα προβούν στις επόμενες μειώσεις των κόκκινων (NPL’s, NPE’s) δανείων τους που απαιτεί η ΕΚΤ, με τόσο χαμηλά ίδια κεφάλαια – όταν την ίδια στιγμή, από την 01.01.2016, με βάση την οδηγία BBRD, πριν από τη λήψη κρατικής ενίσχυσης, απαιτείται κούρεμα των μετόχων, των ομολογιούχων και των καταθετών τους για ποσά άνω των 100.000 €.
Έτσι έχει ουσιαστικά χαθεί η ευκαιρία της δημιουργίας μίας «κακής τράπεζας», κατά τα πρότυπα άλλων χωρών, όπως της Ισπανίας, για τη μεταφορά των κόκκινων δανείων με τη στήριξη του δημοσίου – ενώ κανένας δεν τολμάει, ειδικά οι μεγάλες επιχειρήσεις, να έχει στις τράπεζες καταθέσεις άνω των 100.000 €,στραγγαλίζοντας ακόμη περισσότερο τη ρευστότητα και την οικονομία της Ελλάδας. Αρκετοί δε υποψιάζονται πως ενδεχομένως δεν θα τηρηθεί το όριο των 100.000 €, αφού δεν αρκεί – οπότε συνεχίζονται οι εκροές, επιδεινώνοντας την κατάσταση των τραπεζών που, όπως αναφέραμε, δεν ανήκουν πια στην Ελλάδα.
Πρόβλημα βέβαια αντιμετωπίζει και το δημόσιο, το οποίο δεν επιτρέπεται να πουλήσει άλλα ομόλογα στις τράπεζες (κατέχουν περί τα 8 δις €) – ενώ η κυβέρνηση θα ήθελε προφανώς να διασώσει τις τράπεζες, για να είναι σε θέση να αγοράσουν ομόλογα όταν θα αποφάσιζε να βγει τις αγορές. Αν και είναι δυσνόητο για πολλούς, αυτό ακριβώς είναι το παιχνίδι, με το οποίο τα κράτη διασώζουν τις τράπεζες και οι τράπεζες τα κράτη – έως ότου κάποια στιγμή αλλάζουν οι συνθήκες και ο λογαριασμός πληρώνεται από τους ανόητους Πολίτες που ούτε καν το αντιλαμβάνονται.
Επίλογος
Ολοκληρώνοντας, είναι παράδοξο το ότι οι Έλληνες καταφέρνουν ακόμη να επιβιώνουν μετά από μία τέτοια καταστροφή, η οποία τους έχει ήδη κοστίσει πάνω από 1 τρις € με τους πλέον συντηρητικούς υπολογισμούς – ενώ τους έχει προκαλέσει μία απίστευτη ανασφάλεια, αφού κυριολεκτικά δεν ξέρουν τι θα τους συμβεί την άλλη ημέρα το πρωί.Παράλληλα και ενώ εξελίσσεται ο τραπεζικός Αρμαγεδδών, τα απλήρωτα χρέη των Πολιτών απέναντι στο δημόσιο πλησιάζουν στα 180 δις € μαζί με τους τοκογλυφικούς τόκους και τις επιβαρύνσεις, στις τράπεζες τα 107 δις € συν τους τόκους (το ότι μειώθηκαν να κόκκινα δάνεια των τραπεζών δεν σημαίνει τίποτα για τους ίδιους, αφού έχουν απλά μεταφερθεί στους ξένους επενδυτές – ενώ οι συνολικές οφειλές τους χωρίς κούρεμα είναι της τάξης των 310 δις €, όπως αναλύσαμε παραπάνω), στους ασφαλιστικούς οργανισμούς είναι πάνω από 30 δις € κοκ.Ως εκ τούτου, οι ψυχολογικές πιέσεις που δέχεται ολόκληρη η ελληνική κοινωνία είναι απάνθρωπες. Αμφιβάλουμε όμως εάν οι Έλληνες καταλάβουν ποτέ το βρώμικο παιχνίδι που παίζεται εις βάρος τους – μέσω του οποίου ληστεύονται με υπερβολικούς φόρους, χάνουν τα περιουσιακά τους στοιχεία και πληρώνουν χωρίς σταματημό,όταν ταυτόχρονα τόσο το δημόσιο, όσο και το ιδιωτικό χρέος τους αυξάνονται ανεξέλεγκτα.

Δημόσια περιουσία: Η λίστα της λεηλασίας από τους δανειστές

Θεόδωρος Κατσανέβας


Δημόσια περιουσία: Η λίστα της λεηλασίας από τους δανειστές, Θεόδωρος Κατσανέβας
Οι εισπράξεις του Υπερταμείου από την υφαρπαγή του συνόλου της περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν συνολικά το ένα τρισ. ευρώ. Αυτό προκύπτει από τις αποφάσεις του Eurogroup, με τις οποίες η χώρα μας υποχρεώνεται να καταβάλει ετησίως ποσά της τάξης των 20-37 δισ. ετησίως μέχρι το έτος 2060. Με βάση τις σχετικές αποφάσεις και ειδικότερα αυτής της 15/6/2017, η εκτίμηση για είσπραξη ενός τρισ. ευρώ από το Υπερταμείο αποτελεί έναν μάλλον μετριοπαθή υπολογισμό αν ληφθεί υπόψη ότι η δημόσια περιουσία που μεταφέρεται στο σύνολό της για πώληση ή εκμετάλλευση, είναι μεγάλη.
Επί πλέον, αν συμπεριληφθούν οι τράπεζες με τις θυγατρικές τους στην Ελλάδα και το εξωτερικό, που έχουν ήδη περάσει σε ξένα χέρια σε τιμές πολύ κατώτερες από την πραγματική τους αξία, τότε, το συνολικό μέγεθος της «λεηλασίας» φτάνει με ασύλληπτα ύψη, που είναι σχεδόν αδύνατον να προσδιοριστεί επακριβώς. Η στυγνή υφαρπαγή του συνόλου των περιουσιακών στοιχείων του ελληνικού Δημοσίου, γίνεται έναντι των χρεών, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων είναι πλασματικό και έχει δημιουργηθεί μέσα και από την Ευρωζώνη.Εκτός των άλλων, αποστερεί την χώρα μας από αναγκαία δημόσια έσοδα και την οδηγεί σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης και φτωχοποίησης. Η πραγματικότητα αυτή, σε συνδυασμό με την υπερφορολόγηση και τη συρρίκνωση των εισοδημάτων, αποκλείει κάθε αναπτυξιακή ελπίδα. Η περί του αντιθέτου εικονική αισιοδοξία είναι προπαγάνδα, λόγια παρηγοριάς για τον βαριά άρρωστο.

Η λίστα της λεηλασίας

Περισσότερα από 100.000 κρατικά ακίνητα, όλες οι ΔΕΚΟ, το ΤΑΙΠΕΔ με τις συμμετοχές του και το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας αποτελούν τα περιουσιακά στοιχεία του Υπερταμείου, τα οποία θα «αξιοποιηθούν», θα πουληθούν δηλαδή ή θα ενοικιαστούν. Όπως έχει ανακοινωθεί, για τρία χρόνια τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις θα διοχετεύονται εξ ολοκλήρου στους δανειστές, ενώ στη συνέχεια το 50% θα πηγαίνει στο ελληνικό Δημόσιο και το υπόλοιπο 50% θα χρησιμοποιείται για τη μείωση του δημόσιου χρέους.
Μετά την ολοκλήρωση των πρώτων μεταφορών στο Υπερταμείο με πολλές ή λιγότερες εκκρεμότητες (Ελληνικό, Αφάντου, ΔΕΣΦΑ, Αστέρας, κ.λπ.), σταδιακά ακολουθούν και οι επόμενες, απαλλοτριώσεις στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ (Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου).
Το Υπερταμείο, έχοντας την μορφή και τη δομή holding εταιρείας έχει θέσει υπό τον έλεγχό του και πιθανόν θα αφομοιώσει όλες τις υφιστάμενες δομές: Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, ΤΑΙΠΕΔ και Εταιρεία Ακινήτων Δημοσίου. Στον ίδιο φορέα περιέρχονται οι μετοχές του δημοσίου σε ΔΕΗ, ΟΤΕ, ΕΛΠΕ, ΕΥΔΑΠ, ΕΥΑΘ, ΔΕΠΑ, ΟΛΘ, «Ελ. Βενιζέλος», ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΕΓΝΑΤΙΑ, ακίνητα και εκτάσεις του Δημοσίου, ανεξαρτήτως του σημερινού καθεστώτος ιδιοκτησίας και όλα τα Ολυμπιακά Ακίνητα μαζί με τις εγκαταστάσεις που τα περιβάλλουν. Στην τελική λίστα των περιουσιακών στοιχείων θα προστίθενται και νέα.Γενικότερα στον Υπερταμείο περνούν όλες οι εκτάσεις του δημοσίου και χιλιάδες ακίνητα ανεξαρτήτως του σημερινού καθεστώτος ιδιοκτησίας, δηλαδή σε ποιόν φορέα του Δημοσίου ανήκουν μέχρι τώρα. Στη λίστα της «λεηλασίας» του αιώνα, περιέρχονται τα πακέτα των μετοχών που ελέγχει το ΤΑΙΠΕΔ και το ελληνικό Δημόσιο στη ΔΕΗ (με προτεινόμενη πώληση του 17% των μετοχών της επιχείρησης), τον ΟΤΕ (συνολικά ένα 10% ανήκει στο Ελληνικό Δημόσιο και φορείς του), τα Ελληνικά Πετρέλαια (35% των οποίων ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ), την ΕΥΔΑΠ (με πώληση του 11% των μετοχών), την ΕΥΑΘ (με προτεινόμενη λύση την πώληση του 23% από το 74% των μετοχών), την ΔΕΠΑ (65% ανήκει στο ΤΑΙΠΕΔ και το άλλο 35% στα ΕΛΠΕ), τα ΕΛΤΑ (το ΤΑΙΠΕΔ ελέγχει το 90% των δικαιωμάτων ψήφου), τον ΟΛΘ το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος» (πωλείται το 30% του ΤΑΙΠΕΔ), την ΤΡΑΙΝΟΣΕ και την ΕΕΣΣΤΥ, την ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟ κλπ. Μαζί με αυτά τα μετοχικά πακέτα, μεταβιβάζονται οι ιδιοκτησίες στις μαρίνες με συμβάσεις παραχώρησης 40 ετών, τα μικρά εμπορικά και τουριστικά περιφερειακά λιμάνια και αεροδρόμια κλπ.

Όλα για πούλημα και εκμετάλλευση

Στο Υπερταμείο μεταβιβάζονται 10.119 δημόσια ακίνητα, αρχαιολογικοί χώροι και μουσεία, οικίες ιστορικών προσωπικοτήτων, εμβληματικά ιστορικά κτίρια, σχολεία, δικαστικά μέγαρα, πλατείες, δρόμοι, ποδοσφαιρικά και αθλητικά γήπεδα, πάρκα, παιδικές χαρές, βρεφονηπιακοί σταθμοί, ΚΑΠΗ, γηροκομεία, κτίρια ΑΜΕΑ, πρεσβείες στο εξωτερικό, βιβλιοθήκες, λαϊκές αγορές, νοσοκομεία, κτίρια υπουργείων, δημόσιων φορέων, νομαρχιών, περιφερειών, αστυνομίας, πυροσβεστικής, στρατιωτικών, ναυτικών και αεροπορικών σχολών, φυλακές, αλυκές, λατομεία, στάδια, γυμναστήρια, κολυμβητήρια, τελωνεία, παλαιά βυρσοδεψεία(!), καπναποθήκες, στρατόπεδα, στρατιωτικά αεροδρόμια, νοσοκομεία, εκκλησίες, νεκροταφεία(!), παραθαλάσσιες ζώνες, δασικές εκτάσεις, γεωτεμάχεια, αγροτεμάχια κλπ.
Μεταξύ πολλών άλλων, στη λίστα της ντροπής, περιλαμβάνονται ενδεικτικά, ο Λευκός Πύργος, το Καυτατζόγλειο στάδιο, το Γεντι Κουλέ, η Ροτόντα το Νοσοκομείο «Γ. Γεννηματάς» στη Θεσσαλονίκη, η Κνωσός, το Παγκρήτιο στάδιο στο Ηράκλειο της Κρήτης, τα Νεώρια στο παλιό λιμάνι, το στρατόπεδο Μαρκοπούλου, οι Ιταλικοί Στρατώνες, το Φρούριο Φίρμας, το Ναυτικό Μουσείο και Αρχαιολογικό Μουσείο στα Χανιά, η έκταση του Ασύρματου στον Άγιο Δημήτριο Αττικής, το Ζάππειο Μέγαρο, η κατοικία του Καποδίστρια στην Κέρκυρα, το ιστορικό σπίτι του Σοφιανόπουλου στην Αλεξανδρούπολη και πολλά πολλά άλλα.Στην ίδια λίστα προγραμματίζεται να περιέλθει και η μισή εκκλησιαστική περιουσία, με τη σύσταση κοινής εταιρείας με μερίδιο κατά 50%, της Εκκλησίας με το Δημόσιο. Εκπρόσωποι των δανειστών φρόντισαν να «πείσουν» τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο πριν συναντήσει τον πρωθυπουργό για τον σκοπό αυτό. Όσο και αν ακούγεται εξωφρενικό, δεν αποκλείεται τελικά ακόμα και τα έσοδα από την Ακρόπολη, το νησί της Δήλου, το Εθνικό Αρχαιολογικό Μουσείο και από όλους τους αρχαιολογικούς χώρους, από μουσεία, αρχαία θέατρα κλπ. να εισπράττονται από το Υπερταμείο.
Στην επίσημη ανακοίνωσή του στις αρχές του 2018 αναφέρεται ξεκάθαρα: «Κατόπιν της ψήφισης του νόμου 4512/2018, το Διοικητικό Συμβούλιο της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας ανακοινώνει την επίσημη μεταβίβαση των συμμετοχών του Ελληνικού Δημοσίου στο δυναμικό της«. Είναι προφανές ότι εναπόκειται στη διακριτική ευχέρεια των ξένων δανειστών να συμπεριλάβουν οτιδήποτε αφορά δημόσιο περιουσιακό στοιχείο.

Η δομή του Υπερταμείου

Η δομή του Υπερταμείου λειτουργεί ως εταιρεία holding από τα τέλη του 2016. Αποφασίζει ανεξάρτητα από την κυβέρνηση με την ισχύ μιας υπερκυβέρνησης και ελέγχει άμεσα το ΤΑΙΠΕΔ, το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας, την ΕΤΑΔ, καθώς και μια νέα εταιρεία, στην οποία περιλαμβάνονται όσες ΔΕΚΟ δεν έχουν περάσει στο ΤΑΙΠΕΔ. Διοικείται από πενταμελές Διοικητικό Συμβούλιο, του οποίου η αρμοδιότητα είναι η παρακολούθηση του προγράμματος ιδιωτικοποιήσεων και η κατανομή των εσόδων από αυτές.Το Εποπτικό Συμβούλιο, τα μέλη του οποίου ορίζονται με τη σύμφωνη γνώμη των πιστωτών, (δηλαδή ουσιαστικά με τη σύμφωνη γνώμη του Βερολίνου), διορίζει τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, το οποίο στη συνέχεια αποφασίζει για τους επικεφαλής του ΤΑΙΠΕΔ, του ΤΧΣ, της ΕΤΑΔ και των ΔΕΚΟ. Τρία μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου ορίζονται από την ελληνική πλευρά και δύο από τους δανειστές (συμπεριλαμβανομένου του προέδρου). Όμως, οι αποφάσεις λαμβάνονται με θετική γνώμη των τεσσάρων από τα πέντε μέλη με αποτέλεσμα ο ρόλος των εκπροσώπων των δανειστών να είναι καθοριστικός.
.Η Διοίκηση του Υπερταμείου, έχει ασυλία από το νόμο, καθώς από το 2016 προβλέπεται πως τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΕΣΥΠ δεν υπέχουν αστική ευθύνη έναντι τρίτων για πράξεις ή παραλείψεις κατά την άσκηση των καθηκόντων τους παρά μόνο για δόλο, ή βαρεία αμέλεια. Για καλό και για κακό, υπήρξε μέριμνα για την ασφαλιστική κάλυψη Ευθύνης Στελεχών Διοίκησης της ΕΕΣΥΠ έναντι του ποσού των 200.000 ευρώ ετησίως. Το όριο ευθύνης θα είναι 50 εκατ. ευρώ και το ασφαλιστήριο συμβόλαιο που ενεργοποιείται από 11/11/2018 καλύπτει τα μέλη του Εποπτικού Συμβουλίου, τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου, τους Διευθυντές, τα στελέχη της Διοίκησης, αλλά και τους εργαζόμενους του Υπερταμείου.Παρόμοια υφαρπαγή του συνόλου της περιουσίας ενός κράτους δεν έχει προηγούμενο διεθνώς. Πρόκειται για ένα μέγιστο έγκλημα που συντελείται σε βάρος της Ελλάδας, η οποία βρίσκεται υπό ιδιότυπη μεταμοντέρνα «κατοχή». Το μέγεθος του εθνικού αυτού εγκλήματος δεν φαίνεται να έχει γίνει αντιληπτό, αφού οι μέχρι σήμερα αντιδράσεις ήταν και είναι ελάχιστες σε σχέση με τη βαρύτητα του όλου θέματος.Όσον αφορά τη λεηλασία, αντίστοιχες μπορούμε να βρούμε μόνο στην περίοδο της κατοχής από τους Ναζί και στις αποικίες. Η αδηφαγία της Γερμανίας και ο ραγιαδισμός του εγχώριου πολιτικού συστήματος θα αποτελεί μια τεράστια μελανή κηλίδα στην ελληνική, αλλά και στην παγκόσμια ιστορία.
πηγή

Τέλος τα πετρελαιοκίνητα ΙΧ από τις μεγάλες ελληνικές πόλεις - Σχέδιο ΥΠΕΝ

Στη σταδιακή… έξωση των πετρελαιοκίνητων οχηµάτων και στη µείωση των βενζινοκίνητων -τουλάχιστον σε ό,τι αφορά τα µεγάλα αστικά κέντρα- µε παράλληλη ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης, µέσω της παροχής κινήτρων, προκειµένου να επιτευχθεί ο ευρωπαϊκός στόχος της ελαχιστοποίησης του αποτυπώµατος του άνθρακα, προσανατολίζεται η κυβέρνηση.«Το ντίζελ είναι κάτι από το οποίο αποµακρυνόµαστε, όπως είναι το πετρέλαιο και η βενζίνη. Εµείς, ως Πολιτεία, θα δώσουµε έµφαση στα θέµατα των αυτοκινήτων και των µεταφορών, µε στόχο να φύγουµε σταδιακά από τη λογική των ντίζελ οχηµάτων», επισηµαίνει µε αποκλειστική δήλωσή του στο «Εθνος» ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Γιώργος Σταθάκης.
Στο πλαίσιο αυτό, η ηγεσία του υπουργείου αναµένεται τις προσεχείς ηµέρες να ανακοινώσει «πακέτο» κινήτρων για την ενίσχυση της ηλεκτροκίνησης. Ανάλογα µέτρα θα περιληφθούν και στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίµα, το οποίο καταρτίζεται αυτήν την περίοδο. Στα µέτρα αυτά εντάσσονται:
  • Η 10ετής προσαρµογή της αγοράς στην ηλεκτροκίνηση.
  • Η επιδότηση της τοποθέτησης ρευµατοδοτών (φορτιστών ηλεκτρικών οχηµάτων)
  • Η συνεργασία µε τις εταιρείες ηλεκτρισµού για την τοποθέτηση ρευµατοδοτών κατά µήκος των αυτοκινητοδρόµων. Οι «καθαρές» και ασφαλείς µετακινήσεις αποτελούν, άλλωστε, προτεραιότητα για την ΕΕ, µε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις να έχουν ήδη προγραµµατίσει απαγόρευση κυκλοφορίας των οχηµάτων µε κινητήρες ντίζελ. Βασικός λόγος είναι ότι οι µεταφορές εξακολουθούν να αποτελούν την πρωταρχική πηγή εκποµπής ρύπων.
Αυτό προέκυψε από την έκθεση του Εθνικού Κέντρου Περιβάλλοντος και Αειφόρου Ανάπτυξης για την κατάσταση του περιβάλλοντος στη χώρα µας, σύµφωνα µε την οποία, αν και η γενική εικόνα των ρύπων έχει βελτιωθεί σηµαντικά τα τελευταία χρόνια, δεν συµβαίνει το ίδιο µε τα αιωρούµενα σωµατίδια, τα οποία υπολογίζεται ότι καταγράφουν υπερβάσεις σε περιοχές όπου ζει το 21% του αστικού πληθυσµού.
Κατηγορίες οχηµάτων
Στο πρόσφατο πρώτο άτυπο Συµβούλιο Υπουργών Υποδοµών και Περιβάλλοντος, οι Ελληνες εκπρόσωποι Χρήστος Σπίρτζης και Σωκράτης Φάµελλος χαρακτήρισαν σηµαντική την παροχή φορολογικών κινήτρων από την ΕΕ για την αγορά ηλεκτροκίνητων τουλάχιστον στις επαγγελµατικές κατηγορίες οχηµάτων, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία: «Προτάθηκε η µείωση φόρων ειδικά για τοµείς όπου αυτό είναι σχετικά εύκολο, όπως τα ταξί και τα λεωφορεία, και µε αντικίνητρα που θα αποθαρρύνουν τη χρήση ρυπογόνων οχηµάτων».Οι δύο υπουργοί πρότειναν οικονοµικά κίνητρα για τη γρήγορη ανάπτυξη υποδοµών για δηµόσιες µεταφορές, αλλά και υποδοµών ρευµατοδότησης για ηλεκτροκίνηση. Γεγονός είναι, πάντως, ότι η ηλεκτροκίνηση στην Ελλάδα παραµένει σε εµβρυϊκό στάδιο, όπως διαπιστωνόταν στο Εθνικό Πλαίσιο Πολιτικής για την Ανάπτυξη της Αγοράς Υποδοµών Εναλλακτικών Καυσίµων στον τοµέα των Μεταφορών, το οποίο ολοκληρώθηκε πέρυσι από το καθ’ ύλην υπουργείο, σε συνεργασία µε τα συναρµόδια υπουργεία.
Βάσει των στοιχείων, το 2016 στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν µόνο 397 ηλεκτροκίνητα οχήµατα, ενώ ειδική αναφορά γινόταν στην παλαιότητα των οχηµάτων, καθώς τα τέσσερα στα δέκα είναι ηλικίας άνω των 17 ετών, ποσοστό το οποίο στα αυτοκίνητα δηµόσιας χρήσης διαµορφώνεται στο 30%. Στην παλαιότητα των οχηµάτων αποδίδεται η µεγάλη εξάρτησή τους από τα συµβατικά καύσιµα. Έτσι, υπολογίζεται ότι το 86% του στόλου κινείται µε κάποιου είδους βενζίνη (απλή ή αµόλυβδη), ενώ µε πετρέλαιο κινείται το 13,3%. Ειδικά στα λεωφορεία, το πετρέλαιο αποτελεί το βασικό καύσιµο (95%), ενώ µε εναλλακτικά καύσιµα, δηλαδή υγραέριο και φυσικό αέριο, κινείται µόλις το 1,8% του συνόλου. Φυσικό αέριο καταναλώνουν σήµερα µόνο 310 λεωφορεία στην Αθήνα.Το σχέδιο έδινε προτεραιότητα στις υποδοµές ηλεκτρικής φόρτισης, αλλά και στην τόνωση της αγοράς ηλεκτροκίνητων οχηµάτων, κάνοντας συγκεκριµένη αναφορά σε µέτρα όπως η υποχρεωτική πρόβλεψη χρήσης φορτιστών στα νεοανεγειρόµενα και ριζικά ανακαινιζόµενα κτίρια, και προτείνοντας την εξέταση µέτρων υποστήριξης της ηλεκτροκίνησης, µεταξύ των οποίων η παροχή άµεσων ή έµµεσων οικονοµικών κινήτρων (για παράδειγµα, οι φορολογικές απαλλαγές στα ηλεκτρικά οχήµατα και άλλα «καθαρά» οχήµατα), η εφαρµογή ευνοϊκών ρυθµίσεων για τη στάθµευση των ηλεκτροκίνητων οχηµάτων ή την κίνηση στις λεωφορειολωρίδες, η χρηµατοδότηση υποδοµών φόρτισης, η δηµιουργία θεσµικού πλαισίου χρηµατοδότησης ερευνητικών έργων και προγραµµάτων.

Μεγάλη ανάσα: Επιπλέον επίδομα 200 ευρώ προς εκατομμύρια Έλληνες!

Δικαιούχοι του επιδόματος μακροχρονίως ανέργων είναι Έλληνες υπήκοοι και οι υπήκοοι κρατών μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που είναι ασφαλισμένοι κατά της ανεργίας.

Προϋποθέσεις
1. Ηλικία από 20 μέχρι 66 ετών.
Ως ημερομηνία αφετηρίας για τη συμπλήρωση του 20ου και 66ου έτους, λογίζεται η ημερομηνία γέννησης του δικαιούχου. Κρίσιμος χρόνος συνδρομής της προϋπόθεσης των ορίων ηλικίας είναι ο χρόνος υποβολής της αίτησης.
2. Εξάντληση 12μηνης τακτικής επιδότησης ανεργίας.
Δικαιούχοι είναι και όσοι έχουν εξαντλήσει 12μηνη επιδότηση ακόμη και αν την έλαβαν τμηματικά (δηλ. με αναστολές και συνεχίσεις), και υποβάλλουν την αίτηση εντός αποσβεστικής προθεσμίας δυο (2) μηνών, από τη λήξη της 12μηνης τακτικής επιδότησης.Οι τακτικά επιδοτούμενοι λόγω συνέχισης με βάση το άρθρο 20 του ν.δ. 2961/54, που κατά τη λήξη του υπολοίπου της 12μηνης επιδότησης δεν έχουν συμπληρώσει χρόνο παραμονής αδιαλείπτως επί 12μηνο στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ, δύνανται να υποβάλλουν τη σχετική με το επίδομα μακροχρονίως ανέργων αίτηση, μέσα σε αποσβεστική προθεσμία δύο (2) μηνών από τη συμπλήρωση της αδιάλειπτης 12μηνης παραμονής.
ΠΡΟΣΟΧΗ: δεν είναι δικαιούχοι οι άνεργοι των οποίων η εγκριτική απόφαση χορήγησης τακτικής επιδότησης ανεργίας είναι μικρότερη των δώδεκα μηνών .
3. Να έχουν συμπληρώσει κατά την ημερομηνία υποβολής της σχετικής αίτησης, χρόνο ανεργίας αδιαλείπτως επί δωδεκάμηνο, παραμένουν εγγεγραμμένοι στα μητρώα ανέργων του ΟΑΕΔ.
4. Το ετήσιο οικογενειακό εισόδημα να μην υπερβαίνει τα 10.000 ΕΥΡΩ.
Το συγκεκριμένο εισόδημα προσαυξάνεται κατά 586,08 ΕΥΡΩ για κάθε ανήλικο τέκνο.
Ανήλικο τέκνο θεωρείται αυτό που δεν έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του.
Έτσι π.χ. για το δικαιούχο που έχει 2 ανήλικα τέκνα, το ετήσιο οικογενειακό του εισόδημα δεν πρέπει να υπερβαίνει τα 11.172,16 (10.000 + 587 + 587 = 11.172,16) ΕΥΡΩ
Σημείωση : Ως ετήσιο οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το συνολικό ετήσιο φορολογούμενο, πραγματικό, απαλλασσόμενο ή φορολογούμενο με ειδικό τρόπο, εισόδημα από κάθε πηγή – με εξαίρεση τις αποζημιώσεις απόλυσης – του προηγούμενου από την άσκηση του δικαιώματος οικονομικού έτους του ανέργου, της συζύγου και των ανήλικων τέκνων του.
Δεν προσμετράται στο ετήσιο οικογενειακό εισόδημα: το επίδομα ανεργίας, ασθενείας, μητρότητας, καθώς και το επίδομα μακροχρονίως ανέργου (για τυχόν χορήγηση του κατά το επόμενο ημερολογιακό έτος) .
Για ενήλικες άγαμους δικαιούχους ως οικογενειακό εισόδημα θεωρείται το ατομικό.
Διάρκεια / Ποσό Επιδότησης
Το ύψος του επιδόματος καθορίζεται στο ποσό των 200 ΕΥΡΩ και χορηγείται προσωπικά στον ίδιο το δικαιούχο για όσο χρονικό διάστημα είναι άνεργος και σε καμία περίπτωση πέρα από 12 μήνες.
Το επίδομα αυτό δεν επιδέχεται προσαυξήσεις, είναι προσωποπαγές και δεν μεταβιβάζεται.
Δικαιολογητικά
1. Αίτηση του δικαιούχου προς την Υπηρεσία ΟΑΕΔ του τόπου διαμονής του ή της τελευταίας επιδότησης αυτού.
2. Επικυρωμένο αντίγραφο του εκκαθαριστικού σημειώματος φόρου εισοδήματος του προηγούμενου της άσκησης οικονομικού έτους, από οποιαδήποτε διοικητική αρχή ή ΚΕΠ, ή απλή φωτοτυπία του ως άνω εκκαθαριστικού σημειώματος, που συνοδεύεται από την υπεύθυνη δήλωση του άρθρου 8 του ν. 1589/1986, στην οποία ο ενδιαφερόμενος βεβαιώνει την ακρίβεια των δηλούμενων σε αυτό στοιχείων ή εκτύπωση του προαναφερθέντος εκκαθαριστικού σημειώματος που χορηγείται μέσω του συστήματος TAXISNET, χωρίς περαιτέρω διατυπώσεις ή διαδικασία επικύρωσής του.
3. Υπεύθυνη Δήλωση του δικαιούχου , η οποία είναι συνημμένη στη σχετική αίτηση, όπου βεβαιώνονται τα παρακάτω:
α) ότι έλαβε γνώση των χρονικών διαστημάτων της υποχρεωτικής του εμφάνισης στον ΟΑΕΔ.
β) ότι αναλαμβάνει την υποχρέωση να ενημερώσει την αρμόδια Υπηρεσία για τους λόγους απώλειας της ιδιότητας του ανέργου εντός οκτώ (8) εργάσιμων ημερών και οπωσδήποτε πριν από τη λήξη του μήνα επιδότησης.
γ) ότι έλαβε γνώση ότι μετά την άρση του λόγου αναστολής και για να συνεχιστεί η επιδότησή του, οφείλει να παρουσιαστεί στην αρμόδια Υπηρεσία του Οργανισμού το αργότερο μέσα σε εξήντα (60) ημέρες από την ημερομηνία άρσης του λόγου αναστολής.
δ) ότι υποχρεούται να ανταποκριθεί σε οποιαδήποτε κλήση της αρμόδιας Υπηρεσίας για αυτοπρόσωπη εμφάνισή του εντός της προθεσμίας που θα του ορίζει.
ε) ότι υποχρεούται σε περίπτωση αλλαγής του τόπου κατοικίας ή διαμονής του, να το δηλώσει στην αρμόδια Υπηρεσία.
στ) ότι όσα δικαιολογητικά καταθέτει σε φωτοαντίγραφα είναι ακριβή φωτοαντίγραφα από τα πρωτότυπα.
4. Παραστατικό ταυτοπροσωπίας σε ισχύ (δελτίο αστυνομικής ταυτότητας, διαβατήριο κ.λ.π.)
5. Πρόσφατο πιστοποιητικό οικογενειακής κατάστασης για τους έχοντες ανήλικα τέκνα.
6. Επίσημο έγγραφο από το οποίο θα προκύπτει ο ΑΜΚΑ.
Διαδικασία Υποβολής Αίτησης – Παραλαβή Απόφασης
Οι ενδιαφερόμενοι υποβάλλουν, εντός αποσβεστικής προθεσίας δυο (2) μηνών από τη λήξη της τακτικής επιδότησης ανεργίας, τις αιτήσεις και τα απαραίτητα δικαιολογητικά με τους εξής τρόπους:
— Αυτοπροσώπως στις αρμόδιες Υπηρεσίες του ΟΑΕΔ του τόπου κατοικίας τους ή της τελευταίας απασχόλησής τους
— Ηλεκτρονικά, μέσω του e-services. Για την μετάβασή σας στο e-services, παρακαλούμε, πατήστε εδώ.
— Μέσω των ΚΕΠ